Kirjoittaja Aihe: "Ideologisesti työtön"  (Luettu 48177 kertaa)

Lokakuu 19, 2017, 11:20:52 ap
Vastaus #60

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Minä ilmottaudun kansanedustajaksi jos minua ei valita presidentiksi , ihan noin vain ja näin julkisesti

Onko sulla hullusti leikattu tukka?
Mulla on. Hullulla tukalla voi päästä vaikka yhtysvaltojen resitentiksi. Suomessaki tykätään siitä. Nurmijärven vaakunassaki on 7 Trumppia. Tai Trollia... Ja sitte mä päästin kissan pihalle...

Lokakuu 19, 2017, 11:31:04 ap
Vastaus #61

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Minä ilmottaudun kansanedustajaksi jos minua ei valita presidentiksi , ihan noin vain ja näin julkisesti

Onko sulla hullusti leikattu tukka?
Mulla on. Hullulla tukalla voi päästä vaikka yhtysvaltojen resitentiksi. Suomessaki tykätään siitä. Nurmijärven vaakunassaki on 7 Trumppia. Tai Trollia... Ja sitte mä päästin kissan pihalle...

Mie mukkaan, minulla ei kyllä kasva enää karvat päässä (ylä). Eikös se ole pitkäaikaisen itsevaltiaan tunnusmerkki? Ei sillä Urho Kalevallakaan kasvanu ja sekin rupes lopussa sekoileen. Samaa on ilmassa meilläkin. Eduskunnasta olis hyvä aloittaa ja en pettyisi jos en ressaksi pääsiskään. Riittäs kansanedustajankin titteli ja varsinkin liksa. Mainoskin olis jo, varastettu tietysti...

https://static.mvlehti.net/uploads/2016/11/harva-kusettaa-sinua-.jpg

Hiusvammaliitossa on jäsentarjouksena reunashampoo. Riittoisaa on osatukalle se.

Lokakuu 20, 2017, 14:43:59 ip
Vastaus #62

Risto Sollo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mamu
Minäpä olin aikoinaan ihan oikeasti työtön,intin jälkeen.Isäpuoliukolle tuli työkkäristä lappu,menkääpäs ilmoittautumaan ratapuolen kopiille sejase aikaan sejase.Äijältä alkoi välittömästi tulla savua ja höyryä lantusta:Että tän ikänen ukko lapionvarteen?Nappasin lapun ja sanoin:Kokeillaas!Työkkärin täti nieleskeli ja huokaili,Minä sanoinTässä työpaikka,minä työtön---Antoipa sitten paperin viedä VeeÄrrän kopille ja sitämyöten töihin-Ideanahan oli nöyrryttää vanhaa miestä eikä hommata vetreää duunaria...

Lokakuu 20, 2017, 15:07:47 ip
Vastaus #63

Mika Törne

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Itekin otin hieman takaisin rahoja kesällä, kun olin 6 viikkoa isyyslomalla+tietty normi 4 viikkoa kesälomaa. Yhtään ei pahaa tehnyt tai omatunto kolkuttanut. Olen mielestäni ihan aikaansaava työntekijä, mutta työssäoloajan pyrin pitämään mahdollisimman pienenä. Ylitöitä en ole tehnyt pitkään aikaan. Kerkee sitä ittensä muutenkin tappamaan, kuin työtä tekemällä.
 Kolme päivää muistaakseni olen ollut työttömänä. Ja armeijan jälkeen varmaan pari kuukautta olin jouten. Huom. en laske sitä työttömyydeksi, jos itse päätän olla tekemättä työtä. Laiskotti vaan, niin lykkäsin töihin menoa hieman tuonnemmaksi. Enkä luonnollisesti hakenut mitään korvausta mistään.

Sairaat, vammaiset, vanhukset ym. itsestään huolehtimaan kykenemättömät sivistysvaltion kuuluu kustantaa ihmisarvoinen elämä. Mutta terveet ihmiset voisivat edes yrittää elättää itse itsensä.

