Kirjoittaja Aihe: Mitä tuli tänään touhuttua  (Luettu 4512801 kertaa)

Huhtikuu 25, 2018, 08:02:12 ap
Vastaus #8565

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Olen käynyt ja jotain neuvoja saanutkin mutta ei ne tällasta tumpeloa kauvaa viitsi neuvoa kun hommasta ei tule lasta eikä paskaa,olen koittanut tuolta ulkomaan kielisiltä sivuilta ohjeita kaivaa ja pikkuhiljaa saapas nähdä vaikka onnistuisinkin.Navissa ei ole kun ameriikan ja kanaattan ja pohjoimaitten kartat ja tota osaa eurooppaa sinne nyt yrittelen.Viime kesänä tuli ylläri kun Rödbyn jälkeen lakkas mun navi näyttämästä mutta kaverilla oli autonavi mukana niin osas niitä pikkuteitäkn mennä.Saahan tohon mulle ostaa euroopan kartan mutta jos vaikka ite sen sinne sais niin tuntus vähän kun Roald Amundsenista tai Kristoffer Kolumbuksesta.
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going,Cresent mopo-63,NSU Sportmax Streetreplica

Huhtikuu 27, 2018, 23:05:34 ip
Vastaus #8566

Ari Nousiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Mistähän löytäis 7/16" vedettyä akselia vaarnaruuveihin? Tarve noin 1 metri.
Tilasin Englannista, ja sain kierteet tänään tehtyä.

[ylläpito on poistanut liitteen]

Huhtikuu 28, 2018, 18:24:56 ip
Vastaus #8567

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Alotin säästötilille säästämään toista miljoonaani.

Eka ei onnistunut.

Kuulemma toinen on helpompi.

Huhtikuu 28, 2018, 19:33:05 ip
Vastaus #8568

Harri Kauranen

• Vieras
Tein koivulaudasta juustomuotin.

Huhtikuu 29, 2018, 17:25:01 ip
Vastaus #8569

Jaakko Latvanen

• Vieras

Huhtikuu 29, 2018, 21:35:31 ip
Vastaus #8570

Kymäläinen_Paavo

• Vieras

Komea oli palkintopöytä, mutta vähemmän arvostetulle luokalle kaivettiin jostain pöydän alta vähempiarvoiset muistot.

Ottamatta mitenkään kantaa asiaan ja toisaalta iloitessa, että on tapahtunut kehitystä.
Kun Jokamies-kisat aikanaan aloitettiin, niin tarkoitus oli tarjota "kilpailu" mahdollisuus harrastajille. Radat helpohkoja, ei MITÄÄN palkintoja, osallistuneille kunniakirjat.
Jos nyt jo jaetaan mitaleita niin, on kehitystä tapahtunut, valitettavasti sen alkuperäisen ajatuksen kohdalta juuri päinvastoin. JM-osanottajamäärät vain varjo alkuperäisestä-
Mutta onneksi olkoon Team Nikkaselle palkintopallista.

Huhtikuu 30, 2018, 12:09:19 ip
Vastaus #8571

Jaakko Latvanen

• Vieras
Tervehdys, ja onnittelut täältäkin sekä isälle että pojalle!  Ei se ilman reppuria ois kuitenkaan...  Pääministerin kaimakin oli jääny pisteen verran perään, hän on minulle hyvinkin tuttu mies trialin parista, kun monta vuotta samoilla kallioilla käytiin tarinoimassa treeni-iltoina.  Tuota lajin sosiaalista aspektia eivät tahdo nuo nuoremmat harrastajat jostain syystä oivaltaa?

Oikeesti, vähän haikeena noita tunnelmia ja kuvia katsoo ja kuuntelee; olihan tuo Pälvi miullekin melkein vuosikymmenen ajan kevään rientoihin kuuluva.  Trialissa on kiehtovaa just se kasvattava osuus; joka kisaan mahtuu niitä onnettomia kommähdyksiä, mistä on päästävä yli ennen seuraavaa jaksoa, muuten katastrofit seuraavat toistaan.  Toisaalta, jos osaa olla itselleen rehellinen, mahtuu sinne aika usein sellaisiakin suorituksia, joissa jalat on pysyneet tapeilla pelkästään tuurilla...  Noissa muutamassa kisassa, mitä Suomessa järjestetään niin, että sekä kaikki harrasteluokat että kaikki kilpailuluokat ovat mukana, tahtoo jaksoista tulla väkisin jaksoon tutustumisen kannalta haastavia; nauhat muodostavat hehtaarin kokoisen kentän, missä on tuhoton määrä sitten portteja.  Saa käyttää koppaansa oikeasti, ennenkuin selviää, mitä siinä on tarkoitus tehdä.  Ja on siellä aina joskus käynyt niinkin, kun portit saa ajaa missä hyvänsä järjestyksessä (jos ei ole erikseen numeroitu ja ohjaajakokouksessa mainittu), että joku oikein viisas tutustuja keksii jonkun aivan erilaisen systeemin ajaa jakso läpi, kuin mitä ratamestari on ajatellut, ja joku vaativaksi tarkoitettu portti tai porttiyhdistelmä muuttuukin läpihuutojutuksi.

