Kirjoittaja Aihe: Turinoita ja törinöitä aihe vapaa  (Luettu 454086 kertaa)

Marraskuu 14, 2016, 20:27:19 ip
Vastaus #840

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Uutta sivuvaunua koeistumassa. Tajusin nimittäin, etten ole vielä koskaan painunut talliin kaljaa juomaan. Viskiä kyllä, kun oli se voittopullo, mutta jotenkin tuntuu että kalia on se klassisin tallijuoma. No nyt on kalia kourassa ja uusi vaunu tuntuu hyvältä persiln alla.
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.

Marraskuu 15, 2016, 09:41:43 ap
Vastaus #841

Risto Sollo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mamu
Rikun oli kyllä tarkoitus lähtä Fuengirolaan mutta kun nää jutut menee aina säätämiseksi,lääkärien ja kuntoutusten kanssa,katotaanpas kevväämmällä...

Marraskuu 17, 2016, 20:28:19 ip
Vastaus #842

Harri Kauranen

• Vieras
Timpalta juur tuli taas s-postia ja nyt on roomassakin sitten päivä pyöritty ja oikein kävi vielä sielä paavinkin valtiossa,eli vatikaanissa.Meni satku rahaa,eli pääsivät vähällä,kaks henkee sentään.Tänään ne sielä fiatin museossa poikkes ja nyt sitten lepäilevät,koska huomenna ois paluu kotipuoleen.

Marraskuu 23, 2016, 12:33:10 ip
Vastaus #843

Harri Kauranen

• Vieras
Tuli tommoseen liikennemerkkiin törmättyä,lienee merkki mäestä.Livenä en mokomaa ole nähnyt.

[ylläpito on poistanut liitteen]

Marraskuu 23, 2016, 22:07:22 ip
Vastaus #844

Johan Kosunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Hotelli yö yli 900€. Taksilla kotoa töihin ja takas. Ravintola laskut konjakkeineen. Kuitteja puuttuu.
Edustusautot kuljettajineen yksityis ajossa. Kaiken tämän tarjoaa veronmaksajat!
Jee hyvä Suomi.
tää on kyllä viimenen itäpyörä jonka mä ostan...

Marraskuu 26, 2016, 12:56:43 ip
Vastaus #845

Johan Kosunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tänään klo.14.30 mtv3. Sininen ovaali Ford 90 vuotta Suomessa.
Suomalaisen autoilun ja teollisuuden historiaa.

Marraskuu 26, 2016, 15:30:31 ip
Vastaus #846

Johan Kosunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ei tuossa dokumentissä kyllä paljon historiaa ollut.
Näkyy tänään tulevan vanha hyvä leffa Svengijengi 62 eli American Graffiti :)
Yle teema klo.20.15

Marraskuu 26, 2016, 16:11:08 ip
Vastaus #847

Johan Kosunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
58 Impala on kyllä hieno kanssa.
Isolohkossa jossa on tuplaputket ja nokassa riittävästi overlappia on kyllä käsittämättömän hieno pako nuotti :P
Sama pätee kyllä lättäpäähänkin.

Joulukuu 02, 2016, 17:36:12 ip
Vastaus #848

Harri Kauranen

• Vieras
Mulla on ollut jo viikon netti hinnasta poikki.Asentajan piti poiketa,mutta ei Oo näkynny.Joutuu nyt olen tabletit varassa,mutta meneehän se näinkin.Ainoo kun Mulla on noissa kotikoneissa sivustoja,kun ei edes muista nimiä,saati salasanoja.Pitää aamulla taas soitella ja vähän hopuutella.

