Kirjoittaja Aihe: Laivarahat  (Luettu 51552 kertaa)

Tammikuu 04, 2013, 16:08:56 ip
Vastaus #105

Ossi Viita-aho

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kukkahattusetä
Ei se Nokiakaan ihan ilmainen ole ollut meidän kannalta. Nokialle on maksettu tukea silloin, kun se on tehnyt voittoa.

;D Eiköhän Nokia kuitenkin miljardeja ole maksaneet voitoista koko 90 ja 2000 luku!

Varmasti on maksanut. Joukohan tässä ihmetteli sitä, että miksei Nokialle ole maksettu tukia. Toin vain asiaa ilmi, että on se Nokiakin tukea saanut. Maksetut verotkin näyttävät olevan laskussa.

http://www.taloussanomat.fi/porssi/2012/11/02/nain-nokian-veropotti-ehtyi/201241191/170

Luulempa, että on tuo telakkakin kerennyt maksaa historiansa aikana veroja Suomen valtiolle.

Kahden pytyn loukussa.

Tammikuu 04, 2013, 16:09:21 ip
Vastaus #106

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Ei se Nokiakaan ihan ilmainen ole ollut meidän kannalta. Nokialle on maksettu tukea silloin, kun se on tehnyt voittoa.
 ;D Eiköhän Nokia kuitenkin miljardeja ole maksaneet voitoista koko 90 ja 2000 luku!
Jotenkin ei mene minun kaaliin tuo tukipolitiikka, miksi helevitissä yrityksille maksetaan tukia kun niillä menee hyvin?
Eikö tuet olisi enemmän tarpeeseen niille jotka niitä oikeesti tarvitseisi jaloilleen päästäkseen? ::)

Ja Nokian toimista kertoo Satu Hassi, uskon sitä tässä asiassa vaikka se vihree onkii, ja minä ite milloin minkäkin värinen. :-X

http://www.satuhassi.net/2012/laillistettu-veronkiero-aisoihin/
-pena-

Tammikuu 04, 2013, 16:28:49 ip
Vastaus #107

Kari Pääkkönen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
BSA A65LA 1967
Harley-Davidson Heritage Softail FLSTC 1986
Mercedes W220 S500 2000

Tammikuu 04, 2013, 17:12:58 ip
Vastaus #108

Petteri Heinonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Tammikuu 04, 2013, 18:20:32 ip
Vastaus #109

Aarne Heino

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Aarne Heino
kaikkien alojen amatööri

Tammikuu 05, 2013, 13:00:32 ip
Vastaus #110

Vesa Takala

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • V.I.P. jäsen
Pääasia, että Vaasan Laivat liikkuu! :police:

http://www.vaasanlaivat.fi/

Neitsytmatka oli eilen!

.
Yksi veteraanimoottoripyörä liikenteessä vastaa kymmentä museossa!

Tammikuu 06, 2013, 11:27:36 ap
Vastaus #111

Markku Hakola

• Vieras
Ihan vieläkin ihmettelen, että mihin se Suomen kilpailukyky hyytyi. Ei varmaankaan palkkoihin.

Tässä tapauksessa kauppa kaatui typerään ja taitamattomaan asian hoitoon valtion (elinkeinoministerin) taholta.

Samaa mieltä, päätös oli tasan sellainen, mihi päättäjillä järki riitti.
Sama meo tulee vaan jatkumaan vastaisuudessakin.

Tammikuu 06, 2013, 13:20:23 ip
Vastaus #112

Jouko Kuisma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kukahan idiootti ne on sinne Arkadianmälle äänestänyt?
En minä ainakaan.   :angel:

Tammikuu 10, 2013, 02:06:49 ap
Vastaus #113

Rainer Grandell

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Take a Break
Pääasia, että Vaasan Laivat liikkuu! :police:

http://www.vaasanlaivat.fi/

Neitsytmatka oli eilen!

.

asia kunnossa, vielä kun pääsemme EUsta irti niin sinne tulee kaljamyynti ja finnlines saa ajaa homolossinsa karille pakistaniin.
PUCH; Dakota-73 Monza-77 Alabama-66 Magnum-82 TUNTURI; SPORT63/70/72/73/75/76 SUPERSPORT 77-83 Tiger&Break "paljon" Husqvarna/Crescent/Monark "paljon"

Tammikuu 10, 2013, 10:34:41 ap
Vastaus #114

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Kukahan idiootti ne on sinne Arkadianmälle äänestänyt?
En minä ainakaan.   :angel:

