Kirjoittaja Aihe: Latolöydöt arvoon, hiekkapuhalletut osakasat jo ongelmajäte...  (Luettu 37700 kertaa)

Elokuu 31, 2018, 12:41:28 ip
Vastaus #60

jannesaarinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Terve vaan kaikille. Ja sori vaan jos vanhojen aiheiden nosto ei ole suotavaa, aihe vaan sattui aika hyvin osumaan.
Täällä uusi jäsen jonka perheeseen tuli muutama pappis  :D
Yleensä olen mopot ja pyörät pistänyt kuntoon, nauttinut niistä itse jonkin aikaa ja pistänyt hyviin koteihin jatkamaa elämää ja hommannut uusia projekteja.

Nämä pappikset vaikuttavat siltä että ne varmaan kannattaisi pistää osaavimpiin käsiin?

Toinen on sininen 1974 Tunturi Maxi (TP1979xx), joka on hankittu alkuperäiseltä omistajalta vuonna 2001 ja pistetty varastoon. Tämän mopon mukana tuli aika kattavasti historiaa:
Tunturi Mopedin huoltokirja.
Tunturi Mopedin takuuehdot, haltijakortti, luovutuskortti, huoltokortti –vihko.
Sampo-Tarmon alkuperäinen ja ensimmäinen vakuutuskortti.
Alkuperäinen ostokuitti 1300mk 27.12.73.
Mopon vakuutuskilpi avaamattomassa kuoressa vakuutuskaudelle 81-82.
Ostokuitti alkuperäiseltä omistajalta ilman ostajan tietoja.

Maxi on patinoitunut aika kivasti, sille ei ole tehty mitään sen jälkeen kun se on ostettu alkuperäiseltä omistajalta, ei edes käynnistetty. Siinä on jonkin verran osapuutteita.

Toinen pappis on vihreä, arviolta vm1973 (TP1801xx), jalkavaihteinen. Tällä on ajettu viimeksi pari vuotta sitten. Maalauksia on paikkailtu aika roisilla kädellä joskus 80-90 -luvulla. Mutta varsin hyväkuntoisen näköinen peli tämäkin. Tästä ajattelin tehdä ajopyörän  ;)

Olisiko tämän palstan tietäjillä neuvoja mitä näille kannattaisi tehdä tai olla tekemättä?
« Viimeksi muokattu: Elokuu 31, 2018, 20:25:33 ip kirjoittanut jannesaarinen »

Elokuu 31, 2018, 20:10:55 ip
Vastaus #61

Arto Ahonkivi

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Museopappiksia on jo kolmetoista tusinassa, mutta entisöimättömiä paljon vähemmän. Joten jättäisin siihen kuasiin, joku voi olla eri miältä ku mää.
Tiätysti olis kiva nährä miltä ne ny näyttää.

Syyskuu 01, 2018, 13:08:35 ip
Vastaus #62

Jani Kaasalainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
VARAOSIA MYYTÄVÄNÄ: www.janikaasalainen.fi
Lisää varaosia myytävänä: https://www.huuto.net/haku?seller_id=1218281&status=N

Syyskuu 01, 2018, 14:05:30 ip
Vastaus #63

jannesaarinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 03, 2018, 19:08:24 ip kirjoittanut jannesaarinen »

Syyskuu 01, 2018, 18:39:53 ip
Vastaus #64

Arto Ahonkivi

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kumpaankin puuttuvat ketjusuajat ym. osat, vanhoja tiätysti. Kumpikin on sopivasti patinoitunu ja elämää nähny, jättäisin sen vihreänkin tohon asuun.

Syyskuu 01, 2018, 20:35:08 ip
Vastaus #65

Tomi Poikkimäki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Solifer Trial 1980
Itse entisöin solifer trialin ihan viimeisen päälle, tosiaan kiiltää aivan älyttömästi ja kilopulteilla kasasin. Itse en arvosta yhtään näitä niinsanottuja seppiä jotka tuola nokka pystyssä ajaa jollain ruosteisella mopolla, jonka ovat ylpeinä ostaneet nettimotosta muka alkuperäisenä. Mitä taitoa se vaatii ajaa vain mopolla, jolle itse ei tee mitään?

