Mummiälestä, oman vaatimattoman kokemukseni perusteella, auton painonjakauma, jousitus ym ominaisuudet vaikuttavat ajokäytökseen enemmän kuin vetotapa. Nokkapainoinen puskee aina, toki takavetoisen saa kaasulla poikittain jos tehoa riittää ja/tai takapää on toteutettu jollain kuormuritekniikalla. Nokkapainoinen etuvetoinen kääntyy jos osaa ajaa (minen osaa mutta olen nähnyt ja ollut kyydissä), eli vasemman jalan jarrutus ym jutut millä saadaan pikku sladi alkuun. Tasapainoinen auto käyttäytyy johdonmukaisesti kurveissa ja koska ohjautuvuutta ei tarvitse sudittamalla parantaa, on aivan sama mitkä pyörät vetävät.
Tasapainoisia autoja joita olen omistanut ovat mm. 2-tahtisaab (55-45 etu-taka), 1990 t-bird, MGB, Saab 9000 ja muutama muu, nokkapainoisia ainakin veenelkku-Saabi, 99 ja 900. Tasapainoisiksi luonnehtimissani oli kyllä myös pitkät ulosjoustot ainakin etupäässä, saattaa sekin vaikuttaa.
Tietysti näin aikuisella iällä harvemmin tulee auton tai ajotaidon äärirajoja haettua, joten melkein minkä hyvänsä nykyaikaisen ruotsalaisen auton ajo-ominaisuudet ovat riittävät, kuten mukavuuskin. Nykyään autoni ovat uudempia kuin joskus, ja on jokseenkin sama osaanko korjata ne itse kun en kuitenkaan yleensä korjaa enkä kuljettele edes työkaluja autossa mukana. Renkaat ovat sellaisessa kunnossa että voi lähteä kelissä kuin kelissä ja päästää huoleti vaimonkin matkaan. Aika mukavasti noilla kahdella erimerkkisellä isolla kartanovaunulla pärjää, etuvetoisia ovat kumpikin. Ikinä en ole yhtäkään vetoniveltä rikki saanut, kilometrejä parhaimmillaan etuvetoisissani ollut yli 300 tuhatta.
Ainoa uskottava ja rehellinen argumentti jonka olen takavetoisuuden puolesta kuullut ja uskonut on se että "onhan sillä kivempi räppäillä liukkaalla"

Tokihan takavetoisesta saa helpommin hiljaisen, kun "perä on takana", mutta nykyaikaisen takavetoisen "hyvyys" perustuu enimmäkseen siihen että sitä käytetään lähinnä Jaguarilssa, Mersussa ja bemarissa, joissa se on imagokysymys ja perinne. Varmasti nuo merkit osaisivat rakentaa myös etuvetoisia jos haluaisivat eikä tulos olisi ainakaan huonompi.