Kirjoittaja Aihe: Onko musiikkimiehiä?  (Luettu 32889 kertaa)

Tammikuu 22, 2013, 23:39:55 ip
Luettu 32889 kertaa

Jorma Drufhagel

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Pölvästi
Lieneekö paljon soittomiehiä VMPK porukassa? Motoristipiireissä olen tavannut paljon eri instrumenttien soittajia niin harraste tasolla kuin ammattilaisiakin, itse vinguttelen viulua sekä haitareita 2 rivisiä sekä 5 rivistä harrastuspohjalta, maniska on harjoitteluvaiheessa saas nähdä löytyykö sieltä mitään ;)

Tammikuu 23, 2013, 06:16:58 ap
Vastaus #1

Lauri Puirola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Nuorempana tuli saxpilliä soitettua, vanhempana jonkunverran haitaria.

L&K.

Tammikuu 23, 2013, 07:57:35 ap
Vastaus #2

Pekka Puoskari

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • naavaparta
Nuorempana soittelin kitaraa ja bassoa.
Nyykyisin tulee soiteltua harmonikkaa harrastelupohjalta.
Sain muutamia vuosia sitten todella hienon soittimenkin hankittua.
Merkki on Kukkola&Knit

Tammikuu 23, 2013, 08:01:53 ap
Vastaus #3

Antti Jokinen

• Vieras

Tammikuu 23, 2013, 08:16:17 ap
Vastaus #4

Harri Kauranen

• Vieras
Nuorena tuli vähän kitaran kanssa touhuttua.Olen jopa legendaarisessa hurriganesissa soittanu parilla keikalla.Ollaan remun kanssa yhä edelleen ihan morjens tuttuja.Mutta siitä on aikaa pirusti.

Tammikuu 23, 2013, 08:46:50 ap
Vastaus #5

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Serkkupoika, ammattisoettaja jo silloinkii, yritti opettoo mulle haitarin soittoo kun olin alle autonajokortti-ikänen. En oppinu.
Masennuin ja hylykäsin ajatuksen että olisin elättäny ihteni essiintyvänä taiteilijana, eikä sen jäläkeen ole tullu soettotarkotuksessa mittään instrumentariumia ies nykästyä.  :-[
-pena-

Tammikuu 23, 2013, 09:18:28 ap
Vastaus #6

Erkki Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Napakelkkamopoilija
Voi kun osais soittaa, katteeks käypi niitä jotka osaa. Mutta on meillä suvussa soittajia ollut. Äitini isä oli viulun rakentaja ja pelimanni. Vanhemmiten vaan äreytyi ja hylkäsi viulun eikä koskenutkaan siihen.

Taisi olla vuosi -64, pientä poikaa alkoi seinällä riippuva viulu kiinnostaa ja pyysin ukkia näyttämään miten viulusta saa äänen irti. Ukki otti sanaakaan sanomatta soitinta kaulasta kiinni ja iski sen pirtin penkin päähän säpäleiksi niin että russakan paskat vaan pölähti! Traumaattinen kokemus nuorelle soittajan alulle. Seuraavana vuonna ukki heitti sitten itsekin veivinsä.

Tai no, voineeko tätä soittamiseksi sanoa, mutta osaan minä noita iänikuisen vanhoja rumpuja kolistella. :P Leevi Leppäsen opuksesta opiskelin ja otin tunteja ihan rahalla.

« Viimeksi muokattu: Tammikuu 23, 2013, 10:10:06 ap kirjoittanut Erkki Korhonen »
Napahulluna on hyvä olla.

Tammikuu 23, 2013, 09:31:55 ap
Vastaus #7

Mika Komulainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mies joka osaa taitella GT-kartan oikein,osaa soittaa myös haitaria.

Tammikuu 23, 2013, 10:26:47 ap
Vastaus #8

Maria Hakoköngäs

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mieki haitaria soittelen, 5-rivistä, alotin lapsuuen harrastuksen uuestaan tuosa vuos sitten ko äiti uhkas myä haitarinsa pois, pakkohan soli turvhaan hakia. Käyn muka oikheen soittotunneilaki, mutta tijäpä tuota, opinko ikinä. Sitten jos opin, opettelen seuraavaksi lenthään helikopteria. Huuliharppua halvaisin oppia soittamhaan, se kulkis kätevämmin mukana ko haitari.

Tammikuu 23, 2013, 11:49:22 ap
Vastaus #9

Hannu Boman

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Ihan itse :-)
Mies joka osaa taitella GT-kartan oikein,osaa soittaa myös haitaria.

ei piä paikaansa. Minä ossoon GT kartan taitella oikein mutta en ossoo soittoo haitaria.  ::) tai sitten minä oon se joka pistää säännön koetukselle  ;D ;D
@ HBo
Yamaha TX650 -73 & Honda GL 1500 Gold Wing 2000

Tammikuu 23, 2013, 11:59:23 ap
Vastaus #10

Vesa Takala

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • V.I.P. jäsen
Olen viikonloppumuusikko, kitaran ja saxofonin kanssa olen maailmaa kiertänyt...

Yksi veteraanimoottoripyörä liikenteessä vastaa kymmentä museossa!

Tammikuu 23, 2013, 12:12:31 ip
Vastaus #11

Veli-Matti Järvenpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Herrasmies on henkilö joka osaa soittaa haitaria, mutta ei tee sitä.

Tammikuu 23, 2013, 12:16:18 ip
Vastaus #12

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Sähkökitaralla tuli aloitettua viitisentoista vuotta sitten, mutta se on jäänyt ja tilalle tullut basso ja klassinen kitara. Vaihtelevalla innolla tulee harrastettua, nyt ei ole ollut basson kanssa bändihommia aikoihin, ja kitaran ropluukin viimeisen vuoden aikana ollut aika vähäistä. Hauska sattuma sinänsä tämä keskustelu, että eilen pitkästä aikaa soittelen vähän kitaraa ja päätin kasvattaa soittokynnet ja ruveta tuohon hommaan taas vähän syvemmin. Se on tuo klassinen kitara siitä huono instrumentti, että kynnet pitää olla kunnossa. Niinhän siinä aina välillä sitten käy, että kun innostuu johonkin kiipeilemään, jotain korjaamaan tai vähän juopottelemaan niin lohkaisee jonkun kynnen eikä soittohommat meinaa viikkoon-pariin taas sujua. Ne myös häiritsevät basson soittoa pahasti, varmaan joutuu plektramiekkoseksi sen suhteen taas ryhtymään, vaikka sormilla se luontevammin käykin.

Tämä versio ei ole minun soittamani, mutta tämä on ehken yksi lemppareista. Kaunis kappale. Aikamoista räpellystä taisi naapuriin kantautua eilissäpäivänä kun yritin tuota soittaa, mutta eiköhän ne sormet siitä taas vetreydy aika pian.
Hans Neusidler~Eine welschertantz Wascha mesa - Hupff auff (Guitar)
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.

Tammikuu 23, 2013, 12:32:45 ip
Vastaus #13

Aarne Heino

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Basso ja akustinen kitara soivat käsissäni jotenkuten.
Aarne Heino
kaikkien alojen amatööri

Tammikuu 23, 2013, 12:42:40 ip
Vastaus #14

Harri Kauranen

• Vieras
No joo,on mulla tossa parin metrin päässä toi trumpettikin.Aikanaan kun vaimon kanssa asuttiin kerrostalossa.Menin aina joskus parvekkeele ja vähän sitin tolla trumpetilla.No vaimohan joka kerta komensi välittömästi sisään ja sano,että jos jatkan saadaan häätö koko kaupungin osasta.Kaikki kun ei tunnu tota musiikkia ymmärtävän.Saankohan mä enää edes ääntä tosta trumpetista.Mulla kyllä aikanaan tytär viisvuotiaana soitti,kun teit "käyrämuotoon" nutit,tolla trumpetillaa sillai,että pysty kappaleen tunnistaan.Siitä on jo pirusti aikaa siitäkin,tytärkin kohta kolmenkymmenen.