Kirjoittaja Aihe: Mitä tuli tänään touhuttua  (Luettu 4511388 kertaa)

Kesäkuu 29, 2020, 08:23:00 ap
Vastaus #9870

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
Moro

Maalaus helteistä huolimatta jatkunut tosin hitain liikkein,pirtin päätykin nyt eteläseinän lisäksi on maalattu ja siinä oleva pannuhuoneen ovi myös.Automaalilla olen nyt talon neljästä ovesta kolme malannut automaalilla kun viime kesänä ensimmäisen koeponistus onnistui hyvin,ovet on muuten todella painavia,emon apua olen sirtelyissä tarvinnut.
Tallirakennuksen etelä seinä on krapsuteltu ja "kuohuneet" naulat korvattu ruuveilla,länsiseinää tutkn mutta sen maalissa ei ollut krapsuteltavaa oli hyvässä kunnossa todennäköisesti talli ei tarvitse maalia kuin sille eteläseinälle.
Muutamana aamuna on ollut kastetta aika pajon eli alkaa maaluskelit olemaan siinä vaiheessa että pitää tutkiskella ilman kosteutta ennenkuin alkaa maalaamaan mutta jos jää hommia ensi kesäksi toivottavasti maalarina olen vielä silloin käytettävissä.
Eilinen päivä meni ihan ketuille,aamupäivällä menimme junalla Uleåborgiin ( en muista koska olisin viimeksi junalla matkustanut,siis oikealla junalla jos ei lasketa Saksan paikallisjunia ) ja sieltä takaisin vasten aurinkoa helteessä minulle uudella harrasteautolla.
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going,Cresent mopo-63,NSU Sportmax Streetreplica

Kesäkuu 29, 2020, 22:04:07 ip
Vastaus #9871

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Kyllä sitä immeinen on tapoihinsa juurtunut. Vaikka sitä niin koitin vakuutella itselleni ja vähän muillekin että siirryn ostopuihin jotka on valmiiksi pilkottu. Niin vaan piti ottaa pöllikuorma pihaan, ja jossain välissä alottaa klapihommat.
 Toki tässä vaiheessa vois koittaa vielä kesärengin hommaamista tuohon klapisavottaan, kalja- ja ruokapalkalla? Varmaankin pöllikasassa on 8-9 kiintoa, eli rapiat päivän savotta, reippaalla rengillä? Laiskemalla rengillä menee 3 pv, ja minulla koko loppukesä.

Kesäkuu 30, 2020, 08:40:20 ap
Vastaus #9872

Mika T Kyllönen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Siis eilen touhusin; vanhan gessu bemarin ajoittainen voimansiirron jurina ja jurskutus nyt paikallistui sitten laatikkoon. Öljytulpan magneetissa metallihilettä, laakeri antautunut. Parin tunnin puuha äkkinäiseltä ja laatikko on irti, lähtee ammattimiehelle remonttiin. Lomakin alkaisi, pitänee alkaa muilla kamppeilla reissaamaan.

Kesäkuu 30, 2020, 08:43:09 ap
Vastaus #9873

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mikä on "gessu bemari" ?

t. Markku

Kesäkuu 30, 2020, 08:49:20 ap
Vastaus #9874

Mika T Kyllönen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Bmw R100 GS PD Classic.

Kesäkuu 30, 2020, 08:58:52 ap
Vastaus #9875

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Aha!  Vai semmoinen...No-toivottavasti loota
eheytyy sopurahaan! :laugh:

t. Markku

Kesäkuu 30, 2020, 22:13:38 ip
Vastaus #9876

Pertti Rintamaki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Siis eilen touhusin; vanhan gessu bemarin ajoittainen voimansiirron jurina ja jurskutus nyt paikallistui sitten laatikkoon. Öljytulpan magneetissa metallihilettä, laakeri antautunut. Parin tunnin puuha äkkinäiseltä ja laatikko on irti, lähtee ammattimiehelle remonttiin. Lomakin alkaisi, pitänee alkaa muilla kamppeilla reissaamaan.
Eihän se vaan ole jokin halpa itämaankopio....ei BMW mene rikki....niin ainakin tosimotoristit sanovat

Kesäkuu 30, 2020, 22:56:42 ip
Vastaus #9877

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mikä on "gessu bemari" ?

t. Markku

Google-haku "gessu bemari"
Noin 3 950 tulosta (0,43 sekuntia)

Se on aika helppoa. Maalaa halutun kohdan, painaa hiiren oik. nappia ja Google haku.
Aikaa menee 1,821 sekuntia ja siihen se 0,43 sekuntia päälle.
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Heinäkuu 01, 2020, 06:02:18 ap
Vastaus #9878

Mika T Kyllönen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
"..ei BMW mene rikki..." Juu, ei se rikki ole mennyt. On vaan tuollaisen teknisen ominaisuuden näyttänyt käyttäjälleen. (..joka on siitä ihan haltioissaan) 😀...

Heinäkuu 01, 2020, 07:31:01 ap
Vastaus #9879

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mikä on "gessu bemari" ?

t. Markku

Google-haku "gessu bemari"
Noin 3 950 tulosta (0,43 sekuntia)

Se on aika helppoa. Maalaa halutun kohdan, painaa hiiren oik. nappia ja Google haku.
Aikaa menee 1,821 sekuntia ja siihen se 0,43 sekuntia päälle.

