Kirjoittaja Aihe: Mitä kännyköitä käytätte ?  (Luettu 33038 kertaa)

Helmikuu 08, 2014, 22:28:43 ip
Vastaus #30

lasse roholm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mulla on nokian 808 pureview joka on symbian viimeinen malli sillä käyttöjärjestelmällä ennen sen siirtymistä siihen mikkileiriin. Ostin sen vain sen kameran ja Fm lähettimen takia. Ja voin sanoa että on todellakin järjestelmäkamera taskussa nyt aina ainakin noin yleiskuvauksen suhteen jolla voi myöskin soittaa + on aina nettiradio ja mp3 soitin joka kuuluu radiosta  vaikka ajelis museoutolla missä on vaikkapa 60 luvun blaupunkti soittimena. Tässä olis kolme kuvaa ensin toi canonilla alkuperäinen tottakai pienenettynä ja sitten kropit täydestä kuvasta ensin Canon 50D ja viimeisenä sama kroppi Nokia 808 alkuperäisestä kuvasta. Tavallisesta 10miljoonan pikselin pokkarista tai 6 miljoonan pikselin järkkäristä olis samasta kuvakropista tullut vain suttua.       
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 08, 2014, 22:50:32 ip kirjoittanut lasse roholm »

Helmikuu 09, 2014, 07:02:47 ap
Vastaus #31

Timo Terho

• Vieras

Taivaan vanha Nokia 1100. On vaan niin kulunut näppäinsuoja ettei saa kirjaimista selvää,tekstarin laitto vähä hankalaa.

Haluatko Seppo ostaa uuden hyväkuntoisen uudennahkealla akulla varustettuna ?   :)

[ylläpito on poistanut liitteen]

Helmikuu 09, 2014, 17:15:44 ip
Vastaus #32

Pekka Koivu

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Jäsen 8930
Lumia 1020, kamera on kyllä hyvä, ja vaikka pitkään olin sitä mieltä etten näppäinpuhelimesta luovu, ei ole enää paluuta vanhaan. Rouvalla on Samsung XCover, joka ei ole niin mukava käyttää kuin tuo Lumia.
Honda VF1000F2: "Hillittyä charmia" TM 15/1985
Honda V65 Sabre: "A great,big bike" Cycle World 05/1984
Aprilia RST1000 Futura 2001

Helmikuu 09, 2014, 20:35:14 ip
Vastaus #33

Antti Jokinen

• Vieras
Samsung Trend Gigantista viime vuonna 120€. Nyt enää 98€

Sillä hoidan:
- puhelut ja tekstiviestit
- jos en tiedä numeroa, käytän ilmaista Fonecta Caller-palvelua
- kuuntelen radiota kun olen ulkona lenkillä koiran kanssa
- käytän navigaattorina autossa
- käytän metronomina kuoroharjoituksissa
- käytän ääniraudan sijasta kitaran pikavirityksessä meluisassa ympäristössä
- tarvittaessa säestysmusiikkina yksinlaulukeikalla (säestys itse tehty tietokoneella ja apuna keikalla aktiivikaiutin)
- pikakamerana päivänvalossa.
- kalenterin (synkattu automaattisesti tietskan kalenteriin)
- herätyskellon tehtävät (lempeä herätys aamuisin pikkuhiljaa voimistuvalla musiikilla)
- päivittäisten tehtävien muistuttajana (esim. aamu- ja iltalääkkeet ajallaan)
- kalenteriin merkittyjen tapaamisten ja aktiviteettien muistuttajana
- raamatun luvun (koko raamattu löytyy ilmaissovelluksena ja siitä on helppo löytää haluamansa kohta)

"Herra sotatuomari, kuten huomaatte, tämä kännykkä on minulle sekä Raamattu, rukouskirja ja kalenteri" , totesi jo Tapio Rautavaara aikanaan.

Tapio Rautavaara - Korttipakka

Leikki sijansa saakoon, ihan oikeesti, kaikki nämä toiminnot hoituu helposti, kun vain muistaa pitää puhelimen taskussa. Varsinkin näille muistutustoiminnoille osannee varttuneempikin väki antaa arvoa, kun oma muisti alkaa olla hieman epävarma.

Nyt kun olen kanttorin hommasta ollut eläkkeellä jo puoli vuotta, en enää uskalla luottaa rutiineihin, vaan jos olen jossain seurakunnassa luvannut tuurata esim. hautajaisissa, on erittäin tärkeää todellakin muistaa olla paikalla ja toteuttaa omaisten musiikkitoivomukset. Heille (omaisille) se on ainutkertainen tapahtuma. Siksi laitan puhelimeeni tarvittaessa tuplavarmistuksen. Silloin se muistuttaa minua esim. sähköpostilla edellisenä päivänä ja tekstiviestiä 2 tuntia ennen. Tai ihan miten vaan!

