Kirjoittaja Aihe: Mitä tuli tänään touhuttua  (Luettu 4510709 kertaa)

Toukokuu 20, 2018, 15:44:33 ip
Vastaus #8610

Risto Sollo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mamu
No katotaas,ku ei tiietty että siä oot tulos,mehän kerettiin olla reilu kuukausi kaikkineen... ;)

Toukokuu 20, 2018, 15:55:01 ip
Vastaus #8611

Harri Kauranen

• Vieras
Putsasin toiseen kertaan Kawasakin laastarit ilman vaikutusta ja nyt on jo eväät loppu.Eli Mikähän vaivaa,ei vaan toimi.

Toukokuu 20, 2018, 16:40:06 ip
Vastaus #8612

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Minäpä äärisiveänä ihmisenä ostin päältätäytettävän pesuaparaatin,umpiluukulla.Ei tarvihe kyttäillä minkälaista kyytiä pikkuhousut saapi... ;D Asiasta voikukkaan.Se osaapi jalostaa itsensä,nyt kun ajelet niittosilppurilla sitä golfkenttää niin ne matalakasvuiset vaan jää jatkamaan sukua,ja ensikesän lopputuloksen arvaattekin.Ja Tuomo,spraymaalilla tai Jesse-teipillä vältät helvetin tulet...
No eipä tullut mieleenkään että sen lasisilmän voikin peittää.
 Ja eihän sitä pidä muutenkaan tuijottaa, ainakaan liian läheltä. Viimeistään siinä vaiheessa kun on lattialla polvillaan tuijottamassa niitä pikkuhousuja ja se toosa alkaa linkoomaan, niin tippuu pian silmät päästä tai menee niskat nurin?
Kerran oon pessyt pyykit, ja sen jälkeen minulta kiellettiin koko homma. Pahuuden silmästä tuli pihalle vaalean punainen satsi.

Toukokuu 20, 2018, 16:56:41 ip
Vastaus #8613

Risto Sollo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mamu
Jep,minä olen nyt saanut 15 vuotta pyykkikonekoulutusta ja homma alkaa hiljalleen olemaan hanskassa.Nyt osaan lajitella värien mukaan ja tiedän (suunnilleen)mitkä pestään oikeinpäin ja mitkä väärinpäin ja mikä mitenkin ripustetaan kuivumaan.Tissiliivit laitetaan pesupussiin jos niissä on kaarituet,muuten mekaanikko,minä tai Tuomo,saapi hommia.MUTTA.Tälläkään alalla ei kannata ylikouluttautua,kun saa pyykkärin paperit niin seuraavaksi joutuu silitysrautaluokalle!Ja sinne minä en taho.Ja olen kyllä harrastanut vaatteiden värjäystä minäkin...
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 20, 2018, 16:59:23 ip kirjoittanut Risto Sollo »

Toukokuu 20, 2018, 19:53:59 ip
Vastaus #8614

Jaakko Latvanen

• Vieras
Mie entisessä elämässä autoin lasten äitiä, kun se oli laitoksella ensimmäistä pukertamassa (joulun alla tänä vuonna tullee muuten kolmekymmentä vuotta siitä tapahtumasta).  Panin pyykkikorista pyykit koneeseen ja koneen päälle.  Värejä olin jopa vähän osannu arvella jakaa, vaan meni sellanen silkkipusero, mikä oli ensimmäistä kertaa pesussa, muitten joukossa normaaliin kirjopesuun.  Tuli ulos sen kokosena, että ois sille esikoiselle ollu sopiva heti... Sain pitkäks aikaa vapautuksen pyykkikoneen käytöstä.  Vaikka en sillo ollu ees töissä, ainoastaan käin olemassa työmaalla tai työhön liittyvissä kissanristiäisissä keskimäärin sellaset 10..12 tuntia päivässä.  Nykysinkään ei tarvia paljon pyykkikonneeseen puuttua, vaikka ei oo töissä olemisesta eikä tekemisestä havaintoo monneen vuoteen.  Tiskikone on sensijaan melkein myötämöisin siirtyny miun vastuualueeseen.

