No on porukalla murheet tai sitten puuttuu ns elämä, kun lueskelee näitä juttuja.
Tulee mieleen joku lasten hiekkalaatikko, "miks mää en saa tehdä noi, kun toi saa ja miks tolle sallitaan, mut mulle ei ja sitärataa.
Seuraavaks tutkitaan ja tulkitaan muitten kirjoituksia, et "mun mielestä sää kuitenkin tarkoitit näin, vaikka kirjoitit noin".
Tulee mieleen yks poliitikko Paavo kommemttinsa kanssa " en minä niin sanonut ja jos sanoin, niin en sitä niin tarkoittanut".
Käsittääkseni foorumilla on säännöt, joiden noudattamista ylläpito valvoo, mahdollisuuksiensa mukaan.
Kunkin kirjoittajan tehtävänä on ainakin pyrkiä noudattamaan noita sääntöjä.
Minusta palstan jäsen on myös tärkeä osa sitä. Minun näkemys on se, että säännöt eivät ole tehty noudatettaviksi, vaan ne on tehty palvelemaan palstan jäseniä. Tarkoitan tällä sitä, että säännöt eivät ole itsetarkoitus ja niiden noudattaminen se lopullinen päämäärä, vaan säännöt ovat vain väline. Niitä täytyy toki pyrkiä noudattamaan, siinä en väitä vastaan. Jos hiekkalaatikolla on sellainen sääntö, että Mutikaisen poika ei saa tuoda omaa sankoansa leikkiin koska se on väärän värinen, niin ihan perusteltua siitä on alkaa kitisemään.
Säännöistä täytyy myös voida keskustella, eikä siinä ole sinänsä mitään lapsellista. Kun ihmisiä häiritsevä sääntö koskee nimenomaan sitä, millainen keskustelu on sallittua ja millainen kiellettyä, ja kun tämä sääntö koetaan jokseenkin ristiriitaiseksi, niin minusta on ihan selkeä seuraamus tästä, että ihmetellään näitä ristiriitaiseksi koettuja tapauksia. Ei se väärin ole.
Kielenkäyttö on vaikeaa. Sen huomaa myös tästä keskustelusta. Esimerkkinä nyt tuo puukkojuttu. Rautsi sanoi, ettei sitä kirjoittanut myyntimielessä, ja silloin pitää uskoa kun mies niin sanoo. Ja harrastuksestaanhan hän siinä kertookin, ei ole hintataulukkoa ladeltu tai mitään. Ketjusta kuitenkin saa helposti sen ymmärryksen, että näitä voi ostaakin jos on puukolle tarvetta. Tai vaikka ei olisikaan. Tarkoitti Rautsi tätä tai ei. Se asia liittyy sitten siihen sääntöön, josta tämä keskustelu on saanut alkunsa. Ja jossa on epäselvyyttä. En minä tällä sano että se minua yhtään häiritsisi. Hyvä kun hienoja puukkoja tehdään ja jos tarvitsija löytää omansa.
Tulee vaan mieleen vanha sanonta " kun mielestäsi kiistelet idiootin kanssa, niin pidä huoli siitä, ettei hän tunne samoin".
Itse kyllä käyn nykyään täälä lueskelemassa, mutta harvemmin enää kirjoittele.
En siksi, etteikö jotain kommentoitavaa joskus olisi taisiat ei kiinnosta,
vaan joiltakin tahoilta saatu suora palaute on ollut joskus hyvinkin suomeksi sanottuna vittumaista, mutta onneksi täältä on saanut myös toisenlaistakin palautetta ja sen takia roikuskelen täällä monen harmiks vielä toistaiseksi.
Idioottiasiasta olen aivan samaa mieltä. Keskustelussa ei pitäisi mennä henkilökohtaisuuksiin tai muuhun vastaavaan tunteen purkaukseen. Asioista pitäisi olla kyse. Asiaan kuulumattomia tunteita ei tietenkään aina voi välttää, ja tällaisen tekstin tavatessa pitäisi se koettaa lukea tulkiten sitä parhaimman mukaan. Ei lukea kuin piru Raamattua. Eipähän tuo tietenkään aina onnistu, itsekin kun aiemmin Rautiaisen kommenttiin vastasin niin olisinpahan voinut asian miettiä tarkemmin ennen lähettämistä. Se on tuo tunnereaktio semmoinen, joka tarttuu ihmisestä toiseen. Sillä syyllähän ne sodatkin usein taitaa syttyä.
Ja joo, minulla ei sitä elämää aivan määrättömästi ole, ja näitä on aikaa kirjoitella. Työttömänä kun olen. Aiemmin mainittua pikkusieluisuutta en myönnä, mutta kukapa sen itsestään myöntäisi. No on minulla noita muitakin hommia, jotka olisi tätä tärkeämpiä, mutta kun tykkään kirjoittaa niin tässähän sitä sitten naputtelee. Joku voi pitää tietysti idioottimaisena sitä, että tällaiseen keskusteluun yleensäkään osallistuu, saati sitten kirjoittaa ajatuksen kanssa pidemmänkin rimpsun. Voihan tuo olla niinkin, mutta tämä on minunkin eloon ja touhuun vaikuttava asia. Kuten tuolla jo aiemmin mainitsin niin noita vanhoja kameroita tulee harrasteltua. En järin paljon tunne muita alan harrastajia ja eräs suomalainen keskeinen keskustelupalsta, jossa noista voisi kysellä, on ikävä paikka. Kettuilua tulee ja keskustelu menee henkilökohtaisuuksiin hyvinkin yllättävistä aiheista. Vmpk on minusta tässä suhteessa huomattavasti parempi. Lisäksi täällä on monella vanhoja kameroita ja laitteistoja. Jos säännöt sallisivat niin laittaisin välittömästi kysymyksen parista jutusta, että löytyykö keltään ylimääräisenä.