Kirjoittaja Aihe: HARMAATUONTI 25 vuotta.  (Luettu 29087 kertaa)

Heinäkuu 27, 2012, 12:39:48 ip
Vastaus #15

Pekka Koivu

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Jäsen 8930
OSA 4 A....

Sitten oli naita hajamalleja mita tuotiin. Yksi Jenkkimallinen V65 Sabre tuotiin kun sai pirun halvalla mutta siihenhän tuli homeveroa (ylivuotisista pyorista kannettiin 20% verokorotus mutta siita lisaa myöhemmin) joten se halpa hinta hieman tuhoutui. Tama musta kardaanivetoinen pyora oli ihan toimiva peli mutta sita vaivasi Suomessa myydyn VF750S:n surkea maine koska ne olivat ihan samannakoisia. Siina oli se hyvä puoli etta aina kun me myytiin se niin asiakas ei voinut kayda muualla sita vaihtamassa, kun kaikki kauppiaat pelkasivat sita. Siina meillakin oli pieni oma monopooli… Meille se kelpasi ja me myytiin samaa pyoraa aina vuoden valein ja joka kerta saatiin pienen ”siivun” Tassa se pyoran myynti esite, pyorassa oli tehoa riittavasti ja kuutioita 65 kuutio inchea eli 1100 kuutionen. Toisin kun hanen pikkuveljensa VF750 S tassa mallissa ei ollut mitaan lastentauteja.
Tallainen musta pyora oli se minka me toimme:

Siina kai tarkeimmat Honda-mallit. Tama juttu vain on nyt jo karannut kasista joten kayn siellä otsikossa muutamassa se 4:n,  4 B:ksi ja jatkan sitten muilla merkeillä kun saan taas vahan lisaa virtaa aivoihin.

Hyvaa yota ja MP-Terveisin HIKO

Mistäs tuo iso Sabre tuli, ja miten sen saitte leimattua ? Toiko niitä joku Keski-Eurooppaankin, ainakin Norjalainen Veljekset Haavik toi kymmenkunta, mutta oliko niitä muuallakin Euroopassa kaupan, sehän oli alunperin tarkoitettu vain jenkki- ja Kanadanmarkkinoille.
Honda VF1000F2: "Hillittyä charmia" TM 15/1985
Honda V65 Sabre: "A great,big bike" Cycle World 05/1984
Aprilia RST1000 Futura 2001

Heinäkuu 27, 2012, 13:54:57 ip
Vastaus #16

BENGT HIKO HAIKOLA

• Vieras
Moi Pekka,

Joo tuotiin ne Euroopan kautta, muistaakseni Saksan kautta. Sielta jostain TUF toimistolta saattiin "vastavaisuus todistuksen. Tuskin se ihan oikeasti olisi lapiaissyt jonkun Eu:n tyyppikatsastuksen ihan noin vaan. Nyt kun kerrot niin Kanadan malli taisi olla. Kilometrit ulkoympyrassa ja Mailit sisakehassa.

MP-Terveisiin Hiko.

Ps Onko Sinulla sellaisen?

Heinäkuu 27, 2012, 16:50:53 ip
Vastaus #17

Pekka Lankinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
"Ja tassa on se XV1100. Tama Pekka Lankinen joka nailla sivuilla nakyy aika usein osti kai minulta tallaisen uuden joskus (jos on sama kaveri) han tietäisi varmaan paremmin mita erovaisuuksia siina oli, en mina kaikkea muista."

No kaikkeahan se Hiko muistaa!  ;D Sama sälli, XJ900 vaihtui tosiaan uuteen US-malliseen XV-1100:een. Tarjouksen Viragoon vaihdosta pyysin myös Auto-Bikesta (mistä olin kaks vuotta aikaisemmin ostanut sen XJ:n, uutena ylivuotisena) ja hintaero oli ihan uskomaton! Jos en nyt sitten ihan väärin muista, niin uuden pyörän lähtöhinta oli 15.000 mk halvempi Hikolla ja XJ:stä hyvitettiin 10.000 mk enemmän!

Tästä harmaatuontiaiheestahan mä kirjoittelin myös johonkin lehteen, ikäänkuin Raikan mollaaville teksteille "vastineeksi". Ja sitten tuo teksti päätyi jopa (tai siis tietenkin vain osa siitä) lehtimainoksiin... Muistatkos Hiko sitä?  ::)

Tuossa jenkkiversiossa oli valupyörät (Arwidsonin mallissa pinnat) ja takana vain rumpujarru. Tankkimerkit oli metalliset, eikä pelkät tarrat.
Ja olihan siinä muistaakseni jotain "saasteenpoistoputkiakin".
JawaCZ 175 type 450
"Jawa, maailman paskin 2-tahtinen", sanoi Hakalan Reiska.

