Monia maksiskoottereita olen omistanut ja kaikissa keskeltä kaljut renkaat jo uudekseltaan ,mitä kyljissä jokunen sadeura. Eivät jousta senttiäkään jos suosituksen mukaiset kovat paineet laittaa.
Mutta asvaltilla kyllä meno on leppoisaa, ajoasento on nojatuolimainen ja ajoviimat ei paljon haittaa.
Ymmärrän hyvin

Minulla oli vuoden verran Italialainen moposkootteri(tai parikin) käytössäni,jonka huippunopeus oli vakionakin 85kmh ja renkaathan on juuri kuvaamasi kaltaiset niissäkin.Ajoasento tosiaan on miellyttävä ja sorateiden varsilla asustan mutta asvalttikin on lähellä.En tietenkään hankkinut nastarenkaita koska skode ei ollut minun.Oli mm. moottorinvaihdossa ym täällä ja jäi sitten talven yli "koeajolle" kunnes omistaja myi eteenpäin.
Monesti talviliukkaalla ainoa keino selviytyä kaarteesta pystyssä oli vain ajaa lujempaa jolloin hyrrävoimat pitivät pystyssä kunhan ei liikoja hötkyillyt ohjauksen kanssa.Eli mitään ylimääräistä ei saanut sattua tai olit nurin.Melkoista "terveytensä" kaupalla riskeeraamista.
Soratiellä minusta aivan helppo hallita kuitenkin.Ei mitään ongelmaa edes ns. kuulalaakerisoran kanssa.Seikka josta kylläkin entisenä crossi-/endurofanina yllätyin

n. 10-20 km Kauppareissut kumminkin sujui mukavasti säässä kuin säässä.
Kahdenistuttava mukava penkki on kuvassa irti.Näkyy vain tuo kypäränsäilytysboxi siinä alla..