Kirjoittaja Aihe: Nokian kohtalo ja elop  (Luettu 28109 kertaa)

Elokuu 08, 2012, 06:06:26 ap
Vastaus #45

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moi!

Kohta Antti ajelee kullatulla veteraanipyörällä vastaan ja ei morjesta
edes tuttujaan...Nokiamiljonääri kun on !

t. Markku

Elokuu 08, 2012, 06:33:53 ap
Vastaus #46

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Olipahan taas mielenkiintoinen linkki Penalta!

'Nokia maksoi vuonna 2010 Suomeen veroa noin 0,25 prosenttia verotettavasta tulostaan, selviää verohallinnon julkisista tiedoista.'

Suomalaiset ovat siis hyväuskoisina vuosikausia ostaneet Nokian tuotteita luullen tekevänsä samalla palveluksen isänmaalleen. Ilmeisesti sen ajatuksen voi jo unohtaa ja toimia itsekkäästi. Niin minä päätin tehdä ostaessani Nokian osakkeita kokeeksi noin kuukausi sitten. Silloin olivat hinnat alimmillaan. Nyt ne on nousseet jo 25%  :P

Petrashan tuota Nokian pientä veronmaksua työntekijöiden maksamat verot, silloin varsinkin kun Nokia ja sen alihankkijat vielä työllisti suomalaisiakin. ::)
-pena-

Elokuu 08, 2012, 08:09:35 ap
Vastaus #47

Ben Rydman

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • CeXi on parasta!
Hyvä huomata samasta uutisesta, että vielä muutama vuosi sitten kun meni vielä hyvin, maksettiin toista miljardia veroja. Kilpailevat firmat maksavat Suomeen veroja kuinka paljon...? Verot sinänsä olivat vain lisäbonus mielipiteessäni.

Mikä hiton juttu se yleisemminkin on, että omia pitää mollata ja kaikkea ulkomaista pitää niin paljon parempana? Minä iloitsen kaikesta kotimaisten menestyksestä, pienestäkin. Aina se on Suomelle eduksi ja kotiinpäin. Minä en osakkeita omista ja kirjoitin vain, että juuri tällä hetkellä on hyviä tuotteita Nokialla erilaisiin tarpeisiin ja ostajan kannalta hyvillä hinnoilla. Peruspuhelimista älyluureihin. Se, millaisesta tuotteesta itse pitää, ei tarkoita, että muut ovat huonoja. Jollekin peruspuhelin on ehdottomasti parhain valinta, toiselle älyluuri ja kolmannelle jotain silä väliltä. Omien ja käytäjien tarpeiden mukaan olen toki hankkinut lukuisia muunkin merkkisiä lureja.   

Ja tietysti minulle on tärkeintä, että on Carl Zeissin linssillä varustettu hyvä kamera kännykässä, että saan blogiin kuvia! :D
Honda CX500 & BMW K75, vanhat prätkät yleensä ja tapahtumat kuvina -aiheinen blogi  http://www.vanhamoto.net/

Elokuu 08, 2012, 08:40:21 ap
Vastaus #48

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Voiko Nokiaa pitää enää suomalaisena yhtiönä?

Juuret ovat Suomessa, mutta omistajat pääosin muualla. Ja nekös piutpaut välittää missä Nokia tuotteitaan valamistaa ja keitä se työllistää, niille on tärkeintä vain sijoitetun pääoman tuotto, joka ei sekään ole ollut viime vuosina hyvin loistokas. Siksi osa niistä on luopunutkin jo Nokian osakkeista, jonka seurauksena taas Anttikin on saanu tungettua jalakansa Nokian ovenrakoon, ja sitä myötä turvottammaan ennestäänkin lihavaa lompsaansa. :P

Lainaus Talouselämän sivuilta:
Nokia ei julkista kaikkia suuromistajiaan vuosiraporteissaan tai edes verkkosivuillaan. Sen omistajista jopa 80 prosenttia on piilossa hallintarekisterissä, jossa on esillä vain arvo-osuustiliä hoitava yhteisön nimi. Euroclearin mukaan Nokian ulkomaalaisomistus oli lokakuussa reilut 80 prosenttia
-pena-

