Kirjoittaja Aihe: Honda cb 350 kysymykset/vinkit  (Luettu 1025071 kertaa)

Kesäkuu 17, 2015, 19:14:09 ip
Vastaus #1785

Ari Loukkalahti

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ei noi o-renkaat kuulu mihkään sarjaan. Tai ei minulla ainakaan ole vastaan tullut.
Näistä löytyy myös kaikki o-renkaat. Kuvassa on CB450 K5:n sarja.

[ylläpito on poistanut liitteen]
Ari, Honda CB350 K4 1972 ja Honda CB450 K5 1972

Kesäkuu 17, 2015, 19:24:17 ip
Vastaus #1786

Juha Vainio

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ei noi o-renkaat kuulu mihkään sarjaan. Tai ei minulla ainakaan ole vastaan tullut.
Niinpä mutta eikö nyt ollut kyse 350 sarjasta ;)
Ic m49 vm.1956
Honda cb 350 k4 vm.1973

Kesäkuu 17, 2015, 19:29:15 ip
Vastaus #1787

Ari Loukkalahti

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Niinpä mutta eikö nyt ollut kyse 350 sarjasta ;)
Joo :) Se harmittaa eniten, että kansipultteihin tulevat tiivisteholkit puuttuvat. Nyt pitää kääntää kaikki roskalaatikot nurin, jos vielä löytäisin koneesta purkamani holkit.

Kesäkuu 19, 2015, 07:40:09 ap
Vastaus #1788

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin

Joo :) Se harmittaa eniten, että kansipultteihin tulevat tiivisteholkit puuttuvat. Nyt pitää kääntää kaikki roskalaatikot nurin, jos vielä löytäisin koneesta purkamani holkit.

Tuommosista holkeista ei minulla ole enää muistikuvaa,kuvassa kyllä olen nähnyt.
MIkähän tehtävä niillä-liittyykö jotenkin siihen ettei öljyä päästetä valumaan pultttia pitkin alas?
(lukuunottamatta tietenkään niitä takimmaisia kahta pulttia).

Kumma että tommosetkin niin nopeasti unohtuu-konerempasta vasta 5 vuotta  :-X

Ja muuten kun ei minulla noista ole mitään kokemusta-kerran olen vain omani aukaissut/koonnut,ja hyvin nopealla aikataululla kesken ajokauden heinäkuun helteillä.Ehkä siinä ei ihan kaikki yksityiskohdat jää mieleen eikä tule filmattuakaan ihan kaikkea.

Aivan kunnollisia räjäytyskuvia en ole koskaan Hondasta nähnyt.Nuo mitä on tarjolla ovat niin suttuisia ja pieniä ettei kyllä hirveästi kiinnosta tutkiakkaan  :(

Jupille Suuret Kiitokset O-rengas kaupoista  :)

Kesäkuu 19, 2015, 09:20:39 ap
Vastaus #1789

Juha Vainio

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Tuommosista holkeista ei minulla ole enää muistikuvaa,kuvassa kyllä olen nähnyt.
MIkähän tehtävä niillä-liittyykö jotenkin siihen ettei öljyä päästetä valumaan pultttia pitkin alas?

Kumma että tommosetkin niin nopeasti unohtuu-konerempasta vasta 5 vuotta  :-X

Ja muuten kun ei minulla noista ole mitään kokemusta-kerran olen vain omani aukaissut/koonnut,ja hyvin nopealla aikataululla kesken ajokauden heinäkuun helteillä.Ehkä siinä ei ihan kaikki yksityiskohdat jää mieleen eikä tule filmattuakaan ihan kaikkea.

Aivan kunnollisia räjäytyskuvia en ole koskaan Hondasta nähnyt.Nuo mitä on tarjolla ovat niin suttuisia ja pieniä ettei kyllä hirveästi kiinnosta tutkiakkaan  :(

Jupille Suuret Kiitokset O-rengas kaupoista  :)

Edelleenkään takimmaisista ei öljy valu, vaan nousee kanteen ja ketjutunnelia alas.
Paitsi kun kone sammutetaan. Vaikka öljy valuisi etummaisiin, ei se öljy sen pidemmälle kulkeudu.
Koska ei siellä ole kun pinnapultit lohkossa. Ei muita kanavia.
Hyvin on koneet toiminnu ilman niitä pinnapultin kluntseja ja monesta koneesta ne uupuukin.
Melkeinpä jokaisesta mitä itse olen availlut.
Ic m49 vm.1956
Honda cb 350 k4 vm.1973

Kesäkuu 19, 2015, 11:27:30 ap
Vastaus #1790

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin

Edelleenkään takimmaisista ei öljy valu, vaan nousee kanteen ja ketjutunnelia alas.
Paitsi kun kone sammutetaan. Vaikka öljy valuisi etummaisiin, ei se öljy sen pidemmälle kulkeudu.

