Kirjoittaja Aihe: Janoisen kansan päivä!  (Luettu 50850 kertaa)

Joulukuu 17, 2017, 09:22:29 ap
Vastaus #45

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Toivoa sopii,että sitä kolmosta ei nyt rokotettaisi
liikaa tämän asian tiimoilta-ettei olisi "pakko" siirtyä
nelosen särpijäksi. Siitä kolmossakasta ei kehtaisi millään
maksaa yhtään sen enemmän kuin nykyään maksaa-ja niiden prosenttien
perään en haikaile ollenkaan.

t. Markku

Joulukuu 17, 2017, 11:38:43 ap
Vastaus #46

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Kyllä minä niin kauhiasti ihmettelen täällä  konjakkilasin kanssa että kuinka te jaksatte ja kehtaatte veivata tuosta vajaa yhdestä prosentista?  :-[.
Eikö päättäjillä ole muuta tekemistä?

On niillä muuta tekemistä. Ne uhraa helevetisti aikaa ja resursseja esim portugalin veropakolaisiin joita on 40. Siihenki operaatioon on uhrattu niin paljon aikaa ja vaivaa että muutoksen tuoma tuotto suomelle ei maksa itteään takasin koskaan. Ai mistä luku 40?
No siitä että siellä on vaan senverran sellasia jolla on jotain merkitystä. Ja mitäs luulette, jos tuo reitti suljetaan niin löytääkö nää 40 jotain muuta väylää...

Joulukuu 17, 2017, 12:02:56 ip
Vastaus #47

jussi koskinen

• Vieras

.....
Nyt kun kylmästi ajatellaan yhteiskunnan kustannuksia niin laskennassa on jääny huomioimatta pari pikku muuttujaa. Tupakoitsijat on yhteiskunnalle edullisia, ne maksaa hirveetä tupakkaveroa ja kuolee "ajoissa" pois niin ettei ole niin pitkään palvelutaloissa ja saattohoidoissa. Samaten nää jotka juo ittesä hengiltä, ne on yhteiskunnan kannalta edullisia. Jos puhtaasti yhteiskunnan taloutta ajatellaan niin edullisimpia on he jotka älyää kuolla heti eläkeiän saavutettuaan. Räsänen vaan ei voi tätä ääneen sanoa.
....
  Hei Rauzi, koska tunnut tietävän yhteiskunnan rahasammon, niin kerro vielä paljonko yhteiskunta on menettänyt, ja paljonko yhteiskunta on jäänyt plussan puolelle, ettei koko  keskustelu  menisi15v nulikkatasolle:
-   tupakoitsijoiden aiheuttamien tulipalojen korvaukset, oikeudenkäynnit jne?
-   tupakoitsijoiden sairauspäivärahat, eläkkeet, perhe-eläkkeet jne.?
-   tupakoinnin sairaushoidot, kehkosyövät, kurkunpääsyövät, muut syövät ja sairaudet?
-   tupakoitsijoiden työpanosmenetykset, sairauspoissaolot, tupakkatauot, ennenaikaiset kuolemat  jne.?
-   tupakoinnin aiheuttamien sairauksien lääkkeet?
-   Tupakoinnin tulot ja menot?

Sori, meni hieman sivuun aloittajan aiheesta.

Heh. Kysytkö niinkun aikustenoikeesti tosissas vai ootko 15 vuotias.
Aprikoos, katotaas.
-   tupakoitsijoiden aiheuttamien tulipalojen korvaukset, oikeudenkäynnit jne?
Onko tähän vastaus olemassa, jos niin mssä?
-   tupakoitsijoiden sairauspäivärahat, eläkkeet, perhe-eläkkeet jne.?
Onk tähän muuta kun se että tupakoitsijat ei kovin pitkään eläkettä nosta.
-   tupakoinnin sairaushoidot, kehkosyövät,
Vastapainona pitkäikäisten palvelutalo yms kulut. Oikeaa tietoa ei varmaan ole.

