Sen verran korjaan Penan tietoja, että mie oon ollu elämäni aikana yhen pienehkön pätkän poliittisen puolueen jäsen, mutta se ei ollu suomalainen puolue. Nimittäin, kun nuorena miehenä hetken työskentelin som borrare i Hugins kassaregister Ab:n palveluksessa, Tukholman Hammarbyssä, oli työsuhteen edellytys kuuluminen ruotsalaiseen ammattiliittoon, eli LO:hon, ja siinä samalla lankesi kuin manulle illallinen tai jätteenmäelle vaksi, pyytämättä, Ruotsin Sosiaalidemokraattisen puolueen jäsenyys. Näin ollen en ole tietoinen edes siitä, onko Anttolassa kypäräpuolueella paikallista osastoa tai yleensäkään toimintaa, saati että olisin siihen toimintaan osallistunut. Poliittisen kantani toki olen monasti esille tuonut, ja sen suhteen on Pena jäljillä, sitä en kiistä milläänlailla. Seon huoltoaseman parlamentissakaan en ole käynyt, mutta tankilla käydessä olen tuon istuimen olemassaolon tullut todentaneeksi. Jos koronatilanne joskus helpottaa, sieltä ehkä löytyisi tietoa noista tässä esille nousseista kysymyksistä? Palaan niihin, jos joskus uskaltaudun ja satun osallistumaan sen parlamentin kokoontumisiin, ja saan tietoa.
jaakkovaakko
PS. Penan lintujen ravintotottumuksiin liittyvään tutkielmaan meijän havaintoja: Mustarastaissa on yks, mikä nokkii talipötkylää. Tähän asti on yrittäny ilmassa räpikoiden, mutta eilen nähtiin istumassa oksalla, ja pötkylän melkein tyhjäksi syöty päätymuovi oli kynsien alla, ja sitä nokki tyytyväisen näköisenä! Harakat ja varikset ossaavat hilata nokalla vetäen ja jalan alle tallaten narusta pötkylän rippeet ulottuvilleen, mutta sitä ei nähty, oliko mustarastas mallia kattonut vai oliko se ripe jäänyt noilta viisaammilta valmiiks syöntiasentoon. Mitenhän monta evoluutiokierrosta tuosta tarvitaan etteenpäin, että mustarastas muuttuu verenhimoiseksi metsästäjäksi, mikä saattaa käyvä ihmistenkin kimppuun?