Asiassa on vielä kolmas puoli koskien erityisesti meitä ikääntyviä:

Kun opettelemme laittamaan tapahtumia uusilla tavoilla kalenteriin erilaisilla muistutuksillaan, aktivoimme myös omia aivojamme tiedostamaan ko. tapahtumat, eikä vain luottamaan automaattimuistutuksiin. Kannattaa kokeilla!

Parempiakin puhelimia ym. tehtäviin varmasti on, mutta tämä ei maksanut 120€ enempää!

Helmikuu 10, 2014, 19:30:59 ip
Vastaus #34

Petri Nippala

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mulla on ollu Samsung X-cover siittä saakka kun ne tuli. Paras puhelin mitä mulla on koskaan ollu.

Sillon se makso jotaan 200e nyt ostin ennen joulua toisen jemmaan,kun tämä joskus laukee/akku väsyy,60e.

Tälläkin pääsee nettiin,jos on tarvetta-mulla ei ole. Kosketusnäyttö puhelimet ei kestä mulla pyhätöntä viikkoa,
joten en missään tapauksessa hanki semmosta.

Niin,tässä on kaiken muun hyvän lisäksi hyvä lamppu ja kompassi.

Näitä ei kuulemma enää saa? On ollu varmasti liian kestävä ja täytyy saada paskaa kaupaksi keinolla millä hyvänsä.

Helmikuu 11, 2014, 15:22:25 ip
Vastaus #35

Kari Pääkkönen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mulla on puhelimen käyttö hyvin pientä .. enkä viitsi mielelläni raplata älypuhelimia; tietsikalla hoidan ne hommat. Navigoinnit navigaattorilla.
Nokian peruspuhelin 2330. Siinäkin tarpeettomia toimintoja: mail, kamera ja radio  :) 
BSA A65LA 1967
Harley-Davidson Heritage Softail FLSTC 1986
Mercedes W220 S500 2000

Helmikuu 11, 2014, 15:58:17 ip
Vastaus #36

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Mulla on puhelimen käyttö hyvin pientä .. enkä viitsi mielelläni raplata älypuhelimia; tietsikalla hoidan ne hommat. Navigoinnit navigaattorilla.
Nokian peruspuhelin 2330. Siinäkin tarpeettomia toimintoja: mail, kamera ja radio  :)

Mutta eikös se vain yksinkertaistaisi elämää jos voi hoitaa nuo kaikki asiat ( Ja paljon paljon muuta...) missä ja milloin haluaa, yhdellä taskussakulkevalla laitteella ? Siihen älypuhelin on hyvä.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 11, 2014, 17:00:25 ip kirjoittanut Reijo Huhtakangas »
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07

Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  

http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781

Helmikuu 11, 2014, 18:43:05 ip
Vastaus #37

Kari Pääkkönen

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Mutta eikös se vain yksinkertaistaisi elämää jos voi hoitaa nuo kaikki asiat ( Ja paljon paljon muuta...) missä ja milloin haluaa, yhdellä taskussakulkevalla laitteella ? Siihen älypuhelin on hyvä.

Reijo on varmaankin oikeassa .. minulla vain ajankäyttö on jo omissa uomissaan. Nuoremmat kun ovat aina pää alaspäin tutkimassa kännyköitään töissä ja vapaa-ajalla; tuumailin etten tuohon ala  ;) kokoajan ei tarvitse tietää.
BSA A65LA 1967
Harley-Davidson Heritage Softail FLSTC 1986
Mercedes W220 S500 2000

Helmikuu 11, 2014, 19:20:47 ip
Vastaus #38

Petri Nippala

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Helmikuu 11, 2014, 21:39:48 ip
Vastaus #39

Antti Mäki-Paavola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Yamahamaha
eXCaveri II ollut ruma 6kk. Sitä ennen oli ykköskoppainen XCover pitkästi toistavuotta. Olisi ollut varmaan kauemminkin, mutta alkoi putoilemaan langoilta, hukkasi verkkoa, eivät huollossakaan saaneet asiaa korjattua. Tää kakkonen on ollut enemmän kuin hyvä. Tai no, kamera on aika heikko esitys ja muistia on niukasti, mutta muuten on toiminut hyvin ja akunkesto ihan kohtuullinen.

