Kirjoittaja Aihe: Ilmoittelusta  (Luettu 56899 kertaa)

Lokakuu 27, 2016, 19:21:57 ip
Vastaus #90

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Joo, ei kait tässä nyt tappelemaan hyödytä ruveta. Kielipeli on vaikea peli.

Siltikään ei minusta vaadi huonoa luetun ymmärtämistä tai suurennuslasia saadakseen kuvan, että puukkoja valmistetaan ja niitä on mahdollista ostaa.
Jos lähestyttäis tätä myynti asiaa sillein savolaisittain? Puolipakon edestä olen joutunut opettelemaan sitäkin lähestymistapaa:
Suattaapi olla että puukkoja on myynnissä, tai saattaapi olla että ei oo. Vuan minkä immeinen tuolle tekköö jos joku haluaapi niitä iha uhallaannii ostoo. Vaakkee niitä puukkoloita kumminkaa uo ies kaapan?
 Eskelis Pentti voi korjata virheet, kun minä oon tämmönen uudisasukas-savolainen.

Lokakuu 27, 2016, 19:32:33 ip
Vastaus #91

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka

Siltikään ei minusta vaadi huonoa luetun ymmärtämistä tai suurennuslasia saadakseen kuvan, että puukkoja valmistetaan ja niitä on mahdollista ostaa.
Jos lähestyttäis tätä myynti asiaa sillein savolaisittain? Puolipakon edestä olen joutunut opettelemaan sitäkin lähestymistapaa:
Suattaapi olla että puukkoja on myynnissä, tai saattaapi olla että ei oo. Vuan minkä immeinen tuolle tekköö jos joku haluaapi niitä iha uhallaannii ostoo. Vaakkee niitä puukkoloita kumminkaa uo ies kaapan?
 Eskelis Pentti voi korjata virheet, kun minä oon tämmönen uudisasukas-savolainen.

Pysty Penakaa nuita virheitä korjoomaan... eli mistee tuon tietää. Kohtahan tuo nähhään?
No eihän se oo niin helppoo opetella keski-suomalaisena savoa. Just oon hätäseen oppinut ymmärtään puhetta. Mutta en ole oppinut vielä puhumaan, saati kirjottaan. Vaikea kieli, tuo savo.

Lokakuu 27, 2016, 19:39:05 ip
Vastaus #92

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Moro
Mulle on ihan sama mitä täällä kaupataan enkä siihen ota kantaa mutta jos ymmärrän lukemaani niin rivien välistä Karin kirjoituksissa voisi ehkä päätellä että ehkä voisit puukkojasi myydä,onko sitten myynti-ilmoitus sen saa jokainen päättää itse,mua ei haittaa kuten tossa alussa jo sanoinkin.

Se on just näin. Netti on väärällään puukkoharrastajia, keräilijöitä, veitsisaitteja. Ei se markkina täällä ole. Kunhan nyt hölmöyksissäni esitin mitä teen. Tässä vuosien mittaan on tämän yhteyden kautta menny kaupaksi just yks puukko, sekin vaihtokauppana pahkoihin. Lähen koiraa kusettamaan. Se on vaan niin että koirat on säännöllisesti tyhjennettävä.

Kuulosti pahalta...
Mutta näillä mennään. Muuten ne kusee kotipesään. Ei kiva.

Lokakuu 27, 2016, 19:43:38 ip
Vastaus #93

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Moro
Mulle on ihan sama mitä täällä kaupataan enkä siihen ota kantaa mutta jos ymmärrän lukemaani niin rivien välistä Karin kirjoituksissa voisi ehkä päätellä että ehkä voisit puukkojasi myydä,onko sitten myynti-ilmoitus sen saa jokainen päättää itse,mua ei haittaa kuten tossa alussa jo sanoinkin.

Se on just näin. Netti on väärällään puukkoharrastajia, keräilijöitä, veitsisaitteja. Ei se markkina täällä ole. Kunhan nyt hölmöyksissäni esitin mitä teen. Tässä vuosien mittaan on tämän yhteyden kautta menny kaupaksi just yks puukko, sekin vaihtokauppana pahkoihin. Lähen koiraa kusettamaan. Se on vaan niin että koirat on säännöllisesti tyhjennettävä.

