Kannattaa ehkä lähteä korjaamaan ensin jännitelähdettä koska hurisee.
Seleenitasurien sisäinen vastus kasvaa vanhetessaan ja ne alkaa lämpenemään. Jos ne korvaa piisillalla on muistettava että jännitteet nousee reippaasti. Kaikissa tapauksissa sillä ei ole merkitystä mutta olen käyttänyt sopivaa sarjavastusta.
Vastusta käyttämällä myös virtapiikki käynnistyksessä pienenee.
Suodatinkonkka kannattaa vaihtaa ilman muuta jos hurisee.
Samoin kaikki nuo 20 nanon kytkentäkonkat.
Tuo ilmaisimen viritys on kinkkisempi juttu ja se vaatii mittalähettimen josta saa 10,7 MHz. Keloja ei missään tapauksessa kannata mennä summamutikassa ruuvailemaan.
Tavallisesti syy huonoon ääneen ja huonoon selektiivisyyteen on ilmaisinputken hyytyminen. Se on yleensä EABC80.
Rivierassa on kuitenkin germanium diodit ja uskoisin niitten olevan kunnossa. Tuo 4 mikron konkka kannattaa kyllä tarkistaa.
Olen saanut joskus ULAn soimaan hyvin kun olen kytkenyt volttimittarin mittaamaan 4 mikron konkan jännitettä ja säätänyt sitten mittariin mksimivoltit n. 12V ulostulomuuntajan ensiopuolelta.
Kannattaa kuitenkin alkuperäinen asento panna tarkasti merkille, että saa käännettyä tarkasti takaisin jos ei vaikuta.
ECH81(osk./sekoittajaputki) triodiosan anodivastus sekä heptodiosan suojahilavastus käyvät aika kuumina, niitten arvot kannattaa tarkistaa.
Välitaajuusvahvistimen EF89 komponentit ja jännitteet kannattaa myös tarkistaa.
Kokeile vaihtaa ECC85 uuteen, se monesti auttaa.
Tuosta kuvasta ei kyllä mitään selvää saa. Alkuperäinen löytyy tuolta:
http://www.hovirinta.net/Salora/radiot/mallisto/ULA/RIVIERA_59/SALORA_RIVIERA_59_kaavio.htm[ylläpito on poistanut liitteen]