Kirjoittaja Aihe: CX500 miehet  (Luettu 844129 kertaa)

Huhtikuu 20, 2013, 19:05:09 ip
Vastaus #975

Jouni Väisänen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Sanokaapa viisaat, mistä kannattaisi ottaa virtaa tai onko jotain vialla, kun nyt tupakansytytinrasia ottaa virtansa töötiltä ja lataus naviin toimii hienosti. Heti kun kytkee parkit/valot päälle, loppuu lataus. Sama oli tilanne edellisen laturin kanssa, jolle virta otettiin lampun sisältä lisävarustekengästä.

Suoraan akustakaan ei kuulemma suositella ottamaan virtaa, jos vaikka sattuisi jäämään laturi sytyttimeen kiinni tai jos sinne pääsee vettä tms.

Aika moneen pyörään olen tehnyt seuraavasti: Akku + virta releleelle sulake väliin, ja releen minus vaikka rungosta > releen heräte virta vaikkapa takavaloilta virta katkeaa pistokkeesta automaattisesti kun pyörä ei käy releeltä lähtevä pistokkeelle ja sitten pistokkeen minus runkoon tämän vaivan kytkennässä kun näkee niin samaa releeltä lähtevää +:ssaa olen käyttänyt myös kahvanlämppäreiden virrantuojana. Rele ja irtosulake rasia yms. tykötarpeet autotarvikeliikkeestä n. 10€.
Päätin olla aikuistumatta ennen 95 ikävuotta...

Honda Dream 305 vm. 1964 & Honda Dax vm 1976

Huhtikuu 20, 2013, 20:30:26 ip
Vastaus #976

Jouni Väisänen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Akulta suoraan tai vastaavalta ja sulake väliin ei kannata kierrättää mutkan kautta
terv tane
Juuri näin esim. kahvanlämmittimelle ja kun unohtuu päälle > akku tyhjä....niin kunto nousee kun lykkii käyntiin ;)

Huhtikuu 20, 2013, 20:52:49 ip
Vastaus #977

Jarno Forssell

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Henrylle toivottelen tehokasta kuntoutusta, että pääsee vielä mielipuuhaansa, eli ajelemaan säksällä.

Ben, jos/kun kesällä ajelet Tampereen suuntaan, niin poikkeat kylässä ja laitetaan pihassa grilli tuleen ja sillä välin kun se lämpiää, korkataan oluset ja pistetään se releytys sinne ja virrat suoraan akulta. Ja jos oikein innostuu, niin haetaan tosta 5km päästä allrightilta 30e kahvalämppärielementit ja isketään nekin vielä kiinni. On sitten mukava ajella kun nollakelilläkään ei vielä sormille tule kylmä :)
Tuumaustauko Blogi asiaa CX500, GL1100 Hondista sekä Kawasaki VN750 customista + Suzuki Burgman AN400 skootterista

Huhtikuu 20, 2013, 21:00:34 ip
Vastaus #978

Ben Rydman

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • CeXi on parasta!
Jarno - tuo on ns. tarjous, josta ei voi kieltäytyä.  :)

(Esitetyt ratkaisut ovat varmasti hienoja toimivia, kiitos niistä.)
Honda CX500 & BMW K75, vanhat prätkät yleensä ja tapahtumat kuvina -aiheinen blogi  http://www.vanhamoto.net/

Huhtikuu 21, 2013, 22:00:27 ip
Vastaus #979

Jarno Forssell

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Vihdoin ehdin heittämään pienen pätkän Shania Twinillä. Olihan se aivan hemmetin hienoa talven jälkeen. Ja kun pyörä tuntui taittuvan nätimmin ja huomattavasti kevyemmin mutkiin, niin isoilla teillä, kuin taajamassakin. Taajamassa pyörä tuntui jotenkin paljon kevyemmältä kuin aiemmin. Luultavasti ohjauslaakereiden uusiminen aiheutti tämän hienon asian. Samoin puuttui se aikaisemmin vaivannut 50-60kmh vauhdissa tapahtuva keulan pompotus. Siihen veikkaisin sitä, että keulaputkissa on saattanut olla epätasapainoinen määrä haarukkaöljyä liekö kuinka kauan vuotaneen stefan vuoksi. Nyt uudet stefat ja haarukoiden kunnollinen puhdistus ja uudet öljyt. Toimii...

Huomenna voisi pestä ja iskeä kovavahat pintaan ja sen jälkeen nauttia muutaman päivän taas sadepäivistä.

