Kirjoittaja Aihe: Tienkäyttömaksu  (Luettu 152702 kertaa)

Tammikuu 19, 2017, 21:36:46 ip
Vastaus #210

Jaakko Latvanen

• Vieras
Jotenkin en ymmärrä kun ilmoitetaan että autoilun kulut eivät nouse niin mistä se lisä raha tieverkkoon tulee ?

Tuo on miunkin mielestä asian ydin. Jos se raha kasvaa matkalla issekseen?

Tuossa perperin esityksessä on paljon hyvää, ja paljon mahollisuuksia. Mutta esitystapa on nyt ollu semmonen, että miepä ennustan seuraamukset:

Perperin ministeripesti loppuu alle kuukauven sisällä. Tuli tehneeks cameruunit... saattaa Sipilänkin puntit tutista samalla. Mitäs veikkaatte, kuka maalaisliitosta pääsee ministeriks kohta?  Näyttäs poliittisesta kokemuksesta olevan jonniinverran puutetta, onkohan pikkumaurille vielä käyttönsä? Kun ei kuitenkaan Sipilä ja Väyrynen sammaan hallitukseen sovi.

Vaikka oikeeta laitaa ajelen (melko reunassakkii jossain kohissa) en miekää tuota perperiä suremaan jää... vaikka tuo esitys tuollasennaan taitaskin pudottaa meijän perreen autoilun kuluja huomattavasti, varsinkin jos antas nuo nykyset vanhat ropposet vaikka ilman eestä pois ja ostas alennettuun hintaan uuven hypritin, vaikka kia niron, tilalle? Perperiltä, kuten osin Sipilältäkin, puuttuu ymmärrys siitä, miten poliittisessa maailmassa saahaan asiat läpi, ja mitä kaikkia asioita on otettava huomioon ja minkä kokosia asioita voip kerralla toteuttaa.

jv
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 19, 2017, 21:45:14 ip kirjoittanut Jaakko Latvanen »

Tammikuu 19, 2017, 22:13:34 ip
Vastaus #211

Pauli Komulainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Lueskelin Bernerin työryhmän selvitystä tiemaksuista, sivun 76 alaosassa on maininta: maksu ei koskisi traktoreita, mömkijöitä,
työkoneita, mopoja jne... MOOTTORIPYÖRÄT KUULUISIVAT MAKSUN PIIRIIN!!!

Tammikuu 19, 2017, 22:26:39 ip
Vastaus #212

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Jaakon linjoilla minäkin. Sipilällä on rahaa kuin roskaa ja voi jättäytyä (viimeistään) vaalikauden jälkeen marttyyrinä syrjään. Berner on jo aikaisemmin ilmoittanut että tämän kauden jälkeen hän aikoo joka tapauksessa palata Sveitsiin hihittelemään kultaharkkopinon päälle. Saattaa olla että lähtö tulee aikaisemminkin.

SuoKusta (Suomen keskusta) on sen verran broilereita väärällään etteivät anna tämän mennä läpi. Se nimittäin olisi massiivinen poliittinen joukkoitseteurastus. Sanoin jo aiemmin ja sanon taas että homma kaatuu omaan mahdottomuuteensa. Laitetaan vaikka yhden tähden Jaloviina vetoa :) Tai minä ainakin lasken sen varaan :-\
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Tammikuu 20, 2017, 01:31:48 ap
Vastaus #213

Harri Valtari

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Hannu Kylli kyseli , miksi olen alkanut Isänmaata vihata . Syitä on monia enkä halua henkilökohtaisia asioita repostella julkisesti . En edes pystyisi sanomaan mitään , mitä monet eivät olisi sanoneet ennen minua . H.Eklund ja M.Malinen kirjoittivat aiemmin perättäisissä viesteissään asioita , jotka allekirjoitan . Koen , että suomalaista yhteiskuntaa ajetaan tietoisesti alas . Maapallosta on tullut saalistuspaikka , eikä poliitikoilla ole halua eikä edes kykyä tehdä asioille mitään . Pankkijärjestelmä nykymuodossaan on Pandoran lipas .

