Kirjoittaja Aihe: GL1100 miehet  (Luettu 183551 kertaa)

Kesäkuu 05, 2014, 20:27:07 ip
Vastaus #45

jarno jokinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ei mene hommat ihan putkeen. Eilen aamulla tein David silverille tilausta varaosista, puoliltapäivää tuli viestiä ettei voida toimittaa tavaraa. Maksu ei ollut mennyt läpi luottokunnassa. Soitto sinne ja luottokortti jäädytetty, kuulemma jossain tapahtunut tietomurto. Nyt ei auta kuin odottaa uutta korttia. Sain hullun idean, kun wingi on jo puoliksi purettu niin miksei jatkaisi loppuun asti. Ajot jää muutenkin vähiin niin voisi käydä nyt kaikki lävitse ja samalla uusi maali pintaan. Jotain positiivistakin, Randaksin korjaussarja kaasareille tuli perille ja ei jäänyt edes tulliin.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 05, 2014, 20:29:17 ip kirjoittanut jarno jokinen »

Kesäkuu 12, 2014, 17:53:48 ip
Vastaus #46

jarno jokinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
No niin, pikkuhiljaa purkanut wingiä osiin. Ei ole enää kuin ohjaus ja kone kiinni rungossa. Kaikenlaista korjattavaa tullut eteen. Tänään purin takaswingin ja kyllä laakerit oli ihan loppu. Tiivisteet tainnu vuotaa kun toisen puolen kartiolaakeri ihan ruskea ja kuulan kuvat syöpyneet laakerin pintaan. Ohjaus varmaan sama juttu. Nyt kun ohjauksesta on purettu kaikki niin huomaa miten jäykkä ja nitisevä se on.

Kesäkuu 23, 2014, 21:25:01 ip
Vastaus #47

Jarno Forssell

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Täytyy kyllä sanoa, että nyt kun on pari kertaa ajanut wingillä kakspäällä, niin on se vaan mahtava laite. Menee kuin juna, eikä tehot lopu kesken. Tosi mukava ajaa. Honda CX500 oli edeltäjä ja oikein mainio pyörä sekin. Mutta yksin. Kaksin ajaessa cx oli tosi kiikkerä ja yläpainoinen sekä tehoton. Wingissä painopiste on alempana ja sen tosiaan huomaa niin ajossa kuin etenkin risteyksiin pysähdellessä. Satulassa se pieni töyssy kuskin ja kyytiläisen välissä on mukava. Kyytiläinen ei tule ihan selkään kiinni, vaan hänelläkin on oma selkeä osastonsa. Eihän tuo GL1100 mikään tykki vielä ole painonsa vuoksi, mutta vääntö kyllä riittää hienosti kahta kuljettamaan. En enää yhtään ihmettele, miksi Honda teki tällaisen kunnon matkapyörän.

Itse kyselin aikoinani täällä, että onko GL1100 kovin kankea esim taajamassa ajettaessa. Oma vastaukseni on, että ei ole. Ei eroa juurikaan CX:n käsittelystä taajamassa, vaikka pituutta onkin 20cm enemmän. Ihan hyvä käsitellä taajamassa. Ainoastaan pakin puutteen vuoksi jaloilla peruttaminen parkkiruutuun tai ruudusta pois on ikävää. Sen verran raskas pyörä on. Kannattaakin jo ennakkoon miettiä, että miten eri paikoissa parkkeeraa, että parkkiin meneminen on simppeliä ja pois lähtö myös.

Hieno pyörä.
Tuumaustauko Blogi asiaa CX500, GL1100 Hondista sekä Kawasaki VN750 customista + Suzuki Burgman AN400 skootterista

Kesäkuu 24, 2014, 07:16:18 ap
Vastaus #48

Hannu Boman

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Ihan itse :-)
Ainoastaan pakin puutteen vuoksi jaloilla peruttaminen parkkiruutuun tai ruudusta pois on ikävää. Sen verran raskas pyörä on. Kannattaakin jo ennakkoon miettiä, että miten eri paikoissa parkkeeraa, että parkkiin meneminen on simppeliä ja pois lähtö myös.

Hieno pyörä.

... ja kun hommaat 1500:n niin tuokin puute poistuu. Eikä taajama-ajo ominaisuudet ainakaan huonone mutta matka-ajo ominaisuudet lisääntyy.

@ HBo
ex gl 1100 -82 ja nyt 1500 -91
@ HBo
Yamaha TX650 -73 & Honda GL 1500 Gold Wing 2000

Kesäkuu 24, 2014, 20:19:53 ip
Vastaus #49

matti kurki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Jarno Forssell, oliko ne sun wiingissä jotkut oudon maalaiset halvat (ei merkkirenkaat vai muistanko väärin) ja jos olivat ovatko hyvät, ja saako linkin?

Kesäkuu 24, 2014, 21:53:05 ip
Vastaus #50

Jarno Forssell

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Juu luultavasti ovat.  Maxxis merkkiset. Halvimmat maxxis merkkiset oman kokoiset kumit.

