Kirjoittaja Aihe: Moottorikelkka?  (Luettu 392880 kertaa)

Lokakuu 07, 2016, 21:50:54 ip
Vastaus #570

Paavo Ojala

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Vuosimallia olen itse arponut tuonne 76-78 paikkeille mainoksien ym. perusteella, mutta mitään varmaa tietoa en ole löytänyt. Tämä on keltaisella kopalla varustettu jatkoperäinen ja koneena on Kohler 340. Onko kenelläkään tuon aikakauden Winha 55:sta jonka vuosimalli olisi tiedossa ja runkonumero osuisi lähelle minun kelkan numeroa?

Lokakuu 08, 2016, 00:16:59 ap
Vastaus #571

Henri Riekki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Vastasinkin jo yv:llä, mutta minulla itsellä vaan vanhempia Winhoja, joten en osaa sen kummemmin auttaa kuin että vuosimalli lienee -77 loppuvuosi viiva -78

Marraskuu 10, 2016, 21:20:40 ip
Vastaus #572

Pekka Puoskari

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • naavaparta
Huolsin kelkan tulevaaan talveen.
Eka nykäsyllä lähti LYNXi taas käyntiin.
Praimeri on hyvä varuste, ei tarvitse nykiä bensaa kaasariin.

Lynx 5900 GLX on vuodelta -84 ja aina pelaa.
Alustaan vaihdoin rulliin kaksi uutta laakeria nyt 40000 huollossa.
LYNX on ollut mulla uudesta saakka ja vielä tuntuu tehotkin olevan tallella kun otti viime talvena 106 poliisin tutkaan.

Tuossa kuvassa jousitettu parireki KETARA.
Tein sen samana vuonna -84 LYNXin perään.

Itsekantava lasikuidusta laminoitu kori. Tilaa neljälle matkustajalle ja matkatavaroille.
Reen sukset tulevat LYNXin suksien jälkeä.
Reki on niin kevyt vedettävä umpisilla että tumppikelkat eivät tule edes jäljellä, siis metsässä
missä ei voi kaasu auki ajella.

Tuossa hauska video:
https://www.youtube.com/watch?v=sZpCdOsIkdg

Tuossa kuvaa viime keväältä:
https://www.youtube.com/watch?v=gBqkTI3LJTk

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 11, 2016, 11:47:05 ap kirjoittanut Pekka Puoskari »

Marraskuu 12, 2016, 18:43:23 ip
Vastaus #573

Paavo Ojala

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tänään pääsi suorittamaan koeajoja juuri museoajoneuvoksi hyväksytyllä Winhalla.  ;D

[ylläpito on poistanut liitteen]

Joulukuu 16, 2016, 21:57:19 ip
Vastaus #574

Juha Pohjamo

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
En jaksa lukea koko ketjua läpi niin etten tiedä onko tästä jo puhuttu mutta jos ei ole niin varoituksen sana:

Pistin oman Lynxini pois liikennekäytöstä huhtikuun alusta siinä uskossa, että vakuutuskin katkeaa samalla.
Tänään posti toi sitten koko vuodelle vakuutuslaskun.
Ajattelin että tässä on nyt virhe ja tarkistin trafin palvelusta, että liikennekäytöstä poisto on todellakin voimassa.

No Lähitapiolan chättityttö sanoi, että: "Jos ei halua maksaa vakuutusmaksua liikennekäytöstä poiston ajalta niin vakuutus täytyy erikseen irtisanoa."

"Jos ei halua"  8) Aika moni varmaan haluaa juu.

