Kirjoittaja Aihe: Metsäautoja  (Luettu 3617598 kertaa)

Toukokuu 06, 2015, 23:02:18 ip
Vastaus #6885

Kari Vähäkainu

• Vieras
Tämä ihan huutaa yllensä poliisiväritystä:

Oikeastaanhan se on jo poliisiväreissä, eikös "tuon ajan" leffoissa ne ei-univormupollarit ajelleet just tuollaisilla yleensä ruskeilla fullsize-sedaneilla, Dirty Harryt ja muut. Myöhäisen 70 - aikaisen 80-luvun fledatyyli, lahnakraka, ruskea puku, pilottilasit ja autoon mustat läkkivalssit pillerikapseleilla niin valmista tuli  8)

Tavalliset pillerikapselit ei kelpaa, niissä pitää olla pyöreitä reikiä kuten autenttisissa poliisiautoissa oli. Kai se liittyi laakereiden/jarrujen jäähdytykseen.

Toukokuu 07, 2015, 20:26:08 ip
Vastaus #6886

Kari Vähäkainu

• Vieras
Ellun kamina:

[ylläpito on poistanut liitteen]

Toukokuu 07, 2015, 20:28:38 ip
Vastaus #6887

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Onpa hyvännäkönen kamina ja ryhdikäs ja hyvässä paikkaa :)
Niin onko toi niitä uudempia/viimeisimpiä Suomessa,kun oon tottunu näkemään vaan niitä vanhakoppasia..
Sehän oli tosi halpa auto jo uutena,fatsikin kerran harkitti semmosta ja aiettä mua harmitti kun se osti jonku  Eskortin.. :(
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 07, 2015, 20:30:47 ip kirjoittanut Hannu Hartikainen »

Toukokuu 07, 2015, 20:40:56 ip
Vastaus #6888

Kari Vähäkainu

• Vieras
Oisko tuo jotain 70-luvun lopulta? En muista mihin asti kaminoita tehtiin.

Toukokuu 07, 2015, 20:46:35 ip
Vastaus #6889

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
On se 80 luvulta kevyesti.Muistakko millon tuli eka 2koppa  Esko.Faijahan osti sen heti ja saman vuosmallin Kaminan ois saanu halvemmallakin vielä mut siinoli se 80 lappu perseessä ja hää vierasti sitä.
Eli siinä kohtaa puhutaan nyt 70 luvun lopusta..-78 tjs..
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 07, 2015, 20:49:04 ip kirjoittanut Hannu Hartikainen »

Toukokuu 07, 2015, 20:52:09 ip
Vastaus #6890

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Voit olla Kari oikeessakin.Minusta vaan näytti niin teräväkulmaiselta että luulisin uudemmaksi.
En jaksa nyt googletella kun se ei minusta oikein ole homman juoni tässä  ;)

Yhen kuvan googlasin ja se saa riittää.1978 kamina.

Toukokuu 07, 2015, 20:56:15 ip
Vastaus #6891

Kari Vähäkainu

• Vieras
On se 80 luvulta kevyesti.Muistakko millon tuli eka 2koppa  Esko.Faijahan osti sen heti ja saman vuosmallin Kaminan ois saanu halvemmallakin vielä mut siinoli se 80 lappu perseessä ja hää vierasti sitä.
Eli siinä kohtaa puhutaan nyt 70 luvun lopusta..-78 tjs..

Välikoppa-esko tuli 77.

Toukokuu 07, 2015, 21:05:37 ip
Vastaus #6892

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin

Välikoppa-esko tuli 77.

Okei no se oli sit silloin..ku muistas vielä mitähän se kaminan hinta oli,,12500 vai 22500mk  :-\
Ehkä harrastajapiireistä tutumpi on tuommonen SS malli..oisko jotakii -72 taisinnepäin..gooklen mukaan 2010  :)

Toukokuu 07, 2015, 21:17:54 ip
Vastaus #6893

Kari Vähäkainu

• Vieras
Tuo punainen on '70. SS eli SuperSport oli pelkkä (sporttinen) varustepaketti, melkeinpä joka chevyn mallista sai SS-version (Nova SS, Impala SS jne).

Toukokuu 07, 2015, 21:22:45 ip
Vastaus #6894

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Tuo punainen on '70. SS eli SuperSport oli pelkkä (sporttinen) varustepaketti, melkeinpä joka chevyn mallista sai SS-version (Nova SS, Impala SS jne).
Juu,SS Camaro oli kans aika tavallinen pirssi..

