Tullinpuomin Shellillä V-Power eilen 1,52e. Viime kesänä oli 1,8e kantturoissa. Vajaa 30c tippunut puolessa vuodessa. Tullee jälleen nousemaan kesän myötä.Minä sekä haluan omistaa moottoripyörän, että tarvitsen sitä. Lisäksi pöpötilanne alkaa vaikuttaa hiljalleen siltä, että julkinen ei ole enää vaihtoehto edes lyhyillä matkoilla.Tänä suvena tulen liikkumaan ainoastaan moottoripyörällä, sillä tuskin tämä pöpö ihan heti ohi menee Euroopassa. En autolla, raitiovaunulla, metrolla, bussilla, vaan ainoastaan moottoripyörällä. Asuinpaikan voi toki valita, mutta ihmisillä on usein myös taipumus kiintyä synnyinseutuunsa, juuriinsa.
Auton pito on hankalaa kantakaupungissa, moottoripyörän vähän helpompaa, varsinkin pienen pyörän. Kansaa kun tapaa tuolla maailmalla satulan päältä, niin aina on perusoletuksena että mulla on myös auto. Että päästään haukkumaan prätkää leluksi, tarpeettomaksi, yms. Sitä on vähän kuin autoton lainelautailija, tai autoton laskettelija, noin niin kuin kansan silmissä. Että joo ei mahdotonta mutta oikeesti...Aikanaan kun harrastin enemmän polkupyöriä, niin huomasin myös että autoton fillaristi oli Helsingissä hyvin harvinainen. Nykyään ehkä jo hieman yleisempi. Mitään autoja vastaan minulla ei ole, en vain itse tarvitse autoa mihinkään.