Elokuu 08, 2012, 09:02:01 ap
Vastaus #49

Ben Rydman

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • CeXi on parasta!
On se suomalaisin firma ja isoksi firmaksi varsin suomalainen. Pääkonttori Suomessa, suuri osa johdosta suomalaisia. Totta kai kaikista isoista firmoistamme suuri osa osakkaista on ulkomaisia eikä Nokia tee poikkeusta, mutta tässäkin nyt jo neljännes omistajista suomalaisia. Kaikki suurimmat yksittäiset omistajat ovat suomalaistahoja, sillä Nokian omistus on hyvin hajaantunutta. Kaikkein suomalaisin kännykkäfirma on tietysti Jolla. Vaan sekin tietysti toivoo rahaa maailmalta, ei muuten tässä maailmassa moni firma pärjää. Toki meidän kovasti kannattaa toivoa, että kauppa käy kaikilla suomalaisfirmoilla. Omien mollaus ja vähättely vähemmälle kaikilla aloilla!

Honda CX500 & BMW K75, vanhat prätkät yleensä ja tapahtumat kuvina -aiheinen blogi  http://www.vanhamoto.net/

Elokuu 08, 2012, 10:17:21 ap
Vastaus #50

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Jotenkin haisee siltä ettei Nokian johtajistossakaan kaikki ole ihan vakuuttuneita omistamisen onnesta ulkolaisten sijoitusrahastojen määräysvallassa.  ::)

http://www.taloussanomat.fi/yritykset/2012/05/19/nain-nokiassa-pomotkaan-eivat-uskalla-omistaa/201229551/12
-pena-

Elokuu 08, 2012, 11:19:59 ap
Vastaus #51

Ben Rydman

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • CeXi on parasta!
Osa ihmisistä ei sijoita mihinkään osakkeisiin, vaikka voisivat. Kuten uutisestakin käy ilmi, eivät läheskään kaikki ostaneet osakkeita edes silloin kun meni hyvin. Minäkin kuulun sellaisiin ihmisiin.

Näetkö Pentti muuten Nokiassa ja sen tuotteissa mitään hyvää ja ovatko kaikki ulkomaiset kilpailijat mielestäsi parempia kaikessa? Ainakin tätä ketjua (vähän matkaa) taaksepäin katsoessani ne olivat kaikki melko negatiivisia. Minulla on monesta asiasta Nokian ja sen tuotteiden osalta huomautettavaa etenkin matkan varrelta, mutta paljon on hyvääkin matkan varrelta. Sama koskee sen kilpailijoita. Juuri nyt Nokialla on hyviä tuotteita tarjolla ja kuten sanottu, suomalaisena toivon sen menestyvän paremmin kuin nyt.

Elokuu 08, 2012, 11:31:53 ap
Vastaus #52

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Nokian osakkeita en omista, mutta puhelin on Nokia E7-00  ja olen siihen varsin tyytyväinen, Nokialaisia ovat olleet aiemmatkin luurit, ja saattavat olla jatkossakin,  uusi tulokas Jolla saattaa myös olla kiinnostava, aika sen näyttää......

Joittenkin jo kauan aikaa harrastamaa älytöntä nokian mollausta en ymmärrä,
mitähän sillä oikein haetaan ja kuvitellaan saavutettavan ?

« Viimeksi muokattu: Elokuu 08, 2012, 21:25:44 ip kirjoittanut Reijo Huhtakangas »
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07

Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  

http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781

Elokuu 08, 2012, 18:49:04 ip
Vastaus #53

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta

Näetkö Pentti muuten Nokiassa ja sen tuotteissa mitään hyvää ja ovatko kaikki ulkomaiset kilpailijat mielestäsi parempia kaikessa? Ainakin tätä ketjua (vähän matkaa) taaksepäin katsoessani ne olivat kaikki melko negatiivisia.