Tammikuu 20, 2017, 03:42:45 ap
Vastaus #214

Heikki Santavuori

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Nyt minulle vasta aukesi miksi Berner (+ministeriö ?)ajaa tuota veromuutosta.
 Alla ote hänen haastattelustaan:
”Tässä ajatellaan 20-30 vuotta eteenpäin. Liikenteessä on käynnissä suurin muutos sitten auton keksimisen. Joudumme joka tapauksessa miettimään liikenteen verotukseen radikaaleja muutoksia, kun liikenne sähköistyy.”

Jos/kun polttomoottorien osuus auton energialähteenä  vähenee, on Suomen budjetti pahasti kuralla!
Mutta tuota kiirettä minä en ymmärrä.
 Aikaa kuluu, ennenkuin sähköauto on jokamiehen kulkupeli.
Hybridiauton akulla taas ei voi ajaa kuin muutaman kymmenen kilometriä, jote se ei käyttökelpoinen kuin lähiajossa!

Kiire johtuu siitä, että Bernerillä on sinänsä vilpitön yritys tehdä autojen digiseurantajärjestelmästä suomalainen vientituote. Tähän pyrki jo Jorma Ollilan ryhmä aikoinaan. On selvää, että autoihin otetaan ihan vapaaehtoisesti seurantalaitteeet, jos ja kun sillä selviytyy pienemmmin autoilukustannuksin.
Tällaisten hankkeiden perimmäinen tarkoitus on tietysti aina myös varmistaa valtion verotulot, koska tulevaisuus on sähköautojen. Tätä ei oikein näytä viisaammatkaan miehet tajuavan. Yrjö Rautio Hesarin kolumnisssa kohkasi hiljattain, miksei vain koroteta bensaveroa, jonka keräämiseen on jo valmis järjestelmä ja samaa ihmetteli pari päivää sitten jopa veronmaksajien keskusliiton toimitusjohtaja Teemu Lehtinen lehtihaastattelussa.
Hessu

Tammikuu 20, 2017, 10:43:30 ap
Vastaus #215

Harri Valtari

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Tammikuu 20, 2017, 12:08:59 ip
Vastaus #216

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Mikähän on perimmäinen syy että Suomen maata pitää vihata? Onko vika tässä maassa, ihmisissä, vai siinä kuinka tätä yhteiskuntaa pyöritetään? Tässä maassa on asiat erittäin hyvin kun oikeasti katsotaan ympäröivää maailmaa.
 Minä en vihaa Suomea, ja pyrin käyttämään Suomessa valmistettuja tuotteita sekä käyttämään kotimaisia palveluita. Maan asiat ei parane sillä ostetaan kaikki mitä suinkin on mahdollista ulkomaisilta palvelun tarjoajilta, ja vain siitä syystä että vihataan Suomea. Ei täällä ole mikään pakko asua jos maa ja sen ilmapiiri ahdistaa. Ja eiköhän Suomen kansa ole viimeiset 100 vuotta itse siellä äänestyskopissa valinnut maalleen just oman arvoisena päättäjät? :-X

