Kirjoittaja Aihe: SACHSIN TEHOT HÄVIÄÄ  (Luettu 4219 kertaa)

Toukokuu 25, 2020, 10:45:58 ap
Luettu 4219 kertaa

Esa Kemppainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Hei,
nyt on vähän mysteeri; sachsin moottori lähtee kohtuudella käyntiin ja ottaa kierroksia. Ykkösellä menee ihan mukavasti mutta 2 häviää tehot.. vieläkö olisi sytytys pielessä
esake

Toukokuu 25, 2020, 11:50:00 ap
Vastaus #1

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moi!

Voihan sytytyskin olla pielessä-kärkiväli myös-
ja konkkaa kannattaa aina epäillä....

Onko pakoputkisto karstaton?

Miten kaasutinpuoli-onko säätösuutin vai "oikea" ?
Ja muutenkin sen kaasarin kunto-onko kiinnityslaippa
suora vaiko taipunut-jos taipunut-viilaten ja hiomapaperilla
suoraksi. Ei kannata lyödä vasaralla suoraksi= tuho on liki varma.

Mutta onko tuo kuinka kauheasti ajettu moottoriltaan?
Jos onkin vaan väljä ja väsynyt?

t. Markku

Toukokuu 29, 2020, 20:32:21 ip
Vastaus #2

Esa Kemppainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
moi, laitoin kokonaan uuden kentän elikkäs kaikki sähkövermeet. ostin voimakoneelta talvella ja laitoin nyt paikoilleen. on kyllä kolmella johdolla, entisessä oli kaksi, mutta yksi jäi reserviin. koneella ei ole niin paljoa ajettu että väljä olisi.. jotain mystistä tuossa hommassa kyllä on. pitäneekö katella eri kaasari ja läppä josko sillä korjautuisi. laippa on kyllä vallan suora ja tiivisteliimakin välissä jotenkan en siihen oiken usko. kokeitava se vissiin on. suuttimena vallan oikea , taisi olla 62, säätösuuttimella ei pelannut mitenkään. itse edelleen epäilen tuota sytytysennakon ja kärkivälin oikeellisuutta.. miten epäilevat muut.. esaka

Toukokuu 30, 2020, 00:42:45 ap
Vastaus #3

Martti Räisänen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Export -66, Peugeot 103,Peugeot 104, Fram-King
Kun ei vain olis myöhäisellä sytytys,, miten mittasit sytytys kohdan ?

Toukokuu 31, 2020, 10:18:52 ap
Vastaus #4

Esa Kemppainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Oikiastaan ihan summassa; mäntä yläkuolokohtaan, magneeton merkkiä yritijn sovitella lohkossa olevaan ja kärkiväli 0,4.. kun ei tahdo oikein nähdä milloin mitäkin tapahtuu. Minun mielestä sytytys ei ole kyllä yhtään kohdillaan

Toukokuu 31, 2020, 11:39:31 ap
Vastaus #5

Martti Räisänen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Katso pyörimis suunta vauhtipyörästä , katso ylin kohta männästä, ota ennakko pyörimis suuntaa vastapäivään se tarvittava mm. määrä ,ja siinä vaiheessa kärkien tulee olla juuri  aukeamassa. Korjatkaa tuo loppu jos se oli  (kärjet kiinni)  !!??.Sen kohdan voi nähdä myös Ohmi mittarilla .  Jos jollain sattuis olemaan auton Stroboskooppi niin sillä voi katsoa sen käynnissä kun merkkaa ennakon vauhtipyörään .. Toivotaan että siellä on kiila paikallaan

Toukokuu 31, 2020, 14:01:48 ip
Vastaus #6

kai lahtinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Sachs:n kiertokankihan on alumiinia ja joskus se tuppaa vääntymään mutkalle, mäntä ei nouse silloin tarpeeksi korkealle - palotilan koko kasvaa ja tehot tippuu.
-Kaizu-

Kesäkuu 02, 2020, 23:28:41 ip
Vastaus #7

Esa Kemppainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moi,
Oiskoon jollain kiinnostusta saada tuohon myllyyn sytöt kohilleen.. voisin laittaa motorin tulemaan huoltoon. Vaihdossa saisi vaikka parin samanlaisen koneen osaset..

