Tämä nyt on aiheena sama kuin keskustelisi Raamatusta uskovaisen kanssa.

Tästä ei yhteisymmärrystä tule ikinä ja argumentit menee heti pikkunokkeluuksiin ja sitä kautta puhtaaseen ...tuiluun.
Vetotapa on tuttumus ja mielipidekysymys. Itse olen tottunut takavetoon. Ja siis takavetoon 80-luvulta tai vanhempi. Alla on ollut järjestyksessä Viva, Mitsu Galant (-78), Lada, Herald, Anglia, Ibiza, Lada, Volvo 740, Lada. Eli lähinnä jäykkää takavetoa. 740 on ollut kokonaisuutena paras ja Lada luotettavin/edullisin. 740 ja Seat parhaita ajettavia. Anglia taas oli ainoa auto, jonka ratissa olen 80-vauhdissa moottoritiellä pelännyt. Herald oli huippu tasasella asfaltilla, mutta yhtä helevettiä kaikilla muilla pinnoilla. Normi käyttöajossa mulle ei ole niin suurta väliä millä pyörillä veto on. Olen vain tottunut siihen, kun takavedossa pito irtoaa. Kun etuveto puskee vahänkin, mulla iskee reaktiopaniikki päälle. Nelivedosta mulla ei ole kokemusta.
Mitä tulee nykyautoteollisuuden tekemiin valintoihin, niin luulen kuitenkin, että nykyiseen vallitsevaan vetotapaan liittyy ensisijaisesti tuotantotaloudelliset tekijät. Etuvetokokonaisuus on alusta lähtien ollut kompaktina pakettina helpompi sijoittaa eri koriratkaisuihin, ja kuten nykyään on yleistä, myös eri merkkien kesken. Tekniikkapaketti ei juuri vaikuta ohjaamon muotoiluun ja eri akselivälien kanssa ei tarvitse eri voimansiirron osia. Nämä siis muutamia mutu-tuntumalta vedelltyjä mielipiteitä.
Mulla on taas seuraava auto kattelussa. Se on Volvo, mutta vetävien pyörien sijoittelu on vielä auki.