Kirjoittaja Aihe: Tienkäyttömaksu  (Luettu 152510 kertaa)

Tammikuu 18, 2017, 21:45:26 ip
Vastaus #180

markus ojatalo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
^^ juu suht uudet räpeltämättömät ehjät Dieselit menee varmasti helposti läpi katsastuksesta. ja se on hyvä että teini turbo lisäsyöttö saastuttajat ei mene sellaisenaan läpi.

en ole auto mies, mutta entäs nää vanhat pakut vaikka VW 2.4D transporter ~90~95 tms ysärialku ?

olen sellaisesta haaveillut, mutta nyt nämä Valtion uudet suunnitelmat yms ennestään olevat verot jne Tekee jo pelkästä omistamisesta/säilyttämisestä tulevaisuutta silmällä pitäen lähes rikoksen...
a private Cagiva/Cagiva Group collector-enthusiast since 1997.

Tammikuu 18, 2017, 21:50:36 ip
Vastaus #181

Ossi Viita-aho

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kukkahattusetä
Liekkö on tuon ikäsessä kalustossa etes valamistajan ilimoittamia arvoja? Ja jos tuntuu, että ei mee läpi, niin ruuvaa syöttyä pienemmälle. Se tuskin on kiellettyä.
Kahden pytyn loukussa.

Tammikuu 18, 2017, 22:25:22 ip
Vastaus #182

Frank Nylund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Joskus takavuosina (en tiedä onko vieläkin näin), niin Sisun kuorma-autot missä oli Valmetin 611 moottori oli vapautettu tuosta savutusmittauksesta. Tuli kuulemma sen verran nokea putkesta, ettei minkään valtakunnan normit riittäneet vaikka kone oli kunnossa ja tukki kuulemma vielä mittausvehkeet jos joku meni vahingossa mittaamaan :)

//Frank
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 18, 2017, 22:27:48 ip kirjoittanut Frank Nylund »

Tammikuu 18, 2017, 22:34:20 ip
Vastaus #183

Vesa Ukkola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Minulle kävisi vallan mainiosti kilometriperusteinen maksu, kun tulee ajettua niin vähän vuodessa.
Minulle on ihan yks ja sama jos ne siellä virastossa tutkivat missä minä olen milloinkin ajellut.
Voisi olla pari autoa vakuutuksessa koko kesän ja voisi ajella jommalla kummalla.
Vielä moottoripyörille samanlainen kilometriperusteinen maksu, niin silloin maksu olisi tavallaan henkilökohtainen, aina kun liikut niin maksat.
Tulisi aina ajateltua paljonko tämä kaupassa käynti autolla tulisi maksamaan, vai ajanko sittenkin polkupyörällä. 

Monissa perheissä on kaksi autoa ja vuosittainen tienkäyttömaksu perittäisiin molemmilta autoilta erikseen ja tulisi kalliimmaksi.
Uusien autojen ostajathan tässä olisi niitä voittajia, uusi auto ilman veroja.

Tammikuu 19, 2017, 00:03:20 ap
Vastaus #184

Jaakko Latvanen

• Vieras
Jossain muussa keskustelussa tais joku mainita jottain noista mopoautojen vakuutushinnoista.  Jos oikein muistan, niin vielä isompia ko pernerin maksut.  Mutta mieluummin sitä kait vakuutusyhtiötä elättäis...
jv

Tammikuu 19, 2017, 02:23:39 ap
Vastaus #185

Harri Valtari

• *
  • Jäsentiedot Poissa
OP-Pohjolassa pelkkä liikennevakuutus 425 e . Kyseessä siis "ikääntyvä henkilö" maaseudulla ja 10 vuotias mopoauto . En tosin ole  mopoautoa hankkimassa , ennemmin pistelen neuloja silmiini , niin ei tarvitse nähdä kurjuutta .
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 19, 2017, 02:28:36 ap kirjoittanut Harri Valtari »

Tammikuu 19, 2017, 05:31:26 ap
Vastaus #186

Johan Kosunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Hinta on aika suolainen näin äkkiseltään. Bonustahan noihin ei kerry. Luulisi olevan eroja eri yhtiöissä?
Tiedän kanssa erään iäkkäämmän joka noituen siirtyi mopoautoon kun,lääkärin planttu vei ajokortin.
Kertoivat vielä ajavan aivan keskiviivassa kiinni se 40km/h lasissa tuolla 80 alueella,ylämäet meni 30km/h lasissa ja autoletkat perässä vain kasvaen..
tää on kyllä viimenen itäpyörä jonka mä ostan...

Tammikuu 19, 2017, 06:48:56 ap
Vastaus #187

antero mäkelä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Löytyyköhän näille älyttömille liikennekaarihankkeille yhtä pontevaa vastustusta kuin mp-/veneverolle?
Luulisi koskettavan vielä suurempaa joukkoa.

Tammikuu 19, 2017, 07:02:17 ap
Vastaus #188

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Löytyyköhän näille älyttömille liikennekaarihankkeille yhtä pontevaa vastustusta kuin mp-/veneverolle?
Luulisi koskettavan vielä suurempaa joukkoa.

Niinpä...jos vastustus mp-verolle kaataa sen-sitten otetaan käyttöön vissiinkin vaihtoehto 2-
eli tämä tiemaksu...

t. Markku

Tammikuu 19, 2017, 07:22:24 ap
Vastaus #189

Harri Valtari

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Berneri on pelkkä käsikassara . Toimeksiantajat  palkitsevat sitten sopivalla tavalla . Kuulun siihen kasvavaan kansanosaan , joka on alkanut vihata omaa Isänmaataan , joka joskus oli pohjoismainen hyvinvointivaltio . Ei ole enää .

Tammikuu 19, 2017, 10:33:40 ap
Vastaus #190

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Hinta on aika suolainen näin äkkiseltään. Bonustahan noihin ei kerry. Luulisi olevan eroja eri yhtiöissä?
Tiedän kanssa erään iäkkäämmän joka noituen siirtyi mopoautoon kun,lääkärin planttu vei ajokortin.
Kertoivat vielä ajavan aivan keskiviivassa kiinni se 40km/h lasissa tuolla 80 alueella,ylämäet meni 30km/h lasissa ja autoletkat perässä vain kasvaen..

Ilman korttia ei saisi ajaa, mutta tuskin se enää haittaa, jos ymmärrys on mennyt...
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Tammikuu 19, 2017, 11:39:52 ap
Vastaus #191

Johan Kosunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Nyky nuoriso tarvii mopo kortin. Varttuneempi väki mielestäni ei tarvii mopo korttia. Kun autokortti otetaan pois,saa mopolla ajaa ilman mopokorttia jota ei ole ikinä ollutkaan.
tää on kyllä viimenen itäpyörä jonka mä ostan...

Tammikuu 19, 2017, 11:41:54 ap
Vastaus #192

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Sieltä voi katsoa paljon se ajaminen maksaa.
http://www.trafi.fi/live-laskuri/

Tammikuu 19, 2017, 11:49:07 ap
Vastaus #193

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Nyky nuoriso tarvii mopo kortin. Varttuneempi väki mielestäni ei tarvii mopo korttia. Kun autokortti otetaan pois,saa mopolla ajaa ilman mopokorttia jota ei ole ikinä ollutkaan.

Mopolla saa ajaa, mutta mopoauto tarvii aina ajokortin, riippumatta kuljettajan iästä.

Tammikuu 19, 2017, 13:08:20 ip
Vastaus #194

Harri Holopainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Ateisti, takapiru, vastarannankiiski, humaani?
Hullu ja humalassa saa olla muttei tyhmä