Tuon viinapensan kulutuksesta:
Itsellä ei mittään kokemusta, mutta vanhempi poitsu jo useita vuosia sitten väsäsi korollaansa viinapensalaitteet (ite tietysti teki kaiken). Siinä oli sitten narrattu ohjausjärjestelmää muutamasta kohtaa, eli hieman väärä arvo lämpötila-anturilta ohjattavan lisävastuksen kautta, ja koko ajan ajotietokone kiinni, millä saattoi ohjata moottoria. Isänä kyllä pelotti, että mihin se sillä osuu, kun silmät ja ajatus askaroivat ajaessa ainakin minun näkemyksen mukaan aivan väärissä paikoissa. Mutta ei se viinapensan kulutusero kyllä kolmeakymmentä rosenttia tainnut olla, muistelisin että ero oli alle 20 rosenttia.
Onhan Antti tehnyt muutoskatsastuksen ja maksaa polttoaineveroa lainkuuliaisena kansalaisena? Vai koskiko se viinapensaa ollenkaan?
Tuosta pojasta vielä sen verran, että nykyisin ajelee Priuksella. Ja sama tahti silläkin, miten saa sen sähkön osuuden mahdollisimman suureksi, ja kaikki alamäet hyödynnetyksi lataukseen jne... kun oli täällä käymässä, niin ajelin omalla autollani sen perässä Anttolasta Mikkeliin - on se luojan lykky ettei se täällä ole tien tukkona jatkuvasti. Minun isäni ajoi aina autolla vähintään litraa pienemmällä kulutuksella kuin minä. Tuo "taito" on näköjään hypännyt yhdestä polvesta yli. Isoisältään ei pojalla ollut mahdollista sitä oppia saada, jos ei tieto ole siirtynyt pilvipalvelun kautta.
Jos Eskelisen Pena ajelee aina Mikkeliin tankkaamaan, ei se just muuta ehdi ajella - hyvä jos Volvolla tankillisella pääsee Penan kesäpalatsilta Mikkeliin ja takaisin.
Vielä topiikkiin, ettei mene kokonaan off-topiikiksi: Just sain kuivalehen tehtävien ratkaisut lähetetyks, ko sain aamulla ristikon viimisen nurkan täyteen. Eli ei oo hukkaan heitetty tätäkään aamupäivää...
jaakkovaakko