Teen kaiken iha ite, köyhä kun olen. Puusepän oppia ei ole, tekiessä oppii kantapään kautta 
Sähköt ja putket vedin kans iha ite.... ammattitaidolla tietty.
Se on tuo taloudellinen köyhyys kyllä ikuinen riesa. Se on korvatta henkisellä (ei hengellisellä) rikkaudella.
Itsekkin tekisin kaiken itse, jos varallisuus antaisi periksi. Ongelmana on vain se, että niin kauan kuin talo ei ole asuttava, on asuttava muualla. Ja sekin maksaa. Julkisivu/eristysremppaan menee n. puolet materiaaleihin ja puolet työmiehille kun purkavat ja kasaavat. Mutta homma hoituu reilussa kuukaudessa. Mielestäni ei mene raha siinä hukkaan. Ja tuetaan paikallista. Itselläni menisi samaan työhon varmaan puolivuotta. Tai vähintään vuosi jos olisin töissä samaan aikaan. Onneksi näillä perukoilla työmiesten palkat ovat kohtuullset. Vielä kun itse pääsis samoille palkoille...
Putkitöissä on ammatilainen, mutta hyvään tarkoitukseen menee nekin rahat. Tuen paikallista yrittäjää joka samalla opettaa poikaansa ammattiin. Sieltä tulee putkimies ainakin kolmannessa polvessa (oliko putkimiehiä aikaisemmin?). Ja eipähän tarvi miettiä liitosten pitävyyttä. Valmistelutyöt tosin olen hoitanut.
Sähköissä auttaa isä. Häneltä löytyy nippu riittäviä pätevyyksiä. Muut askareet (purkutyöt, kylpyhune, sauna, wc:t, lattiat, seinät, maalaukset sekä muut puleeraukset) pitää pystyä itse hoitamaan.
Ja vielä sen verran oman hännän nostamista, että vanhat muhat ja turpeet menee paikalliselle kolmen lapsen yksinhuoltaja hevos(ja poro)-yrittäjälle kuivikkeeksi...