Irtisanoin vakuutuksen ja täytyy selvitellä mistä yhtiöstä vakuutus kannattaa ensi kaudelle ottaa.
Ymmärrän, että vakuutusyhtiöitä kismittää menetyt maksut mutta tällainen menttely osuu kyllä omaan nilkaan menetettyjen asiakkaiden muodossa.
Onneksi tässä tapauksessa vakuutuskausi alkaa huhtikuussa eikä loppuvuodesta jolloin olisin joutunut maksamaan vakuutusta koko kesältä kun en tätä irtisanomispakkoa tiennyt.

btw. Toi chättipalvelu on kyllä hyvä. Palvelee iltamyöhään eikä tarvi jonottaa puhelimesa.

Onko kellään tietoa toimiiko vieläkään missään yhtiössä liikennekäytöstä poisto vakuutuksen katkaisijana?
Olis aika ottaa kelkka taas liikenteeseen mutta mielellään vakuutus sellaiseen yhtiöön missä tuo toimii; jos jossain toimii.

Joulukuu 17, 2016, 14:52:48 ip
Vastaus #575

Niilo Nikkonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ainakin Ifissä pyöränvakuutus katkeaa ja saa nurkumatta jo maksetun rahan takaisin.

Joulukuu 17, 2016, 17:38:57 ip
Vastaus #576

Juha Pohjamo

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
Ainakin Ifissä pyöränvakuutus katkeaa ja saa nurkumatta jo maksetun rahan takaisin.
Juu, pyörävakuutus katkeaa mutta kelkkavakuutus ei.

Joulukuu 17, 2016, 18:13:05 ip
Vastaus #577

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Kelkassa onki hyvä olla vakuutus kunnossa kesällä kun uppoamisvaara kasvaa. Tosin komeesti ne tässä taannoin ajoi avovedessä, kaislikosta vauhtia ja komeesti meni

Joulukuu 17, 2016, 18:31:06 ip
Vastaus #578

Juha Pohjamo

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
No katkeaahan se jos irtisanoo.
Mutta katkeaako missään yhtiössä liikennevakuutus trafiin tehdyllä väliaikaisella liikennekäytöstä poistolla?
Vissiin sitten ei.

Mun kelkalle kun tulee ajoa vain pari kertaa talvessa viikon/kahden pätkä kerrallaan.
Mutta silloin ajelen virallisilla urilla ja ihmisten ilmoilla. Ratsian riski on suuri.

Joulukuu 17, 2016, 22:17:08 ip
Vastaus #579

Henri Riekki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
IF:in vuodenaikahinnoiteltu vakuutusmaksu ei lopu pelkällä väliaikaisella liikennekäytöstäpoistolla. POP-vakuutuksessa kelkkalehden foorumijuttujen mukaan loppuu. Samoin Pohjolassa ilmeisesti onnistuu. Kannattaa ottaa noihin yhteyttä, itsellä vaan Tapiolassa ja IFissä vakuutukset joten ei omaa kokemusta. Nykyään ei taida mitä tahansa kelkkaa saada työkelkan (reilu 100e/v) vakuutuksiin, muutama vuosi sitten oli vetokoukullinen Lynxin pätkäkelkkakin sellaisissa. Kapeatelaisen Winha 3900:n sain halvalle vakuutukselle, koska kaikki Winhat on vakuutusyhtiön luetteloissa työkelkkoja. Sama kelkka Lynx 3900:n nimellä olisi saanut tuplasti kalliimmat tavalliset vakuutukset.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 17, 2016, 22:21:45 ip kirjoittanut Henri Riekki »

Joulukuu 18, 2016, 00:09:00 ap
Vastaus #580

Tero Kivimäki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Museoajoneuvotarkastaja
Kannattaa verrata seisontaajallisen ja seisontaajattonman vuosi hintaa, minulla mp seisonta ajattomassa halvempi kuin muuten.

Joulukuu 18, 2016, 12:08:00 ip
Vastaus #581

Risto Nurmi

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Juu, pyörävakuutus katkeaa mutta kelkkavakuutus ei.

