Kirjoittaja Aihe: Mitä tuli tänään touhuttua  (Luettu 4510286 kertaa)

Helmikuu 04, 2017, 21:17:12 ip
Vastaus #7635

Kari Vähäkainu

• Vieras
Just jännäsin Putousta katsellessa että kuinka Kaustisen komeimman karjun Turkka Kupin käy hahmokisan pudotuksessa. Huh, pääsi jatkoon.

Turkka on kyllä hyvä mainoskasvo Kaustiselle. Melkein kaikki kaustislaiset uroot on lähes yhtä upeita ilmestyksiä kuin hän. Kadehtikaa te ulkonäkörajoitteiset!

[ylläpito on poistanut liitteen]

Helmikuu 04, 2017, 21:27:45 ip
Vastaus #7636

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Markku, hyvä laite mut mitä sillä volttimittarilla siinä tekee. Mun puhelimessa iso akku jolla mukana tulleella piuhalla lataa kolme aplen puhelinta ja vielä puhun ne kolme suohon vielä jäljelle jääneellä virralla.

Helmikuu 04, 2017, 21:45:10 ip
Vastaus #7637

Viljo Lahma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Allegro con moto
Normi päivä tänään. Aiemmin tehdyn homman korjaamista. ???
"Minkä huollan, sen korjaan."
"Pidämme kaikki moottoripyöristä jossain määrin"
Bob Dylan: No Direction Home

Helmikuu 05, 2017, 08:46:51 ap
Vastaus #7638

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro
Näkee siitä V-mittarista että jospa vaikka mun  puhelimen todella kapasiteetikkaasta akusta tarttis pyörän akkua ladata ja vielä jää sähvöä puhumiseen!
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going,Cresent mopo-63,NSU Sportmax Streetreplica

Helmikuu 06, 2017, 09:21:51 ap
Vastaus #7639

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Moro
Näkee siitä V-mittarista että jospa vaikka mun  puhelimen todella kapasiteetikkaasta akusta tarttis pyörän akkua ladata ja vielä jää sähvöä puhumiseen!
Elä sitten hommaa microsoftin puhelinta. Sitä kun joutuu näköjään lataamaan pari kertaa päivässä. Eli se on aika huono laite pyörälle apuvirran antamiseen.  :)
 Ja aika huono puhelin pidempiin soitteluihinkin. Semmonen kapasiteetti on siinä. :-[

Helmikuu 06, 2017, 10:09:01 ap
Vastaus #7640

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Pelkät voltit ei kyllä kerro akun kapasiteetistä juuri mitään paitsi jos sielä on jotain kuormaa niin sitten. Itse ajattelin tilata semmosen jossa kaksi USB liitintä ja apukaapelit ihan starttiin jos kylmälaukku liian kauan päällä niin 125 Hp Hondaa ei voi narulla vetää käyntiin. Serkulla semmonen pieni aparaatti ja kyllä sillä Valmetti käyntiin lähti, ihan pieni mpyörän hyytelöakku vain sisällä.

Helmikuu 06, 2017, 19:32:25 ip
Vastaus #7641

markus ojatalo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
jatkoin tee-se-itse pc-äänikortti oskilliskoopin tekoa. tulostelin laser toner/silitysrauta pcb printtejä lisää ,signaali generaattoria yms varten.
.....

juotin skoopin valmiiksi viime viikolla. toner silitin ja syövytin lisää piirilevyjä ,muita jatko aihe projekteja varten. signaali generaattori on myös nyt aloitettu, osien ostoa vailla.

tänään tulostin "eeprom/picmikro Burner" laitteen pcb kaavion. siirtopaperina sopivasti kuten aiemminkin mp-varaosa katalogin A4 sivusto, josta A5 sivuja leikaten irti.

kaikki laitteet pc'stä printteriin Toneriin ja paperiin jne on 100% kierrätettyä. olen korjannut kaikki tarvittavat laitteet itse. osa pcb komponenteista myös. suvun laitteet saa uuden elämän.

Löytyykö muita harrastelijoita tekijöitä ? olen vuosia yrittänyt etsiä muita hengenheimolaisia, löytämättä ainoatakaan. aihe alueen foorumit ym edustettuna aikas sisäänpäin lämpeävillä ihmisillä....

täällä on näemmä ainakin radio harrastajia, siis osaamista on.

a private Cagiva/Cagiva Group collector-enthusiast since 1997.