Joulukuu 05, 2016, 09:45:13 ap
Vastaus #850

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Näistä Imatran tapahtumista juontu mieleen tän nykyhallituksen politiikka.
 Pannaan ihmiset riittävän ahtaalle, niin oireilu äärimmillään on just tätä.   :-X

Meinaakko että kyseinen jo aikaisemmin linnassa ollut väkivaltarikollinen olisi jättänyt (oppositiopuolueen) kunnallispoliitikon ja kaksi paikallislehden toimittajaa ampumatta jos olisi hyysätty vielä vähän enemmän? Tuskin tietää hallituksen toimista yhtään mitään, ei vaikuta keskiverrolta uutisten/MOTin seuraajalta, vaan enempi sellaiselta joka on ns saamapuolella yhteiskunnan suhteen. Ja sellaiseltahan ei oteta yhtään mitään pois, ainoastaan annetaan jatkossa ehkä vähän vähemmän.

http://www.hs.fi/kotimaa/art-2000004894464.html

Kolme vuotta tapon yrityksestä on vissiinkin vähän liian vähän, etenkin jos ei istu ihan koko tuomiota. Nyt toivottavasti on poissa kuvioista ainakin 12 vuotta, kun ensikertalaisen "vapaudu vankilasta"-kortti on jo käytetty.

Kyllähän toi meidän hallitus toimineen ja toimimattomuuksineen on aika hanurista mutta ei sitäkään nyt IHAN kaikesta voi syyttää.

Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Joulukuu 05, 2016, 12:50:43 ip
Vastaus #851

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit

Enpä itseäni pidä oikein hyysärinä, ennemminkin päinvastoin.

Suomenmaassa, kuten muuallakin hulluja riittää, eikä heihin mikään auta, mutta se prässätty ihmisryhmä, josta minä puhun, oikeasti tahtomattaan työttömät, nuoret väliinputoajat, kansaneläkkeen varassa kituuttavat yms. ahtaalle ja yhä ahtaammalle joutuvat, lienevät jo osansa saaneet, eikä heitä pitäisi ehdointahdoin enää tiukemmalle ajaa. Niistä nurkista ei ulospääsyä ole ja silloin heikoimmat sortuvat ja ryhtyvät ääritekoihin.
 Näin se vaan Kari on ja vaarana tässäkin tapauksessa on esimerkin antama innoitus.
 Tiukoillaolijat puhkeavat siihen valitettavaan hulluuden kukkaan, eikä heitä taida pidätellä kouliintuneimmatkaan hyysärit.

Kaikesta huolimatta katala tapaus, jota ilman oltaisiin hyvinkin voitu elää.

Kamala tapaus kyllä, ei soisi kenellekään moista.

Ymmärrän pointtisi että Imatran tragedia saattaa jotakuta ahdingossa olevaa "innostaa" vastaavaan mutta itse en siihen oikein usko. Vaikka mistä sen voi tietää. Suurin osa on onneksi suht terveitä... Olipa olosuhteet mitkä tahansa (Suomen mittapuussa, jossa nyt katto pään päälle ja sapuskaa järjestyy suurinpiirtein kaikille) niin satunnaisesti satunnaisia ihmisiä ammuskelemaan lähtijöiden päässä on jo valmiiksi pahasti vikaa, sitä ei rahalla korjata. Vaikka kaikille laitettaisiin "firman puolesta" täys ylläpito ja viis tonnia viikkorahaa siihen päälle niin veikkaanpa että tämä kyseinen yksilö ja moni muukin väkivaltarikollinen olisi silti telonut jonkun/joitakin. Tällä kyseisellä tyypillä tosiaan saldona nyt ainakin kaksi leskeä, viisi orpoa ja aikaisemmista hommista yksi 25-vuotias työkyvyttömyyseläkeläinen. Syyntakeisena toiminut ainakin ensimmäisessä tapauksessa, eli siis ymmärtänyt mitä on ollut tekemässä mutta tehnyt silti.

« Viimeksi muokattu: Joulukuu 05, 2016, 12:52:14 ip kirjoittanut Kari Sillanpää »
Kari

Joulukuu 05, 2016, 13:01:09 ip
Vastaus #852

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Nikkasen kanssa tässä samaa mieltä.

