Kirjoittaja Aihe: Mitä tuli tänään touhuttua  (Luettu 4512783 kertaa)

Helmikuu 17, 2016, 14:06:26 ip
Vastaus #6465

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Näin selkävaivaisena kävin pyörittämässä jaon kaverille kohdilleen ku nokkahihnaa vaihtoi, ite oli merkkejä kynsilakalla laittanut.
Vaimon Kia Ceed 60 000Km mittariin pian niin kummatkin etuovet lakkas aukeemasta, johdot murtuneet ja nyt tilattu johtosarjat ja taas 3vko uuteen aikaan. Mitään ei osata nykyään korjata, terveselkäsenä moneen Volvon farkkuun korjattiin johdot. Haettiin kaupasta silikoni päälysteistä johtoa ja reilut palat apigolla kiinni ja kutistesukka päälle, nykyiset sähkärit vaihtaa koko johtosarjan. Voi Jumala miksi teit musta kipeän, puoli tuntia ja olisin korjannu ite. Nyt se kestää siksi kauan kun kojelauta pitää ruuvata irti, soitin maahantuojalle ja sanoin etten maksa kaikkea lähes uuteen autoon vaan kirjoitan kaikille foorumeille jos saan tonnin laskun kahdesta katkenneesta johdosta. Kun mä olin raskaskone asentaja niin sähkäri sielä tukkirekan alla etti mistä on poikki ku teli ei nouse, mitään johtosarjoja vaihdeltu.

Nyt poijaat mä kärsin omaa kyvyttömyyttä, nehän vaihtaa radioon asti piuhat. TANA.

Helmikuu 17, 2016, 15:40:34 ip
Vastaus #6466

Johan Kosunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
tää on kyllä viimenen itäpyörä jonka mä ostan...

Helmikuu 17, 2016, 18:10:35 ip
Vastaus #6467

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro
Oliko tänään tavallista punasempi taivaanranta?

Mitähän tollanen punasuus oikein tarkoittaa?
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going,Cresent mopo-63,NSU Sportmax Streetreplica

Helmikuu 17, 2016, 18:29:00 ip
Vastaus #6468

Ossi Viita-aho

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kukkahattusetä
Illan rusko on aamun pasko.
Kahden pytyn loukussa.

Helmikuu 17, 2016, 21:15:35 ip
Vastaus #6469

Johan Kosunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Vanha Lapinkulta mainos tuli mieleen.

Helmikuu 17, 2016, 21:17:36 ip
Vastaus #6470

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • MC Debit
Töistä kun ajelin niin tosiaan punersi taivaanranta. Tuli mieleen että jos kansalaisopiston taulunmaalauspiirissä maalailisi tuon värisen taivaan niin surrealistiksi leimattaisiin. Parempi siis kun en mene mihinkään piireihin vaan maalailen jatkossakin taivaanrantaa vain ajatuksen tasolla.

Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Helmikuu 17, 2016, 22:54:36 ip
Vastaus #6471

Johan Kosunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Helmikuu 18, 2016, 06:36:31 ap
Vastaus #6472

Marko Villikka

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Illan rusko on aamun pasko.   Ettei ollu  Ammurusko päivän pasko?

Helmikuu 18, 2016, 09:05:22 ap
Vastaus #6473

Risto Sollo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mamu
Kyllä se niin oli että aamurusko päivän paska.Ja iltarusko pitää olla pilvettömällä taivaalla,muuten povaus ei toimi...

[ylläpito on poistanut liitteen]

Helmikuu 18, 2016, 09:20:25 ap
Vastaus #6474

Lauri Puirola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Iltarusko, ilmarusko. Aamurusko, päivä paska.

L&K.

Helmikuu 18, 2016, 09:22:57 ap
Vastaus #6475

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Kyllä se niin oli että aamurusko päivän paska.Ja iltarusko pitää olla pilvettömällä taivaalla,muuten povaus ei toimi...

Minäkn muistelen useammin kuulleeni "Illan rusko on aamun pasko" kuin se "oikeamman"..
Tässä hieman tukea muistikuville ja muutakin kansanvisautta sään katsomisesta  :)

http://www.tiede.fi/artikkeli/jutut/artikkelit/onko_meilla_saaviisas_kansa_

Suomessa tunnetaan sanonnat ”aamurusko, ilta pasko”, ”iltarusko aamun usko, aamurusko hatun kastaa” ja ”iltarusko hyvä usko, aamurusko päivän pasko”.

Muuttohommissa olen taasen,vaikka oli jo sovittu koivujen kaadosta Lapinjärvellä.Olis vaan ollu hienot säät pari päivää täysin aurinkoista ja muutama pakkasaste mutta homma siirtyy ainakin ensiviikolle..ja pian alkaa lumisateet,kestää useamman päivän.

Helmikuu 18, 2016, 12:39:59 ip
Vastaus #6476

Risto Sollo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mamu
Eipähän ole ite tullu asiaan perehdyttyä,vaan töissä aikoinaan "vanhat ukot",sellaset 5kymppiset,oli "aamuruskopäivänpasko"-puolueen miehiä.Siinähän olis kahdenpuolueenmiehen uudelle puolueelle nimi,saa vapaasti käyttää  ;)

Helmikuu 18, 2016, 13:13:46 ip
Vastaus #6477

Jaakko Latvanen

• Vieras
"Päivänpaskopuolueen puheenjohtaja Paavo..."
jv

Helmikuu 18, 2016, 14:05:52 ip
Vastaus #6478

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Läpipasko, nahkapasko, vakipasko.

Ei minulla tämän tähdellisempää. Piti vaan päästä edustamaan löysää sukupolveani rämppäämällä älypuhelinta kesken metsätöiden.

Muok. Unohtui silmäpasko ja Paskolampi.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 18, 2016, 14:09:55 ip kirjoittanut Martti Korhonen »
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.

Helmikuu 20, 2016, 21:59:07 ip
Vastaus #6479

Viljo Lahma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Allegro con moto
Mietin, laittelisko mopoja ajokuntoon vai laittaisiko traktoriin ketjut. Kesä kun tulee aina yllättäen. Niinku viime kesä. Heinäkuussa.
Aika hyvin ketjutonkin Taavetti puski lunta.
"Pidämme kaikki moottoripyöristä jossain määrin"
Bob Dylan: No Direction Home