Kirjoittaja Aihe: Tunnista auto  (Luettu 902810 kertaa)

Maaliskuu 22, 2013, 14:36:06 ip
Vastaus #405

Simo Puikko

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Onhan se Adlerista. Trumpf Junior, vuodelta -38. Etuvetoisuus ja lätkän kieli tuon tietysti heti paljasti.
Onko Arin latolöytö Cadillac tai LaSalle?
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 22, 2013, 14:45:12 ip kirjoittanut Simo Puikko »

Maaliskuu 22, 2013, 14:49:12 ip
Vastaus #406

Tatu Keränen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mikäs on tommonen latolöytö!

Ei taida olla suomen löytöjä? Lienee V16 moottorilla oleva Cäccylä?

Maaliskuu 22, 2013, 15:09:18 ip
Vastaus #407

ARI JUMPPANEN

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kylkivankkurinkuljettaja Lumiukko
Kyllä ihan suomessa löysin netistä! ;D On se joo veekuustoistanen käkkylä -38, tehty vissiin vaan 65 kpl.
Aikas hartsu ja kallis.
MC PÖLHÖLÄ President
"mcPölhölä,pakoputkien ja henkseleiden paukuttelua vuodesta 1997"

Maaliskuu 22, 2013, 15:19:37 ip
Vastaus #408

Kari Vähäkainu

• Vieras
Tuo saattanee olla sama Cadillac joka lojui täälläpäin erään autiotalon pihassa. Olin jo saanut paikallistettua missäpäin autiotalo sijaitsee kun kuulin että auto oli lahjoitettu kymmenkunta vuotta sitten eräälle harrastajalle/keräilijälle. Tiedän kuka hän on ja luulen että auto on hänellä jossain jemmassa.

Cadillac oli muuten täydellinen mutta kone puuttui. Muistaakseni auton kerrottiin olleen presidentti Kyösti Kallion virka-autona.

Maaliskuu 22, 2013, 19:21:49 ip
Vastaus #409

Tommi Toukola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Savon Sanomien kuvia 50-60 luvun vaihteesta. Jokuhan se nämäkin autot tunnistaa.

Desoto on mallia -57 ja 4d ht Firedome, -58 ei ollut kuin yhdet valot edessä,

Maaliskuu 22, 2013, 19:25:22 ip
Vastaus #410

Tommi Toukola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tuo saattanee olla sama Cadillac joka lojui täälläpäin erään autiotalon pihassa. Olin jo saanut paikallistettua missäpäin autiotalo sijaitsee kun kuulin että auto oli lahjoitettu kymmenkunta vuotta sitten eräälle harrastajalle/keräilijälle. Tiedän kuka hän on ja luulen että auto on hänellä jossain jemmassa.

Cadillac oli muuten täydellinen mutta kone puuttui. Muistaakseni auton kerrottiin olleen presidentti Kyösti Kallion virka-autona.
OHO, ja minä olen kuunnellut pikkupojasta asti tarinaa kun presidentin Cadillacin moottorilla on vaihdettu kauppiialta makkaraa. On tää netti ihmeellinen paikka.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 22, 2013, 19:38:41 ip kirjoittanut Tommi Toukola »

Maaliskuu 22, 2013, 20:28:22 ip
Vastaus #411

ARI JUMPPANEN

• *
  • Jäsentiedot Poissa
No ei todellakaan ole tuo kauko ollut edes ikuna suomessa! Miehän kirjoitin, jotta netistä löysin.
Noilla Cadillaceillä ei ole meidän valtakunnassa ajaneet edes presidentti Kalliot eikä makkarakauppiaat.
MC PÖLHÖLÄ President

Maaliskuu 22, 2013, 20:39:11 ip
Vastaus #412

Kari Vähäkainu

• Vieras
No ei todellakaan ole tuo kauko ollut edes ikuna suomessa! Miehän kirjoitin, jotta netistä löysin.
Noilla Cadillaceillä ei ole meidän valtakunnassa ajaneet edes presidentti Kalliot eikä makkarakauppiaat.