Heinäkuu 27, 2012, 17:16:37 ip
Vastaus #18

BENGT HIKO HAIKOLA

• Vieras
MOI Lankisen Pekka.

Sinahan vasta hyvin muistat. En mina muista etta niin halvalla moin. But so what.

Siita Sinun kirjoituksesta en muista mitaan ja otaksuin etta mina olin kayttanyt sen jossain mainoksessa. Jos Sinulla on muuta tietoa siita niin otan mielihyvin sita vastaan, joko talle palstalle tai minun omalle e-mailille (hikobengt@hotmail.com). Toinen mahdollisuus on etta kayt raahamassa sen Suomen Positiivisin Motoristin Myllymaan Repan siita mokistaan ulos ja tulkaa tanne ajamaan pratkaa ja tuot sen mainoksen. Repallahan on siita kokemusta, seka hyvaa etta huonoa... Sinulla ei liene kumpaakaan. Itse yritan tassa saada itseani sellaiseen kuntoon etta paasisin minun melko uuden Harrikani kyytiin kun en viela ole metriakaan silla ajanut vaikka se on kohta puolitoista vuotta minulla maannut.

MP-Terveisin HIKO

Heinäkuu 27, 2012, 17:21:54 ip
Vastaus #19

Pekka Lankinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kiitoksia kutsusta, mutta...  ::) Eiköhän se riitä, kun kuuntelen Repan kokemuksia Pystymettä-nuotiolla taas syksyllä?
Joku kahdeksan tonnia on mun Harrikkani mittariin tänä suvena kertynyt. Juur eilen palasin parin viikon Itä-Eurooppa turneelta!
Täytyy (joskus?) kaivella arkistoja ja palata asiaan...
JawaCZ 175 type 450

Heinäkuu 28, 2012, 08:29:45 ap
Vastaus #20

rauno nordfors

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Morjens Hiko,
mukavia muisteluita, hienoa että tulevat tällai kaikkien tietoon. Itselläni on muistelussa, kun Japanissa itse näin, olisiko ollut -92 erikoisen näköisen Futuristisen skootterin, Honda Helixin. Seuraavassa MP-näyttelyssä kyselin Brandtin kavereilta, josko sellaisia saisi Suomeen, mutta totesivat, ettei niitä kukaan täällä osta. Kerroin, että kyllä minä ostaisin, muttei auttanut.
Aikaa kului, kunnes talvella -96/97 kuulin erään tamperelaisen pitkän linjan skootteriharrastajan sellaisen sinulta ostaneen.
No, sitä viininpunaista peliähän piti mennä heti ihailemaan.
Seuraavana päivänä soitto Hikolle ja kaupat tehtiin melkein siltä istumalta.
Kävin kaverini kanssa sitten keväällä hakemassa tämän vaalensinisen Helixin tänne Tampereelle.
Molemmat Tampereen Helixit olivat muistaakseni merkiltään Honda Spazio. Kiva peli, akselivälikin muistaakseni samanmittainen kuin silloisessa Wingissä. Samalla reisulla kaverini innostui tuomastasi Bimota Mantrasta, niin, että taisi tehdä kaupat seuraavalla viikolla kanssasi. Sama kaveri tilasi sinulta muutamaa vuotta myöhemmin mainitsemasi Honda X-4:n, todella näyttävän näköisen pelin.
Itselleni on nyt kierotien kautta (Hämeenlinna - Seinäjoki) kulkeutunut tuo mainitsemasi Honda CB50 Dream, kilvellisenä. Lienee siis alkujaan sinun maahantuomasi? Muistatko muuten montako noita Dreameja kaikkiaan tehtiin, tiedot kun vaihtelevat.

Rane

Heinäkuu 28, 2012, 08:44:38 ap
Vastaus #21

mika korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Hienoa, että Hiko kirjoitat tänne.
Harmaatuonnille isot peukut ylös. Pari ystävää ihmetteli mulle, kun kerroin tuossa olleen ennen ilotalo niminen mp kauppa hiekkaharjus. Eivät uskoneet ja luulivat mun huijanneen.
Kalevankadun alakerta oli melkoinen aarreaitta, mutta eihän silloin nöösinä ollut rahaa kuin ostaa ajovarusteita sielt kun pyörä jo oli.