Tässä ensimmäisessä vuosimallissa -78 on muuten kivempi tuo moottori sikäli, että sitä ei ole pilattu millään maalipinnalla. Se on raaka karhea pinta suoraan näkyville. Ajan patina kertyy hienosti, eikä ole maalipintaa, mikä hilseilee ajan kanssa palasina pois.

« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 21, 2013, 22:03:41 ip kirjoittanut Jarno Forssell »
Tuumaustauko Blogi asiaa CX500, GL1100 Hondista sekä Kawasaki VN750 customista + Suzuki Burgman AN400 skootterista

Huhtikuu 26, 2013, 16:52:52 ip
Vastaus #980

Tommi Sipilä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tulipa tänään alotettua keväthuolto. Nyt ois CX:ään kaikista kriittisimmät tehty, öljyt on vaihettu onnistuneesti semi-synteettisiksi. öljyn ja ilman suodattimet on vaihettu sekä lisäsin kaatumaraudat kulkineeseen. Ja akkukin on uus. Totesivat kaupassa ku kuvailin oireita ja esitin teorioita että voipi hyvinki olla irronnu 1 kenno paketista ja se aiheuttanu noita oireita. Nyt uudella akulla lähti pirteemmin ku koskaan. Muuten saattasin sanoa etten enää ikinä laittas samanmerkkistä akkua, paitti että semmonen on jo pyörässä. Oli muuten helpoin akun vaihto ikinä.

Muuten oisin vielä ryhtyny vaihtamaan kierroslukumittarinvaijeria, mutta tankki on melkein täynnä eikä se mahu saatavilla oleviin astioihinkaa. Järjestely kysymyksiä.

Tarkotuksena ois vielä tässä kesän aikana ennen maaliskuuta vaihtaa keulaan stefat ja pölyhuulet sekä se jenkamittarivaijeri että samalla jäähytys nesteet (väriä en oo vielä päättäny, vihreetä ois parilitraa varastossa) ja jarrujakin voi joku kaunispäivä herkistellä. Ja tarkastaa venttiilin välykset.

Pistetään vielä loppuun kuva pyörästä ettei kelleen jää ulkonäöstä liian positiivista muistikuvaa. Täyttää muuten aika hyvin pyörää hankkiessa olleet kriteerit tuo kapistus, edullinen, mielellään kaks mukinen ja mielellään customi..

Nyt sen pitäs näkyä pienten teknisten onkelmien jälkeen.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 26, 2013, 17:00:35 ip kirjoittanut Tommi Sipilä »
Aim low and achieve your goals

Honda CX-500 1981
Tunturi Super Sport 1978 (ikuisuus projekti)

Huhtikuu 26, 2013, 19:43:26 ip
Vastaus #981

ARI JUMPPANEN

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kylkivankkurinkuljettaja Lumiukko
Hieno ceeäksä. Muutenhan tuo täyttää hienosti sun kriteerit, paitti ei oo kustomi.
Eikös cx 500c ole tämmöinen?

[ylläpito on poistanut liitteen]
MC PÖLHÖLÄ President
"mcPölhölä,pakoputkien ja henkseleiden paukuttelua vuodesta 1997"

Huhtikuu 26, 2013, 20:48:43 ip
Vastaus #982

Tommi Sipilä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Semmonenhan se. Ei vaan ollu tässä lähialueilla sillon oikeen mitään kustomeita myynnissä ku pyörän osti. Tai siis ei ollu ehjiä lähellä mun budjettia olevia.. Nyt taas näytti useampikin CX customi olevan myynnissä nettimorossa
Aim low and achieve your goals

Honda CX-500 1981
Tunturi Super Sport 1978 (ikuisuus projekti)

Huhtikuu 26, 2013, 21:08:27 ip
Vastaus #983

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Mulla oli myynnissä täälä ja tuplasti museokatsastettu erittäin hyvin säilynyt alkuperäinen, tossa kuvan pyörässä monta virhettä ja pahin ettei penkki ole alkuperäinen. No ostajia ei ollut ja nyt ortopedin tekemät tukiliivit ja kohta kun kaasarit putsataan niin pientä lenkkiä vaikka lekurit kieltää, enemmän mulla selkä rytkyy ku Honda murisee Busterin perässä, soon lentoa.

Huhtikuu 26, 2013, 22:52:19 ip
Vastaus #984

Jarno Forssell

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mun mielestä tuossa kuvan pyörässä ei ole mitään virheitä. Aivan järkyttävän tyylikkäässä kunnossa. Suorastaan kadehdittavan nätti.