Itse asiaan. Tämä Bernerin visio on täys susi jo syntyessään, eikä semmosta matemaattista yhtälöä ole olemassakaan jolla kaikille riittää enempi jaettavaa kun välistä vetäjät vaan lisääntyy, minkäänlaisten voittoa tavoittelevien yhtiöiden muodossa. Ilmeisesti olisi liian helppo ratkaisu nostaa polttoaineiden verotusta, eikä poliittisille broilereille löydykään uusia suojatyöpaikkoja (livestä)? Ja ne seurantalaitteetkin jää pian myymättä.
 Poistakoon kaikenlaiset autoverot ja käyttömaksut, ja otetaan tarvittavat eurot polttoaineiden lisäverotuksesta. Sillä se autokantakin halpenee muuta uusiutuu kuin automaattisesti vähäkulutuksisiin ja vähäpäästöisiin.
 Sähköautot kun on vielä suurimmalle osalle auton käyttäjistä täyttä futurismia ja utopiaa, ja aivan mahdottomuus jo pelkästään niiden toimintasäteiden, talviolosuhteiden sekä ostohintansa takia.
 Tervetuloa kaikki sähköautolobbarit ja visionäärit kertomaan ja vakuuttamaan kuinka sähköautolla hoidetaan tuo tavaramäärä ja kilometrit, jota minäkin joudun päivittäin hoitamaan.

Tammikuu 20, 2017, 13:47:08 ip
Vastaus #217

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
"Minä en vihaa Suomea, ja pyrin käyttämään Suomessa valmistettuja tuotteita sekä käyttämään kotimaisia palveluita. Maan asiat ei parane sillä ostetaan kaikki mitä suinkin on mahdollista ulkomaisilta palvelun tarjoajilta, ja vain siitä syystä että vihataan Suomea. Ei täällä ole mikään pakko asua jos maa ja sen ilmapiiri ahdistaa."

Sinä et ilmeisesti kuulu vähätuloisten joukkoon. Olen ymmärtänyt että olet yrittäjä. Olet varmaan niitä harvoja ketä tämä nykymeno ei vituta. On hyvä että ostat suomalaisia tuotteita ja palveluita. Ainut vaan nykyään ei tiedä mihin se Suomalaisen euro menee kun se firman pääpaikka ei välttämättä ole härmässä. Se voi valua ulkomaille veroparatiisiin suomalaisen verottajan ulottamattomiin tai sitten se ei ollut edes Suomalainen yritys. Suomalaiset yrittäjät voisivat katsoa peiliin kun ottavat ulkomaisia työntekijöitä halvalla töihin ja samalla valittavat kun palvelut ja tuotteet hankitaan ulkomailta. Välillä kun menee kauppaan tai muualle asioimaan niin vastapuoli ei osaa mitään ymmärrettävää kieltä mutta töissä pystyy näköjään olemaan tai ei hallitse hommaansa muuten. Ei varmaan voi paljon maksaakaan tuommoinen työvoima yrittäjälle....

Kun ensin fortum möi siirtoverkon carunalle ja sitten yle jakelutekniikan digitalle niin valmis infra joka verorahoilla on maksettu ja uudet omistajat nauravat matkalla pankkiin kun maksetaan moneen kertaan verkkomme. Halutaanko että sama virhe tapahtuu tieverkolle?

Jos ei olisi kouluikäisiä lapsia niin voisin muuttaa ulukomaille. Vaimolle puhunutkin jahka lapset varttuvat. Sinnehän ne menee ne rikkaatkin verottajaa pakoon, miksei köyhäkin. Kyllä täältä puuttuu perkele se talvisovan meininki jolloin torjuttiin ylivoimainen vihollinen. Täällä saa poliitikot nykyään pilata tämän maan ilman että kukaan uskaltaa vastustaa niitä.

Niin, siinä voi tehdä itse kukin päätöksen että ostaako minkälaiselta yritykseltä palveluita ja tuotteita. Kyllähän tämä nykymeno kieltämättä hyvin monessa asiassa v...tuttaa. Mutta maailma muuttuu koko ajan ja pitäis itse muuttua sen mukana. Ettei tipu kärryiltä.