Kyllä katkee kelkkavakuutuskin.
 Mä maksoin vuostolkulla, vaikken ajanut lainkaan.
 Vein sitte kilvet konttorille ja sanoin vakuutuksen irti, mutta suostuivat myymään kohtuuhintaisen (n. 40e) pikkukaskon.
 Iffissä on.
 Enstalvena en laita kilpiin, enkä vakuuta. Käyn muutaman kerran saaressa mökillä, enkä ajele hupi-ajoja, eli max 100 km / talvi.

Mulla on vähän sama tilanne kelkan kanssa. Kelkkaa tarvitaan/käytetään ainoastaan puureen vetoon ja metsäpalstan tarkasteluun. Mökki ja palsta on kymmenien kilometrien päässä takamaastossa. Viheliäinen ongelma on se, että juuri sen palstan läpi menee virallinen kelkkareitti pohjoiseen. Lynxissä ei ole koskaan ollut minkäänlaisia papereita, ja käyttöä on minimaalisesti. Viimeksi ajoin toissa talvena kerran. Juuri tuolla kerralla olin tykkyjä tarkastelemassa, kun kaksi valkoista lynxiä tupsahti vastaan... Sakothan siitä napsahti, vaikka ns. omassa mettässä ajoin.

Risto Nurmi
sihteeri
VMPK ry

Joulukuu 18, 2016, 13:22:03 ip
Vastaus #582

Johan Kosunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Varsinkin Rukan ja Levin seudulla on pysäytetty ja puhallettu muutamankin kerran. Varsinkin lähellä keskustaa kelkkapoliisi pyörii.
Sallassa en ole törmännyt poliisiin. Savossa tuolla Heinävedenreitillä on pariin kertaan puhallusratsiaan törmännyt.
tää on kyllä viimenen itäpyörä jonka mä ostan...

Joulukuu 20, 2016, 20:35:25 ip
Vastaus #583

Juha Pohjamo

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
Pistin oman Lynxini pois liikennekäytöstä huhtikuun alusta siinä uskossa, että vakuutuskin katkeaa samalla.
Tänään posti toi sitten koko vuodelle vakuutuslaskun.
Ajattelin että tässä on nyt virhe ja tarkistin trafin palvelusta, että liikennekäytöstä poisto on todellakin voimassa.

No Lähitapiolan chättityttö sanoi, että: "Jos ei halua maksaa vakuutusmaksua liikennekäytöstä poiston ajalta niin vakuutus täytyy erikseen irtisanoa."

"Jos ei halua"  8) Aika moni varmaan haluaa juu.

Irtisanoin vakuutuksen ja täytyy selvitellä mistä yhtiöstä vakuutus kannattaa ensi kaudelle ottaa.
Ymmärrän, että vakuutusyhtiöitä kismittää menetyt maksut mutta tällainen menttely osuu kyllä omaan nilkaan menetettyjen asiakkaiden muodossa.
Onneksi tässä tapauksessa vakuutuskausi alkaa huhtikuussa eikä loppuvuodesta jolloin olisin joutunut maksamaan vakuutusta koko kesältä kun en tätä irtisanomispakkoa tiennyt.

btw. Toi chättipalvelu on kyllä hyvä. Palvelee iltamyöhään eikä tarvi jonottaa puhelimesa.

Tänään tuli todistettu se, että asiakaspalautteen antaminen kannattaa ja yhtiöitä kannattaa kilpailuttaa.  :)
Lopputulemana olen taas Lähitapiolan asiakas ja kelkan liikennevakuutus katkeaa automaagisesti trafin liikennekäytöstä poistolla.
Käänsin siis takkini saatuani tarjoukset useasta yhtiöstä.

Helmikuu 20, 2017, 17:11:23 ip
Vastaus #584

Jorma Siivola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Laitoin 12.2.2016 tälle keskusteluaiheelle kuvan ski-doo elaneistani. Olisko joku kiinnostunut näistä? Rakentelun jälkeen ei ole rekisteröity eikä ajettu. Paperit löytyy.
Jorma