Maxxis M6011R   140-90 X 16 TL 77H M6011R   € 75,00
Maxxis M6011F   120-90 X 18 TL 65H M6011F   1   € 72,50
Subtotal   € 147,50
Shipping costs   € 25,00
Total   € 172,50

Lukujen mukaan painoakin kestivät wingin verran helposti. Kokeilumielessä ostin ja en kyllä pahaa sanaa löydä. Uskalsin ostaa kun jenkkifoorumeillakin kehuttiin ihan hyväksi. Myös kaverini osti Kawa Eliminatoriin kokeiluni jälkeen ja hyvin toimii siinäkin, vaikka siinä on ns. katupyörän moottori.

Koska itselläni on tuo viimeisen vuosimallin GL1100 wingi (1983), niin en uskalla suoraan laittaa suoraa linkkiä. Nimittäin tuossa viimeisessä vuosimallissa on 18 ja 16 tuumaset kumit, kun vanhemmissa vuosimalleissa taitaa olla tuumaa isommat.

Liike on gummistrada hollannissa. Kahden kerran kokemuksella renkaat tulee kotiovelle aika liki tasan viikossa ja hinta jää reippaasti alle suomen liikkeiden.

http://www.gummistrada.com/fi

Maksu onnistuu paypalilla, mikä on helpoin tapa, mikäli se vaan onnistuu. Ja luultavasti luottokortilla suoraankin voi tilata.

Itse olen ajanut wingillä nyt about 500km itse vaihtamillani kumeilla. Ei painotuksia ja ei minkään sortin pompotusta toimi. Juuri vaihdoin kaverin kawa eliminaattoriin myös etukumin ilman painotuksia ja minkään sortin pompotusta ei siinäkään tunnu. Samoin Honda CX:ään vaihdoin itse ilman painotuksia ja tasaista oli kyyti. Näiden kokemusten jälkeen tuntuu siltä että liikkeet ottaa kyllä hyvän hinnan kumeista painotuksineen. Ehkä katupyörissä se on herkempää, mutta näissä vanhoissa raskaissa matkapyörissä ei kyllä mitään tunnu ilman painotusta.

Tämä tosiaan ei ole mainos ja itse en saa tuolta mitään provisioita :)
Mutta uskallan kehua, kun kahden kokemuksen perusteella tulee halvaksi ja ajon kanssa ei ole ollut mitään ongelmaa.

Varmaan Matti hait sitä vastausta, että ostaisinko uudelleen. Vastaus on, että kyllä ostaisin ja luultavasti ostankin. En moitteen sanaa löydä. Ainut mistä en voi sanoa, on se että miten paljon kilometrejä kyseiset kumit kestävät. Omilla ajoilla 3000-5000km vuodessa luultavasti kuitenkin ihan riittävän monta vuotta kestävät.

« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 24, 2014, 22:09:18 ip kirjoittanut Jarno Forssell »
Tuumaustauko Blogi asiaa CX500, GL1100 Hondista sekä Kawasaki VN750 customista + Suzuki Burgman AN400 skootterista

Kesäkuu 25, 2014, 00:47:51 ap
Vastaus #51

Martti Virtanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ei kyllä voi käsittää miten yksittäisi toimituksia kuten noi voi saada ulkomailta niin paljon halvemmalla, tai ees yhtään havlemmalla. Luulis jos noin painavan toimituksen olevan jumalattoman kallista yksinään.

Kesäkuu 25, 2014, 08:37:48 ap
Vastaus #52

Jarno Forssell

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Siinäpä se! Suomen (ja ruotsin) postilaitokset ovat aivan ryöstöhintaisia. Nämä toimittaa Gummistradalta lähettifirma DPD.

Kun jätetään välikäsiä välistä, niin hinta pysyy maltillisena. Esimerkkinä näitä suomen "nettirengaskauppoja". Tilaat tuotteen niistä halvemmalla, mitä kivijalkaliikkeestä. Mutta... kun katsot niiden nettikauppojen toimitusselostetta, niin toimittavat renkaat suoraan euroopasta postitettuna kotiisi.

Eli periaatteessa sama asia kuin, että itse tilaat ne euroopasta, mutta jää se välikäsi pois ja hinnat laskevat useita kymppejä. Itseasiassa yksi suomen suosituimpia rengasnettikauppoja (jätettäköön nimi mainitsematta) toimii sivun osoitetietojen mukaan omalla paikkakunnallani. Laitoin sitten kyselyä, että voisinko noutaa renkaat sieltä itse, niin säästäisi postimaksuissa. Ei kuulemma onnistu. Tässä paljastui, että tilaus lähtee suoraan eurooppaan ja tämä liike käärii vaan tilausrahoista siivun välistä ja toimittaa tilauksen eteenpäin.