Kiitos kirjoittelusta ja jatka samaan rataan
GSX-R750 F, RG250FG GJ21C, RGV250 VJ22,, TZR125 2RH, TZR250 2MA *2and one barrel from RG500 HM31A and. . .Cagiva Freccias, Benelli Jarno
You can follow my swap tours and others happenings pics at #korppusahateam

Heinäkuu 28, 2012, 16:55:26 ip
Vastaus #22

Pekka Koivu

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Jäsen 8930
Moi Pekka,
Joo tuotiin ne Euroopan kautta, muistaakseni Saksan kautta. Sielta jostain TUF toimistolta saattiin "vastavaisuus todistuksen. Tuskin se ihan oikeasti olisi lapiaissyt jonkun Eu:n tyyppikatsastuksen ihan noin vaan. Nyt kun kerrot niin Kanadan malli taisi olla. Kilometrit ulkoympyrassa ja Mailit sisakehassa.
MP-Terveisiin Hiko.

Ps Onko Sinulla sellaisen?
Kitoksia infosta, kai niitä on hajaeriä pyörinyt Euroopassakin. Itsellä on juuri kuvassasi olevan värinen Sabre, touhusin sen Floridasta pari vuotta sitten.
Honda VF1000F2: "Hillittyä charmia" TM 15/1985
Honda V65 Sabre: "A great,big bike" Cycle World 05/1984
Aprilia RST1000 Futura 2001

Heinäkuu 30, 2012, 15:20:42 ip
Vastaus #23

BENGT HIKO HAIKOLA

• Vieras
Terve Rane,

Jo kyllahan mina ne Spaziot muistan. Mielestani se vaalea keittiön sininen vari oli aika…erikoinen. En muistanut kuitenkaan koko juttua Helixista kun kirjoitin harmaatuoduista Hondista.Kuitenkin sille kuuluu paikkansa siihen koska se oli kai ensimmainen n.k. maxiskootteri mita tuotiin Suomeen. Se ensimmainen peli minka toimme oli ihan USA-mallinen viinipunainen Helix vuosimalli  muistaakseni 1986. Se oli upea peli jo siihen aikaan ja mielestäni se olisi vieläkin ”myytavaa” vaikka sen design on jo 25 vuotta vanha. Pyora oli taman värinen ja taman mallinen:

Se Sinun pyöräsi väri taisi olla tämä:

Tämä valkoinen taas sopisi vaikka kissa naiselle:

Joka tapauksessa siihen candy punaiseen Helixiin jonka toimme ensimmaiseksi liityy paljon muistoja. Pyörähän oli niin jenkkimalli, niin jenkkimalli että eihän sita rekisteriin voinut saada. Tietysti oli tällaisia typeryyksiä kuin että vilkuista, takalasista ja etu-umpiosta puuttui nämä pikku e:et puuttuivat joka paikassa ja uusia umpioita vilkunlaseja, takalaseja ei voinut saada.

Mutta olik meilla hauskaa silla pyoralla. Pyoraan kiinni joku kilpi ja ajoon. Mina kavin itse usein sunnuntaiajelulla Helsingin kaivarissa silla ja kylla se herätti huomiota. Oikeastaan se oli parempi katseen kääntäjiä  kuin minun Corvetteni. Ja porukka tuli kyselemaan. Silla pyoralla oli kysyntää. Kun kerroin Brandtille siita niin oli tyly ei ja sita ei löydy Euroopan versiona. No mina hautasin idean ja jatkoin silla minun ainoalla Helixilla ajamista.

Sitten oli eras viikonloppu ja lahdin lauantaina Steffan Brandtin kesämokille yhdelle saarelle Bromarvin edustalla. Tarkoitus oli syoda Thai ruokaa, joten minulla oli mukana minun silloisen Thai avovaimoni Wan joka laittaa hyvää Thairuokaa. No syottiin ja Steffin kanssa mentiin hanen talonsa ”majakka torniin” missa oli kivaa istua ja katsoa kaunista saaristo maisemaa ja ottaa vahan kuppia samalla kun parannelttiin MP-alaa.