Mutta koska väität vastaan, sinulla on varmaan parempaa tietoa. Esitä se.

Nyt menee Rauzilta mämmit ja munat sekaisin.   :D
 Minä en väitä mitään, kysyin vain lisätietoa tuohon sinun itsesi kirjoittamaan kommenttiin, että  ” … Tupakoitsijat on yhteiskunnalle edullisia, ne maksaa hirveetä tupakkaveroa …”, siis minä en tuota kirjoittanut, vaan sen kirjoitti Kari Rautiainen.
 Nyt kuitenkin kirjoitat, ettei sinulla olekaan mitään tietoa aiheesta  ???
Mistä sitten tietosi on peräisin, mksi kirjoitat että tupakoitsijat ovat yhteiskunnalle edullisia?  :o

Joulukuu 17, 2017, 15:41:14 ip
Vastaus #48

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Suoritin eilen empiiristä tutkimusta aiheesta. Bardinet 36%, planat 40% ja Koff 4,6%.
 Tulos oli: pää kipeä ja raappahousu päivä.

En tiiä mitä olis tästä pyhäpäivästä tullut jos olisin latkinut limuviinaa tai homovissyjä sen keppanan tilalla?  :-X
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 17, 2017, 15:58:29 ip kirjoittanut tuomo jylha »

Joulukuu 17, 2017, 16:22:15 ip
Vastaus #49

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Tulis sota niin olis muuta mietittävää, kuinka monesta kuolemasta nyt puhutaan. Onko joku nähnyt alkoholistin kantavan A olutta, eiköhän se Aperiitta ja Gambiina ole kustannus tehokkainta.

Sääli että olen jo nostoluokassa mutta pääsen mä tonne katolle eikä yhtäkään vihreää miestä kävele meidän ohi.

Joulukuu 17, 2017, 16:55:01 ip
Vastaus #50

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***

.....
Nyt kun kylmästi ajatellaan yhteiskunnan kustannuksia niin laskennassa on jääny huomioimatta pari pikku muuttujaa. Tupakoitsijat on yhteiskunnalle edullisia, ne maksaa hirveetä tupakkaveroa ja kuolee "ajoissa" pois niin ettei ole niin pitkään palvelutaloissa ja saattohoidoissa. Samaten nää jotka juo ittesä hengiltä, ne on yhteiskunnan kannalta edullisia. Jos puhtaasti yhteiskunnan taloutta ajatellaan niin edullisimpia on he jotka älyää kuolla heti eläkeiän saavutettuaan. Räsänen vaan ei voi tätä ääneen sanoa.
....
  Hei Rauzi, koska tunnut tietävän yhteiskunnan rahasammon, niin kerro vielä paljonko yhteiskunta on menettänyt, ja paljonko yhteiskunta on jäänyt plussan puolelle, ettei koko  keskustelu  menisi15v nulikkatasolle:
-   tupakoitsijoiden aiheuttamien tulipalojen korvaukset, oikeudenkäynnit jne?
-   tupakoitsijoiden sairauspäivärahat, eläkkeet, perhe-eläkkeet jne.?
-   tupakoinnin sairaushoidot, kehkosyövät, kurkunpääsyövät, muut syövät ja sairaudet?
-   tupakoitsijoiden työpanosmenetykset, sairauspoissaolot, tupakkatauot, ennenaikaiset kuolemat  jne.?
-   tupakoinnin aiheuttamien sairauksien lääkkeet?
-   Tupakoinnin tulot ja menot?

Sori, meni hieman sivuun aloittajan aiheesta.

Heh. Kysytkö niinkun aikustenoikeesti tosissas vai ootko 15 vuotias.
Aprikoos, katotaas.
-   tupakoitsijoiden aiheuttamien tulipalojen korvaukset, oikeudenkäynnit jne?
Onko tähän vastaus olemassa, jos niin mssä?
-   tupakoitsijoiden sairauspäivärahat, eläkkeet, perhe-eläkkeet jne.?
Onk tähän muuta kun se että tupakoitsijat ei kovin pitkään eläkettä nosta.
-   tupakoinnin sairaushoidot, kehkosyövät,
Vastapainona pitkäikäisten palvelutalo yms kulut. Oikeaa tietoa ei varmaan ole.