Toukokuu 07, 2015, 21:26:55 ip
Vastaus #6895

Kari Vähäkainu

• Vieras

Oli jenkeissä, ei niinkään täällä. Onhan niitä nyt kun tuotu uustuontina ja aika paljon on tehty SS-kloonejakin. Moni matkalaukkumoottorilla (suora kutonen) varustettu neegerimalli on muutettu kasilla murisevaksi SS:ksi.

Toukokuu 07, 2015, 21:35:16 ip
Vastaus #6896

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin

Oli jenkeissä, ei niinkään täällä. Onhan niitä nyt kun tuotu uustuontina ja aika paljon on tehty SS-kloonejakin. Moni matkalaukkumoottorilla (suora kutonen) varustettu neegerimalli on muutettu kasilla murisevaksi SS:ksi.

Niin,mä en harrasta autoja.Meinasin vaan että silloin kun noita edes vähän seurailin,esim lehdistä,tapahtumista,niin SS Camaroita näkyi mielestäni kohtuuhyvin-tai jospa se sit vaan on jääny mieleen..ja ehkä Ruåttissa niitä on enempi tietty..
Täytyy sanoa että hirveesti ei kyllä noi jenkit kiinnosta-ja näkeepi nyt jos näkee niitä ensikesänä vaikka tuolla Ruukissa-joka on tässä aika lähellä kotia.
Meinasinkin tuossa aikasemmin jo kertoa että autot ei oikeestan mua oo kiinnostanu koskaan.
Vaan,katepillarit ja isot autot kyllä mutta todella raskasta sarjaa sit pitää olla että meikä innostuu  :)
Osasyy voi toki olla että penskasta asti on ollu tilaisuus niillä "leikkiä" lähes kodin takapihalla.

Tänäänkin kattelin taas pitkästä aikaa vähän videoita kun D9 pillareita käynnisteltiin ponimoottorilla ja voi sitä savua ja turbon vihellystä :laugh:

Toukokuu 07, 2015, 21:46:57 ip
Vastaus #6897

Kari Vähäkainu

• Vieras
Vaari noiden jenkkien kans värkkäsi ja minä pikkunassikkana tietenkin innokkaasti mukana, siitä kai se kiinnostus vanhoihin ajoneuvoihin tuli. Ekan autoni sain vaarilta, Ford Cortina '69:n jonka 1500 cc:n koneen tilalle ostin ja asensin 1600 GT:n koneen. Taisin olla silloin 15 tai 16-vuotias. Oli vaarilla raskastakin kalustoa, mm 6x6 Volvo kuormuri mutta en minä isoista koneista välittänyt, autot oli mun juttu.

Jos olis kunnolla rahaa niin minulla olisi isolohkoinen 70 Charger kesäkäyttöautona ja talviautona 70 Charger kutoskoneella. Molemmat tietysti lommoisina ja pintaruosteisina mutta teknisesti priimoina. Ja tietysti sairaat poppivehkeet molemmissa.

Toukokuu 07, 2015, 21:52:33 ip
Vastaus #6898

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin

Jos olis kunnolla rahaa niin minulla olisi isolohkoinen 70 Charger kesäkäyttöautona ja talviautona 70 Charger kutoskoneella. Molemmat tietysti lommoisina ja pintaruosteisina mutta teknisesti priimoina. Ja tietysti sairaat poppivehkeet molemmissa.
Ai Chargeri on Karin auto ;)
Muistatko kun Challengerista täällä ihaillen juteltiin tuossa kevväämmälllä?
Oli varmaan se leffan jälkeen..oliko se nasta laudassa tai jotain muuta..Ite tykkään ko. autosta kyllä ainakin nykysin vaikka en niitä näe edes missään.
Ja onhan,nuo molemmat oikeata merkkiä eikös vain MOPAR  ;)

Toukokuu 07, 2015, 22:03:32 ip
Vastaus #6899

Kari Vähäkainu

• Vieras

Ai Chargeri on Karin auto ;)
Muistatko kun Challengerista täällä ihaillen juteltiin tuossa kevväämmälllä?
Oli varmaan se leffan jälkeen..oliko se nasta laudassa tai jotain muuta..Ite tykkään ko. autosta kyllä ainakin nykysin vaikka en niitä näe edes missään.
Ja onhan,nuo molemmat oikeata merkkiä eikös vain MOPAR  ;)

Ei Challengerikaan ruma ole mutta on jotenkin muodoiltaan enemmän naiselle sopiva, Chargerin ulkonäössä on enemmän munaa.

Kuuntele ja nauti soundeista!  https://www.youtube.com/watch?v=OTgnbl1-QcU