Eipäs Henry ryhdytä haukkumaan toisten pyöriä. Kauneus on katsojan silmässä. sinunkin pyöräsi "suomen parhaimpana" cx:nä olisi varmasti mennyt puolessa tunnissa kaupaksi, jos se olisi suomen paras, tai jos olisi löytynyt samaa silmää omaava ostaja ja hinta olisi vielä kohdallaan. (itse muuten ostin toisen cx:ni, kun se oli alle 30min ollut myynnissä.)

Kuten VMPK:n sivuillakin lukee, niin kaikkien pyörien ei kuulukaan olla museokuntoisia. Olen samaa mieltä. Siksi tykkään että tuo oma on metallinhohto-oranssin värinen, lämpökahvoilla, ledivaloilla ja tangonpääpeileillä. Ei heti samanlaista tule vastaan. Ei varmasti koskaan. Ja pirun nätti sillä on ajella. Kulkee varmasti yhtä nätisti kuin vastaava museopyörä ;)
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 26, 2013, 22:57:08 ip kirjoittanut Jarno Forssell »

Huhtikuu 27, 2013, 11:20:01 ap
Vastaus #985

Jouni Väisänen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
 ::) museokuntoinen, museoitu, ajan patina jne. kävin kerran eläinmuseossa ja petyin pahemman kerran kun dinosaurus ei ollutkaan elävä ja niveliä piti kiinni ties mikä  :D Annetaan kaikkien vanhojen moottoripyörien saada arvostus...Vanhana nyt jo eläkkeellä olevana kiinteistönvälittäjänä voin vain todeta, että kaikille asunnoillekin on ostaja kunhan hinta-taso vastaa oikeaa arvoa. En nyt lähde enempää OT:hen kertomaan arvonmäärityksen perusteita esim. metsätilakaupassa.

Huhtikuu 27, 2013, 15:53:57 ip
Vastaus #986

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Henry ei moiti mutta oikea penkki on yksi juttu ja kaikissa ruuveissa on 8 jojoka Hondan merkki, muistan ku soitin Kallesmotoriin ja kysyin kaatumarautoja. Kaiketi Kalle sanoi onko mulla semmosia ja sanoi et kuulemma on, luuri pöydälle ja tarkastamaan tilannetta ja oli alkuperäiset ja sitten tarvikkeita niin sanoin et alkuperäiset. Kalle kysyi etkö kysy hintaa johon sanoin et sun pitää tietää hinta ja mun maksaa, Kalle sanoi et pannaanko 60€ postikuluineen niin sanoin ja kuis haluat maksun niin sanoi laskun olevan paketissa.

Älkää pojat välittäkö ku ssanon ettei ole alkuperäinen, hienohan se oli mutta jos pilkkua viilataan niin ei mikään Hondan alkuperäis mallista, se pieni lippa on väärän värinen ja liian korkea eli tarvike. Monta muutakin yksityiskohtaa pistää silmää eli en musokatsastaisi tuota hienoa Hondaa.

Edit1: Jos CX500 miehet kuumenee niin voin laittaa kuvan, selkämurtuman takia olen valmis vaihtamaan pienempään mutta nelitahtiseen. On kippeelle vähän painava ja nyt pian korjataan hieman ylivuotava kaasari kun kummitytön harrikka mies tulee kavereineen korjaamaan. On paljon varaosiakin ja tiivistesarjaa yms. Lapsuuden 125 Honda kiinnostaisi mutta pitää olla ikää ja helpolla museoon, muut nelarit huomioidaan.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 27, 2013, 16:02:51 ip kirjoittanut Henry Eklund »

Huhtikuu 27, 2013, 16:02:43 ip
Vastaus #987

Ben Rydman

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • CeXi on parasta!
Samaa mieltä Jarnon kanssa, että katsojan ja etenkin omistajan silmässä se hienous on ja niin sen pitääkin olla. Henryn on Suomen hienoin, samoin Jarnon ja Tommin. Minäkin olen sitä mieltä, että minun CXäni se vasta hieno on, kun se alkaa hiljalleen näyttää siltä miltä minä haluan. Se oli halvin aikoinaan, ja juuri sen minä halusin ja näkemättä ja koeajamatta ostin - kun se katsoi kuvassa niin surullisesti minua. En tiedä, kelpaisiko helposti ostajille (oikeaan hintaan kaikki käy kaupaksi), mutta museokatsastajalle ei varmasti: tankissa ei ole eikä tule tarroja, alkuperäinen satula on päällystetty uudelleen vääränvärisellä vinyylillä, poskien alaosia ei tarkoituksella ole maalattu mustiksi. Mutta se on erittäin elävässä käytössä eli kovasti elossa oleva vanha Honda, mikä on minulle tärkeintä - ja minun mielestäni niiiin paljon paremman näköinen kuin alkuperäinen.. Silti suuresti arvostan upeita entisöityjä museopyöriä, jotka ovat kuin eilen tehtaalta tulleita. Tai pyöriä, joita on hoidettu kaikki vuodet niin hyvin, että ovat edelleen aivan alkuperäisessä kunnossa. Suuresti myös arvosta hyväkuntoisia käyttäjänsä näköisiä vanhoja pyöriä.