Eikun minä sitä meinasin että voiko koneen seistessä tai yhtähvyin ajon aikana vuotaa,esim nurkastaan huonoksi menneen välitiivisteen kautta(sitä ylimääräistä ja valunutta) öljyä pultinkanavasta ulospäin..minullahan tuo vuotaa etummaisen pultin juuresta mutta olen vielä luullut että se tulisi jakopäästä..
Arillahan tais olla sama homma että joutui kiristämään etupulttia ja luulen että silloin voi olla vaara että tiiviste painautuu rikki pultin nurkasta.Eikös Arikin epäillyt vielä öljyvuotoa samalla..

Mutta en mie tuota vielä oo hirveesti pohtinut,ajattelin varmaan uusia nokkapukin tiivisteet ensin kun ei nyt viittis koko konetta purkaa ainakaan tässä lähiaikoina.

Kesäkuu 19, 2015, 13:44:08 ip
Vastaus #1791

Juha Vainio

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Eikun minä sitä meinasin että voiko koneen seistessä tai yhtähvyin ajon aikana vuotaa,esim nurkastaan huonoksi menneen välitiivisteen kautta(sitä ylimääräistä ja valunutta) öljyä pultinkanavasta ulospäin..minullahan tuo vuotaa etummaisen pultin juuresta mutta olen vielä luullut että se tulisi jakopäästä..
Arillahan tais olla sama homma että joutui kiristämään etupulttia ja luulen että silloin voi olla vaara että tiiviste painautuu rikki pultin nurkasta.Eikös Arikin epäillyt vielä öljyvuotoa samalla..

Mutta en mie tuota vielä oo hirveesti pohtinut,ajattelin varmaan uusia nokkapukin tiivisteet ensin kun ei nyt viittis koko konetta purkaa ainakaan tässä lähiaikoina.

Onhan siellä kannentiiviste vielä välissä, jonka pitäisi pitää :)
Niin monesta toi etummaisista pinnapulteista uupuu, että tuskinpa on elintärkeä.
Sinunkin kuvassa, niitä ei ole noissa pinnapulteissa. Uusii vaan avatessa oikeat o-renkaat takimmaisten pinnapulttien juureen ja sylinteriputkien alle.
Ic m49 vm.1956
Honda cb 350 k4 vm.1973

Kesäkuu 19, 2015, 13:50:15 ip
Vastaus #1792

Ari Loukkalahti

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Minulla meni tuossa holkkiasiassa 350 ja 450 sekaisin. Räjäytyskuvia tarkemmin tutkittuani olen päätynyt sellaiseen lopputulokseen, että 350:ssä ei tiivisteholkkeja pulttien varressa ole vaan kaikki holkit ovat metallisia kohdistusholkkeja. Pahoittelen aiheuttamaani hämminkiä. Mutta totta toinen puoli; moneen kertaan avautuissa koneissa voi olla vaikka mitä puutteita. Esimerkkinä sylinterien välissä oleva nokkaketjun alemman rullan akseli. Toisessa koneessa akselissa oli lukitustapit ja toisessa ei. Räjäytyskuvissa lukitustappeja ei ole. Ko. osa on numero 9.

Hannu: kannatti ottaa o-rengaspuute täällä esille :)

http://www.cmsnl.com/honda-cb350k4-european-direct-sales_model16401/partslist/E06.html#results

Kesäkuu 20, 2015, 16:26:31 ip
Vastaus #1793

Juha Vainio

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Youtubessa on noita 350 koneen purkamis videoita, toisissa ne kumit on ja toisissa ei.
Minun korjausoppaassa, jossa on tarkat kuvat, niitä ei kuvissa ole, vaikka pitäisi näkyä.
Sen tiedän, että öljyn tiivisteeksi niitä ei ole sinne laitettu. Laitat ne tai jätät laittamatta. Samanlailla
kone toimii. Eikä vuoda. Niissä etummaisissa kun öljy ei kulje. Ja kannentiivistehän ne pinnapultitkin tiivistää.
Ic m49 vm.1956
Honda cb 350 k4 vm.1973

Kesäkuu 20, 2015, 16:50:08 ip
Vastaus #1794

Ari Loukkalahti

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Youtubessa on noita 350 koneen purkamis videoita, toisissa ne kumit on ja toisissa ei.
Minun korjausoppaassa, jossa on tarkat kuvat, niitä ei kuvissa ole, vaikka pitäisi näkyä.
Sen tiedän, että öljyn tiivisteeksi niitä ei ole sinne laitettu. Laitat ne tai jätät laittamatta. Samanlailla
kone toimii. Eikä vuoda. Niissä etummaisissa kun öljy ei kulje. Ja kannentiivistehän ne pinnapultitkin tiivistää.
Minulla on Clymerin korjausopas kirjana ja skannattu Shop Manual. Kuvat ovat pääosin surkeita. Eiköhän tuo silti kasaannu lähipäivien aikana :) Periaate on CB450:n pohjalta selvä ja kun ei pidä kiirettä, ei tee virheitä.

