Kirjoittaja Aihe: Millähän kohta kuljetaan, ja kuinka kauas?  (Luettu 909394 kertaa)

Maaliskuu 08, 2020, 23:02:45 ip
Vastaus #1815

Jukka Toukonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tärisevä ja tärinätön moto tallissa.
Pohjimmiltaan lienee kyse siitä mitä haluaa. Useimmiten sitä selitellään ulkoisilla "pakoilla".
Minä en halua omistaa yhtään autoa. Olen omistanut. Ei innostanut pidemmän päälle.
Minä en halua omistaa asuntoa. Enkä ole eläissäni omistanut.
Minä en tarvitse moottoripyöriä mihinkään. Mulla on nyt kaksi. Koska haluan omistaa (vanhoja) moottoripyöriä.
..Tuossa katselin "kirjanpitoa" viime vuodelta. 3434 km ajosta pulitin 2575 € (ei sisällä polttoaineita). Itse sain aikoinaan ilmaiseksi auton ja järkytyin, mitä sen liikennekelpoisena pitäminen maksaa (vakuutukset, katsastukset, huollot, korjaukset). Mutta mulle olennaista on nyt se, että autosta pääsee aina eroon eikä se jää häiritsemään. Ja toki suuri arvo mulle on myös se, että saan käyttööni aina tarpeen mukaisen auton (kuljetettavan tavaran ja ihmisten määrä vaihtelee).
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 08, 2020, 23:24:22 ip kirjoittanut Jukka Toukonen »

Maaliskuu 09, 2020, 08:10:53 ap
Vastaus #1816

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Sillein elämä on paljon helpompa kun ei tarvii selitellä eikä puolustella omia valintojaan mitenkään. Sen enempää syyllistämättä tai tuomitsematta betoniseinän tuijottajia kuin metsään tuijottajiakaan.

Maaliskuu 09, 2020, 08:39:29 ap
Vastaus #1817

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Tässä kun nyt puntaroidaan että kannattaako,onko tai en haluaako omistaa autoa tjms,jos esim. tota ekaa kohtaa ajatellaan että kannattaako niin kuinka sellainen lasketaan että kun yht'äkkiä tulee mielipuoli että lähdempä poikkeamaan kaverilla eikä olisi oikein muita järkeviä mahdollisuuksia kuin se oma auto niin että kannattaako mennä omalla autolla vai että jos ei ole sitä omaa autoa eikä pääse lähteen ja vitut.aa niin kannattaako se oma auto.

Tässä nyt tarkoitan sitä että tuo se oma auto vapauden liikkua koska itse haluaa riippuen tottakai henkilöstä ja asuin paikasta.Voi olla että jos asuu tsadin keskustassa niin voi se auto olla aika hankala siellä pitää,en tiedä mutta luulisin.

Mun vuotuinen ajomäärä on alle 10 000 km vuodessa ja harva noista kilometreistä on ihan pakollisia mutta on mukava liikkua oman mielensä mukaan ja mun mielestä auton omistaminen kannattaa omalla kohdallani,en ole laskenut mitä autoiluni kaiken kaikkiaan tulee maksamaan mutta mitä sitten,"ainakin valtio kiittää".
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 09, 2020, 12:51:12 ip kirjoittanut Markku Juusela »
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going,Cresent mopo-63,NSU Sportmax Streetreplica

Maaliskuu 09, 2020, 08:48:43 ap
Vastaus #1818

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
40 tkm per vuosi, joista pakollisia työajoja 30 tkm vaihtuviin kohteisiin. Eikä niille ole muuta korvaavaa vaihtoehtoa kuin on auto. Jos minä en ajaisi noita ajoja, ne ajaisi joka tapauksessa joku muu. Ja ne ajot maksaa meistä jokainen kuluttaja ja veronmaksaja loppupelissä. Ja jos ja kun noiden matkakustannusten hinta nousee, se siirtyy aivan ja täysimääräisesti meidän kaikkien maksettavaksi.

Maaliskuu 09, 2020, 11:34:08 ap
Vastaus #1819

Ari Nieminen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tänään on öljyn maailmanmarkkinahinta pudonnut 30 %. Koskahan näkyy meidän mittarilla ?

