Lainaus käyttäjältä: tuomo jylha - Toukokuu 27, 2015, 20:07:28 ipLainaus käyttäjältä: Martti Korhonen - Toukokuu 27, 2015, 16:30:50 ipLainaus käyttäjältä: tuomo jylha - Toukokuu 27, 2015, 14:55:51 ipLainaus käyttäjältä: Martti Korhonen - Toukokuu 27, 2015, 12:09:23 ipEilinen iltapäivä ja tämä aamupäivä on mennyt lukiessa ja kirjoittaessa riihistä. Toimeksiantona on kirjoittaa riihien historia lyhyesti erääseen rakennushistoriaselvitykseen. Tätä tehdessä on herännyt "tarve" saada oma perinteinen riihi. No, kunhan näitä duuneja alkaa vähän enemmän löytyä niin sitten se riihi pitää hommata. Jos Martilla on suunnatonta kiinnostusta vanhoihin riihirakennuksiin, niin minulla olis semmonen laukaassa (vai laukaalla???). No joka tapauksessa semmonen 1880-luvun savusauna joka kaipais hieman "restaurointia". Että jos kaipaat sellaista haastetta? Itelläni kun ei näytä aika riittävän. Restaurointi on ollut mielenpäällä ja suunnitelmissa jo sen rapiat 15 vuotta. Jos tuo oli myyntitarjous niin kiinnostaa kyllä. Pistetään mieleen ja katsotaan asiaa uudestaan kun on rahatilanne parempi. Ei ole myyntitarjous vaan semmoinen ikuisuus projekti jota tulee kateltua mökillä käydessään, ja yleensä olutpurkki kourassa. Ihmeteltyä että milloinkahan tuonkin kanssa sais jotain aikaiseksi, ja kerkeis (eli viitsisi) tehdä jotakin. Nurkka painunut, ja vähän sitä sun täältä, pikku huoltoa. Oliskohan tuolle oikea nimitys: mr-konservointia odottava savusauna? Oon tehnyt sille jo 200 v. pts-suunnitelman. Pistä ihmeessä kuntoon, mutta elä liian "hyväksi". Minusta noissa on sama kuin vanhoissa moottoripyörissä: siisti voi, ja on hyväkin olla, mutta käytön jäljetkin kuuluvat siihen. Hirsirakennuksessa erityisesti.
Lainaus käyttäjältä: Martti Korhonen - Toukokuu 27, 2015, 16:30:50 ipLainaus käyttäjältä: tuomo jylha - Toukokuu 27, 2015, 14:55:51 ipLainaus käyttäjältä: Martti Korhonen - Toukokuu 27, 2015, 12:09:23 ipEilinen iltapäivä ja tämä aamupäivä on mennyt lukiessa ja kirjoittaessa riihistä. Toimeksiantona on kirjoittaa riihien historia lyhyesti erääseen rakennushistoriaselvitykseen. Tätä tehdessä on herännyt "tarve" saada oma perinteinen riihi. No, kunhan näitä duuneja alkaa vähän enemmän löytyä niin sitten se riihi pitää hommata. Jos Martilla on suunnatonta kiinnostusta vanhoihin riihirakennuksiin, niin minulla olis semmonen laukaassa (vai laukaalla???). No joka tapauksessa semmonen 1880-luvun savusauna joka kaipais hieman "restaurointia". Että jos kaipaat sellaista haastetta? Itelläni kun ei näytä aika riittävän. Restaurointi on ollut mielenpäällä ja suunnitelmissa jo sen rapiat 15 vuotta. Jos tuo oli myyntitarjous niin kiinnostaa kyllä. Pistetään mieleen ja katsotaan asiaa uudestaan kun on rahatilanne parempi. Ei ole myyntitarjous vaan semmoinen ikuisuus projekti jota tulee kateltua mökillä käydessään, ja yleensä olutpurkki kourassa. Ihmeteltyä että milloinkahan tuonkin kanssa sais jotain aikaiseksi, ja kerkeis (eli viitsisi) tehdä jotakin. Nurkka painunut, ja vähän sitä sun täältä, pikku huoltoa. Oliskohan tuolle oikea nimitys: mr-konservointia odottava savusauna? Oon tehnyt sille jo 200 v. pts-suunnitelman.