Ja että tulisin ymmärretuksi, niin tässä on esimerkiksi aivan upea pyörä, käyttäjänsä näkemys - omistaja olisi vaivatta osannut tehdä siitä myös museokelpoisen: http://www.vanhamoto.net/2012/08/hirvio-zombi-maailman-kummallisin.html
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 27, 2013, 16:11:43 ip kirjoittanut Ben Rydman »
Honda CX500 & BMW K75, vanhat prätkät yleensä ja tapahtumat kuvina -aiheinen blogi  http://www.vanhamoto.net/

Huhtikuu 27, 2013, 20:34:49 ip
Vastaus #988

Jouni Väisänen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Minun puolestani jokainen saa pitää pyöränsä juuri sellaisena kuin haluaa = jokaisellehan se oma pyörä on rakkain 8) CX 650 E laittelin talvella niin orkkiskuntoiseksi kuin jaksoin...CBX:än taas joka olis nyt kelvannut museoitavaksi möin pois ja ajattelin parempi niin kuin pilkkoa vaan ostaa pilkontakelpoinen maailmalta. Ja ostinkin Hollannista, jossa pääsen toteuttamaan omat visioni ::) Ja se tulee olemaan minun näkemykseni tykkää sitten kuka hyvänsä tai ei :laugh: ;)

Huhtikuu 27, 2013, 21:47:51 ip
Vastaus #989

Jarno Mäkinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Hyvää kevättä kaikille! CX koki tänään kevään ensimmäiset ajokilometrit talvisten muutoksien jäljltä.

Pientä käyntihäikkää olisi ja mietin jos teillä olisi ajatuksia tähän. Ensiksi hieman taustoja:
- Alkuperäinen ilmansuodatin ei ole paikallaan. Tilalla on kartiosuodattimet = hiekkaimurit --> Kalvokaasuttimet saattavat olla haasteelliset näiden kanssa.
- Jenkkifoorumien kommenttien perusteella kartiosuodattimien ja pakoputken H-palan kanssa hyvät suuttimet olisi 130/85. Asensin 130/90, koska  130/90 oli sillloin helposti saatavilla.
- Seosruuvit on auki 2,5 kierrosta.

Sitten sitä ongelmalistaa:
1. Kun ajan normaalisti ja laitan vaihteen vapaalle tai laitan kytkimen pohjaan, niin koneen kierrokset laskevat, mutta ei mene tyhjäkäynnille asti heti. Odottelen hetken vaihde vapaalla / kytkin pohjassa, niin kone menee tyhjäkäynnille. Eli menee viiveellä tyhjäkäynnille, ei tehnyt tätä viime kesänä.
Omat ajatukset: Onko joku kaasarin luisti/vaijerit/kaasarin jouset jumissa, kun on tämmönen mystinen viive.

2. Tyhjäkäynnillä paukuttaa vasempaan pakoputkeen. Ei jatkuvasti, mutta noin 10 sekunnin välein ym. Tätä ei mielestäni tapahdu oikeanpuoleisessa pytyssä, eikä tapahtunut viime kesänä.
Omat ajatukset: Kaasareiden synkkaus? Venttiilien säädöt?

3. Viimeinen ongelmatilanne koskee enemmänkin kiihdytyksiä / korkeita kierroksia. Ajan esim. 3. vaihteella ja vedätän vaihteen pitkälle (hui ajetaan jo kovaa!), niin alkaa röpöttämään / pätkimään ajoa. Ihan kuin ei saisi tarpeeksi bensaa tai joku katkoisi sytytystä.
Omat ajatukset: Kaasareiden seokset / suuttimet väärät. Sytytysjärjestelmä ongelmat. Venttiilien säätö.

Mitäs mieltä olette näistä? Oletteko kokenut samaa?