Menee sunnuntai-iltaan. Huomenna kaivetaan porukalla kellarin lattian alta savea pois ja sunnuntaina juhlitaan äitejä
Sen verran mittailin varapumppua, että sen sisähalkaisija oli 19,0 mm, kun vaihtoraja on 16,1 mm. Olen tainnut saada väärän koneen pumpun...
Vois päästäkkin palkoille,jos käyttäsit aihiona jotain muuta kuin Stahlwillen hylsyä
Ite tein ikivanhasta tulpanavaimesta kun ei tuohon paljoa tule rasitusta.Tosin ne vanhat työkalut on aina parempaa terästä kuin jotku Kiinalaiset.
Elkää pojat kaivako savea pois-tulee vaan enemmän vettä sisälle ja pääsee pumppaushommiin

Tuo pumppu taitaa olla vaan se isompi malli,minulla on myös niitä pari kpl ja toinen käytössä.Näin muistelisin että niitä on ainakin kahta eri kokoa siviilimallissakin.Joten jos katsoisit sille speksit.Minä vaan en muista mistä ne löysin 2010 kun tässä huoltomaunuaalissa ei ole kuin se pienempi..
edit:
Toisaalta sopivan välyksen voi laskea minusta myös pienemmän pumpun mitoista.Ainakin voisit ensialkuun mitata oman pumppusi männän sekä sylinterin ja laskea erotuksen,ja vertailla sitä manuaalin ohjearvoihin.
edit2: Kävin lukaisemassa toisaalta;Varhaisemmissa malleissa teräksien runko-mäntä alumiinia-halkaisija pieni.
Myöhäisemmissä malleissa;alumiininen runko-teräksinen mäntä-halkaisija isompi.