Alumiinisilikaatti puhallusaineena sopii mielestäni karkeimpaan, tehopuhdistukseen.
Hiekkapuhallus seuraavaksi "hienoimman" pinnan tekoon ja tehokkaaseen maalin ja ruosteenpoistoon.
Lasikuulapuhalluksella saa melko siistin ja sileän, silkonkiiltoisen-mattapinnan ja aivan sileää ei lasikuulallakaan saa.
Pinnan jos sitten haluaa kiillotaa, niin siihen on sitten erilaisia kuorirouheitam mutta niitä en itse ole harrastanut.
Lasikuulapuhalluksella saa poistettua esim alumiinista pieniä naarmuja yms, niin, ettei poistoa kunnolla edes huomaa, vaikka tarkemminkin katsoo.
On perusmateriaaali vaikka mitä, niin lasikuulapuhalluksella saa kunnonn pohjatyön maalauksia varten, eli kunnon tartuntapohjan maalaukselle.
Itse olen siirtunyt miltei poikkeuksetta lasikuulapuhalluksen käyttöön, vaikka ei välttämättä yhtä nopea, kuin hiekka tai alumiinisilikaattipuhallus,mutta muuten mukavampaa käyttää ja hieman hellävaraisempikin tuo on.
Kannattaa käyttää kaaappia, joka kierrättää lasikuulan ja kierrossa poistaa siitä vaan pölyn, ei kannata käyttää vapaassa puhalluksessa.
Lasikuulaa kannattaa kysellä mm, Kirkkonummen Teollisuuspalvelusta.
Luonnollisesti kukin sitten huolehtii kunnon suojainten käytöstä, sillä on puhallusaineena mikä tahansa, niin haaittaaa ne sisuksissa tekee.