Lokakuu 20, 2017, 15:20:28 ip
Vastaus #64

thorolf priester

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mukava kuulla tuollaistakin vaihteeksi. Työn teon tarkoitus lienee monelle suomalaiselle vuosien saatossa hämärtynyt kun suurin joukko meitä on tottunut helppoon elämään verrattuna nuoruusaikoihin. Työn teon tarkoitus alkaa valkenemaan meille pikkuhiljaa uudestaan sitä mukaa kun Suomelle vielä myönnettävien lainojen korko alkaa nousta.   
Tallissa muutama Ariel

Lokakuu 20, 2017, 15:46:35 ip
Vastaus #65

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Mukava kuulla tuollaistakin vaihteeksi. Työn teon tarkoitus lienee monelle suomalaiselle vuosien saatossa hämärtynyt kun suurin joukko meitä on tottunut helppoon elämään verrattuna nuoruusaikoihin. Työn teon tarkoitus alkaa valkenemaan meille pikkuhiljaa uudestaan sitä mukaa kun Suomelle vielä myönnettävien lainojen korko alkaa nousta.   

Rahoittajat katsoo kokonaisuutta. Että miten kattos totakin. Okei valtionvelka on 100 miljardia. Toisaalta pelkästään eläkevakuutusyhtiöitten sijoitukset ulkomailla on 200 miljardia... Onko Suomi siis nettovelaton?

Lokakuu 20, 2017, 15:59:59 ip
Vastaus #66

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Sitte ne vinkuu ettei ole varaa maksaa eläkkeitä. Työläisethän sinne on maksanut rahoja joita yhtiöt on sijoittanut ja ne on saaneet sillä arvonnousua.

Juu, hauskaa on myös kun sanovat nuorempien maksavan eläkeläisten eläkkeet. Höpöhöpö...

Lokakuu 20, 2017, 16:49:58 ip
Vastaus #67

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Liike-elämässä kutsutaan henkilöitä jotka antavat rahaa yritystoimintaan, sijoittajiksi. He odottavat saavansa ja saavat jos hyvin käy sijoitukselleen tuoton. Yrittäjä saa persaukisena rahaa jotta voi pyörittää toimintaa ja sijoittaja siis tuottoa sijoitukselleen.

Miten työläinen ei saisi sijoittamilleen rahalle joka siis on poikinut rutkasti, vastinetta eli osinkoa eläkkeen muodossa vaan sanotaan ettei ole mistä maksaa? Petoksen tunnusmerkit täyttyvät.......

Tämä on muuten aika oikea tulkinta-ei se siitä himmene,että palkoollisille
se on ollut hiukkasen pakkosijoittamista.Oikein! Nauttikaamme siis eläkkeestä
siten kuin voimme-ja niin pitkään kuin kykenemme-tuntematta huonoa
omaatuntoa.Ainakaan itse en koe...

t. Markku

Lokakuu 20, 2017, 16:57:05 ip
Vastaus #68

Tarja Montonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Pientä huokaisutaukoa työuran keskellä tai loppupäässä en suurena syntinä pitäisi. Mutta että koko elämänsä tavoitteeksi ottaa loisimisen, sitä en ymmärrä.

Yritin kyllä 90-luvun lopulla jotain sinne suuntaan, kun työmatka oli 220 km/pv eikä palkasta jäänyt matkakulujen ja pojan hoitomaksujen jälkeen enää edes ruokarahoja. Työvoimatoimisto passitti oitis 10 viikon mikrotietokoneen käytön kurssille. Kesäksi sinne laitettiin kaikki lusmut. Kurssin sisään oli räätälöity viikon työnhakuopetus. Katseltiin rasvaisia sormenjälkiä täynnä olevia piirtoheitinkalvoja eri yritysmuodoista.
Kaiken minkä olen tietokoneista oppinut olen oppinut sen kurssin ulkopuolelta.

Talven kiikutin Kelaan työtön-lappuja ja keikkahommien palkkalaskelmia. Joskus sain jopa rahaa. Seuraavana keväänä sain työmatkan lyhennettyä 78 km sivu. Nyt se on vain reilut 60 km/pv.

Olisi pitänyt jo silloin tietää tuommoisesta ideologiasta varmaankin. Helpommalla olis selvinnyt.

Lokakuu 20, 2017, 16:58:07 ip
Vastaus #69

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Vaikka jouduin jäämään sairaseläkkeelle ei hävetä yhtään, kerkisin maksaa kiltisti maksuni ja elänköhän niin kauan et muuttusin netto saajaksi. Nämä isot yhtiöt ökypalkkaisineen johtajineen syö vielä kauan mun piikkiin, mitä tapahtuu sotaveteraani säätiölle kun viimeinen iltahuuto on kuultu. Pannaanko lihoiksi vai pidetäänkö "pomot" töissään.

Lokakuu 20, 2017, 17:11:27 ip
Vastaus #70

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Sitte ne vinkuu ettei ole varaa maksaa eläkkeitä. Työläisethän sinne on maksanut rahoja joita yhtiöt on sijoittanut ja ne on saaneet sillä arvonnousua.

Juu, hauskaa on myös kun sanovat nuorempien maksavan eläkeläisten eläkkeet. Höpöhöpö...
Toisen eläke vitsin luin vähän aikaa siten lehtijutusta.
 Yrittäjien ja maanviljelijöiden eläkkeissä on odotettavissa eläkepommi.
 Käytäntö menee näin: Maksat yrittäjä eläkettä esim. 750 eur/kk. 35 vuotta, ja tulet eläkkeellä saamaan takaisinpäin n. 75 eur/kk.  :-X

Eppäilen hyvin vahvasti että minäkään en tule nostamaan yrittäjäeläkettä, kansaneläkkeen lisäksi tuota summaa mitä olen yrittäjäeläkettä maksanut?

Lokakuu 20, 2017, 17:13:25 ip
Vastaus #71

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Vaikka jouduin jäämään sairaseläkkeelle ei hävetä yhtään, kerkisin maksaa kiltisti maksuni ja elänköhän niin kauan et muuttusin netto saajaksi. Nämä isot yhtiöt ökypalkkaisineen johtajineen syö vielä kauan mun piikkiin, mitä tapahtuu sotaveteraani säätiölle kun viimeinen iltahuuto on kuultu. Pannaanko lihoiksi vai pidetäänkö "pomot" töissään.

Yritä  Henry kiusallakin elää niin että pääset nettosaajan asemaan, pitää ne korotkin nostaa pois kuleksimasta   :)
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07

Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  

http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781

Lokakuu 20, 2017, 17:27:04 ip
Vastaus #72

Jaakko Latvanen

• Vieras
Oiskohan kellään ihan faktoja pöytään huhupuhheitten, otaksumien ja luulojen lisäks noihin kahteen asiaan.

1.  Kuinka pitkään eläkevakuutusyhtiöiden sijoituksilla maksetaan nyt eläkettä saavien eläkkeet, jos sinnepäin menevät maksut eli työssäkäyvien eläkevakuutusmaksut lopetetaan?  Tää on oikeempi vertailuluku kun absoluuttinen sijoitus.

2.  Kuinka paljon sotaveteraanien yhistyksillä on varoja yhtä vielä elossa olevaa veteraania kohti?

Kyseleepi jaakkovaakko numeroita pöytään...

Lokakuu 20, 2017, 18:11:37 ip
Vastaus #73

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa

2.  Kuinka paljon sotaveteraanien yhistyksillä on varoja yhtä vielä elossa olevaa veteraania kohti?

Sailas kertoo, mutta ei kaikille, koska maksullinen.
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000002864446.html
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Lokakuu 20, 2017, 18:13:40 ip
Vastaus #74

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Oiskohan kellään ihan faktoja pöytään huhupuhheitten, otaksumien ja luulojen lisäks noihin kahteen asiaan.

1.  Kuinka pitkään eläkevakuutusyhtiöiden sijoituksilla maksetaan nyt eläkettä saavien eläkkeet, jos sinnepäin menevät maksut eli työssäkäyvien eläkevakuutusmaksut lopetetaan?  Tää on oikeempi vertailuluku kun absoluuttinen sijoitus.

Kohtaan 2, hieman vanhaa tietoa:
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000618039.html
 eli 3333,33 eur/veteraani
 Tässä ei tosin ole kaikki varallisuus mukana, ainoastaan säätiöt, ja veteraanit vähenee päivittäin nopeasti. N. 10 vuoden päästä veteraaneja on käytännössä  0 kpl. Ja sijoitettu varallisuus kasvaa sijoitusten myötä, parempiin taskuihin?