Mutta koska väität vastaan, sinulla on varmaan parempaa tietoa. Esitä se.

Nyt menee Rauzilta mämmit ja munat sekaisin.   :D
 Minä en väitä mitään, kysyin vain lisätietoa tuohon sinun itsesi kirjoittamaan kommenttiin, että  ” … Tupakoitsijat on yhteiskunnalle edullisia, ne maksaa hirveetä tupakkaveroa …”, siis minä en tuota kirjoittanut, vaan sen kirjoitti Kari Rautiainen.
 Nyt kuitenkin kirjoitat, ettei sinulla olekaan mitään tietoa aiheesta  ???
Mistä sitten tietosi on peräisin, mksi kirjoitat että tupakoitsijat ovat yhteiskunnalle edullisia?  :o

Meeppä tuonne suomi24 osastolle, siellä väittelyseuraa riittää joka tarpeeseen. Hmm... et väitä mitään... mutta olet siis oikeammassa kun joku toinen näkemyksineen. Eiks tunnukki kivalta?

Joulukuu 17, 2017, 17:08:45 ip
Vastaus #51

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Minä voin välimiesoikeudellisena henkilöitymänä vahvistaa, että Rauzi on aivan oikeassa.

Ylhäältä katsottuna (päättäjät) vain taloudella on merkitystä ja kaikki mitataan rahassa.

Itsensä metaboliseen oireyhtymään syövät, tupakoitsijat, rapajuopot jne. ovat yhteiskunnalle edullista väkeä.

Maksavat elämiensä aikana valtavat määrät erilaisia alkoholi-, tupakka-, sokeri-, rasva yms. veroja ja kuolevat nuorina aiheuttamatta lisäkuluja yhteiskunnalle.

Se on justiinsakki näin. Yhteiskunta, ympäristö, talous asettaa ihmiselle paljon odotuksia. Ensin kaste, sitte se ettet kusis housuun, koulu, armeija, naimisiinmeno, lastenteko, ura, kämppä maksettu, mökki ostettu, sitte kun alkaa olla eläkeikä niin suotavaa on ettet kuse housuun. Mutta eläkeläiselle kansantalouden odotus on se että kuolis pois. Eläkeläisethän on vaan turha kuluerä valtiontaloudelle. Eläkeläiset ei tuota yhteiskunnalle muuta kun kustannuksia. Valtionvarainministeriö voisikin ajaa läpi lakiehdotuksen että kun ihminen täyttää 64 niin se talutetaan saunan seinustalle ammuttavaksi. Vois lopettaa nuo eläkevakuutusyhtiötki samantien. Valtionvelka on reilu 100 miljardia. Eläkevakuutusyhtioitten sijoitukset on 195 miljardia. Valtio kun omii nuo yhtiöt niin ollaan lähes 100 miljardia plussalla. Tai siis minä en sitä näe, minut on talutettu saunan seinustalle...

Joulukuu 17, 2017, 17:59:06 ip
Vastaus #52

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mä muistan tuon ajan ku piti olla lääkärintodistus aseeseen, menin Mehiläiseen vähän eri syistä ja neurologian yli lääkäri kirjoitti heti lapun että se ampuminen on mulle hyvää harjoitusta jota suosittelee, tulihan siinä samalla vapautus kypärän pidosta. Aseet on vain kerran kiinnostaneet poliisia kun baarissa sanottiin et kaikki Dopermannit pitäis ampua ja minä sanoin että on täällä muitakin jotka vois ampua. Tuo skodella lippari päässä ajo on et poliisiauton kummit ihan kiljahtaa, no paikalliset ei enään lähde yhden hullun perään. Pitäiskö pyytää et Kelakortilla sais wiskipullon per kk, mikä mun naapureissa on vikana kun ei kiinnosta yhtään saako A olutta vai ei.

