Samsung Trend
Gigantista viime vuonna 120€. Nyt enää 98€
Sillä hoidan:
- puhelut ja tekstiviestit
- jos en tiedä numeroa, käytän ilmaista
Fonecta Caller-palvelua
- kuuntelen radiota kun olen ulkona lenkillä koiran kanssa
- käytän navigaattorina autossa
- käytän metronomina kuoroharjoituksissa
- käytän ääniraudan sijasta kitaran pikavirityksessä meluisassa ympäristössä
- tarvittaessa säestysmusiikkina yksinlaulukeikalla (säestys itse tehty tietokoneella ja apuna keikalla aktiivikaiutin)
- pikakamerana päivänvalossa.
- kalenterin (synkattu automaattisesti tietskan kalenteriin)
- herätyskellon tehtävät (lempeä herätys aamuisin pikkuhiljaa voimistuvalla musiikilla)
- päivittäisten tehtävien muistuttajana (esim. aamu- ja iltalääkkeet ajallaan)
- kalenteriin merkittyjen tapaamisten ja aktiviteettien muistuttajana
- raamatun luvun (koko
raamattu löytyy ilmaissovelluksena ja siitä on helppo löytää haluamansa kohta)
"Herra sotatuomari, kuten huomaatte, tämä kännykkä on minulle sekä Raamattu, rukouskirja ja kalenteri" , totesi jo Tapio Rautavaara aikanaan.
Tapio Rautavaara - KorttipakkaLeikki sijansa saakoon, ihan oikeesti, kaikki nämä toiminnot hoituu helposti, kun vain muistaa pitää puhelimen taskussa. Varsinkin näille muistutustoiminnoille osannee varttuneempikin väki antaa arvoa, kun oma muisti alkaa olla hieman epävarma.
Nyt kun olen kanttorin hommasta ollut eläkkeellä jo puoli vuotta, en enää uskalla luottaa rutiineihin, vaan jos olen jossain seurakunnassa luvannut tuurata esim. hautajaisissa, on erittäin tärkeää todellakin muistaa olla paikalla ja toteuttaa omaisten musiikkitoivomukset. Heille (omaisille) se on ainutkertainen tapahtuma. Siksi laitan puhelimeeni tarvittaessa tuplavarmistuksen. Silloin se muistuttaa minua esim. sähköpostilla edellisenä päivänä ja tekstiviestiä 2 tuntia ennen. Tai ihan miten vaan!
Asiassa on vielä kolmas puoli koskien erityisesti meitä ikääntyviä:
Kun opettelemme laittamaan tapahtumia uusilla tavoilla kalenteriin erilaisilla muistutuksillaan, aktivoimme myös omia aivojamme tiedostamaan ko. tapahtumat, eikä vain luottamaan automaattimuistutuksiin. Kannattaa kokeilla!
Parempiakin puhelimia ym. tehtäviin varmasti on, mutta tämä ei maksanut 120€ enempää!