Kesäkuu 22, 2015, 15:57:33 ip
Vastaus #1795

Arttu Laihorinne

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Elikkäs tuota.  Cb350 K4 mopon kaasuttimista. Puhdistettu, sisällä vakiohilut ja ilmaruuvista pyöritelty vakioarvot. (olikohan 2 täyttä ja neljäsosa)
Nopeasti kaasua painessa "booaa" ja tuntuu paikuttavan pikkusen putkissakin.
hitaammin kiihdyttäessä ei niinkään.
Olisiko ehdotuksia?
- Arttu

Kesäkuu 22, 2015, 16:03:31 ip
Vastaus #1796

Juha Vainio

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Elikkäs tuota.  Cb350 K4 mopon kaasuttimista. Puhdistettu, sisällä vakiohilut ja ilmaruuvista pyöritelty vakioarvot. (olikohan 2 täyttä ja neljäsosa)
Olisiko ehdotuksia?
- Arttu

Onko tyhjäkäyntisuuttimien päällä ne mustat tulpat?
Jos ei, kaasarit ei toimi.
http://www.cmsnl.com/honda-cb350k4-england_model16400/partslist/E19.html#results

Näkyy osa numero 1 tyhjäkäyntisuuttimen pohjassa.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 22, 2015, 16:05:31 ip kirjoittanut Juha Vainio »
Ic m49 vm.1956
Honda cb 350 k4 vm.1973

Kesäkuu 22, 2015, 20:36:19 ip
Vastaus #1797

Ari Loukkalahti

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Olisiko ehdotuksia?
- Arttu

http://www.cmsnl.com/honda-cb350k4-england_model16400/partslist/E19.html#results

Tein tänään kaikki moottorin säädöt yhden tutun CB350 K4:ään. Seosruuvin asento K4:ssä on yksi kierros +/- 1/8 kierrosta. Jossain korjausoppaassa neuvotaan, että seosruuvin oikea asento on se, missä kone käy tyhjäkäyntiä korkeimmilla kierroksilla. Tässä yksilössä se oli tasan yksi kierros auki. Mikäli ruuvin alla ei ole o-renkasta, ruuvia pitää vastaavasti kiertää enemmän auki. Mutta summa summarum: kohta, jossa kone käy tyhjäkäyntiä korkeimmilla kierroksilla. Omassa CB450 K5:ssä kone ei kiihtynyt tyhjäkäynniltä lähdettäessä, mutta ajossa toimi hyvin. Syynä olivat tukkiutuneet tyhjäkäyntikanavat.

Kesäkuu 23, 2015, 07:16:21 ap
Vastaus #1798

Arttu Laihorinne

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Olisiko ehdotuksia?
- Arttu

Tein tänään kaikki moottorin säädöt yhden tutun CB350 K4:ään. Seosruuvin asento K4:ssä on yksi kierros +/- 1/8 kierrosta. Jossain korjausoppaassa neuvotaan, että seosruuvin oikea asento on se, missä kone käy tyhjäkäyntiä korkeimmilla kierroksilla. Tässä yksilössä se oli tasan yksi kierros auki. Mikäli ruuvin alla ei ole o-renkasta, ruuvia pitää vastaavasti kiertää enemmän auki. Mutta summa summarum: kohta, jossa kone käy tyhjäkäyntiä korkeimmilla kierroksilla. Omassa CB450 K5:ssä kone ei kiihtynyt tyhjäkäynniltä lähdettäessä, mutta ajossa toimi hyvin. Syynä olivat tukkiutuneet tyhjäkäyntikanavat.

Tulpat löytyy ja ultraäänipesurissa pyörittelyn jälkeen toivon ja luulen että tuo on pelkkä säätöhomma.
Äkkiseltäään muistaisin että orenkaita ei ollut kummankaan ruuvin alla. Pääsen keskiviikkona pyörän luokse niin ruuvaan molemmat auki.  Ja sitten se kysymys: pyörittelenkö alussa molemmista keihiniestä ruuvit kiinni ja sitten pyöritän molempia ensin sen täyden kierroksen auki, sitten siitä vähän kerrallaan eteenpäin ja kuuntelen korvat höröllä koska kierrokset on korkeimmillaan?
Kysyn ennemmin typeriä kun särjen jotain.. :D

Kesäkuu 23, 2015, 07:51:09 ap
Vastaus #1799

Juha Vainio

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mikä kaasarityyppi? Lukee kaasarin kyljessä.
Jos olet laittanut keysterin korjaussarjan ja sen suuttimet, pääsuutin niissä
on ollut liian isot. Kannattaa käyttää alkuperäisiä suutinkokoja.
Noi suutinten koot löytyy täältä viestien joukosta.
Kannattaa tarkistaa bensanpintakin, on aika tarkka, että toimii hyvin.
Ic m49 vm.1956
Honda cb 350 k4 vm.1973