Kesäkuu 02, 2020, 23:29:54 ip
Vastaus #8

Esa Kemppainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
.. ei näköjään näkö riitä kärkivälinsäätöön

Kesäkuu 03, 2020, 07:11:53 ap
Vastaus #9

Pertti Rintamaki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ei se kärkiväli niin tipitarkka ole, ainakaan vielä tuossa vaiheessa. Pääasia, että käy kunnolla kiinni.
Ennen kokeilivat sätkäpaperilla aukeamisen. Paperi väliin ja pyöritys siihen asti kun paperi irtoaa....siinä tulee kipinä.

Kärkivälin muutos vaikuttaa aukeamiskohtaan niin paljon, että sytytys on säädettävä pohjalevystä myös.

Kesäkuu 03, 2020, 10:51:41 ap
Vastaus #10

Martti Räisänen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kyllä tulee halvemmaksi kutsua joku kavereista kylään joka osaa noita hommia. Minä nyt valitettavasti asun n. 900km Helsingistä pohjoista kohti !!

Kesäkuu 03, 2020, 10:56:20 ap
Vastaus #11

Martti Räisänen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tuo oli minullekkin uutta tuo sätkäpaperi temppu kärkien väliin vaikka olen kyllä kaikkea jo kuullut ja kokenut  kun ikä on  (kohta jo 68v ) >Täytyy vain todeta että toimiva kikka kylläkin  !!!

Kesäkuu 03, 2020, 11:03:45 ap
Vastaus #12

Jani Kaasalainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Olen säätänyt sytyksen noista ihan vaan laittamalla pohjalevyn silmämääräisesti puoleen väliin säätöaluetta.
VARAOSIA MYYTÄVÄNÄ: www.janikaasalainen.fi
Lisää varaosia myytävänä: https://www.huuto.net/haku?seller_id=1218281&status=N

Kesäkuu 03, 2020, 12:21:18 ip
Vastaus #13

Jaakko Latvanen

• Vieras
Tuo oli minullekkin uutta tuo sätkäpaperi temppu kärkien väliin vaikka olen kyllä kaikkea jo kuullut ja kokenut  kun ikä on  (kohta jo 68v ) >Täytyy vain todeta että toimiva kikka kylläkin  !!!

On se painettu esimerkiksi Jawan ohjekirjaan...

Tuosta ongelmasta sen verran, että tuo Sachsin mopon moottori on yksi junan vessaan verrattavista laitteista.  Jos se on kunnossa, se ei voi olla lähtemättä käyntiin joka polkaisulla, ja se kulkee aina kuin nakutettu sitä omaa vauhtiaan ja vetää sillä omalla tehollaan, pidemmän tai lyhyemmän matkan.

Jos näin ei tapahdu, se pitää korjata; palstalla ihmettely ei sitä kuntoon saa.  Jos haluaa tehdä itse, on etsittävä tietoa ja jaksettava syventyä sen toimintaan; palstat auttavat tässä, mutta ei täältä eikä muualtakaan kaukoparannusta löydy, siis korostan vielä, että on jaksettava paneutua ja syventyä, että ymmärtää toiminnan periaatteet.

Siitä ei minulla ole kokemusta, mistä löytyy osaava auttaja, jos ei jostain syystä halua itse opiskella.  Vaikeaa on itsellekin nykyisin, kun lattialle pudonneet työkalut muodostavat haasteen, ja vähän näkeminenkin; vaatii erikseen remonttilasit ja oikean asennon...
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 03, 2020, 12:28:34 ip kirjoittanut Jaakko Latvanen »

Kesäkuu 03, 2020, 19:10:22 ip
Vastaus #14

Esa Kemppainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
niinpä aina.. jospa se tässä kesän mittaan vielä konsti löytyy kun aikansa napertelee. jonkun kerran on tuo kone takavuosina käynyt levällään ja aina hyrähtänyt tulille mutta nyt tuli tenkkapoo tuon uuden sytytyshomman kanssa. ei ole ennen näin vastustanut.. lienekkö uskonpuute vai ajan..  jospa täällä susirajalla ennen hillanpoimintaa saatasiin jotain aikaiseksi