Heti aamulla en tietysti ollut ihan ajokunnossa joten kotimatka siirtyi sunnuntai iltaruuhkalle. Kotimatkalla Kirkkonummen kohdalla ajoin jonossa mutta koko jono ajoi 20 km ylinopeutta ja poliisi pysähtyi. Ajokorttia minulla ei tietysti ollut mukana, pyora ei ollut missaan rekisterissa mutta siina oli kiinni jonkun Intruderin kilpi joka ei koskaan ollut mennyt lopulliseen rekisteriin. No sitten kun minun korttiani tarkastettiin niin selvisi etta olihan minulla kaksi ylinopeus sakkoja maksamatta joten Kirkkonummen Poliisiasemalle. Perilla siella niin uudet poliisit olivat vahan ”huonokayttoksia” joten mina rupesin antamaan samalla mitalla takaisin. Minulla oli sattumalta farkkutakin taskussa koko perjantain/lauantain kassa siina 100.000 markkaa kateista joten mina kai aika nayttavasti revin sen setelinipun esiin ja maksoin kateisella nama muutaman satastenn sakot. Poliisilta pyorii silmat paassa. Sitten alkoi se Helixin tutkiminen, missa on rekisteri ote ja miksi rekisterinumero ei loydy AKE:n tietokoneella. Vastasin tietysti etta enhan mina tieda ja sitten alkoi runkonumeron etsiminen. Tiesin kyllakin etta se numero oli etumaton alla jossain mutta en mina nyt oikein halunnut olla autavainen joten siella sitten kaksi poliisia ryomii lattialla Helixin alla etsimassa numeroita. Annoin vinkin etta ehka se on siella pakoputken vieressa joka aiheutti sen etta yksi poliisi poltti sormensa…Tunnelma oli katossa. Aikanaan he sitten etsiskeli niita numeroita kunnes sanoin etta pitakaa pyoran taalla niin tulen hakemaan sen maanantaina kun olette sen numeron loytanyt.

No poliisit tajusivat etta eihan ne mitaan minulle voi ja kavelimme ulos avovaimon kanssa. Sitten he herasivat ja vaatii nahda avo vaimon passia. No eihan hapella voinut olla passia kun ulkomaalaispoliisi oli pidattanyt sen kun uusin hanen oleskelulupansa vahan aikaa sitten.

No lopputulos oli sen etta he pistivat avovaimoni putkaan yoksi ”henkilosyyden tunnistamista varten”. Ennen sita oli joku, poliisin mukaan heidan Thaimaa asiantuntija poliisi, suorittanut kuulustelun ilman tulkkia vaikka mina olin paikalla. Miespoliisi suoritti ruumiin tutkimuksen naishenkilolle mika oli laissa kieletty etc. Kun kysyin poliisilta mika tekee hanesta Thaimaan Asiantuntija niin han kertoi etta han on 3 kertaa kaynyt Thaimaassa ja kaiken lisaksi Aurinkomatkoilla. Todellinen asinatuntija…

No mina lahdin kotiin, poliisi unohti antaa minulle se ylinopeus sakko ja kaupungissa soitin minun juristille/kaverille AA Pekka Harjulle joka silloin oli Asianajajaliiton hallituksessakin mutta tama hullu Kirkkonummen nimismies ei suostunut vapauttaa avo-vaimoani.

Aamulla sitten kavin pakuautolla hakemassa seka Helixin pois seka avo-vaimoni. Vastaassa oli kylla sellainen joukko poliiseja ja ulosottomiehia jotka halusivat selvittaa rahojani alkuperaa mutta siina ne astuivat miinaan. Eihan minun tarvitse mitaan sanoa jos ei minua jostain rikoksesta epailla. Kaiken lisaksi oli turvallisesti jattanyt rahat kotiin.

Tein kantelun eduskunnan asiamiehelle mutta ainoa seuraus oli etta poliisi ei enaa saanut pidattaa pasiia kun anosi oleskelulupaa ja vastaavia lupia.
Nain Suomessa viela 2000 luvulla.

Joka tapauksessa Helixilta sitten tuli Euroopan malli mutta jostain syysta nimi vaihtui SPAZIOKSI ja FUSIONIKSI. Niita mina toin muutamia kappaleit. Taisn tuoda niita Yamaha Majastetyjakin ennen kuin Arwidssin aloitti niitten tuontia. Nythan Maxiskootterit on tusina tavaraa mutta silloin ei ollut.