Enkä minä. Ei menny mun ehdokas läpi mutta se ei olekaan mikään kohu- tai muu julkimo :-\
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Tammikuu 10, 2013, 15:22:46 ip
Vastaus #115

Jouko Kuisma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
No nyt kun on pohdittu elinkeinoministerin töppäykset, niin eikö olisi aika pohtia STX-Turun johdon tekemisiä?
Kuten eilen A-studiossa kuulimme, on STX Turun telakka tehnyt tappiota viimeisen neljän vuoden aikana n 200 ME ja on siksi nyt varaton.  ???
Joten eikö se telakan johto olekkaan syypää tilauksein menetyksiin? 
Toki tässä palataan suomalaisen telakkatollisuuden ja yleensäkin työn kilpailukyvyn menetyksen syihin!

Tammikuu 28, 2013, 22:40:50 ip
Vastaus #116

Rainer Grandell

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Take a Break
nyt se katainen on jossain kaukana hommaamassa laivatilausta rauman telakalle, kauppa joka ehkä oli jo valmis, saas nähä peruuntuuko nyt kun tuo apina kävi siellä puhumassa
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 01, 2013, 04:42:11 ap kirjoittanut Rainer Grandell »
PUCH; Dakota-73 Monza-77 Alabama-66 Magnum-82 TUNTURI; SPORT63/70/72/73/75/76 SUPERSPORT 77-83 Tiger&Break "paljon" Husqvarna/Crescent/Monark "paljon"

Tammikuu 06, 2015, 04:24:33 ap
Vastaus #117

Rainer Grandell

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Take a Break
halpa se laiva pitää olla, kas kun ei löytänyt reijästä tuo Intian pääkallokapeteeni josta isosän isäni löysi vuonna 1879 pelkillä purjeilla. Mutta olihan kuunertti Suomessa rakennettu... Nyt on vähän parempi Japanin pirssi alla..  http://www.vg.no/nyheter/utenriks/norske-hoegh-osaka-ble-styrt-paa-grunn-med-vilje/a/23367446/

Tammikuu 06, 2015, 07:04:14 ap
Vastaus #118

Markku Hakola

• Vieras
Jotenkin ei mene minun kaaliin tuo tukipolitiikka, miksi helevitissä yrityksille maksetaan tukia kun niillä menee hyvin?
Eikö tuet olisi enemmän tarpeeseen niille jotka niitä oikeesti tarvitseisi jaloilleen päästäkseen? ::)

Harvinaisen samaa mieltä tuossa tukiasiassa, eli jelpitään niitä joilla meneehyvin ja jätetään oikeasti avuntarvitsijat sivuun.
Kun paasataan työllistämistoimenpiteistä ja tuista, niin mun mielestä niitä nousevia ja kehittyviä yrityksiä pitäis auttaa ja varsinkin niitä,
mitkä työllistää kotimaassa.

Lienee taustalla myös syynä se, että siitä persaukisesta tukia  kinuavasta firmasta ei oo päättäjälle itselleen hyötyä siinä määrin, kuin isosta hyvin porskuttavasta.
Hyötyä, ellei muuten, nin jossakin johtokuntapaikan toivossa.

Tukirahojen suhteen pitäis olla pykälä, että jos hommia siirrät pois kotimaasta, niin tukirahat täytyy palauttaa, ainakin jossainmäärin.

Paljonko Nokiakin tosiaan tukiaisia sai ja mihin nekin rahat lppujenlopuksi päätyi, ket ja mitä hyödyttämään.

Tammikuu 06, 2015, 08:28:39 ap
Vastaus #119

Jouko Kuisma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tuossa yritysten tukipolitiikassa täytyy olla jokin selkeä johtoajatus: tuettavan yrityksen mahdollisuus pärjätä kilpailussa!
Siksi sitä saavat jo pärjäävät yriytket, tai siten ne, joilla on jokin selkeä kilpailuetu.
Toki persaukinenkin yriyts tukea voi saada, jos sillä on esitää hyvä strategia (ydinosaaminne=> kilpailuetu=> strategia).
Mutta on muistetava, että tuet ovat yhteiskunnan varoja eikä niitä voida heittää kankkulan kaivoon, eli firmoille, joila ei ole esittää hyvää toimintasuunniltemaa.
Mutta onhan nuo ELY:n antamat tuet kuitenkin aina "harkinnanvaraisia".
Näin vastasi minulle alueemme ELY-ylijohtaja, kun emme saaneet postiivista päätöstä: epäävä päätös perustui siihen, että "yhtiöllänne menee hyvin ja olette saaneet tukia jo aikaismminkin".
Tapahtui joskus 4 vuotta sitten, kun olin vielä työelämässä.