Kirjoittaja Aihe: Tunnista auto  (Luettu 902794 kertaa)

Elokuu 21, 2014, 17:53:30 ip
Vastaus #960

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Autoista mitään tiedä, mutta ensimmäisen kuskinpukilla istuu Taavi Savolainen.
Aikaansaapa mies, jolta kaatui pato aikoinaan Tuovilanlahdessa ja siittä siihen, ettei mennyt koko kylä tulvan mukana.
Rakensi senjälkeen tämän minun, ainakin vielä pystyssäolevan, patoni. Olisiko oppinut jotakin patohommista...

Onkos se siinä sinun koskessa ollu aekoenaan myllykii, vae onko mulla viärä muistikuva?
-pena-

Elokuu 21, 2014, 18:54:22 ip
Vastaus #961

Tatu Keränen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Teekkari ekakuvassa, Buick toisessa, kolmas ei nyt heti tuu mieleen.

Elokuu 21, 2014, 20:48:43 ip
Vastaus #962

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Teekkari ekakuvassa, Buick toisessa, kolmas ei nyt heti tuu mieleen.
Kaks ensimmäestä oekein, entä mikä on tuo kolomas?
-pena-

Elokuu 22, 2014, 10:56:20 ap
Vastaus #963

Risto Nurmi

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tuo viimenen onkin paha. Maskin muoto vie ajatukset Chrysleriin, mutta taas sivupeltien pokkaus sanois mulle että Overland. Sanon kuitenkin, että 1926 Nash, vaikkei sekään välttämättä ole oikein.
Risto Nurmi
sihteeri
VMPK ry

Elokuu 22, 2014, 11:26:08 ap
Vastaus #964

Jukka Rämä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Onkos se siinä sinun koskessa ollu aekoenaan myllykii, vae onko mulla viärä muistikuva?

Kyllä siinä myllykin oli. Rakennettu 1954 ja paloi syksyllä 1984. Omistajan mukaan "tuhopoltto, Molotovin koktail" ja kyläläisten tietämänä poltti itte ja nosti vakuutusrahat.

Elokuu 22, 2014, 11:43:39 ap
Vastaus #965

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta

Kyllä siinä myllykin oli. Rakennettu 1954 ja paloi syksyllä 1984. Omistajan mukaan "tuhopoltto, Molotovin koktail" ja kyläläisten tietämänä poltti itte ja nosti vakuutusrahat.
Oekein minä sitten muistin.
Sillonhan minä oun käyny muutamia kertoja siellä "teillä" kylässäkkii, niijen entisten asukkaehin aekaan joskus 70 luvun alussa!  :-\
-pena-

Elokuu 22, 2014, 15:43:09 ip
Vastaus #966

Jasu Haapalainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tuo viimenen onkin paha. Maskin muoto vie ajatukset Chrysleriin, mutta taas sivupeltien pokkaus sanois mulle että Overland. Sanon kuitenkin, että 1926 Nash, vaikkei sekään välttämättä ole oikein.
Kyllä se -28 chrysleriltä kovasti vaikuttaa, siivekäs korkki on tainnut vain vaihtua. En mene vannomaan kylläkään ihan varmaksi.

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Elokuu 22, 2014, 15:47:50 ip kirjoittanut Jasu Haapalainen »

Elokuu 22, 2014, 18:13:50 ip
Vastaus #967

Tatu Keränen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kyllä se -28 chrysleriltä kovasti vaikuttaa, siivekäs korkki on tainnut vain vaihtua. En mene vannomaan kylläkään ihan varmaksi.

Rekisterikilvessä vuosiluku 1927, eli on tuo auto ainakin aikaisempaa vuosikertaa kuin 1928.

Erilaiset kylkipellit ryslerin konehuoneessa. Myöskin lamput vaikuttavat eri muotoisilta.

Elokuu 22, 2014, 18:27:05 ip
Vastaus #968

Stefan Holmström

• Vieras
Pistetäänpäs uudempi kanttiauto  :o (ei Chrysler)

Elokuu 22, 2014, 18:42:39 ip
Vastaus #969

Simo Puikko

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kyllä minustakin tuo on Chryslerin oloinen. Ei kyllä likikään samanlainen kuin Jasun kuvassa.
Nuo keulakoristeet (jäähd. korkit) oli monesti tarvikeosia. Paljon Nashiakin tuossa keulassa, konepellissä ja lampuissa. Ainakaan kuvissa tuon ikäisissä Nasheissa ei näe puupuolapyöriä enää.
Olisiko uudempi limo kiinalainen "Punalippu"?

Elokuu 22, 2014, 20:41:41 ip
Vastaus #970

Stefan Holmström

• Vieras
Ei ole Aasiasta tämä tiiliskivi. USA-kytkös, mutta ihan oma paikallinen tekele.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 22, 2014, 21:22:16 ip kirjoittanut Stefan Holmström »

Elokuu 22, 2014, 23:21:07 ip
Vastaus #971

Kari Vähäkainu

• Vieras
Pistetäänpäs uudempi kanttiauto  :o (ei Chrysler)

Jotenkin vaistoaisin korissa italialaisia piirteitä (Bertone tmv?), merkkiä paha sanoa mutta jos nyt jotain pitää veikata niin veikkaan Talbotia :D

Elokuu 22, 2014, 23:39:16 ip
Vastaus #972

Stefan Holmström

• Vieras
No ei ole italialainenkaan auto, vaikka ehkä jokin maastaan lähtenyt italialainen muotoilija jopa on voinut päästä tämän tehneelle tehtaalle töihin. Ei ole edes koko Euroopastakan tämä musta mahtimalmimöhkäle.

Toinen kuva takaa, ei hassumman näköinen.

PS. Tuohon edelliseen kanttiautokyselyyn vielä sen verran että kyllä se on niin Chryslerin näköinen, muttei vaan sovi nuo jäähdyttimen muodot.

« Viimeksi muokattu: Elokuu 22, 2014, 23:55:35 ip kirjoittanut Stefan Holmström »

Elokuu 23, 2014, 00:43:31 ap
Vastaus #973

lasse roholm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
No ei ole italialainenkaan auto, vaikka ehkä jokin maastaan lähtenyt italialainen muotoilija jopa on voinut päästä tämän tehneelle tehtaalle töihin. Ei ole edes koko Euroopastakan tämä musta mahtimalmimöhkäle.

Toinen kuva takaa, ei hassumman näköinen.

PS. Tuohon edelliseen kanttiautokyselyyn vielä sen verran että kyllä se on niin Chryslerin näköinen, muttei vaan sovi nuo jäähdyttimen muodot.
http://www.nationstates.net/nation=valcouria/detail=factbook/id=22632  ?

Elokuu 23, 2014, 00:57:44 ap
Vastaus #974

Stefan Holmström

• Vieras
Lainaus
http://www.nationstates.net/nation=valcouria/detail=factbook/id=22632  ?

No nyt ollaan jo lähellä! Valkourialianen konemestarihan se oli joka karkasi Thor Heyerdahlin avustuksella ja lautalla Bainbridgen sataman väljyyslaakeritehtaalta ja pääsi rantauduttuaan etelän manteereelle rakentamaan aivan uutta autoa, eli just tätä monumentaalista isokenkäisten siirtomeniötä. Kuvassa hänen tekemä prototyyppi   ;)  [huomautus: kuvassa ei jatkettu malli]