Vuosi on loppumassa ja uusiakin CX/GL klassikkojen harrastajia on ilmaantunut tähän Henryn aikoinaan avamaan topiciin mukaan. Se on hyvä, mutta miten on Henryn itsensä nykyinen vointi? Olemme myötätunnolla seuranneet taisteluasi kipujen kanssa. Toivomme, että uuteen vuoteen voisit lähteä paremmissa näkymissä!
Oma Italiankaunokainen ja jo Napolin helteissä 25 vuotta sinnitellyt GL650 Silver Wing Interstate m. 1983 ja ensirek. kevät 1984 -ajokki on ollut kanveesissa heinäkuun alusta lähtien. Sitä ennen sillä ennätin pyyhällellä Suomen suvessa kahtena kesänä, 2010 10.000 kilsaa ja menneenä kesänä 4.200 km:iä lisää. Kaikki ajot lienevät mittarissa, lukema on nyt vajaat 80 tkm. Näin luulen, kun papereitten mukaan se on ollut vuodesta 2001 kevääseen 2010 poistettuna liikenteestä.
Jakoketjun laahaimet ovat kaiketi alkaneet antautua, kun pienillä kierroksilla alkoi kuulua sen oloista kilinää. Heinäkuun alussa ostin loppukesän ajoille vuonna 2002 Suomessa ensirekisteröidyn NT650 Deauvillen. Olin siihen hyvin tyytyväinen, kun marraskuun alussa jätin pelin seuraavaa kesää odottelemaan. Minulle tullessaan Tellussa oli mittariukemana vähän alle 70.000 km ja loppukesän aikana tuli yli 6.000 kilometriä lisää.
CX - Shop Bernd Muhl Saksasta sai joulujen välissä tilauksen GL650-osista: Jakoketju, täydellinen kiristinpaketti laahaimineen, automaattikiristimineen ja uusi, entistä ehommaksi kehuttu staattori on tulossa myös. Suomesta löytyi uudenkarhea jännitteensäädin. Ohjauslaakerissa on sen verran kulumisen merkkejä, että tilasin senkin uuden ja kartiorullalaakeri-mallisen.
Viime talven aikana tehtiin etuteleskooppien täyshuolto ja tiivisteitten uusinta. Paljon muutakin pientä on omatoimiremontteina tullut korjattua. Luulisi nyt pyörästä tulevan tosi timmin vehkeen. Enää en itse tuota isoa hommaa ala, vaan annan suosiolla ammattitaitoisen Honda-korjaamon puuhiksi. Kesän tullessa on sitten taas yksi pyörä liikaa, kun on vain yksi kuski. Pelkään, että tuo hieno, alkuperäisenä tammikuun 1. päivänä 2014 museoon sellaisenaan kelpaava peli revitään minulta käsistä! Niin on jo kahdesti ennenkin käynyt ja kansa sanoo, ettei kahta kolmannetta! Kolmas on kohta myös ikävuosi päälle luvun 70. Se täyttyy vapun jälkeen! Mutta eiköhän tässä vielä....
Hyvää Uutta Vuotta kaikille motoristeille! Ajokin merkistä ja mallista riippumatta!