Trialissa jakson reunat merkitään nauhoin, ja sitten jakson sisällä on kullekin luokalle omat porttinsa.  Kisoissa on kuusi vaikeustasoa, kolme harrastajaluokkaa ja kolme varsinaista kilpailuluokkaa, tai voi olla enemmänkin jos pikkujunnuille ja 40+:lle on vielä erikseen omansa.  Harrastelija eli jokamiesluokissa voi vielä jaksot nähtyään vaihtaa luokkaa ennen kilpailun alkua (ainakin vielä takavuosina voi?), eli siinä on perustelua sille alkuperäiselle ajatukselle olla jakamatta palkintoja; niitä on helpompi kerätä jos menee aina ajamaan kykyjään helpompaan luokkaan.  Jokamiesluokissa on ajatus pitää hauskaa, testata itseään, mutta ei tippua niin korkealta että sattuu, jos olen yhtään oivaltanut oikein ideologiaa.

Osanottajia taitaisi kisoihin mahtua mukaan enemmänkin, mutta vielä suurempi pula taitaa olla jaksotuomareista.  Jos jollakin olisi halua viettää pari viikonloppupäivää vuodessa metsässä itikoitten syötävänä, tarkkaa tuomarin tehtävää tehden, mutta toisaalta seurata aitiopaikalta aika hauskaa urheilua ja pääsääntöisesti olla mukavassa porukassa se aika, niin varmasti pääsee mukaan toimintaan, ja saa riittävän opastuksen sääntöihin.

muisteli/arveli tällä kertaa jaakkovaakko

Huhtikuu 30, 2018, 19:51:33 ip
Vastaus #8572

Juha Pohjamo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mitäkö tuli touhuttua.
Pieni askel ihmiskunnalle mutta suuri itselle.

Ihmettelin, että miksi nätin hitsisauman tekeminen on viimeaikoina käynyt niin vaikeaksi.
No, ostin Biltemasta +1 lukulasit. Taas näkee elektrodin kärjen.

Koville otti tunnustaa ettei pärjää enää omalla otsalla.  :embarassed:

Huhtikuu 30, 2018, 20:03:43 ip
Vastaus #8573

Ismo Hakamäki

• Vieras
Olen burlesque showssa. Hyvä on.

Ei ollu mitään talitintinjalkaisia "tyttöjä" ja hiukan varttuneempia muutenkin kun osa oli aika levän peitossa, mutta voisiko käyttää kylttyyriseteliä parempaan?
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 01, 2018, 11:08:25 ap kirjoittanut Ismo Hakamäki »

Huhtikuu 30, 2018, 20:06:36 ip
Vastaus #8574

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ducatin moottorin staattorin laakerin vaihto.
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Huhtikuu 30, 2018, 21:46:18 ip
Vastaus #8575

Kymäläinen_Paavo

• Vieras

Joten Te mahdolliset nuoret isät: tukekaa ja kannustakaa lapsianne !
 Harrastuksiin upotetun ajan ja tarmon saa elämässään tuplana takaisin ja korkojen kera.
Hyvä Eero!
Meikällä ollut tässä asiassa aika selvä näkemys:
Kuka muu kuin me itse järjestämme omille lapsillemme harrastusmahdollisuuksia.
Tyttöpartionkin hallituksen entinen jäsen. (Kaksi poikaa ja yksi lapsi).

Toukokuu 01, 2018, 17:53:12 ip
Vastaus #8576

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Nyt jäi harraste ajokeilla vappuajelut tekemättä. Vettä on satanut koko päivän ja nyt on ollut niin kolee ilma että mp saa seisoa edelleen tallissa. Eka mp ajot on tälle kesälle vielä tekemättä. Kelit ja vapaa-ajat ei ole nyt sattunut oikein yksiin, ja se kaikki vapaa-aika on mennyt muutenkin ihan muissa kevät touhuissa. Ja kesäautokin on vielä katsastamatta.
 Ens viikolle luvassa parempaa keliä, että jokohan sitten ne mp ajelut alkaisi? Ja jos sitä kerkeis käyttämään vielä kesäautonkin leimalla, jossain välissä?

Toukokuu 02, 2018, 17:36:57 ip
Vastaus #8577

Juha Pohjamo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Olikohan Panssarimuseon kevätswutuksessa ketään?

Harmittaa järjestäjien puolesta, että menee talkootyö harakoille kun ilma pilaa tapahtuman.
Oikein ilkeetti tehdä oharit ja jäädä kotiin sadetta pitelemään.  :embarassed:

Toukokuu 02, 2018, 18:08:54 ip
Vastaus #8578

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

No innostuin täyttämään veroilmoitukset.
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going,Cresent mopo-63,NSU Sportmax Streetreplica

Toukokuu 03, 2018, 11:32:04 ap
Vastaus #8579

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Mulla on helatorstai. Tein kasan heloja puukkoihin. Kyllä se vaan niin on että näyttävässä puukossa pitää helat olla. Messinkiä tapaan käyttää, no jonkunverran uushopeetaki. Erikoistapauksissa hopeeta. Yks pohojammaan ukko katteli mun tekemää puukkoa ja sanos notta: Tuollaasesta moisin ylpiä vaikka se törrööttäs lapaluus. Kyllä nätti hela on hieno jatke lapaluulle.