Jos joku vielä mulle väettää että juurekset ja vihannekset on terveellisijä, niin paskanmarjat sanon minä!

Tässä päevänä muutamana pureksin ruakoja lantunlohkoja, ja kuis ollakkaa, niitä rouskutellessa alako yks yläpuolen hammas aristammaan, ja jopa vähä heilumaankii.
Öylössäiltana sitten otin miniatyyritaskulampun ja peilin, ja rupesin tutkimaan vaurioeta. Niinhän se perkules oli hammas kahessa osassa, toenen puolisko heilu ja toenen ei.
Tänä uamuna sitten kun tilasin yhteiskunnan hammashoetolinikan keskusvarraamon automaatista ottiaekoo, ni eikös jo puolen tunnin piästä vieno naesiäni soettanu ja kysyny että mikä mulla on hätänä. No minä tietysti selitin juurtajaksaen mistä lantut oli ostettu, millon olin niitä järsiny ja mitä olin valittamassa.
Eivät ottaneet potilaaks kun ei siellä ollu minun tietoja, täti sano että minun pittää hakkeutuva Kuopijon terveyskeskukselle, tämä on nyt Iisalamesta tämä puhelu!

No eikun uuvestaan yrittämmään, ja niinhän saenkii Kuopijon hammashoetojärjestelijän kiinni, ja piäsin jo puolenpäevän jäläkeen linikan siätötuoliin tutkittavaks. Hammasliäkärj, espanjatar hento, sano ettei sille hampaalle voe muuta tehä kun repiä se poes, ja senhän se teki vaekka oli pikkunen kun västäräkki koko naenen.
Kyllä nyt jurppii, ennen niin tasanen hammasrivistö on nyt niinkun kun ikälopulla jiäkiekkoelijalla, ammottava kolo heti oekeenpuolimaesen kulumahampaan takana.