Joulukuu 17, 2017, 20:41:40 ip
Vastaus #53

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Yliastuttua varaslähtöä yritetty... ;D

Helsinkiläismiehen piti hieraista silmiään, kun hän käveli lauantaina puolen päivän aikaan kaljahyllyn ohi Tammiston Tokmannissa Vantaalla. Olutpakkausten eteen oli pinottu 5,5 prosentin vahvuista Original Long Drink -lonkeroa 12 tölkin pahvipakkauksissa.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005493701.html
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Joulukuu 17, 2017, 20:57:45 ip
Vastaus #54

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Onse hyvä et vaan silmiään hieroo.

Joulukuu 17, 2017, 22:28:52 ip
Vastaus #55

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Onse hyvä et vaan silmiään hieroo.
Jos se pöyristynyt mies lipaisikin huuliaan, eikä hieraissut silmiään? Ei vaan kehdannut kertoa totuutta?  ::)

Joulukuu 18, 2017, 21:06:37 ip
Vastaus #56

Teemu S. Lindfors

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ihmetyttää joidenkin kirjoittajien asenne lakeihin, asetuksiin, aivan kuin ne olisi säädetty kansalaisten kiusaksi. Ei niitä taajamien liikennehidastimia ole asetettu tiellä kulkijoiden kiusaksi, vaan kansalaisten turvallisuuden auttamiseksi …   kaahareiden vauhdin ja onnettomuuksien välttämiseksi.
Valitettavasti kansa joutuu kärsimään pienen häirikköporukan vuoksi.
Kyllä lainsäädännössä tulee virheitä, mutta lähtöasetelma on kuitenkin pyrkimys parempaan.

En minä lainsäätäjän hyvää tarkoitusta epäile ollenkaan, minä epäilen keinoja. Tarkoitus ei mielestäni pyhitä keinoja, ei edes tässä alkoholiasiassa, vaikka siitä traagisia tarinoita syntyykin. Niitä syntyi kieltolain aikaan, niitä syntyi kolmoskaljan aikakaudella ja niitä syntyy neloskaljan aikakaudella. Minä en usko tuohon Puskan argumenttiin saatavuuden rajoittamisen hyödyistä.

Hyvä lainsäädäntö on semmoista, että se ei aiheuta kenellekään yhtään enempää kiusaa kun on ehdottoman välttämätöntä. Jos hyvällä tarkoituksella pyritään oikeuttamaan kiusan aiheutuminen, ollaan väärällä tiellä. Väärä tie puolestaan valitaan yleensä siksi, että se on helppoa, ei siksi, että se olisi ainoa tie.

Joulukuu 18, 2017, 21:27:37 ip
Vastaus #57

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Ihmetyttää joidenkin kirjoittajien asenne lakeihin, asetuksiin, aivan kuin ne olisi säädetty kansalaisten kiusaksi. Ei niitä taajamien liikennehidastimia ole asetettu tiellä kulkijoiden kiusaksi, vaan kansalaisten turvallisuuden auttamiseksi …   kaahareiden vauhdin ja onnettomuuksien välttämiseksi.
Valitettavasti kansa joutuu kärsimään pienen häirikköporukan vuoksi.
Kyllä lainsäädännössä tulee virheitä, mutta lähtöasetelma on kuitenkin pyrkimys parempaan.

En minä lainsäätäjän hyvää tarkoitusta epäile ollenkaan, minä epäilen keinoja. Tarkoitus ei mielestäni pyhitä keinoja, ei edes tässä alkoholiasiassa, vaikka siitä traagisia tarinoita syntyykin. Niitä syntyi kieltolain aikaan, niitä syntyi kolmoskaljan aikakaudella ja niitä syntyy neloskaljan aikakaudella. Minä en usko tuohon Puskan argumenttiin saatavuuden rajoittamisen hyödyistä.

