Kirjoittaja Aihe: GL1100 miehet  (Luettu 183545 kertaa)

Helmikuu 13, 2015, 12:32:45 ip
Vastaus #90

jarno jokinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Numeron päältä lukee viivat ja kampiakselilta kirjain ja vertaat taulukkoon http://www.cmsnl.com/honda-gl1100-gold-wing-1980-usa_model649/partslist/E++20.html#results. Liuskoihinkin on merkitty värillä oikea koko, itsellä ainakin oli vielä helposti todettavissa.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 13, 2015, 12:34:26 ip kirjoittanut jarno jokinen »

Helmikuu 14, 2015, 23:25:31 ip
Vastaus #91

Kari Sairanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Hoi Jarno ja kiitos tiedosta

Tuosta merkintäkentästä kiinnostaisi tietää mikä on tuon keltaisen "väritahran" merkitys, Olen nähdyt saman keltaisen tahran muissakin lohkoista, ilmeisesti tuola ei ole mitään merkitystä tässä vaiheessa mutta herätää uteliaisuutta.
Onko joku tietoinen mikä tuon mekinnän tarkoitus on?

Helmikuu 15, 2015, 01:01:39 ap
Vastaus #92

Tapsa Leskinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Keltainen maalitöhry on tarkastusmerkintä. Niitä löytyy esim. jarrutankojen kiinnityspulttien kannoista ja swinginmutterista. Eli kriittisistä runko-osakiinnityksistä. Tuossa lohkomerkinnässä se voi tarkoittaa sitä että nuo merkkiviivat tehty.

Helmikuu 26, 2015, 20:33:25 ip
Vastaus #93

jarno jokinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tein sitten sellaisen ratkaisun tuon sylinteriin iskeneen korroosion suhteen, että tilaisin ylikoon männät. oli todella vaikea löytää mäntiä tähän pyörään. Tarpeeks kun selas nettiä niin saksasta löytyi männät http://www.scheuerlein-motorentechnik.de/motorenersatzteile/motorrad/Honda/1100-1199-ccm-h11/-0-320/kolbenkit-gl1100-2-uem.html?XTCsid=kneajr09iki96epuj9ltloc7j5 . Vieläkun löytyy kunnon koneistamo, joka pystyy poraamaan sylinterit. lähin koneistamo ei pysty poraamaan, kun toisella puolella tulee laakeripukit vastaan.

Helmikuu 28, 2015, 10:25:34 ap
Vastaus #94

Kari Sairanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Hoi

Tuolla aikaisemmin Jarno kirjoitti:

"Nyt on uudet kiristinrullat hihnoille. Aikaa meni noin 10 minuuttia. 10,5 millin poralla porasin vanhat rullat irti, senkkiterällä senkkaus, M10x30 senkkipultti, nord-lock ja vielä nylokki niin luulis rullan pysyvän kiinni. Aukasin vanhan kiristinrullan ja olihan tuolla laakerit jo aika kuivat. Kustannus noin 40€, kun alkuperäiset taitaa maksaa melkein 160€."

Onko joku tehnyt tonnisen rullille tuon korjaustoimenpiteen, ilmeisesti rullat ovat identtiset kummassakin. Mistä nuo rulllat on helpoin tilata?

Toinen kysymys: löytyisikö joltakin ylimääräiset 75-77 tonnisen takajouset kokonaisuudessaan?? samoiten on hakusessa satulan taakse tuleva matkustajan "kauhukahva" ja äänimerkki sellaisella kromatulla kuorella.

Helmikuu 28, 2015, 17:46:22 ip
Vastaus #95

jarno jokinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Jos ei itse halua tilata maailta kiristinrullia niin lähimmltä autotarvikeliikkeestäkin nuo saa seuraavaksi päiväksi.

Helmikuu 28, 2015, 20:46:28 ip
Vastaus #96

seppo virtanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Huhtikuu 01, 2015, 10:20:51 ap
Vastaus #97

jarno jokinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Pikkuinen onglema tuli eteen takana olenvan pääjarrusylinterin kanssa. Pyörä on mallia 1980, mutta kun purin sylinterin niin mäntä näyttäisi olevan vuoden 1982 tai 1983 mallista. Onko näissä sylinterit sanalla porauksella? takajarru on kyllä ollut aika tehoton. Voisi ajatella,että aikaisempi omistaja on vaihtanut sinne uudemman mallin korjaussarjan.

Huhtikuu 01, 2015, 20:34:31 ip
Vastaus #98

jarno jokinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Oheisessa linkissä http://www.goldwingfacts.com/forums/7-sale-wanted-forum/385532-need-1981-gl1100-rear-brake-master-cylinder.htmlkaveri kyllä väittää, että sylinterit olisi samat 79-83. Mäntä on kyllä itsellä uudemmista malleista ja ilmeisesti se ei toimi kunnolla tolla vanhemalla jarrukengällä. Pitää tilata korjaussarja ja katsoa mitä tapahtuu.

Huhtikuu 14, 2015, 10:55:02 ap
Vastaus #99

matti kurki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Terve Jarno F ja kumppanit!  Eilen mun Wingi meni museokatsastuksessa läpi ja samantien kolautin jalkaterää niin, että suutuksissani ajattelin myydä pyörän ja ruveta automieheksi! No mukava kuitenkin lueskella näitä hyödyllisiä tarinoita. Hyvää kevättä kaikille!

Huhtikuu 14, 2015, 21:35:30 ip
Vastaus #100

Jarno Forssell

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Onnittelut tuoreen museopyörän omistajalle. Hyvä päätös museoida. Wingisi arvo ainakin pysyy paremmin, ellei jopa ajan kanssa arvo nouse. Elä nyt hyvä mies heti myy. Vasta sait vakuutukset alas museoinnin myötä, niin pidä ainakin yksi kesä tallissa kun halvalla saa pitää. Kun jalka on parempana, niin ties vaikka haluaisit lähteä taas ajelulle. Harmittelet sitten jos ei ole pyörää tallissa. Paitsi toki jos siellä on joku toinen vähän kevyempi pyörä rinnalla :)
Tuumaustauko Blogi asiaa CX500, GL1100 Hondista sekä Kawasaki VN750 customista + Suzuki Burgman AN400 skootterista

Huhtikuu 17, 2015, 06:55:41 ap
Vastaus #101

matti kurki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kiitos onnitteluista Jarmo! Enpä tiedä oliko tuosta suurta hyötyä(museoinnista), mutta tulipahahan siistittyä pyörää. Mulla oli kysymys moottori/vaihteistoöljystä, että mitä öljyä olette näissä käyttäneet. Minä menin viime kesänä Hondalle ja myivät/suosittelivat jotain 5-60 vai oliko 10-60 täyssynteettista tosi kallista öljyä. No se toimi hyvin, alkoi vapaa napsahdella tarkasti paikalleen jne. Täällä on joskus puhuttu delvacista, mutta ei ole sattunut missään silmään ja minkä laatuista tuon sitten pitäsi olla ja mistä sitä yleensä saa? 
"Vaimo sanoi, että jos tämän pyörän myyt uutta et osta!" No päällikkö se on mullakin..uskoa vai eikö on uusi riskin sisätävä kysymys...

Huhtikuu 17, 2015, 07:01:58 ap
Vastaus #102

matti kurki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Anteeksi Jarno Forssell toistuva etunimen väärinkijoittaminen! Vanhat silmät ovat ruvenneet valehtelemaan..

Huhtikuu 17, 2015, 07:19:05 ap
Vastaus #103

Hannu Boman

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Ihan itse :-)
Tuossa muutama vuosi sitten kun mulla oli 1100 wingi -82 niin sen startti temppuili (ei ottanut kiinni) "tavallisilla" mp öljyillä.
Siten sain vinkin että Gastrolin GPS öljyä koneeseen niin starttikin toimii.  Ainakin sen wingin kohdalla ko. öljy toimi HYVIN. :)
Ja oinko viskositeetti ollut 10W 40.
@ HBo
Yamaha TX650 -73 & Honda GL 1500 Gold Wing 2000

Huhtikuu 17, 2015, 09:26:53 ap
Vastaus #104

Jarno Forssell

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kyllähän ne Hondalla suosittelee kalleinta mitä on tarjolla. Voittoa heidänkin täytyy saada, jotta yritys kannattaa.
Öljykeskustelut tahtoo aina mennä riitelyksi. Jokainen kuvittelee käyttävänså sitä ainoaa oikeaa öljyä.
Minun edellisessä interstate gl1100 wingissä oli ostettaessa Castrol GPS tarra. Toimivuudesta en osaa sanoa, kun vaihoin öljyt heti. Itse taas olen käyttänyt näissä vanhoissa Hondissa Delvac 15W-40 öljyä. Hyvin on toiminut ilman ongelmia ja starttauksienkaan kanssa ei ole ollut ongelmia. Vaihteet vaihtuu, vapaa löytyy ja halpaa on.

Ei näiden pyörien kehittämisaikana 30-35v sitten ollut niitä kalliita liruja hifiöljyjä. Kyllä nämä on tehty toimimaan ihan perus öljyillä. Kovasti kirjoittelevat että uusilla hifi täyssynteettisillä voi kytkin alkaa luistamaan. Ei ole omaa kokemusta tästä. 10w-40 ja 15w-40 taitaa olla yleisin suositus näille. Lirummat voi hikoilla tiivisteiden ja venttiilivarsien kumien välistä.
Tuumaustauko Blogi asiaa CX500, GL1100 Hondista sekä Kawasaki VN750 customista + Suzuki Burgman AN400 skootterista