Helmikuu 06, 2017, 20:25:55 ip
Vastaus #7642

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Niin se vuan näkkyy menevän, että kun työttömyyden jälkeen pääsee työn makuu ja rutiiniin niin alkaa saada aikaiseksi. Seihtemän tunnin työnteon jälkeen sain koostettua kahden apurahahakemuksen rungon. Ensimmäinen Suonenjoen sähkö oy:n historiikkia varten, toinen taas tieteellis-taiteellista hirsitalonäyttelyä varten. Ja jälkimmäisen vieläpä kirjoituskoneella kun tietokoneen piuha jäi töihin. Nämä oli kyllä suht. vaivattomia hommia kun on pohjatöitä kumpaankin tehnyt. Ja sitten vielä työhakemustakin kirjoitin. Siivosinkin vähän ja kävin Tokmannilla halapoja laatikoita hakemassa. Työmatkalla oli puhetta työttömyyden vaivaa aiemmin poteneen työkaverin kanssa asiasta, ja sanoi huomanneensa saman jutun, eli työttömyyden passivoivan vaikutuksen.

Muok. Ja vielä tuommoiselle hienolle paperille!

« Viimeksi muokattu: Helmikuu 06, 2017, 20:43:02 ip kirjoittanut Martti Korhonen »
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.

Helmikuu 07, 2017, 05:38:25 ap
Vastaus #7643

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Ja jälkimmäisen vieläpä kirjoituskoneella kun tietokoneen piuha jäi töihin. Nämä oli kyllä suht. vaivattomia hommia kun on pohjatöitä kumpaankin tehnyt. Ja sitten vielä työhakemustakin kirjoitin.

Ei luulis olevan vaevatonta tuommosella konneella jossa on näppylät ihan sekasin. ::)

Nuin niihin kuulus olla:

-pena-

Helmikuu 07, 2017, 12:20:34 ip
Vastaus #7644

Jarkko Pitkänen

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Löytyykö muita harrastelijoita tekijöitä ? olen vuosia yrittänyt etsiä muita hengenheimolaisia, löytämättä ainoatakaan. aihe alueen foorumit ym edustettuna aikas sisäänpäin lämpeävillä ihmisillä....

täällä on näemmä ainakin radio harrastajia, siis osaamista on.

Moro,

Kaikenlaista elektroniikkahärpäkettä on tullut rakenneltua. Ja paljon on tullut korjailua esimerkiksi viihde-elektroniikan laitteita. Kourallisella konkkia saa digipoxikin jatkoaikaa vuosia. Nyt viimeisin rakentelun kohde on saada GPS-modulilta tulevasta datasta arduinolla LCD-näytölle kellon aika, nopeus ja paikkatieto maidenhead-lokaattorina jota radioamatööri hommissa käytetään yhteyden pituuden laskemiseen.

Jarkko

Helmikuu 07, 2017, 17:20:44 ip
Vastaus #7645

Risto Saastamoinen

• Vieras
Se on tämä päivä menny osapuilleen huilatessa... ja eilinen, ja toissapäivä, ja sen edellinen, miten ihmislasta voi raukasta niin ettei edes harrastaa jaksa. Vai ottikohan viimeisen veronalaiseksi mahdollisesti tulevan moottoripyörän hukkaaminen näin koville? Mutta kyllä osaa uuvuttaa vanhaa miestä.
Lupaan kuitenkin että huomenna herään heti aamulla ylösnousun aikoihin ja tokistaudun hommiin. Täytys alkaa muokata minikaivuriin konepeittoa, kelvottomat kuskit tökkineet sen aivan ruttuun, onneksi tukirakennelmat eivät ole pahemmin vääntyneet joten helppo homma kyseessä.
Onko täällä muita minikaivuriharrastajia? Kellään ylimääräisiä kauhoja?

Helmikuu 08, 2017, 19:40:09 ip
Vastaus #7646

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Apurahahakemusten kirjoittaminen jatkuu. Nyt viimeistelen hirsitaloaiheisen näyttelyn rahoitushakemusta. Suora lainaus kinuamiskirjeestä:

Matkakustannukset 2000 ajokilometriä varten:
-140 litraa bensiiniä, hinta 1,8€/litra yht. 238€
-4 litraa Teboil kaksitahtiöljyä, 25€
yht. 263€

Mahtaako Suomen kulttuurirahasto myöntää rahaa itäpyörällä ajeluun?

Helmikuu 08, 2017, 20:12:46 ip
Vastaus #7647

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Martti, mun mielestä vaatimuksesi oli erittäin kohtuulliset, toivon hyvää jatkoa urallesi.

Helmikuu 08, 2017, 20:17:14 ip
Vastaus #7648

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Martti, mun mielestä vaatimuksesi oli erittäin kohtuulliset, toivon hyvää jatkoa urallesi.

No joo, on tuossa haussa bensakulujen lisäksi 6119 euron verran muutakin...

Mutta olennainen on bensa ja kaksitahtiöljy, kaikki muu on vain siinä ympärillä koristeena.

Helmikuu 08, 2017, 20:58:58 ip
Vastaus #7649

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka

No joo, on tuossa haussa bensakulujen lisäksi 6119 euron verran muutakin...

Mutta olennainen on bensa ja kaksitahtiöljy, kaikki muu on vain siinä ympärillä koristeena.
Muista laittaa myöskin ne edustuskulut, ja tietty virkistystoiminta.