On kai mulla ollu käytössä jotakii vajaa kymmenkunta nokialaista, ei ne minusta huonoja ole olleet. Samtsungin otin kun sen piti kestää heittää viijennen kerroksen ikkunasta asfalttiin, vetää kilometritolokulla narussa auton perässä ja sillä voipi soittaa puolituntia upoksista. Ja kuvankin sillä tarvittaessa saa. Eka "ulukomaalainen" laite se on, ja hankalampi käytettävä kuin perusnokia. Noita Lumioita, Eeseiskoja ja Eeysikymppisiä en noteeraa kun en niitä missään tarte vaikka niitä meillä taloudessa kaikkia onkii.

http://www.digitoday.fi/mobiili/2010/12/20/testi-pukkikaan-ei-riko-samsungin-xcoveria/201017652/66

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=TQiqt91DJFI#t=50s   :P
« Viimeksi muokattu: Elokuu 09, 2012, 06:04:08 ap kirjoittanut Pentti Eskelinen »
-pena-

Elokuu 12, 2012, 16:57:50 ip
Vastaus #54

Markku Hakola

• Vieras
On se suomalaisin firma ja isoksi firmaksi varsin suomalainen. Pääkonttori Suomessa, suuri osa johdosta suomalaisia.

Heh, niinhän sitä äkkiseltään luulisi.
Taitaa olla vastaavaa systeemi tuolla Nokialla, kuin Suomellakin.
On meilläkin hallitus ja eduskunta, mutta päätökset tehdään muualla ja ja meidän hallitus vaan hyväksyy.
Nokiallakin on "Pääkonttori Suomessa, suuri osa johdosta suomalaisia" näennäisesti, mutta kyllä noi Nokiaa koskevat
päätökset tehdään jossain aivan muualla ja täällä ne vain hymistellen hyväksytään.
Uskokoon, ken tahtoo.

Elokuu 12, 2012, 21:14:12 ip
Vastaus #55

Aarne Heino

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Minä käytän iPhone 4S älypuhelimena (lähinnä sähköpostia varten työreissuilla) ja puhelut hoidan Nokia Asha 300:lla (79 €). Entisenä nokialaisena ostin myös Lumia 800, mutta mielestäni se on keskeneräinen.
Aarne Heino
kaikkien alojen amatööri

Marraskuu 23, 2012, 22:22:09 ip
Vastaus #56

Antti Jokinen

• Vieras
Kokeilin ihan huvikseni ostaa Nokian osakkeita noin kuukausi sitten, kun hinta painui alle 1,70 euron.
Ajattelin, ettei se ainakaan alemmas voi vajota. Vaan vajosipa vieläkin, pahimmillaan alle 1,40 euron.

Tänään näyttäisi olevan jo valoa tunnelin päässä, ja osakesalkkuni on jo yli 10 % plussan puolella!

Näinköhän mun rikastumiseni alkoi?  :P

Tänään on osakkeet 9% plussan puolella. Varmaan pitää sitä kullattua motskaria alkaa hakemaan ja turvamiehiä palkkaamaan...  :police:

Marraskuu 24, 2012, 06:04:32 ap
Vastaus #57

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Kultauta se entinen moposi, minä tiijän yhen pätevän kullittajan, se tuokii kultainenvasikka on sen pinnoittama. :-\

[ylläpito on poistanut liitteen]
-pena-

Marraskuu 24, 2012, 07:55:40 ap
Vastaus #58

Vesa Salmu

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Oon yrittäny pitää Nokiaa kasassa minäkin.

Taannoin meinas työpuhelimena oleva Nokialainen olla koko ajan kolmena kappaleena. Ts. takakansi lähti irti aina vähän väliä ja akku tipahti samalla.

Laitoin puhelimelle nippusiteen vyöksi ja taas mentiin.
Kommentteja uuninpankolta.

Marraskuu 24, 2012, 11:25:04 ap
Vastaus #59

Aarne Heino

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Olin Nokialla töissä 1977-80; se oli aikalailla eri Nokia kuin nykyään. Lukkarinrakkautta jäi siinä määrin, että toivon Nokian vielä toipuvan tästä ahdingostaan.
Aarne Heino
kaikkien alojen amatööri