Maaliskuu 09, 2020, 12:12:37 ip
Vastaus #1820

Peter Rulamo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tullinpuomin Shellillä V-Power eilen 1,52e. Viime kesänä oli 1,8e kantturoissa. Vajaa 30c tippunut puolessa vuodessa. Tullee jälleen nousemaan kesän myötä.Minä sekä haluan omistaa moottoripyörän, että tarvitsen sitä. Lisäksi pöpötilanne alkaa vaikuttaa hiljalleen siltä, että julkinen ei ole enää vaihtoehto edes lyhyillä matkoilla.Tänä suvena tulen liikkumaan ainoastaan moottoripyörällä, sillä tuskin tämä pöpö ihan heti ohi menee Euroopassa. En autolla, raitiovaunulla, metrolla, bussilla, vaan ainoastaan moottoripyörällä. Asuinpaikan voi toki valita, mutta ihmisillä on usein myös taipumus kiintyä synnyinseutuunsa, juuriinsa.

Auton pito on hankalaa kantakaupungissa, moottoripyörän vähän helpompaa, varsinkin pienen pyörän. Kansaa kun tapaa tuolla maailmalla satulan päältä, niin aina on perusoletuksena että mulla on myös auto. Että päästään haukkumaan prätkää leluksi, tarpeettomaksi, yms. Sitä on vähän kuin autoton lainelautailija, tai autoton laskettelija, noin niin kuin kansan silmissä. Että joo ei mahdotonta mutta oikeesti...Aikanaan kun harrastin enemmän polkupyöriä, niin huomasin myös että autoton fillaristi oli Helsingissä hyvin harvinainen. Nykyään ehkä jo hieman yleisempi. Mitään autoja vastaan minulla ei ole, en vain itse tarvitse autoa mihinkään.
Ex: Honda ST70, SL125S, CB125T, CB125TD, MTX125R, CB250RS, CB250N, CB400N, FT500, CB750K, VF750F, VFR750F(3), CB900B"O, VF1000F2, CBR1000F(4), CBR1100XX(2). Yamaha DT125MX, DT125R, RD125LC(2), RD250LC, RD350LC(2), XJ750SECA, XJ900. Kawasaki Z500, GPZ900R(2), GPZ1000RX.

Maaliskuu 09, 2020, 12:48:49 ip
Vastaus #1821

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
On tämä julkinen bussikyyti muuttunut sitten 70-luvun. Ei ole kuljettajalle koppahattua ja se haluaa nähdä minun matkapuhelimen?? Eikä sikaosastollakaan saa vetää enää kessua. Mihin tämä maailma on oikein menossa.  >:(

Maaliskuu 09, 2020, 13:47:24 ip
Vastaus #1822

Risto Sollo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mamu
Halusi kattoa onko Tuomo ajan hermolla puhelimineen vai peräkammarin Motorola-mies.Saako sitä pussitikettiä vanhepaan,ei- älylliseen puhelimeen?

Maaliskuu 09, 2020, 15:42:03 ip
Vastaus #1823

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ainakin arvokkaammin...

Automallin perusvarustelu ei kelpaa enää suomalaisille. Mukavuus ja turvallisuus korostuvat.

Vaikka esimerkiksi uusi Opel Corsa on hinnoiteltu aggressiivisesti, niin alkuvuodesta päätetyt kaupat eivät tue sitä käsitystä, että pikkuautoja myytäisiin pelkällä hinnalla.

– Pikkuautojen hinnat ovat aika kovia. Tässä segmentissä on tapahtunut parin viime vuoden aikana sama, mikä tapahtui jo aiemmin Astra-kokoluokassa: asiakkaat haluavat hyvin varusteltuja automaattivaihteisia autoja, enää ei myydä karvalakkimalleja, Opelin nykyisen maahantuojan LänsiAuto-konsernin toimitusjohtaja Tommi Köninki sanoo.

Corsan kohdalla tämä näkyy siinä, että 75-hevosvoimainen vapaasti hengittävä moottori ja alin varustetaso häviävät kalliimmalla tekniikalla ja paremmalle varustelulle.