Mita tulee niihin DREAM:in valmistuslukuihin niin minulla ei ole varmaa tietoa. Niitahan on myös ollut montakin eri mallia, osa HRC:n valmistamia.
Jos Sinun pyorasi on kiertanyt Hameenlinnan kautta niin se on varmaan minun maahantuoma. Moin useampi niita yhdelle hammasteknikolle Hameenlinnaan.Hankin taisi ostaa Brandtin loppuvaraston.

Siina kai kaikki talla kerralla

MP-TERVEISIN HIKO

Heinäkuu 30, 2012, 21:00:30 ip
Vastaus #24

Pekka Lankinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Dream'it ja Hämeenlinna-aiheesta sen verran vielä, että muistan kun kysyit minulta:
"Mikäs se semmonen hämeenlinnalainen hammasteknikko on, kun soitti nähtyään lehdessä Dream'in kuvan ja kysyi vaan, että millon semmosen voi hakea? Hinnasta ei ollut ollenkaan kiinnostunut, oli vaan heti tulossa hakemaan!"
No "Syrkky" se tietenkin oli. Ei siinä ollut vaihtoehtoja...  ;D
JawaCZ 175 type 450

Heinäkuu 31, 2012, 18:20:59 ip
Vastaus #25

lasse roholm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Pläräsin tänään vanhoja tee ämmiä ja tämmönen juttu oli yhessä kun nuori opiskelia työntää tuuttia ehtooliselle :)  (TM 5- 1973)

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 31, 2012, 18:24:18 ip kirjoittanut lasse roholm »

Elokuu 06, 2012, 18:28:49 ip
Vastaus #26

BENGT HIKO HAIKOLA

• Vieras
TALLAINEN VANHA KAUPPALEHDEN KIRJOITUS TIPAHTI MINUN HOTMAIL BOKSIIN. kUKAHAN MEISTA VALEHTELEE ENEMMAN, MINA VAI MAAHANTUOJIEN EDUSTAJAT. GRANLUNDHAN TIETYSTI KERTOO SEN MITA HANEN SILLOINEN "SPONSSORI" BRANDT HALUAA HANEN SANOVAN.

MP-TERVEISIN HIKO

Jopa viidennes pyöristä ohi virallisen portaan
Harmaatuonti nakertaa moottoripyöräkauppaa
jukka saastamoinen Kauppalehti 11.06.1997, sivu 5
Virallisen maahantuontiportaan ohittava rinnakkaistuonti, kansan kielellä harmaatuonti, aiheuttaa kovenevaa puheensorinaa suomalaisilla moottoripyörien markkinoilla.

Meteli ei ole aivan aiheetonta, mikäli rinnakkaistuontiliikkeistä suurimman, helsinkiläisen Big Bike Oy:n hallituksen puheenjohtajan Bengt Haikolan omat tuontiennusteet toteutuvat.

Haikola arvioi tuovansa tänä vuonna Suomeen - siis ohi virallisten maahantuojien - 150-200 uutta moottoripyörää. Se tarkoittaisi, että pelkästään Big Biken myymät harmaatuontilaitteet nappaisivat tämän vuoden kokonaismarkkinoista 15-20 prosentin siivun.

Harmaatuonti ja sen herättämä hämmennys eivät ole mitään supisuomalaisia ilmiöitä.

Belgiassa puidaan parasta aikaa kannetta, jonka muuan virallinen maahantuoja on nostanut harmaatuojaa vastaan.

Harmaatuoja on nakertanut virallisen tuojan hallitsemista markkinoista 30-40 prosenttia nimiinsä. Asia on saanut ennakkotapauksen luonteen. Oikeuden päätöstä odotellaan tässä kuussa.

Big Bike tuo maahan kaikkia yleisiä japanilaismerkkejä ja hankkii ne useasta eri lähteestä pitkin Eurooppaa, mm. Ruotsista, Saksasta ja Hollannista. Yksi yleisimpiä tavarantoimittajia on saksalainen megaluokan kauppaketju Dieter Könemann.

Haikolan mukaan kuluttaja hyötyy harmaatuonnista monellakin tavalla. Mallivalikoima kasvaa, ja kaupasta löytyy niitäkin suosikkimalleja, jotka virallisen maahantuojan varastosta ovat suuren kysynnän takia loppuneet.

Yksi myyntivaltti on hinta.

- Suomessa on joissakin pyörämerkeissä ja varsinkin -malleissa selvää ylihinnoittelua. Kun esimerkiksi 1200-kuutioinen Yamaha Veemax maksaa virallisessa hinnastossa 119 000 markkaa, me myymme sitä kymppitonnin halvemmalla, Haikola kuvaa.

