Lentsikan moottoreista tuli kari mieleeni että mulla olis muistaakseni 3 erikokoista vanhaa lentsikan moottoria jossain. Onkohan näillä mitään arvoa enää. Jumissakin taisivat olla 
Riippuu paljon minkälaisia moottoreita ovat (merkki, koko ym). Jotkut niitä keräilevät, minäkin jossain määrin. Jotkut ovat rahallisesti arvokkaita, toiset eivät. Tuo kuvieni moottori tuli kasassa jossa oli kaikkiaan 10 moottoria, vähän niinkuin kaupan päälle, selkeästi rytöisimmän näköinen ja kansikin puuttui. Kyseessä on Cox Babe Bee jota on valmistettu luultavasti miljoonia, ensimmäiset vuonna 1956 ja viimeiset joskus 90-luvun alussa. Jotain evoluutiota matkan varrella tietysti tapahtui. Olen noita saanut joskus ilmaiseksi, postikuluja vastaan, kaupan päälle ja joistakin olen maksanut jopa rahaakin, max joitain kymppejä. Melkein aina jos ostaa kasan vanhoja moottoreita niin seassa on vähintään yksi Babe Bee

Tämä yksilö olisi iästään johtuen ehkä parin- jopa kolmen kympin arvoinen näin jynssättynä ja öljyttynä, mutta enpä minä sitä ihan sillä myisi

Se on näiden kanssa vähän niinkuin motskarienkin, eli jos joku jonkin haluaa niin on valmis maksamaan, muille kyse on lähinnä romusta.
Mutta pistä tietoa ja kuvia jos huvittaa niin katsotaan. Ja jos ei muuta niin voithan aina putsata ne ja pistää vitriiniin.
Teukka, olisiko kyseessä O.S. -merkkinen moottori? Ne ovat kyllä luotettavan maineessa, mutta aina kai susia voi seassa olla. O.C.-merkistä en ole kuullut. Periaatteessa, jos on puristusta, hehkutulppa hehkuu ja polttoainetta tulee niin luulis lähtevän. Mutta minä en ole mikään guru näiden kanssa, vastoin päin. Viimeksi käyttelin tällaisia jotain 30+ vuotta sitten, mutta josko ensi kesänä koittaisi uudestaan. On pari lennokkiakin rakennettuna näitä varten