– Moni asiakas päätyy 100-hevosvoimaiseen turbomoottoriin, automaattivaihteistoon ja Comfort-varustelua parempaan Executive-varusteluun. Myös ulkonäköön vaikuttavat varusteet, kuten kaksivärisyys ja lasikatto, kiinnostavat. Solmittujen kauppojen verollinen keskihinta onkin 23 000 euroa, kertoo Köninki ja arvelee, että noin joka kymmenes Suomessa myytävä Corsa tulee olemaan täyssähköinen Corsa-e.

https://www.is.fi/autot/art-2000006430189.html

Ps. Saa halutessaan kertoa, että ei patteriautoa tai automaattia meidän talouteen... ;)
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Maaliskuu 09, 2020, 15:53:14 ip
Vastaus #1824

Hannu Boman

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Ihan itse :-)
kun kerta lupa tuli niin....

ei patteriautoa ja manuaalivaihteista autoa meidän talouteen...  :o
@ HBo
Yamaha TX650 -73 & Honda GL 1500 Gold Wing 2000

Maaliskuu 09, 2020, 22:54:31 ip
Vastaus #1825

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Halusi kattoa onko Tuomo ajan hermolla puhelimineen vai peräkammarin Motorola-mies.Saako sitä pussitikettiä vanhepaan,ei- älylliseen puhelimeen?
En tiiä saako vanhaan puhelimeen, vai pitääkö olla älypuhelin?
 Eukko tilasi minun puhelimella ja sanoi että näytä sitä puhelinta sille kuskille ennenkun könyät siihen kyytiin. Siinä näkyi se piletti, ja piti vielä ladata joku onnibussi sovellus ennen sitä piletin ostoa. Ei kelpaa kuulema raha kuskille. En tiiä olisko kelvannut jos olis maksanut ns. kuitittomana tax freenä? Kaks kymppinen kuskin rintataskuun ja hys hys.

Niin, ja minähän oon peräkammarin poika, tai ainakin jonkinlainen retrojuntti. Eikä se siitä muuksi muutu vaikka olis minkälainen puhelin. Piti tosin ostaa uusi puhelin vähän aikaa sitten kun entinen puhelin teki stopin. No tietenkin ostin taas Nokian, niinko olen ostanut viimeiset 25 vuotta nokian. Mitäpä sitä merkkiä vaihtamaan. Perinteitä pitää kunnioittaa ja tavoista pidettävä kiinni.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 09, 2020, 22:57:05 ip kirjoittanut tuomo jylha »

Maaliskuu 22, 2020, 18:19:55 ip
Vastaus #1826

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ei pöllömpi vaihtoehto ja hintakaan ei kokoluokan kallein.

Auto kulutti koeajojakson 600 kilometrin matkalla 4,6 litraa sadalla, kun keskinopeus oli korkeahko 68 km/h. Bensiinin kulutus riippuu täysin matkan pituudesta ja lataustasosta liikkeelle lähdettäessä: esimerkiksi tunnin mittaisella, 75 kilometrin matkalla auto kulutti ysivitosta keskimäärin 2,9 l /100 km, kun liikkeelle lähdettiin täydellä akulla yhden asteen lämpötilassa.

Toinen moite liittyy auton latauksen ominaisuuksiin. Pistoke-Xceedissä ei ole, mitä ilmeisimmin kustannussyistä, esilämmityksen tai -viilennyksen mahdollistavaa ilmalämpöpumppua. Näin ollen autoa ei voi esimerkiksi talvella esilämmittää, vaikka se on ns. ”roikan päässä”. Siihen tarvitaan erillinen lisälämmitin. Kylmillä keleillä liikkeelle lähtiessä auton polttomoottori käynnistyy usein matkustamon alkulämmittämiseksi.
https://www.is.fi/autot/art-2000006446876.html
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Maaliskuu 22, 2020, 19:48:39 ip
Vastaus #1827

Pekka Lankinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kait ton sähköskoban vois taas ottaa liikenteeseen. Kun ei sitä kukaan ole innostunut ostamaankaan...  8)
JawaCZ 175 type 450
"Jawa, maailman paskin 2-tahtinen", sanoi Hakalan Reiska.

Maaliskuu 23, 2020, 08:00:51 ap
Vastaus #1828

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
Mitenkäs näin huima ajatus: Maksaa sen pilettinsä rahalla?

Mahtaako se onnistua jo nykyään?

t. Markku

Maaliskuu 23, 2020, 08:16:49 ap
Vastaus #1829

Taito Nuutinen

• Vieras
Ainakin viime viikolla onnistui maksu ihan käteisellä kun matkustin Helsingistä Hyvinkäälle..siis bussilla