Kirjoittaja Aihe: Tallissa tapahtuu  (Luettu 1016202 kertaa)

Joulukuu 16, 2016, 21:28:44 ip
Vastaus #1320

Ismo Hakamäki

• Vieras
Tousta olen kertonut jo ennenkin, mutta kun poraus on "jatkuvaa" ja ekan (Jope sanoo "tokan") kerran oli ns. haastavaa, laitetaan kuva.

[ylläpito on poistanut liitteen]

Joulukuu 16, 2016, 22:51:44 ip
Vastaus #1321

Mika Komulainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Italialainen vai englantilainen poraus?

Joulukuu 16, 2016, 23:25:46 ip
Vastaus #1322

Jaakko Latvanen

• Vieras
Hieno on taas Ismon jigi, ei voi muuta sanoa. Niiko nuo aikasemmat lohkon ulosvetäjät, vai kammen työntäjät?

Seitkytluvulla, ko motorossipyörissä ens joustot alko kasvaa, ja sen seurauksena hyppyrit alettiin menemään korkeemmalta, ja koneitten tehot kasvo aika lailla, eli pystyttiin hyödyntään tehoja paremmalla jousituksella, oli yhessä vaiheessa nuo pinnaukset aika kriittinen paikka. Sillo vähä niitten kanssa pulasin. Tuli käsitys, että tuo poraus on oltava tarkasti suunnassa, jos pinna taipuu kaarelle, ei kestä.

Vanhassa polkupyörän vanteessa materiaali oli ohut, poraus väljä, nippeli pallomaisessa kupissa, missä pääs kääntymään vappaasti, eli saman vanteen saatto pinnata kolmen tai neljän yli eri mittasella pinnalla, ei väliä porauksen suhteen.

Muisteli taas jv

Joulukuu 17, 2016, 05:14:29 ap
Vastaus #1323

Harri Kauranen

• Vieras
Tänään taas tarvis hetki korjailla tota sivuvaunun istuinta.Puuosat teineilen ja nyt liima on yön kuivunnu.

Joulukuu 17, 2016, 08:52:27 ap
Vastaus #1324

Ismo Hakamäki

• Vieras
Conical hub, Manx. Onnekseni tuo Turkka laski ja piirsi skitsin pinnauskuviosta, muuten olis tukka haromisesta niinku naulalaatikko.
Samanaikaistyönä ajoneuvoasentaja jr. vaihtaa penkkiin starttia.

« Viimeksi muokattu: Joulukuu 17, 2016, 08:56:25 ap kirjoittanut Ismo Hakamäki »

Joulukuu 17, 2016, 10:29:36 ap
Vastaus #1325

Lauri Puirola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tuo pitäisi kytkeä keväällä Jawan kylkeen.

L&K.

« Viimeksi muokattu: Joulukuu 17, 2016, 12:48:25 ip kirjoittanut Lauri Puirola »

Joulukuu 17, 2016, 10:57:01 ap
Vastaus #1326

Harri Kauranen

• Vieras
Sitä sivuvaunun penkkiä vähän harrastan.

Joulukuu 19, 2016, 16:15:17 ip
Vastaus #1327

Viljo Lahma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Allegro con moto
Pitäs taas saada joku heräte, että tallityöt maistuis. Tekemistä ois kyllä.
 Saattaa se olla, että alitajuisesti jännittää taas sitä joulu-aattoiltaa, jos vaikka julgubbe heilahtaa sisään.
 Ei muuten, mutta alkanu siihen vähän usko horjumaan...

Kirjotin mä sille tallissa kirjeen, jossa lahjaks toivoin uuttaa motoristimyönteistä hallitusta, jolla ois rahaa omasta takaa, ettei tarvis kansalaisia kiusata veron keräämisellä.
Tuolla listalla  Eeron EI tarvitse jännittää aattoiltaa......:)
"Pidämme kaikki moottoripyöristä jossain määrin"
Bob Dylan: No Direction Home

Joulukuu 19, 2016, 17:29:43 ip
Vastaus #1328

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Itselläni iski pitkästä aikaa tallitouhu fiilis viikonloppuna. Aloin rassaamaan pojan mopoa, tosin huonolla menestyksellä. Ei oikein alkanut käymään kunnolla vieläkään. Eipä ollut sopivia suuttimia hyllyssä, joten siihen se sitten taas lopahti. Sain toki tilattua uusia suuttimia, että sitten niitä suuttimia on kun hurmos taas iskee.
 Kesäautoprojekti on edelleen jäissä, kun kone on odottamassa lisää uusia palikoita. Aika työläs, auton moottoriksi. Nippeli sieltä, toinen nippeli tuolta ja kolmas taas jostakin muualta, ja luonnollisesti niitä on tilattava jostain ulukomailta.

Muut kotitalli askareet ei ole edistynyt sitäkään vähää. Tyhjiä tölkkejä sinne ilmaantuu jostain?  ???

Joulukuu 19, 2016, 19:25:08 ip
Vastaus #1329

Harri Kauranen

• Vieras
Mullakin joku välillä kantaa tyhjiä alecokki tölkkejä talliin,ei montaakaan,mutta välillä jostain niitä ilmestyy.

Joulukuu 19, 2016, 20:20:59 ip
Vastaus #1330

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Mä rupean haulikon kanssa vahtimaan et kuka tuo tyhjiä tölkkejä meidän laanille.

Joulukuu 19, 2016, 20:22:59 ip
Vastaus #1331

Johan Kosunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Epäilen että Korvatunturin tontut niitä tölkkejä kantaa talliin. Ovat vaan sen verran loppasuita että juovat kaikki ja jättävät tyhjät hylsyt talliin. Joku päivä vielä törmää väsyneeseen tonttuun. Taidan laittaa riistakameran vahtiin...
tää on kyllä viimenen itäpyörä jonka mä ostan...

Joulukuu 19, 2016, 20:54:43 ip
Vastaus #1332

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Epäilen että Korvatunturin tontut niitä tölkkejä kantaa talliin. Ovat vaan sen verran loppasuita että juovat kaikki ja jättävät tyhjät hylsyt talliin. Joku päivä vielä törmää väsyneeseen tonttuun. Taidan laittaa riistakameran vahtiin...

Tai laitat vaan enemmän täysiä tölkkejä juotavaksi. Todennäköisyys saada tonttu kiinni itse teosta = saada tontusta mukava kaliakaveri kasvaa.

Voihan sen riistakamerankin laittaa niin aamusella voi katsoa mitä tuli tontun kanssa tuumailtua ja puuhailtua.
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.

Joulukuu 19, 2016, 20:59:20 ip
Vastaus #1333

Harri Kauranen

• Vieras
Mulla on tallissa tauko,ei kerkiä kun aikaisintaan torstana emmeitä hankkimaan,eli nyt on lepo niistä touhuista.

Joulukuu 19, 2016, 22:38:25 ip
Vastaus #1334

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Kyllä minä luulen että ne on niitä tonttuja? Mihin tämä maailma on menossa kun ei voi enää luottaa edes joulutonttuihin?
Ryystävät kaljaa ja sotkevat vaan tallia. Pitikö nyt tämäkin vielä, ja just ennen joulua.  :-[