Tosin mikäli tilaaminen ulkomailta ei onnistu (vaikka se nykypäivänä on tehty tosi simppeliksi), niin silloin nämä rengasnettikaupat ovat ihan hyvä juttu. Ja toisaalta rengasliikkeet katukuvassa ovat kyllä tervetullut asia. Kaikki eivät ole halukkaita sotkemaan näppejään ja vaihtamaan renkaitaan itse. Hyvä että työtä pysyy suomessa. Itsekin vaihdatan renkaat toki autoon liikkeessä. Mutta niin kauan kun moottoripyörään pystyn itse sen tekemään, niin sen itse teen.

hmm... pitäisikö laittaa oma rengaskauppa pystyyn nettiin. Omaa varastoahan ei tarvitse olla. Kunhan käärii rahat välistä  ;D

Tuli muuten kaverin Eliminatoriin aika tuore rengas. Viikko 14 vuosi 2014. Nyt siis eletään viikkoa 26.
Kun taas kivijalkaliikkeissä saattaa varastossa kumit seisoa tovin, mikäli liike ei ole todella suosittu. Saatat saada pari vuotta vanhan kumin uutena alle.

Kesäkuu 25, 2014, 08:40:22 ap
Vastaus #53

Jarno Forssell

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ai niin unohtui mainita, että tuli testattua näiden renkaiden sadeajo-ominaisuuksiakin tuossa juhannuksena, kun tuli ajettua noin 80 kilometriä yöllä sateessa kotiin kakspäällä. Ihan hyvin luonnisti ajo. Toki ensimmäinen sadeajo raskaalla wingillä, niin vähän jännitti. Etenkin kakspäällä. En tosiaan huomannut eroa verrattuna esimerkiksi CX500:ssani olleeseen Dunlop Arrowmax kumiin.

Toki jos ei halua näitä halpakumeja ostaa ja suosii "merkkirenkaita", niin gummistradasta niitäkin löytyy suomea edullisemmin.

Kesäkuu 25, 2014, 22:25:10 ip
Vastaus #54

matti kurki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
1001renkaat.com Tässä löytyi rengasliike johon päädyin. Tilasin ne Maxxis-renkaat. Näyttää edulliselta putiikilta. En osannut linkkiä oikein laittaa, mutta tuon kautta sinne pääsee. Kiitos Jarno neuvoista!

Kesäkuu 26, 2014, 07:56:18 ap
Vastaus #55

Jarno Forssell

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Matti kerro toki omat kokemuksesi jossain vaiheessa myös Maxxis kumeista. Saadaan vähän muidenkin mielipiteitä kyseisistä kumeista. Itsellänihän ei ole wingin kanssa muista kumeista kokemusta. Omassa wingissäni kun oli sen saatuani 19 vuotias etukumi, niin en uskaltanut sillä oikeastaan edes ajaa ennen kuin vaihdoin uudet kumit.

Kesäkuu 26, 2014, 19:40:20 ip
Vastaus #56

Jukka Uotila

• Vieras
Kyllä ne renkaat kannattaa tasapainottaa.
Senhän voi tehdä myös itse. Voin laittaa ohjetta jos jotakuta kiinnostaa tehdä se.

Tällä hetkellä just Wingillä ajoa kakspäällä parisataa kilometriä. Pettymys muuten hyvään pyörään, kun kävelynopudessa yllättävän hutera. Yksin ajaessa ei ilmiötä esiinny.

Kesäkuu 27, 2014, 14:14:54 ip
Vastaus #57

Pentti Vaherkoski

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Biltemasta saa hyvän tasapainotusakselin. Minulla on ollut pitkään ongelmaa GSF1250:n takarenkaan kanssa. Rupesi aina vapisemaan yli satasen nopeudessa. Epäilin jo vanteessa olevan vikaa ja hommasin toisen vanteen, mutta sama juttu silläkin.
Sitten hain tuon akselin ja tasapainotin pyörän niin tarkasti kuin sen vaan voi, ja ihmeen tarkasti sen saakin. Tärinät olivat tipotiessään tuolla tempulla. Tästälähtien liike saa hoitaakseen pelkän kumin laiton vanteelle.

Kesäkuu 27, 2014, 20:26:13 ip
Vastaus #58

Jukka Uotila

• Vieras
Olen itse vaihtanut myös kumit.
Ei niin vaikeaa kuin voisi kuvitella.
Tasapainotuksen olen tehnyt pyörän akselin varassa kahden tuolin välissä.
Näin olen päässyt viiden gramman tarkkuuteen,
Mikä mielestäni on riittävä.

Kesäkuu 28, 2014, 22:25:36 ip
Vastaus #59

Jarno Forssell

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Jottei ymmärrettäisi kantaani vääsin, niin toki tasapainotus aina kannattaa, mutta itse en ole vielä minkään sortin pompotusta tai värinää tuntenut omissa pyörissä ilman tasapainotusta. Edes yli satasen vauhdeissa. Toki vanteissa ja kumeissa on eroja. Myös välttelen kaikkia yli 100km/h teitä kuin ruttoa :) Niissä ei ole mitään hauskaa. Ja toki turvallisuuden nimissä suosittelen tasapainotusta, mutta ilmankin näköjään joillain yksilöillä pärjää.

Voisi kuvitella että katupyörissä ja ratapyörissä se on kaikista tärkeintä.