Onni täällä vaihtelee...

jv

PS. Miun kawasakissa en oo laastareita ikinä putsannu; eppäilen, ettei niitä piä mennä ite putsailemmaan, kyllä pitäs olla tohtorismies siihen hommaan?
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 20, 2018, 19:56:42 ip kirjoittanut Jaakko Latvanen »

Toukokuu 20, 2018, 21:27:00 ip
Vastaus #8615

Risto Sollo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mamu
Olenpa huovuttanut villasukkiakin,ja itäSaksalaisesta suojeluskuntatakista tuli  nuorisomalli...Tekemällä oppii,ja virheistä vielä enemmän ;)

Toukokuu 23, 2018, 21:44:59 ip
Vastaus #8616

Jaakko Latvanen

• Vieras
Muistankohan oikein, että jossain Päätalon tarinoissa oli sellanen isäntä, joka anto talosa ympäristön puskittua.  Tottahan siinä hyttyset viihtyy; naapurit koitti miestä opastaa, että kaava hyvä mies nuo puut talos ympäriltä...

Mutta vesillä olin miekin tännää.  Puolilta päivin näytti tuuli aika kevyeltä, ni hilasin melotin rantaan ja lähin liikkeelle.  Tuuli oli myötänen.  Oon ymmärtäny, että sillo se on usseimmin takas tullessa vastanen, mutta ei ollu kovin paha tuuli.  Aluksi.  Ko pääsin Harvion selän yli, muuttu aika radikaalisti kovemmaks se tuuli.

Ajatus oli tulla poikittain yhen niemen nokkaan, ja siitä lähempänä rantoja kotia kohti, mutta se melootti on reippaampaan sivutuuleen aika mahoton viijä; uppoumaa ei oo miun vaatimattomalla 85 kilon massalla (+ kameralaukku muutaman kilon) oikein mittään, perässä on sellanen pien evä, mistä seuraa että tuuli painaa keulan myötäseen, vaikka melos inkkaria (siis kajakkimelalla normaalisti mennään molemmilta puolilta vetäen) vain toiselta puolelta.  Jouvuin puskemaan selän yli suoraan vastaseen, ja välillä tuntu että vaikka on kaikki pelissä, ei matka eistä ollenkaan.  Jo välillä mietin, että annan tuulen viijä mihin viep, ja soitan muijan hakemaan autolla.  Vaan ei sillä autolla saariin pääse... no, tuli se sieltä ko aikansa melo, loppumatkasta pääs osan matkaa saarten ja niemien suojaan.  Tulipahan liikuntaa.

Oon funtsannu siihen sellasta keulaevää väsätä, mikä ois narun päässä vejettävissä kippaamaan kannelle rantautuessa.  Samaten sen peräevän vois korvata oikeella peräsimellä, mikä sekin ois kipattavissa ylös.  Ruovikkoisista salmista ko mennee läpi, tahtoo tulla lastia siihen nykyseen evään, ylösvejettävä ois siinä mielessä parempi, ja matalissa rannoissakin on tuosta evästä joskus ollu omat ongelmansa.  Saap nähä totteutuuko nuokaan ikinä... ja jos toteutuis, mitähän ongelmia siihen sisältys, menneekö raskaskulkusemmaks?

Onkohan olemassa sellasia vehkeitä, mitä ei ite tarvia ruveta tekemään, mitkä ois ihan valmiiksi mietittyjä jo kaupasta ostaissa?

Niin sitä piti, että joku mäkäräis-lauma kulki puoleen selkään mukana, vaan sitte ymmärsivät kääntyä takasin.  Yhtään kaisaa ei ollu siinä sakissa.

Mutta noin se päivä meni, ettei taaskaan saanu mittää asiallista aikaseks...

jaakkovaakko

PS. Suonteesta paan sikäli paremmaks, että mie melon Suomen suurimmassa...

Toukokuu 26, 2018, 16:38:52 ip
Vastaus #8617

Jaakko Latvanen

• Vieras
Tännää olin Mikkelissä katsomassa lentonäytöstä.  Paikallinen alan erikoisliike järjesti yhdessä laitteiden maahantuojan kanssa.

Yks pilotti raapas liikkuvasiipisen eli kansankielellä helikopterin taivaalle.  Kun se kiihytti vauhtia, alkoivat roottorin lavat uhkaavasti taipua, ja kohta ne irtosivat kokonaan!  Taitava pilotti onnistui vielä laskemaan laitteen turvallisesti maan kamaralle, ja salamannopeasti - ennenkuin kukaan ehti edes huomata - korjaamaan syntyneet vauriot.  Mitään pelkäämätön pilotti tarttu välittömästi vielä pienemmän kopterin ohjaimeen ja eikun taas taivaalle!

Tässä todistusaineisto - kuvat ei valehtele!?

https://drive.google.com/open?id=1OPBuy-7yEcGZCo04rZnpDofLEStChkKO

jaakkovaakko

Toukokuu 26, 2018, 19:19:24 ip
Vastaus #8618

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Tännään on suatu naattija mussiikista, siellä kun tuolla vastarannalla Kaesaniemenpuistossa on jottii vestarit tännään, ja ne jatkuu vielä kuulemma huomennakkii. Vuan antaa heijän siellä mekastoo, en lähe kieltämään. ::)
-pena-

Toukokuu 26, 2018, 19:41:21 ip
Vastaus #8619

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Pakko myöntää ettei mitään muuta ku kaljan juontia, piti mennä Busterilla ajeleen mut kaveri joutui sairaalaan. .Koiron kanssa köllötellään.

Toukokuu 27, 2018, 13:14:52 ip
Vastaus #8620

Viljo Lahma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Allegro con moto
Sain itseni tsempattua ikkunoidenpesuun. Kuudestatoista ikkunasta kun sain viidennen pestyä, joku lintu paskansi siihen heti suuren valkoisen kakan. Jos lintu olisi tehnyt sen 40  senttiä toiseen suuntaan, olisi se osunut vielä pesemättömään ikkunaan... >:(
"Pidämme kaikki moottoripyöristä jossain määrin"
Bob Dylan: No Direction Home

Toukokuu 27, 2018, 23:02:34 ip
Vastaus #8621

Taito Nuutinen

• Vieras
Juu..Sain tuttavan tutun enolta ilmalämpöpumpun ihan ilmatteeks..tänään sitten asensin sen...nyt parta huurussa katselen formuloita.. ;D ;D ;D

Toukokuu 28, 2018, 08:00:55 ap
Vastaus #8622

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Innostuin peseen ajokamppeet,no arvasitte rouva avusti hommassa enkä itse muuta kuin poistin suojat ja suomensin pesuohjeet.
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going,Cresent mopo-63,NSU Sportmax Streetreplica

Toukokuu 28, 2018, 11:49:01 ap
Vastaus #8623

Jaakko Latvanen

• Vieras
Varmaan visusti painoit muistiin, mitkä suojat tulee mihinkin?  Itellä joka pesun jälkeen arpajaiset noitten IXS:n suojien kanssa, mitkä oli polvista, mitkä olkapäistä, mitkä kyynärpäistä... melkein samanlaisia, ei kuitenkaan ihan.  Jossain vermeissä on ollut niiden suojien pusseihinsa pujottamisessa jotain erityistä ohjelmaa?

heräsi muistelemaan jv

Toukokuu 28, 2018, 12:08:33 ip
Vastaus #8624

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Sain itseni tsempattua ikkunoidenpesuun. Kuudestatoista ikkunasta kun sain viidennen pestyä, joku lintu paskansi siihen heti suuren valkoisen kakan. Jos lintu olisi tehnyt sen 40  senttiä toiseen suuntaan, olisi se osunut vielä pesemättömään ikkunaan... >:(

Piolookia on kivaa.
Kysymys: Tiätkö kun kuule siinä paskaläjässä on sen valkosen mönjän lisäksi sellanen musta kiekerö, mitä se on?

Samaa paskaa.