Sellaisen spekuloinnin lisään, että tämä surmamies voi liittyä niihin ongelmiin joita kiristävä politiikka aiheuttaa. Usein näissä on taustalla osattomuutta, köyhyyttä, työttömyyttä jne. mikä voi johtaa joillain yksilöillä rikoksen tielle, kuten Eero jo kirjoittelikin. Tietoahan tämä ei siis ole vaan arvailua, kun en tapauksen taustoja tunne.

Nyt varmaan moni syyttää minua hyysäriksi kun sanon että tekijää ja hänen syitään tulee pyrkiä ymmärtämään. Huomautan kuitenkin, että ymmärtäminen ei tarkoita hyväksymistä, vaan psykologisten ja sosiaalisten taustojen selvittämistä ja tutkimista. Tällaisia tapauksia ymmärtämällä voidaan oppia ja sitä kautta jopa estää potentiaalisia ammuskelijoita.
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.

Joulukuu 05, 2016, 13:38:49 ip
Vastaus #853

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Joo, ja selvennyksenä vielä, ettei vallan kylmäksi kuvitella:

Olen samaa mieltä Nikkasen ja Korhosen kanssa siitä että sairaita pitää auttaa ja hoitaa, se ei ole hyysäämistä vaan huolenpitoa. Hyysäämistä on se että vastikkeetta pitäisi kaikilla olla samat olot, teetpä sitten töitä tai et, osaatpa jotain tosi hyvin tai et jne, eikähän sellainen voi oikeasti kenelläkään tavoitteena olla joka mistään mitään ymmärtää. Tämä nyt puheena oleva tekijä on selvästikin jollakin tapaa sairas, tavallinen vankila on luultavasti väärä paikka mutta ei oikein vapaalle jalallekaan voi laittaa. Pitää punnita kuitenkin näissä se että kumpi on tärkeämpää, sairaan väkivaltaisen yksilön vapaus tulla ja mennä ja toteuttaa itseään vai kaikkien muiden yksilöiden vapaus olla, tulla ja mennä tulematta ammutuksi tai puukotetuksi. Ainahan se riski on, mutta ei se riski ainakaan pienene sillä että "riskialttiita" vain terapioidaan (tai ei edes sitäkään kunnolla) ja laitetaan taas kadulle. Jossain erillään on sellaisen paikka. Huolta pitää heistäkin pitää.

Minä ihan mielelläni "ymmärrän" väkivaltaisia mielisairaita ja syrjäytyneitä, kunhan he ymmärtävät olla satuttamatta muita. Ja jos eivät ymmärrä niin sitten on mielestäni syytä pitää (fyysinen) muuri heidän ja rauhanomaisten eläjien välissä. Ihan vaan siksi kun en esimerkiksi itse halua ketään satuttaa ja elelen mieluiten ihan rauhassa, varautumatta uhkiin tai hyökkäyksiin, kulkien maailmassa kohteliaasti sekä sääntöjä ja sovinnaisuutta noudattaen, etuilematta ja kyynärpäitä käyttämättä. Niinkuin olen tähän asti tehnytkin. Ja jos hölmöilen/rikon muuten sääntöjä ja jään siitä kiinni niin maksan sakkoni enkä syytä sakoista poliisia vaan itseäni. Jos se on itsekkyyttä niin olkoon sitten niin, olen itsekäs, mutta tuskin ainoa laatuani.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 05, 2016, 13:40:48 ip kirjoittanut Kari Sillanpää »
Kari

Joulukuu 05, 2016, 13:45:45 ip
Vastaus #854

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Karin kanssa samaa mieltä. Tuollaisten ihmisten paikka EI ole muiden ihmisten joukossa.
 Ja se mikä minut sai lähinnä täysin raivon partaalle kaiken tapahtuneen jälkeen, oli se että venäjän paskanjauhanta- ja propagandakoneisto väänsi tuon järjettömän ihmisen järjettömästä teosta omanlaisensa tarinan. Se että on yksi hullu tehnyt tuollaisen teon, pitää venäjänmaan hullujen lietsoa aihetta vielä lisää. Niidenkään paikka EI ole sivistyksen parissa.