Kuulosti pahalta...
No minusta se on vaan hyvä että tietää sen mistä saa sen käsityönä tehdyn puukon. Niillä ei varmasti puukon tekijä rikastu, eikä niillä tehdä sen enempää bisnestäkään. Arvostan harrastusta ja käsityötä.
 Täytyy välillä vähän hämmentää aihetta, niin saa hauskaa luettavaa.  ::)

Lokakuu 27, 2016, 20:03:41 ip
Vastaus #94

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 28, 2016, 07:40:04 ap kirjoittanut Markku Juusela »
Yamaha TR1 -81 / Green Mystery
CanAm Spyder RT -13
CRESCENT Elda E-Going
Triumph CSD -29
Triumph TigerCup -62
NSU Sportmax Streetreplica -58

Lokakuu 27, 2016, 21:16:30 ip
Vastaus #95

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Moro

Kuulosti pahalta...
No minusta se on vaan hyvä että tietää sen mistä saa sen käsityönä tehdyn puukon. Niillä ei varmasti puukon tekijä rikastu, eikä niillä tehdä sen enempää bisnestäkään. Arvostan harrastusta ja käsityötä.
 Täytyy välillä vähän hämmentää aihetta, niin saa hauskaa luettavaa.  ::)

Se vaan on justiinsakki näin. Näitä pitäs tehdä paljon huonommin, paljon halvemmalla, ja paljon enemmän, että harrastus ei olis maksun puolella vaan tuottas jotain rahassa määritellen. Mutta jos ei määrittele rahassa niin tosi antavaa hommaa. Ja halvempaa rahallisesti kun entisöidä mitsiä. Plussana sekin että saa luoda jotain omaa eikä entisöidä jonkun toisen tekemää. Joka hyvä puuha sekin.

Lokakuu 27, 2016, 21:54:13 ip
Vastaus #96

Jari Eronen

• Vieras
Multa puuttuu edelleen vasemman jalan saapas. En halua maksaa semmoisesta yli 19e enkä vähempää kuin 1,6e. Se voisi olla harmaa tai punainen, tai olkoon mikä väri vaan. Myös oikea käy (huom. pohjallinen). Postikulut maksan, jos tuot postistani tänne huussiin sen- siis saappaan, ei postia.

Lokakuu 27, 2016, 22:05:12 ip
Vastaus #97

Seppo Jääskeläinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tuossa muutama viikko sitten kävin Karin pajassa. Ei se mitään ollut saanut myydyksi. Joka paikka täynnä puukkoja.
Ei myynyt mullekkaan yhtään puukkoa. Vaan teroituskone oli mulla kotiinviemisenä. Eikä huolinut siitäkään maksua vaikka tyrkytin.
Oikein hyvä kone. Ja mukava oppimistilaisuus. Taidanpa käydä toistekin. Vaikka näyttämässä Matin Hiomon leukua.

Lokakuu 28, 2016, 07:00:13 ap
Vastaus #98

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta

Parraani yritän, vuan eihän sitä tämmönen pielaveteläesmuaninkalaessyntysten vanahempijen jäläkeläenenkää ihan kaekkijen mielenmukkaesta savvoo ossoo kirjottoo. 
(Sukututkimusten mukkaan oun isän puolelta Kuopijon Hirvilahen Eskelisijä, ja äetin puolelta Pielavein Vuaraslahen Tikkasija, vuan eihän niitä kumpasenkaa puolen sukujuurija ou suatu jälitettyvä kun vasta 1600-luvulta alakaen)

Suattaapahan se olla niinnii että puukkoja onkii myönnissä, tae suattaahan se olla olemattakii. Vuan minkäpä immeinen sille tekköö jos joku hömelö haluvaa niitä ihan ähmälläännii ostoo, vaekkei niitä puukkoloeta kumminkaa oes ies kaapankaa?