Joku normaalia pidempi 30-luvun Cadillac pressalla oli, tarkemmin en tiedä millä koneella oli.

Löysin metsäautona aikoinaan pitkän '39 Buickin, en tiedä missä käytössä aikoinaan uutena ollut. Luultavasti kuitenkin edustusautona.

Maaliskuu 22, 2013, 20:42:08 ip
Vastaus #413

Kari Vähäkainu

• Vieras

Luulen että asia on ihan toisinpäin. '57 oli jenkkiautoissa vielä yleensä yhdet valot, '58 melkein kaikissa.

Maaliskuu 22, 2013, 20:42:21 ip
Vastaus #414

Petteri Heinonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Olavi Virran vanha käkkylä, sieltä Dallapee ajoilta, 30-luvulta. Hieno löytö, toivottavasti saadaan vielä museokilpiin.

Maaliskuu 22, 2013, 21:09:45 ip
Vastaus #415

ARI JUMPPANEN

• *
  • Jäsentiedot Poissa
 ;) Näin ne tarinat alkaa....
Hyvät huhut hienoista autoista
MC PÖLHÖLÄ President

Maaliskuu 23, 2013, 08:06:21 ap
Vastaus #416

Tommi Toukola

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Luulen että asia on ihan toisinpäin. '57 oli jenkkiautoissa vielä yleensä yhdet valot, '58 melkein kaikissa.
Olet oikeassa, kuinka sotkinkaan nolosti, piti oikein valokuvista tarkistaa ja asia on juurikin noin. Ei voinut kuin nauraa itselleni. Minulla on -57 odottamassa vuoroa ja siinä on tosiaan vain yhdet valot. ;D ;D

Maaliskuu 23, 2013, 08:13:30 ap
Vastaus #417

Tommi Toukola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kyllä ihan suomessa löysin netistä! ;D On se joo veekuustoistanen käkkylä -38, tehty vissiin vaan 65 kpl.
Aikas hartsu ja kallis.
Tästä sain mielikuvan, että suomesta olisi auto löytynyt. Pitänee yrittää lukea tarkemmin.

Maaliskuu 23, 2013, 08:16:27 ap
Vastaus #418

Tommi Toukola

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Tästä taasen muistin tarinan jonka pienenä kuulin useastikkin, enkä kyllä osaa asiaa epäillä.

Maaliskuu 23, 2013, 15:08:35 ip
Vastaus #419

Kari Vähäkainu

• Vieras

Tästä taasen muistin tarinan jonka pienenä kuulin useastikkin, enkä kyllä osaa asiaa epäillä.

Autosta kertoi minulle aikoinaan eräs vanhempi mieshenkilö, auto oli seissyt heidän suvun vanhan talon pihapiirissä. Mies oli pikkumuksuna noussut astinlaudalle seisomaan ja kurkkimaan auton sisälle jolloin mummo oli välittömästi hätistänyt nassikan pois huutaen "presidentin auton päällä ei hypitä". Saatuani tietää ohjeet mistä talon löytäisin suunnistin paikalle. Talo oli ollut täysin autiona jo kymmeniä vuosia, taisi olla jo osittain romahtanut. Pihapiirissä ei presidentin autoa näkynyt, aivan tontin reunasta löysin kohdan jossa oli joku pitkä ja iso auto seissyt pitkään. Jokusen vuotta myöhemmin keskustelin Cadillacista erään kaverini kanssa ja hän kertoi talossa asuneen perheen muuttaneen muualle (saman kunnan alueelle) asumaan ja vieneen Cadillacin mukanaan. Eräänä päivänä joku oli tullut ja kysynyt saisiko hän auton ja olikin saanut sen ilmaiseksi. Vähän harmittaa, autosta olisi saanut upeita metsäautokuvia. Olen toki saanut otettua muutamasta limousine-luokan autosta kuvia kuten esim kuvan autosta:

[ylläpito on poistanut liitteen]