Ps. kannattaa muistaa se aidan takana oleva ruoho. Siellä missä joku muu asia on halvempaa, saattaa jokin muu maksaa vastaavasti enempi, eikä se yhteiskunta sitten huolehdi ja hyysää joka joka kansalaista ja joka pulman edessä. Yhteiskunnan tarjoama tukiverkosto, sairausvakuutukset ja eläkemaksut, eläkkeet, yms. saattaa olla jotain aivan muuta tasoa kuin täällä läpensä pahassa suomenmaassa. Luultavasti em. maksut ei ole pienemmät, mutta yhteiskunnan tarjoama tukiverkosto on luultavasti pienempi?
 Ainahan sitä voi käydä koittamassa, ja yleensä joutuu lähtökohtaisesti alkamaan muiden siirtolaisten kanssa samalta viivalta. Kyllä muuallakin jyvät karsitaan akanoista, ja siitä se työvoima otetaan mikä halvimmalla saadaan. Usein hyvin paljon härskimmällä tavalla kuin täällä. Kyllä riittävällä kielitaidolla, riittävällä koulutuksella ja pätevällä ammattitaidolla pärjää, monessakin maassa. Mutta jos noi kaikki em. ei täsmää, vastoinkäymisiä saattaa olla edessä jokaisella maahanmuuttajalla? Olipa sitten lähtömaana Suomi tai ihan mikä hyvänsä, ja se muuttopiste missä hyvänsä. No tietty on vielä erikseen että meneekö sitten halpatyövoimaksi vai erityisosaamis tehtäviin. Mihin ne omat rahkeet, tai rouva fortuna elämässä sitten heittää?

Näin se vaan on, eikä me sille asialle muuta voida. Ei semmoista paratiisia maapallolta päältä löydy, jossa olisi kaikki asiat täydellistä.

Eikä tämä yrittäjän elämä ole pelkkää ruusuilla tanssimista. Jos se olis vaan pelkkää onnea, autuutta, vähän työtä, paljon rahaa, niin kaikkihan olis yrittäjiä? Eikö? :)

Muoks.
 Eerolle tienkäyttömaksusta ja kapinasta: Se on todellakin ainoa asia jolla tämän Suomen katajaisen kansan saa kapinaan, on kajoamalla pyhiin peltilehmiin. Kaiken muun tämä kansa vielä sulattaa ja nielee hammasta purren. >:(
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 20, 2017, 14:12:30 ip kirjoittanut tuomo jylha »

Tammikuu 20, 2017, 14:31:56 ip
Vastaus #218

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Niin taas se kotomaan vihaaja kirjoittaa, on selvää ettei Sipilä ja Berner pääse edes kansanedustajiksi enään mutta kepulla valtaa ja kummatkin saa jonkin suojatyöpaikan ja 10 000€/kk palkkaa + eduskunnan maksamat reilu 5000@ eläkkeen. Muistetaan nyt mitä meidän palkat/eläkkeet on. Piirrän seuraavaan äänestys lippuun kirkkoveneen.

Tammikuu 20, 2017, 15:33:07 ip
Vastaus #219

Kari Vähäkainu

• Vieras
"Ei taida tämäkään asia vielä olle se Vähäkainun kapinan ja kansannousun aloittava....
  ... sitä odotellessa...."

Nehän sano talvisodan alkaessa että pohojammaalla oli pitänyt sitoa miähiä puihin jotta eivät lähtisi sotimaan ennenaikojaan. Onkohan se Karikin sidottu puuhun ja suukapuloitu kun ei ole osallistunut tähän keskusteluun? Minä sitä jo silloin äänestin kun oli ehdolla vuoden palstalaiseksi. Oli hyvä mainonta ja (Kari)smaattista johtajaa tarvitaan tiukoissa paikoissa. Töitä on sovittu toukokuulle asti joten siittä etiäpäin olis aikaa kansannousuun jos tarvitaan......

Olen arvostanut aina yrittäjiä jotka ovat rakentaneet omalla työllä ja ideoilla firmansa. Perittyjä ja ostettuja en niinkään. Isäukko oli yrittäjä ja rahaakin oli sillä aikoinaan joku milli kylläkin markka aikaan mutta silti. Niitä yritettiin sitten lopulta niitä velkoja loppuvaiheessa periä minultakin periä kun vituikshan se homma lopulta meni.....