Korjatkee tuota tuas semmoset jotka outta ite pitempään Savvoo huastelleet ja kirjutelleet, mullahan puuttuu täävestä saastavuojesta vielä kolomekymmentäviisj vuotta.

Ps.
Ite tuohon myönti-ilimottelluun mulla on kuitennii jyrkkä kanta,
tehköön jokkaenen niinkun ite parraaks näkköö, ilimotelkoon tae olokoon ilimottelemata, en minä kuitenkaa mittää niin kalliita vehkeitä pysty ostelemmaan. Muiltakii markkinapalstoella kiinnostaa ennee pelekästään ne "lahjotettaan" otsikon alla ilimotetut.  ::)
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 28, 2016, 07:16:54 ap kirjoittanut Pentti Eskelinen »
-pena-

Lokakuu 28, 2016, 07:52:51 ap
Vastaus #99

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Jos nyt Rauzille kävisi vahinko ja haluaisi kumminkin puukon myydä käyttäen jotain salaperäistä-
reittiä-tai pahkoihin vaihtaen-suosittelen . Vallan toimiva puukko-leikkaa hyvin puuta ja sormea-ja puhun
kokemuksesta...hehe..Ja ovat komeita katsellakin sormen paranemista varttuessa.

Sadan vuoden päästä sijoitus tämmöiseen arvoesineeseen voi myös tuottaa paremmin
kuin pieni salkullinen Nokiaa...no siitä ei ole mulla kokemusta kylläkään.

t. Markku

Lokakuu 28, 2016, 08:05:31 ap
Vastaus #100

Risto Saastamoinen

• Vieras
Eikös se mennyt niin, että terävä ja huollettu työkalu on paljon turvallisempi kuin tylsä?
Se on taidossa vika jos terävä puukko vuolee sormen katki... ;) ;)

Jaaha, aika kaukana aiheesta taas ollaan.

Niin, ja yritinhän minäkii kerran terottaa puukon, rälläkällä. Se vasta rummaa jäläkee teki, ja pitkään kesti parata. Lääkäri kun sitä parsi kiinni niin ihmetteli että millä kalulla nuin rosonen viilto on tehty. Ja toisen kerran vielä, eka kerralla meni kirveksen terä peukalon sivusta läpi eikä ollu siisti viilto sekkään.. terotus...
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 28, 2016, 08:09:34 ap kirjoittanut Risto Saastamoinen »

Lokakuu 28, 2016, 08:23:34 ap
Vastaus #101

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
No-elämää on niin monenlaista...

Aktiivisimmat foorumilaiset jaksavat ruuvata muutakin kuin pärriä.

Ja onko säännöissä ihan selvä maininta,että "Muussa keskustelussa" ei saa mainita himoaan
ostaa vaikkapa harrasteauton vanteet-tai pesukoneeseen uusi remmi-ja puukko sen vanhan
remmin katkaisemiseksi?

Taikka päinvastoin-että nurkissa lojuu esim. "A-Fordin hyvät vanteet",jotka menee kohta romuihin,jos
kukaan ei tunne tarvitsevansa...?...Tämä oli siis ihan esimerkkinä-ei perustu tositapahtumiin ollenkaan-joten
kukaan ei saa multa tuommoisia pyöriä kysyä,koska ovat ihan virtuaalipyörät.Niitä ei siis ole olemassakaan.

Mutta toisaalta- onhan tämä keskustelu jo kohta hauskempaa kuin keskimääräinen kotimainen viihdeohjelma-
kokkiohjelmista puhumattakaan.

t. Markku

Lokakuu 28, 2016, 09:51:32 ap
Vastaus #102

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa

No on porukalla murheet tai sitten puuttuu ns elämä, kun lueskelee näitä juttuja.
Tulee mieleen joku lasten hiekkalaatikko, "miks mää en saa tehdä noi, kun toi saa ja miks tolle sallitaan, mut mulle ei ja sitärataa.
Seuraavaks tutkitaan ja tulkitaan muitten kirjoituksia, et "mun mielestä sää kuitenkin tarkoitit näin, vaikka kirjoitit noin".
Tulee mieleen yks poliitikko Paavo kommemttinsa kanssa " en minä niin sanonut ja jos sanoin, niin en sitä niin tarkoittanut".

