Nyt sillä on Suomen ainut avolava johon saa ottaa 6 henkilöä lavalle, jenkkimalli ja armeijan maaleissakin.
Eikös jossakin jeepeissä ja sen sellaisissa ole hyväksyttyjä penkkejä lavalla ja turvakaari vai pitääkö olla lannevyötkin ym?
Mutta laita Henkka se kuva ku kerkiit niin katellaan.
Tarpeeks vanha nii ei tarvi mittään. Se onki sitte oma hommansa koittaa siellä lavalla pysyä.
Kyllä se hyppyyttää siihen malliin joskus ettei käy kateeks lavalla kököttäjiä mutta kai sieltä näkee paremmin esmes jossakin turistisafarilla onhan nuo omiaan.
MInä en lava-auton perään yleensä oo haikaillu vaikka näillä maajusseilla näkyy lähes kaikilla semmoset olevan.
Kerran olin kauppoja jo hieromassa mutta myyjä onneksi hävisi loppumetreillä ja päädyin sattumalta sitten pakuun.
Lavalle on kyllä helppo pyyhkästä tavaraa eikä tarvii ovia ees avata.Huomattiin vkloppuna kun ajeltiin metässä luonnonsuojelualueen huoltotietä,siinä oli muutama hylätty koivutukin pätkä tien laijassa koska myrsky oli sen kaatanu ja oli raivattu tie auki.Niin emäntä sanoi että otetaan kyytiin-minä siihen että jos ois lava-auto.Nyt en jaksa pysäyttää mokoman takia ja aukoa ovia

Olen usein ajatellu että ainakin talvella on se lumiongelma ja kaikki kamat kastuu ja köykäsemmät kamat leviää pitkin tietä kesälläkin.Katteen tai kopin kanssa se sit ei enää olekaan "avolava".
Eri asia jos on tarve kuskata esim pitkiä putkia taikka muita rautaseipäitä niin pään saa sidottua katolle.
Tosin en minä 6 m salkoja lähtis pikkarilla ajamaan.

Pikkarin kanssa on muutenkin vaikeuksia jos pitää kuskata mäskitynnöriä ja keittoastioita niin joutuu tuolviisitteen naamioimaan niitä havuilla ja armeijan verkoilla..