Lainaus käyttäjältä: tuomo jylha - Toukokuu 27, 2015, 14:55:51 ipLainaus käyttäjältä: Martti Korhonen - Toukokuu 27, 2015, 12:09:23 ipEilinen iltapäivä ja tämä aamupäivä on mennyt lukiessa ja kirjoittaessa riihistä. Toimeksiantona on kirjoittaa riihien historia lyhyesti erääseen rakennushistoriaselvitykseen. Tätä tehdessä on herännyt "tarve" saada oma perinteinen riihi. No, kunhan näitä duuneja alkaa vähän enemmän löytyä niin sitten se riihi pitää hommata. Jos Martilla on suunnatonta kiinnostusta vanhoihin riihirakennuksiin, niin minulla olis semmonen laukaassa (vai laukaalla???). No joka tapauksessa semmonen 1880-luvun savusauna joka kaipais hieman "restaurointia". Että jos kaipaat sellaista haastetta? Itelläni kun ei näytä aika riittävän. Restaurointi on ollut mielenpäällä ja suunnitelmissa jo sen rapiat 15 vuotta. Jos tuo oli myyntitarjous niin kiinnostaa kyllä. Pistetään mieleen ja katsotaan asiaa uudestaan kun on rahatilanne parempi.
Lainaus käyttäjältä: Martti Korhonen - Toukokuu 27, 2015, 12:09:23 ipEilinen iltapäivä ja tämä aamupäivä on mennyt lukiessa ja kirjoittaessa riihistä. Toimeksiantona on kirjoittaa riihien historia lyhyesti erääseen rakennushistoriaselvitykseen. Tätä tehdessä on herännyt "tarve" saada oma perinteinen riihi. No, kunhan näitä duuneja alkaa vähän enemmän löytyä niin sitten se riihi pitää hommata. Jos Martilla on suunnatonta kiinnostusta vanhoihin riihirakennuksiin, niin minulla olis semmonen laukaassa (vai laukaalla???). No joka tapauksessa semmonen 1880-luvun savusauna joka kaipais hieman "restaurointia". Että jos kaipaat sellaista haastetta? Itelläni kun ei näytä aika riittävän. Restaurointi on ollut mielenpäällä ja suunnitelmissa jo sen rapiat 15 vuotta.
Eilinen iltapäivä ja tämä aamupäivä on mennyt lukiessa ja kirjoittaessa riihistä. Toimeksiantona on kirjoittaa riihien historia lyhyesti erääseen rakennushistoriaselvitykseen. Tätä tehdessä on herännyt "tarve" saada oma perinteinen riihi. No, kunhan näitä duuneja alkaa vähän enemmän löytyä niin sitten se riihi pitää hommata.
Tuomo, minulla odottaa vastaava savusauna projekti. Tänä kesänä meinasin tunkata suoraksi ja sorastaa koko alusen 16/32 soralla. Sitten kengitys/sokkelikivetys uusiksi. Kiuas ja sisus ensi kesänä.
Puulattia tietty ja rossipohjalla, mutta mistä puusta ja miten veden poisto? En itse ajatellut laittavani tuohon mitään saostuskenttiä yms. Paskakaivoja kun olen tämmönen ympäristörikollinen. En ole perehtynyt noiden konservointeihin mitenkään. Eikä sen enempää ole edes mietitty kiuasta.
Mm. tehty lasinsirpaleita n.15 kiloa konehallin lattialle,levis muuten perkeleen laajalle kun 4,5 metristä putos.Kaikenkaikkiaan ihan paska päivä,mikään ei onnistunut,paitsi lasimurskan teko.