Harvassa on nuoret nykyään jotka jaksaa touhuta vanhojen moottorihärveleiden parissa. Mä olen 20 vuotias kaveri, ja ennen mopoikää ostin '80 Tunturi Trialin, purin sen atomeiksi, kunnostin ja ajelin sillä kunnes sain ajokortin. Tuolloin kaveripiirissä oli muutama muukin vanhempi kakspyöräinen, mutta kyllähän suurin osa ajeli niillä uusilla himmeleillä eikä osoittanut mitään kiinnostusta "vanhoja romuja" kohtaan...
Nyt kun olen siirtynyt enemmän autojen kimppuun, käyttöautona on tuollainen vähän uudempi laite, '92 Chevy S10, mutta harrasteautoksi ostin täysprojektin '62 Chevy II:n. Faijan kanssa ajetaan Drag Racingin SM sarjaa '74 Chevy Malibu Classicilla ja onhan tuossa tallissa '60 Impalakin. Tykkään edelleen rakennella autoja ja ajaa niillä, kaikki aika ja rahat siihen toki menee, mutta en mä niille keksi parempaa/hauskempaa käyttökohdettakaan. Taas kaveripiirissä on vaan muutama samaa ikäluokkaa oleva kaveri, joita nämä vanhat kiinnostaa, mutta heistä suurimmalla osalla ei ole mitään autoa/prätkää kun ei ole oikein rakentelupaikkaa eikä hirveästi taitoakaan, kun ei ole päässyt juuri mitään ruuvaamaan. Mutta toki tekemällä oppii.
Se on aina hienoa nähdä kun joku toinenkin nuori henkilö olis kiinnostunut näistä, mutta sitä tapahtuu valitettavan harvoin... Joku sosiaalinen media tuntuu olevan niin kova sana nykyään, tosin mulla ei siitä ole mitään kokemusta kun en sellaisia käytä, ei kiinnosta. Eikä toisaalta jaksa pelata mitään pleikkariakaan, mä olen mielummin autotallissa.
Sen olen huomannut, että kyllä jotkut innostuu kun niitä raahaa mukaan. Muutaman olen saanut edes vähän kiinnostumaan jos ollaan käyty vaikka kaupungilla Cruisailemassa ikkunat alhaalla, tai pari on kiinnostunut kun on olleet katsomassa kisoja missä ollaan oltu ajamassa. Mutta ei nuoria ole helppo saada näistä kiinnostumaan, noi jotkut uudet lasikuituhimmelit niitä tuntuu valitettavasti kiinnostavan...

En tiedä sitten, että mitä tällä avautumisella on hyötyä tähän keskusteluun, mutta kirjoitinpa kumminkin...