Kirjoittaja Aihe: Mitäs touhuat juuri nyt  (Luettu 295594 kertaa)

Kesäkuu 04, 2015, 17:48:58 ip
Vastaus #450

Antti Jokinen

• Vieras
Silmäkulmassa on malka, ja se on vielä isompi kuin halko.

Kesäkuu 04, 2015, 17:53:03 ip
Vastaus #451

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Vai onko pilke silmäkulmassa se halko-ilmiö? Halolla päähän niin jo alkaa tähdet näkyä päivälläkin.
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.

Kesäkuu 04, 2015, 20:07:10 ip
Vastaus #452

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Halko on isompi. Semmoinen metrin luokkaa oleva mikä mahtuu kätevästi leivinuuniin. Ei mahu saunan kiukaaseen, mutta klapi sen sijaan mahtuu.

Mikäs se halko-ilmiö sitten on?

Aivan,loistavaa tietoutta Martti  :)
Halkoja saadaan meetrin pölleistä halkaısemalla-käy mm veturiin,höyrypurtiloon,savusaunaan jne..
Klapei on sit Turun puoles ja pilkkeitä Idän tuntumassa..

Jouduin oikein polkasemaan kaupalle hakemaan havainnollistamismateriaalia mutta ei pentele vie tän kesän halot olletkaan saapuneet vielä.Joutuu tyytymään nyt nettikuvaan sitten..

Tänään soitin klapikauppiaalle,sanoi että on vaan halkoja ja myöhästyneet peltotyöt kesken joten tuo minun pilikkeet vasta viikon parin päästä.
Pari kuormaa tilasin kun talvikin joskus tullee..

Kuvassa parempi makkarakastike,porvari rilleristä tekeillä parasta aikaa.

Kesäkuu 04, 2015, 22:26:22 ip
Vastaus #453

Johan Kosunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tuo Olvin halko sulautuu hienosti Suomen suveen,ostin viime vuonna jossai Lapissa? Oli "vennäinmaan" teksteillä :o
Mutta kaikki tuli juotua....
tää on kyllä viimenen itäpyörä jonka mä ostan...

Kesäkuu 04, 2015, 22:32:10 ip
Vastaus #454

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Tuo Olvin halko sulautuu hienosti Suomen suveen,ostin viime vuonna jossai Lapissa? Oli "vennäinmaan" teksteillä :o
Mutta kaikki tuli juotua....
Joo kyllä Halko kuuluu Suomen suveen ja kesäiseen saunailtaan ehdottomasti  8)
Hyttyset ei tietenkään kuulu  ;)

Kesäkuu 04, 2015, 22:59:39 ip
Vastaus #455

Johan Kosunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Milloin on Lapissa pahin räkkäaika?
Nyt ei ainakaan Sallassa ole,,,
Halkoja en Erätulesta enkä K-kaupasta huomannut,
mentävä Karhulla :)
tää on kyllä viimenen itäpyörä jonka mä ostan...

Kesäkuu 05, 2015, 13:35:33 ip
Vastaus #456

Risto Sollo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mamu
Kävin ex-työnantajalla kylässä,tilaamassa osaston mökiltä majoitustilaa Jussiksi.Pihalla haisi sauhu ja kuului huokailevaa hengitystä...Pekkahan se oli työntänyt kuononsa aurinkoon...Täähän syö varmaan mieluummin halkoja kun klapia :P

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 05, 2015, 13:37:24 ip kirjoittanut Risto Sollo »

Kesäkuu 05, 2015, 13:38:05 ip
Vastaus #457

hannu Lahtinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • BMWMZGUZZI
Juuri sain pakattua kaikki vermeet MZ ES 250:een vuosimallia 1962 ja aivan kohta lähden Suomen MZ-ajajien tapaamisajoon.
HANE

Kesäkuu 05, 2015, 14:07:10 ip
Vastaus #458

Harri Kauranen

• Vieras
Vaimon kanssa pihaa siistitty.Tuli tossa pari puukasaakin siirrettyä,siis mulla oli väähän patikkaa ja lautaa,sekäv vaneerin soiroja.Nyt ne on katon alla nekin.Sit noita risuja keräiltiin ja nurtsi ajeltiin.Semmosta hommaa tänään.

Marraskuu 14, 2015, 19:30:45 ip
Vastaus #459

Antti Jokinen

• Vieras
Asensi autooni Flexfuel muunnossarjan. Ensimmäisen koeajon perusteella polttoaineen kulutus nousi 30% (niin kuin pitikin), ja koska E85 on 32% halvempaa kuin 95E10, tulee 20000km vuosiajolla säästöä noin 300euroa.
Auton käyttäytymisessä ei tuntunut mitään eroa bensiinikäyttöön verrattuna. Voin nyt tankata bensaa tai viinaa, tai molempia sekaisin. Fuelflex tunnistaa polttoaineen automaattisesti.

17000km takana nyt RE85:lla ajettuna. Koko ajan toiminut moitteetta ja toissapäivänä kävin mittauttamassa päästöt. Kaikki OK.

Marraskuu 15, 2015, 12:07:14 ip
Vastaus #460

Harri Kauranen

• Vieras
Väkästän tipparelluun tiivisteitä,lähinnä niitä sinne sulinteriputken alapäähän.Pitää tehdä kolme tommosta parimillistä ja neljä 0,6 millistä.Mulla kyllä on sopivat tiivisteaineet jo olemassa.

Marraskuu 15, 2015, 21:06:41 ip
Vastaus #461

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Justiinsa koiraa lenkittämästä palailin, pikku nälkä ja mietin mitä söisin. Lentsikkamoottorin (0,8cc) sylinterinkansi on ultraäänipesurissa pörisemässä eli ei aivan toimettomana olla :)
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Marraskuu 20, 2015, 09:55:06 ap
Vastaus #462

Harri Kauranen

• Vieras
Juur nyt sataa räntää ja mun pitäis mennä tonne rantaan vähän laittaan paikkoja talvikuntoon.Ei mulla sielä juur mitään oo,mutta katiska ja sumppu tarvis siivota keskeltä polkua ja vähän roskia siivoilla.Roskilla tarkoitan niitä,mitkä aallot on rantaan tuoneet.

Marraskuu 20, 2015, 10:29:42 ap
Vastaus #463

Martti Törmä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Aurauskeppejä tien laitaan,nyt kahvitauko.Muutama sata keppiä jäljellä.

Marraskuu 20, 2015, 14:22:12 ip
Vastaus #464

Timo Junno

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Jäsen 5192 (toistaiseksi)
Täällä meijän perällä ei taho pysyä auraustikut paikollaan. Penskat nykkii ne melekeen samon tein poisa.
MC Röklä – www.rokla.net ''Oisko ehkä Suomen kuuluisimpia pyöräkerhoja. Meni minne meni, niin aina joku puhuu Röklästä.''