Ennen Samasunkia oli Nokialaisia, mutta ei ne metallihommissa kestäneet vuottakaan, kun oli metallinpölystä pilalla. Yhteenkin taidettiin 5 kertaa vaihtaa kaiutin ennenkuin kyllästyin.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 11, 2014, 21:41:35 ip kirjoittanut Antti Mäki-Paavola »
Yamahat YZ125K '83, YZ125L Enduro '84, TZR250 '90, RD125LC '86
Hondat CB125 K5 '73 ja Monkey '85
Kawasaki KS125 '74
Tunturi Sport '73
Lusifer-Suzuki S Supermotard

Helmikuu 12, 2014, 01:16:42 ap
Vastaus #40

Jaakko Latvanen

• Vieras
Minulla useitakin ex-kavereita, puhelimena toki vain yksi, ykköskopalla. Ja siinäkin vielä sellainen suojamuovi päällä. Kun nimittäin tallilla lipsahtaa ensin meisseli räpylästä lattialle, ja sitä kumartuu nostamaan, niin kännykkä seuraa rintataskusta perästä betoniin. On hyvä olla iskunkestävä. Ja toisaalta unohtuu kesällä mp-reissulla vesisateessa päällimmäiseen taskuun uimaan. On hyvä olla vedenpitävä.

Sampan kamera ei kehuja ansaitse, pureview olisi kyllä kova sana.

Miten tuo känny navigaattorina, saako siihen kartat muistikortille vai hakeeko pilvistä koko ajan uutta? Ja jos hakee uutta, kuluuko nettiyhteysbitit (vai mitä ne on) millä tahdilla? Googlen kartalla ja sampan GPS:llä kyllä ainakin autonavigoinnissa tuntuu pärjäävän siinä kuin melkein 10-vuotta vanhalla Panasonicin navilla, mihin ei ole karttoja päivitetty kertaakaan. Minun operaattoridiilissä tietty bittimäärä dataa siirtyy kuukausittain perusmaksulla melko joutuisaan tahtiin, mutta jos määrä täyttyy, lisämaksua ei mene, mutta tahti tipahtaa mateluksi. Sillä en ole tuota jatkuvasti navina käyttänyt, ei se bittimäärä ole tainnut kyllä koskaan täyttyä, tai en ainakaan ole huomannut.

Jaakkovaakko

Ps. Miten tästä ipatista saa automaattisen pieleenarvaamisen heitettyä maata kiertävälle radalle?
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 12, 2014, 01:21:13 ap kirjoittanut Jaakko Latvanen »

Helmikuu 12, 2014, 05:55:13 ap
Vastaus #41

Markku Hakola

• Vieras
X Coverin ostin, kun markkinoille tuli, ja paras tähänastisista.
Akku kestää kiitettävästi.
Mahtuu hyvin paidan rintataskuun muitten tavaroiden kanssa.
Sillä voi soittaa ja vastaanottaa puheluja.
Tekstviestit saa lähetettyä ja vastaanotettua.
Kestää huomattavasti monia muita paremmin kolhuja, iskuja yms.
Lamppu ihan hyvä ominaisuus.

Paljon on muitakin ominaisuuksia, muttei niille mulla oo tarvetta, kun mulle kamera on kamera,
nettiin pääsen tietokoneella, navigaattori on navigaattori ja soittimet on erikseen jne jne.
Nokialaista en oo ittelle ostanu, kun oon tarvinnu puhelimen.
Tönantaja tarjos ns. lääpittävää Nokialaista, mutta kun tarvin puhelimen, niin otin vanhan näppäinmallisen takas,
lelut kun on leluja ja työkalut työkaluja.

Oon tuossa mukamas huomannu, että netit sun sähköpostit puhelimessa näyttää orjuuttavan porukkaa.
Kokoajan täytyy näplätä puhelinta ja tsekkailla onkohan joku laitellu sähköpostia tms.

Helmikuu 12, 2014, 10:04:51 ap
Vastaus #42

Ari Nousiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Käytössä vanha Nokia E66 ja varalla yksi samanlainen.

Varapuhelimessa otettu käyttöön turvakoodi joka hukassa. Eli pukelinta ei saa päälle. PCSuitella ja apuohjelmalla sen voisi resetoida. Onkohan kellään ko. softaa?
Nokian huolto pyytää hommasta 40,- euroa.

Helmikuu 12, 2014, 10:28:37 ap
Vastaus #43

Petri Nippala

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Se on kyllä tosiaan säälittävää se puhelimen hierominen ja hiplaaminen julkisilla paikoilla tai esim. töissä.

Helmikuu 12, 2014, 11:26:37 ap
Vastaus #44

lasse roholm

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Miten tuo känny navigaattorina, saako siihen kartat muistikortille vai hakeeko pilvistä koko ajan uutta?
Ainakin kaikki minun älynoksut mitä olen omistanut niin olen ladannut ne kartat suoraan puhelimeen Nokia Suiten kautta ja itte olen vain laittanut sinne pohjoismaat, sitten vielä saa ladata naisäänen eri kielillä kertomaan kuinka ajat perille. Loistava navigaattori Nokiassa on.