Käsittääkseni foorumilla on säännöt, joiden noudattamista ylläpito valvoo, mahdollisuuksiensa mukaan.
Kunkin kirjoittajan tehtävänä on ainakin pyrkiä noudattamaan noita sääntöjä.

Minusta palstan jäsen on myös tärkeä osa sitä. Minun näkemys on se, että säännöt eivät ole tehty noudatettaviksi, vaan ne on tehty palvelemaan palstan jäseniä. Tarkoitan tällä sitä, että säännöt eivät ole itsetarkoitus ja niiden noudattaminen se lopullinen päämäärä, vaan säännöt ovat vain väline. Niitä täytyy toki pyrkiä noudattamaan, siinä en väitä vastaan. Jos hiekkalaatikolla on sellainen sääntö, että Mutikaisen poika ei saa tuoda omaa sankoansa leikkiin koska se on väärän värinen, niin ihan perusteltua siitä on alkaa kitisemään.

Säännöistä täytyy myös voida keskustella, eikä siinä ole sinänsä mitään lapsellista. Kun ihmisiä häiritsevä sääntö koskee nimenomaan sitä, millainen keskustelu on sallittua ja millainen kiellettyä, ja kun tämä sääntö koetaan jokseenkin ristiriitaiseksi, niin minusta on ihan selkeä seuraamus tästä, että ihmetellään näitä ristiriitaiseksi koettuja tapauksia. Ei se väärin ole.

Kielenkäyttö on vaikeaa. Sen huomaa myös tästä keskustelusta. Esimerkkinä nyt tuo puukkojuttu. Rautsi sanoi, ettei sitä kirjoittanut myyntimielessä, ja silloin pitää uskoa kun mies niin sanoo. Ja harrastuksestaanhan hän siinä kertookin, ei ole hintataulukkoa ladeltu tai mitään. Ketjusta kuitenkin saa helposti sen ymmärryksen, että näitä voi ostaakin jos on puukolle tarvetta. Tai vaikka ei olisikaan. Tarkoitti Rautsi tätä tai ei. Se asia liittyy sitten siihen sääntöön, josta tämä keskustelu on saanut alkunsa. Ja jossa on epäselvyyttä. En minä tällä sano että se minua yhtään häiritsisi. Hyvä kun hienoja puukkoja tehdään ja jos tarvitsija löytää omansa.

Lainaus
Tulee vaan mieleen vanha sanonta " kun mielestäsi kiistelet idiootin kanssa, niin pidä huoli siitä, ettei hän tunne samoin".

Itse kyllä käyn nykyään täälä lueskelemassa, mutta harvemmin enää kirjoittele.
En siksi, etteikö jotain kommentoitavaa joskus olisi taisiat ei kiinnosta,
vaan joiltakin tahoilta saatu suora palaute on ollut joskus hyvinkin suomeksi sanottuna vittumaista, mutta onneksi täältä on saanut myös toisenlaistakin palautetta ja sen takia roikuskelen täällä monen harmiks vielä toistaiseksi.

Idioottiasiasta olen aivan samaa mieltä. Keskustelussa ei pitäisi mennä henkilökohtaisuuksiin tai muuhun vastaavaan tunteen purkaukseen. Asioista pitäisi olla kyse. Asiaan kuulumattomia tunteita ei tietenkään aina voi välttää, ja tällaisen tekstin tavatessa pitäisi se koettaa lukea tulkiten sitä parhaimman mukaan. Ei lukea kuin piru Raamattua. Eipähän tuo tietenkään aina onnistu, itsekin kun aiemmin Rautiaisen kommenttiin vastasin niin olisinpahan voinut asian miettiä tarkemmin ennen lähettämistä. Se on tuo tunnereaktio semmoinen, joka tarttuu ihmisestä toiseen. Sillä syyllähän ne sodatkin usein taitaa syttyä.