Hyvä lainsäädäntö on semmoista, että se ei aiheuta kenellekään yhtään enempää kiusaa kun on ehdottoman välttämätöntä. Jos hyvällä tarkoituksella pyritään oikeuttamaan kiusan aiheutuminen, ollaan väärällä tiellä. Väärä tie puolestaan valitaan yleensä siksi, että se on helppoa, ei siksi, että se olisi ainoa tie.

👍

Joulukuu 18, 2017, 21:48:41 ip
Vastaus #58

Jaakko Latvanen

• Vieras
Oon emännän kanssa innokas ulkoilu- ja retkeilypaikkojen kuluttaja.  Omien kykyjen puitteissa, kun ei oo nuo kulkukepit ihan terveet.  Usseesti kuletaan tuolla Neitvuoren poluilla, ja on siellä suomalaisittain aika huimia korkeuseroja.  Muutama vuos sitte polut laitettii uuteen uskoon, tuli uus entistä jyrkempi reitti näköalapaikalle.  Ja sitte jonkun toimesta se reitti puomitettiin, ja laitettiin laput, ettei sitä kautta saa mennä.

Olin ite - tai ainakii yritin olla - vaikuttajana siihen, että nuo puomit poistettiin.  Ne on nyt poissa.  Arvostan suuresti sitä, että metsähallitus alueitten ylläpitäjänä informoi käyttäjiä, kertoo, että ei oo invareitti, on vaikee.  Mutta kyllä vastuu kulkemisesta ja päätöksenteosta pittää olle jokkaisella itellään.  Ei ole metsähallituksen vika, jos joku tipahtaa, tai saap sydärin rinteessä, mutta hienoa on, ettei sinne kukkaan mee tietämättään.  Tää on vielä varmaan aika selvä asia, enimmäkseen ollaan hyvin yksmielisiä.

No entäs moottoripyörät.  Niittenkin kanssa joka kesä joku kuolee, joku vammautuu. Jääp leskiä, orpoja, surijoita, yhteiskunnan elättejä.  Yhessä maksetaan työkyvyttömän mahollisesti pitkäkin elämä, tullee yhteisiä kustannuksia.  Ei kuolis, ei vammautuis, jos kiellettäis koko rakkineet.  Ois yhteiskunnalla kaikki perusteet kieltää, ja jos kansantaloutta ajatellaan, ni ei kahta sannaa, heti kielto voimaan!

Eli pittääkö yhteiskunnan suojella jäseniään itseltään?  Pittääkö alkoholijuomien käyttö ja saanti yrittää estää niiltäkin, kenelle siitä ei ole merkittävää haittaa, ja jotka ite kokevat siitä jottain iloa elämäänsä saavansa?

Alkoholin suhteen on miulle se ja sama, ja ei mee luultavasti montaa vuotta siihen, ko moottoripyörienkin suhteen on miulle se ja sama.

jaakkovaakko
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 18, 2017, 22:06:00 ip kirjoittanut Jaakko Latvanen »

Joulukuu 18, 2017, 22:33:42 ip
Vastaus #59

Jouko Kuisma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moottoripyörä tappaa siinä missä viina, tupakka, ruoka ja vesikin, jos on käyttäjä, joka ei osaa. Moni ei usko ennenkö koittaa ja sitten on myöhäistä. Aina olen ihmetelly, miksi sitä röökiä pittää kiskoa hampaat irvessä, ite olen sillä tavalla vajavainen etten ole hiffannu sitä vielä. Viinan jollain tapaa ymmärrän, onneksi ymmärsin jättää. Mutta jos multa yritetään viedä oikeus ajaa moottoripyörää, nousen kapinaan. Ajan siksikin että nään sen naaman tuolla tien poskessa, joka halveksuu touhujani...
Tuossahan on ajatusta: viinanajokortti taas käyttöön.  :police: