Hö, puhuvat Volvoista... Itsellä 2000 -luvun alun V70 200hp automaatti ja mittarissa 300 tkm. Silloin kun ostin sen, niin oli vajaa 70 tkm mittarissa. Tulee n. 60 tkm lisää taas ens vuonna. Viiteensataan meinasin ajaa. Turbo kilahti keväällä. Muuten ei valittamista... ...Audia tai Bemaria en osta ikinä.
No pitkälleppä oot päässyt ja tosi pitkälle meinaat yrittää. Mää oon tullut siihen tulokseen, että 2000-luvun autojen laskennallinen ikä on 200 tkm tai 10 vuotta. Sen jälkeen ylläpito alkaa maksamaan turhan paljon. Tietysti jos sattuu olemaan halvat osat, niin mikäpä siinä. Senkun rallattelee menemään.
Mutta ettei koskaan Audia tai Bemaria. Tuohan nyt on jo asenteellista.
Vaimo ei oo muuten koskaa ajanut millään muulla autolla, kuin Bemarilla. Kymmenkunta vuotta sitten oltiin vaihtamassa autoa ja käytiin koittamassa S60 Volvoa. Ei päästy etes kaupan pihasta, kun vaimo ilmoitti, että tää on aivan paska. Meillä onkin kaksi automerkkiä mitä ei ikuna kuuna päivänä osteta. Toinen on Volovo ja toinen on japonialainen auto. 
Olikos se päivä jolloin ette päässeet kaupan pihasta noin viikon 2-3 aikana talvimyrskyssä ja Haarajoen K-kaupan piha? Sieltä ei vissiin sinä päivänä päässyt kukaan muukaan pois.
Audit ja Bemarit on meilläkin loppuunkäsitelty, eikä ole asenteesta kiinni vaan varaosia asennettaessa käytetystä asennosta.
Puolitusinaa Volvoja pihassa ja vähiten ajetussa häpeälliset 696.000km, pitää äkkiä mennä kierrokselle että saa sen vakion 700.000-1.500.000km mittariin kuten noissa muissakin AUTOISSA. Vanhin (ruosteinen -86 / 745 D6) heitti kansipahvin kesällä mutta sillä olen silti eniten senkin jälkeen ajanut, sellainen 10.000km. Vesipyttyjä mukana ja kannenpultteja kiristin vartti kierrosta ja taas pelaa. Yli 140 ei voi ajaa marssivauhtia mutta ohituksissa tilapäisesti kylläkin (saksassa). Vaivaiset 711.000km mittarissa. My Toyota is fantastic. Löpöä menee pirusti, joskus yli 6,29 litraa satasella.
Juu, kyllä me päästiin ihan moottoritielle. Siellä munkin täytyi yhtyä vaimon mielipiteeseen. Kun ns. parempi ja kalliimpi auto möyryää aivan samanlailla, kuin puolet halvempi kiia ja korolla tai joku muu niistä matstan malleista, niin se on eittämättä suuri pettymys. Volvossa oli sellainen tunnelma, että ovista ja ikkunoista on unohtunut tiivisteet pois. Mää en odota autolta pitkää ikää ja pistänkin autot paremmuusjärjestykseen ihan muilla kriteereillä.
Mää oon ymmärtänyt että sääkin Raineri veivaat vuosittain rattiaa 20 X enemmän, kuin keskivertoautoilija. Niinpä hieman ihmettelenkin, että sulle on ainoa auton paremmuuskriteeri vähintään 700 tkm mittarissa. Miksei ne Volvotkin ole ihan käypäsiä pelejä, mutta ne ei vaan ole mulle tarkoitettu. Mää on ajanut ainoastan kolme kertaa Volvolla. Juurikin tuolla S60:llä ja kahdella eri seitenneliskantilla. Mulle ei vaan tullut niistä sitä kestohymyä minkä saa Bemarila.
Ja juuri sitä mää haluan kaikilta mun vehkeiltä. Niillä ajaessa on aina naama näkkärillä. Ei mikään mun vehkeistä loista kaikilla osa-alueilla, mutta mitä sitten. Valitaan tallista kulkupeli sen mukaan mitä kulloinkin halutaan.
Kun halutaan matkustaa koko perheellä nautinnollisen hiljaisesti, niin otetaan e60 BMW.
Kun haluan matkustaa yksin mukavasti, niin otan R1100RT:n
Kun haluan nauttia näkemästäni ja kuunnella oikeaa moottoripyörän ääntä, niin otan Jytärin.
Kun haluan, että kaasunkääntö aiheutta pelonsekaista kunnioitusta pyörää kohtaan, niin otan KTM Superenduron.
Yksikään Volvo ei ole vielä kyennyt täyttään noita mielihaluja. Volvo on vain mulle liian tylsä.