Ei aina ole kiire-joutaa sitä vastausta odottelemaankin.

Nuo maalarit on eri porukkaa...

t. Markku

Heinäkuu 01, 2020, 07:48:52 ap
Vastaus #9880

Pekka Lankinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Entä moniko noista lähes 4000 vastauksesta sitten oli oikein? 🤥
JawaCZ 175 type 450
"Jawa, maailman paskin 2-tahtinen", sanoi Hakalan Reiska.

Heinäkuu 01, 2020, 07:51:10 ap
Vastaus #9881

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
Moro

Niijja pihalla sevverran kosteeta ettei se maaluu ny luannistu tai luannistuu mut homma nänöö viduigs.

PS:
Niijjoo ja viälä että eihän tätä voorumia tarvittais ku yhtä huoanoja ja hyviä vastauksia asian vierestä ja joskus jopa asiastakin löytyy kuukkelista loputtomasti,ja jos ei kysyttäsi mitään ni eipä täälä juurikaan juttua heitettäsi jotku tosissaan ja ja jotku pikku herjana,se täälä on hianoa että pahaa vidduilua ei ole kun on omalla nimellä kirjotettava,tiätysti niitä jokka ymmärtää väärin on aina joukos mutta se menöö pian ohi ja taas jatkuu asian vierestä kirjottelu.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 01, 2020, 07:58:06 ap kirjoittanut Markku Juusela »
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going,Cresent mopo-63,NSU Sportmax Streetreplica

Heinäkuu 01, 2020, 11:21:12 ap
Vastaus #9882

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Sitä vaan, että eräässä toisessa aiheessa arvosteltiin sitä, kun kyselee selkeitä asioita, eikä itse ota niistä selvää.

Joten, kun jossain kysymyksessä kehtottaa käyttämään Googlea, niin ei voi mistään etukäteen tietää oliko Googlen käytön vinkkaaminen silkkaa vittu*lua vai oikeaa opastamista hyvässä toveri-hengessä.

Ps. En omista älypuhelinta, vaan ainoa käytössä oleva matkapuhelin on reilu 14 vuotta vanha.
Olen kovasti ihmetellyt sitä keskimääräisen ihmisen keskimääräistä laiskuutta älypuhelinen käytössä.
Sitä kyllä kovasti käytetään kissavideoiden ja kakkaavien apinoiden katseluun, mutta se muu käyttö on jäänyt minun huomioiden mukaan vähemmälle.

Josku asia jossain, mikä pitäisi kirjoittaa muistiin.
Laiska älypuhelimen käyttäjä kyselee kynää ja paperia.
Vähemmän laiska älypuhelinen käyttäjä ottaa siitä kohteesta valokuvan.
Puhelin tallentaa myös puhetta.
Kaikkein parasta on se, että puhelin tallentaa kuvaa ja puhetta yhtä aikaa.

Hintavertalailu kulkee koko ajan taskussa mukana.

Ennen mainostettiin "soita käymisen sijaan tele" tai jotain sinne päin.
Monen kaupan nettisivuilla on myös saldo näkyvissä (ei aina pidä paikkaansa).
Mutta moni ajaa sen oletetun tavaran perässä, kun polttoaine on vielä liian halpaa ja ei ole muutakaan tekemistä.

Yritän siis siis sanoa, että moni ihminen kantaa taskussaan ja maksaa siitä vielä joka kuukausi, yhtä universumin viisainta yksittäistä keksintöä, johon kietoutuu tuhansia muita keksintöjä, jotka yhdessä tekevät laitteesta melko ylivertaisen, niin tiedon hakuun, kommunikointiin, vapaa-aikaan, viihtymiseen jn jne.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 01, 2020, 11:34:54 ap kirjoittanut Petri Behm »
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Heinäkuu 01, 2020, 11:43:20 ap
Vastaus #9883

Jaakko Latvanen

• Vieras
Ja soppii erinomaisesti myös verenpaineen nostoon.  Kun yrittää ettiä vaikka joltain julkishallinnon sivuilta, ja ihmeteltävän ussein ihan pisneksestä leipänsä hankkivan yksityisenkin yrityksen sivuilta, jottain tietoa, ja törmää vuoskausia sitten päivitettyihin tai muuten jonkun omituisen logiikan kanssa tehtyihin hakupolkuihin.  Ja tullee tuntu, että asian käis noppeemmin selvittämässä kävelemällä pääkallopaikalle, esimerkiks Helsinkiin...

Vaan on Petri osin oikeessa, joskus ihan naurattaa miten helppoa on jonkun asian tarkistaminen.  Tai kattoa johonkin auton alle, mihin ei taivu mitenkään, mutta känny mennee käessä sinne ottamaan kuvan.

jv

Heinäkuu 01, 2020, 11:51:03 ap
Vastaus #9884

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Olen jättänyt vissiin elämättä elämäni täysillä,
kun ei koko ajan ole asioita,joita pitäisi tarkistella?

Huonompi homma siis. Pitää vissiin hankkia älypuhelin-jos sitten
saisin sisältöä elämään?

Mutta että kakkivia apinoita-tekeekö joku siitä filmejä-ja ketkä
niitä sitten katselee...hyi saakeli.

Mutta yritin estää googlea kulumasta-yhdellä mun esittämällä kysymyksellä
gessu selvisi varmaan sadoille ihmisille-eikä kukaan tarvinnut guuglea.

t. Markku