Syyskuu 02, 2018, 08:36:09 ap
Vastaus #66

Arto Ahonkivi

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Itse entisöin solifer trialin ihan viimeisen päälle, tosiaan kiiltää aivan älyttömästi ja kilopulteilla kasasin. Itse en arvosta yhtään näitä niinsanottuja seppiä jotka tuola nokka pystyssä ajaa jollain ruosteisella mopolla, jonka ovat ylpeinä ostaneet nettimotosta muka alkuperäisenä. Mitä taitoa se vaatii ajaa vain mopolla, jolle itse ei tee mitään?
Itte ajelen pääasiassa motskareilla, joista toinen on museorekisterissä ja toinen ajan patinoima. Patinoitunut oli erellisessä elämässään poikien krossipyäränä ja kunto sen mukanen, laitoin sen tekniikan kuntoon mutten koskenut ulkonäköön muuten ku pakolliset korjaukset. Takalokari oli katkastu lampun alta ja etulokarikin oli rikottu, akku/tyäkalukotelon joutu tekeen uuren ym. kivaa. Koneeseen täyty laittaa kaikki laakerit ja stefat, mäntää ja sähkösysteemeitä unohtamatta. Sähköistä ei voinu jättää vanhaa ku takalampun, ulkokuaret tiätysti kummastakin lampusta.
Eli kyllä ne ruasteisetkin on vaatinu jotain laittoa jos nillä meinaa ajaa, annetaan kaikkien harrastaa omalla tavallaan tätä kivaa harrastusta.

Syyskuu 02, 2018, 09:05:51 ap
Vastaus #67

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Njaa...onhan molemmissa tyyleissä oma puolensa.

Olen entisöinyt melkoisen rivin hyvinkin vaativia moottoripyöriä
ja nykyään koko puuha kyllästyttää.Siitä touhusta ei oikein
kiksejä enää tule.

Mutta sopivasti kulahtanutta on mukava hiukan kohennella-ulkonäköön
juurikaan koskematta.Silloin pyörä ja mies ovat samalla viivalla-
patinoituneena ja kuluneena.

t. Markku

Syyskuu 02, 2018, 09:54:42 ap
Vastaus #68

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Tuleeko tuo tunne nimen perusteella ja aika lailla samoihin aikoihin,mulle se tuli pari vuotta sitten ja kesti vain vajaat parikymmentä vuotta.
Tätä palstaa seuraan kyllä mielelläni vaikkei täällä juurikaan jutustella itse pääaiheesta.
Yamaha TR1 -81 / Green Mystery
CanAm Spyder RT -13
CRESCENT Elda E-Going
Triumph CSD -29
Triumph TigerCup -62
NSU Sportmax Streetreplica -58

Syyskuu 02, 2018, 13:47:27 ip
Vastaus #69

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kyllä se nimeen liittyy..

Ja kaikkihan sen tietävät,että kun sukuvietti vähenee-keräilyvietti lisääntyy...

t. Markku

Syyskuu 02, 2018, 14:17:23 ip
Vastaus #70

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Ja ilokseni huomannut että myös toisinpäin.
Yamaha TR1 -81 / Green Mystery
CanAm Spyder RT -13
CRESCENT Elda E-Going
Triumph CSD -29
Triumph TigerCup -62
NSU Sportmax Streetreplica -58

Syyskuu 02, 2018, 15:41:02 ip
Vastaus #71

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kyllä se niinkin taitaa olla-ainakin
aikaa ajojahdille jää paremmin-ja
saaliin saa suostuteltua helpommin kun koko äijä ei
haise konerasvalta ja ruosteenirrotusaineilta.

t. Markku