Ja joo, minulla ei sitä elämää aivan määrättömästi ole, ja näitä on aikaa kirjoitella. Työttömänä kun olen. Aiemmin mainittua pikkusieluisuutta en myönnä, mutta kukapa sen itsestään myöntäisi. No on minulla noita muitakin hommia, jotka olisi tätä tärkeämpiä, mutta kun tykkään kirjoittaa niin tässähän sitä sitten naputtelee. Joku voi pitää tietysti idioottimaisena sitä, että tällaiseen keskusteluun yleensäkään osallistuu, saati sitten kirjoittaa ajatuksen kanssa pidemmänkin rimpsun. Voihan tuo olla niinkin, mutta tämä on minunkin eloon ja touhuun vaikuttava asia. Kuten tuolla jo aiemmin mainitsin niin noita vanhoja kameroita tulee harrasteltua. En järin paljon tunne muita alan harrastajia ja eräs suomalainen keskeinen keskustelupalsta, jossa noista voisi kysellä, on ikävä paikka. Kettuilua tulee ja keskustelu menee henkilökohtaisuuksiin hyvinkin yllättävistä aiheista. Vmpk on minusta tässä suhteessa huomattavasti parempi. Lisäksi täällä on monella vanhoja kameroita ja laitteistoja. Jos säännöt sallisivat niin laittaisin välittömästi kysymyksen parista jutusta, että löytyykö keltään ylimääräisenä.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 28, 2016, 09:54:49 ap kirjoittanut Martti Korhonen »
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.

Lokakuu 28, 2016, 10:00:36 ap
Vastaus #103

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Jos nyt Rauzille kävisi vahinko ja haluaisi kumminkin puukon myydä käyttäen jotain salaperäistä-
reittiä-tai pahkoihin vaihtaen-suosittelen . Vallan toimiva puukko-leikkaa hyvin puuta ja sormea-ja puhun
kokemuksesta...hehe..Ja ovat komeita katsellakin sormen paranemista varttuessa.

Sadan vuoden päästä sijoitus tämmöiseen arvoesineeseen voi myös tuottaa paremmin
kuin pieni salkullinen Nokiaa...no siitä ei ole mulla kokemusta kylläkään.

t. Markku

Jos nyt kävis niin että joku niitä haluais nähdä niin facebookissa nimellä pajapeikko niitä näkee. Ei ole myyntisivut mutta kuvia siellä on.
Terävä on tekevän terä, tylsä veitsi laiskan vyöllä...

Ai niin, se rälläköinti. Aika ajoin mulle tuodaan remonttiin puukkoja jotka joku on tuhonnut rälläkällä. Koetetaan pelastaa mitä pelastettavissa on, mutta rälläkkä ei ole terotustyökalu. Jos haluaa puukon tuhota niin rälläkällä se kyllä on helppoa.

Alkuperäseen aiheeseen sanoisin että:
Jos väittelet hölmön kanssa, varmista ettei se tee samaa.
Edit. No perskutarallaa, tää viisaus olikin jo tuolla aiemmin hieman eri sanoin.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 28, 2016, 10:03:44 ap kirjoittanut Kari Rautiainen »

Lokakuu 28, 2016, 10:14:48 ap
Vastaus #104

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***

Korhonen tuossa myöhemmässä viestissään jo arveli että ei ihan osunut... Mutta haitanneeko tuo.

Jos joku esittelee harrastustaan, kuvitellaan että joku vaikkapa entisöisi moottoripyöriä. Ihan totta, jotkut tekee sitä. No sitte voisi päätellä että varastotilojen rajallisuuden takia niitä joku joskus myykin. Jos siis esittelee entisöimäänsä mopotinta niin ehkä se olisi mahdollista ostaa. Pelkkä ajatus että esitelty vehje olisi ehkä ostettavissa, ei tee siitä myynti-ilmoitusta.
Puukon kantaminen vyöllä ei tee kantajasta automaattisesti murhamiestä. Vähän niinkun syyttäis miestä raiskauksesta, koska sillähän on siihen välineet mukanaan.