Haikola korostaa, että hinnanerot koskevat vain tiettyjä pyörämalleja.

- Pyörien hinnat ovat tulleet Suomessa kolmen vuoden aikana 15-20 prosenttia alaspäin. Tuskin olisivat tulleet, jos virallisen tuonnin rinnalla ei olisi ollut harmaatuontia, Haikola sanoo.

*- "Myrsky vesilasissa" -*

Virallinen maahantuojaporras viittaa Haikolan kommenteille kintaalla.

Hondia edustavan Oy Brandt Ab:n toimitusjohtaja Stefan Brandt ei pidä harmaatuontia minkään sortin ongelmana. Brandtin mukaan harmaatuonnilla on markkinoihin "vain marginaalinen vaikutus".

Sama on sanoma Suzukia kauppaavan Ekström Powerin myyntipäälliköllä Anne Lasasella.

- Huhtikuun loppuun mennessä Suomessa rekisteröitiin 122 uutta Suzukia. Niistä korkeintaan kymmenen meni meidän organisaatiomme ohi, Lasanen sanoo.

Suomen suurimman jälleenmyyjän, Brandtin tytäryhtiön Bike Worldin toimitusjohtaja Raymond Granlund kuittaa koko jutun sanomalla, että "nyt tässä on noussut myrsky vesilasiin".

Kaikki kolme huomauttavat, että harmaatuojalta pyörän ostanut kuluttaja jää takuuturvan suhteen tuuliajolle. Esimerkiksi Brandt on jo sanoutunut irti kaikista harmaatuotujen pyörien takuuvelvoitteista.

Big Biken Haikola vastaa sanomalla, että "me myönnämme myymillemme pyörille 24 kuukauden takuut ja kirjoitamme niistä kaikista asianmukaiset takuutodistukset".

Elokuu 13, 2012, 14:10:14 ip
Vastaus #27

Mikko J. Haaranen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
OSA 4B

Joka tapauksessa meilla oli Granmotorin kanssa hirvean ”kissavedon” naista  kaupoista kun ilmaa hinnassa oli valtava. Granmotor kylläkin voitti ja moi enemmän niita kuin me. Pyora tuli puulaatikossa joten ne lienee Jenkeissa tehtyja. Se oli valtava tyo kasata niita koska pyora painoi kun synti ja se oli hyvin "naulattu" siihen puulaatikkoon. Kasaus edelytti ainakin 5 kaljataukoa meidan viereisessa Pickwickissa. Pyora oli kuitenkin taman nakoinen:

Kyseessä Jenkeissä tehty VoyagerXII eli ZG1200 B16 -02. Kyseistä mallia tehtiin teknisesti täysin muuttumattomana vuosina 1986 - 2003. Itsellänikin on tuollainen -02 ja olen siihen todella tyytyväinen ;-)

Elokuu 15, 2012, 08:30:06 ap
Vastaus #28

Vesa Takala

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • V.I.P. jäsen
Toivottavasti nämä juttelut arkistoidaan, sen verran tuli historiaa. :police:
Yksi veteraanimoottoripyörä liikenteessä vastaa kymmentä museossa!

Elokuu 17, 2012, 16:10:50 ip
Vastaus #29

Timo Mononen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kun myytiin Jyväs-Sportissa Jawojen ja Italialaisten  lisäksi Hondia ja loppujen lopuksi kaikkia muitakin japseja, jotka ostettiin milloin mistäkin , mm Timo Roitolta, vaihdossa tuli joskus sellaisia pyöriä mitä ei Jyväskylässä saatu myytyä, mm GoldWingejä , Hikolle ne kyllä kelpasi ja Helsingin tuliaisina oli milloin mitäkin Vespoja jotka olikin helpommin myytäviä. Naapurissa olevaa virallista Yamaha-Suzuki dealeria Kuvan Moottoripalvelua närästi tietenkin nämä touhut. Oveen laitettiin kaikkien merkkien tarrat että ainakin näytti komeelta. Muutama Harrikka ja Harris-Triumphkin myytiin. Lopulta rahat loppui , mutta velat maksettiin Härmään , Klaukkalaan ja Piikkiöön , Brand
tille , Suomen Motokoville ja Osuuspankille taisi jäädä saamisia mutta niillä oli muutenkin rahaa.... ;)