Minulla kuluu aika kipuhoidoissa sekä pahojen henkien poismanaamisessa, siksi harvemmin nykyään täällä kirjoittelen. Eikä minulla ole asiaan uutta tietoa, tämä vuosi tulee olemaan kohtalokas vuosi jos henkimaailmaan on uskominen; tarkistin asian juuri ja samat asiat ilmoitettiin eli kansannousu tai sisällissota, maamme ero eu:sta, venäjä hyökkää suomeen (Putin ei ole silloin enää johdossa), nälänhätä... Eiköhän tuossa ole jo vastoinkäymistä kerrakseen.

Kiitos Mikalle äänesi antamisesta vaikka en olekaan koskaan ollut ns massaan sulautuva ihminen, tosin en sellainen haluakaan olla vaan teen asiat niin kuin haluan ja parhaaksi näen. Kuuntelen vaistoani ja omaatuntoani sillä luotan niihin järkähtämättä, meni syteen tai saveen.

Tammikuu 20, 2017, 15:50:21 ip
Vastaus #220

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Tien käyttöön liittymätön asia, kiitos Kari kaikesta avusta. Sain muuten tietoa kun sulla on se invakortti jonka saan itsekkin niin olemme veroista vapaita. Tieto on erään kansanedustajan avustajan suusta, nimeä en kehtaa sanoa. Kari tietää että auttaa ja tietää että autetaan takaisin. Tämä vero asia pitäisi olla varma jos kepulaisen avustajaan voi luottaa.

Tammikuu 20, 2017, 16:50:51 ip
Vastaus #221

Juha Pohjamo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Lueskelin Bernerin työryhmän selvitystä tiemaksuista, sivun 76 alaosassa on maininta: maksu ei koskisi traktoreita, mömkijöitä,
työkoneita, mopoja jne... MOOTTORIPYÖRÄT KUULUISIVAT MAKSUN PIIRIIN!!!

MP-vero + muutaman sadan euron tienverkon käyttöoikeusmaksu = moottoripyöräilyn loppu Suomessa.

Tammikuu 20, 2017, 16:54:24 ip
Vastaus #222

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Jos poliitikot toimisivat kuin Kari luottaen sydämeensä ja vaistoonsa sekä kantaisivat vastuunsa eikä kieltäisi kolmesti jälkeenpäin kuin juudas niin Suomi olisi parempi paikka elää ja olla.
Juuri niin. Järjellä, sydämmellä ja yhteisvastuullisesti.
 Paljon puhuttu poliittinen vastuu. Mitähän se niinkuin käytännössä mahtaa tarkoittaa? Eipä ole selvinnyt minulle vielä.  :-X

Tammikuu 20, 2017, 17:06:50 ip
Vastaus #223

Juha Pohjamo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Paljon puhuttu poliittinen vastuu. Mitähän se niinkuin käytännössä mahtaa tarkoittaa? Eipä ole selvinnyt minulle vielä.  :-X

Eikö? Sehän on päivän selvä asia.

Poliittinen vastuu tarkoitta, että poliitikko sanoo: "Minä kannan kyllä poliittisen vastuun"

Se oli siinä. Tätä se tarkoittaa.  :)

Tammikuu 20, 2017, 17:40:23 ip
Vastaus #224

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka

Eikö? Sehän on päivän selvä asia.

Poliittinen vastuu tarkoitta, että poliitikko sanoo: "Minä kannan kyllä poliittisen vastuun"

Se oli siinä. Tätä se tarkoittaa.  :)
No niin minäkin sen oon ymmärtänyt. Täytyypäs koittaa sitä samaa kun eukko toruu seuraavan kerran jostakin.
Jos nyt lähtis viemään roskapussia ja livahtais siitä paikalliseen, istumaan ja ryystämään rapakaljaa sähkökatkoon asti. Eikös tämä tammikuu ala olla jo aika lopuillaan muutenkin?  ::)