Kirjoittaja Aihe: "Ideologisesti työtön"  (Luettu 48099 kertaa)

Lokakuu 16, 2017, 16:53:45 ip
Vastaus #15

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
 Olisi ihan mielenkiintoista saada tietää että minkä sisältöinen ja kuinka valtava eepos tämän kirjailijan teos on? Valemedian ja toimittajan vääristelyjen mukaan sitä esikoisteosta on nyt tehty luomisen tuskassa jo 13 vuotta, eikä ole vielä valmis.
 No, onhan sillä saatu julkisuutta, ainakin hetkeksi itse taiteen tuottajalle. Tuleva kansalliseepos.

Lokakuu 16, 2017, 16:57:43 ip
Vastaus #16

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Tästähän pääsisikin kuin aasinsiltana heti suoraan toiseen keskustelu ketjuun: "Onko kukaan hakemassa".
 Voisihan tuota hakea jos joku maksaisi näistä harrastamisista. Aloittaisi aamu seitsemältä harrastamisen, ja tekisi sitä puoli neljään, viitenä päivänä viikossa.

Työltähän se sitten alkaisi maistua, pilalle menisi mukava puuhastelu.

Eipä silti, monet työttömät etsivät itse asiassa harrastukselleen palkanmaksajaa. Wanna-be-taiteilijat ja -kirjailijat/runoilijat, "juontohommista" haaveilevat ym. Jos ei lahjat riitä, tai "taide" ei muutenvaan ole sellaista mistä ihmiset haluaisivat maksaa, niin kyseessä on amatööri, eli harrastaja. Maksakoon itse puuhansa kuten me muidenkin asioiden harrastajat teemme.
Kyllä nämä vapaa-ajan hullun hommat, joita myös harrastukseksi kutsutaan, käy välillä ihan työstä.
 No, minä en ole tienannut harrastuksista mitään, ja niistä on ollut vaan h...vetistä rahan menoa = lahjaton amatööri puuhastelija.  :-[

No äläs ny, en minä sitä ihan noin tarkoittanut :)  Mutta niin se kai on että jos jotain puuhailee vaikka ei ole pakko eikä kukaan siitä mitään maksa vaan ennemminkin maksat itse niin siinähän se harrastuksen tunnusmerkistö hyvin pitkälti täyttyy.

Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Lokakuu 16, 2017, 17:01:44 ip
Vastaus #17

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
No-onhan noita ideologioita...

Mutta se,että oikea työtön saa sanktion jos sattuu työkkäritädin soittaessa
olemaan vaikka ongella-ja näinollen "ei työmarkkinoiden käytettävissä"-se
on suuri vääryys.

Meinaan-en usko,että systeemissä ko. termillä tarkoitetaan ihan sitä,että vavan
täytyy heti pudota käsistä ja jo tunnin sisään jollain työmaalla?

Muutaman päivän
varoaikaa sillä tarkoitetaan-vaikka heppu olisi työhön hätistelyn aikaan Tallinnassa kaljalla-
tulee sitten hommiin kun laiva on tällä rannalla-ei ennemmin.

t. Markku

PS. Kaveri saatteli kyllä ittensä guseen tuolla lausunnollaan...Olisiko oikein
kutsua "idiottimaiseksi työttömäksi"?

Lokakuu 16, 2017, 17:05:21 ip
Vastaus #18

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
...
Jos mittaamme kaiken rahassa. Eli jokaiselle työlle pitää olla maksaja/tilaaja, niin lähestymme totalitaarista yhteiskunta-ajatusta.
Kulttuurin tuottaminen on tärkeää yhteiskunnassamme. Yhtälailla ympäristön rakentaminen (lue puistot jne) eivät ole tuottavia, mutta luovat silti hyvinvointia meille kaikille.

Kulttuuri on tärkeää juu. Mutta jos kaikki, jotka haluaisivat, alkaisivat taiteilemaan (tai entisöimään ajoneuvoja, valokuvailemaan juttuja, rakentamaan lennokkeja, tutkimaan vanhoja postimerkkejä...), ja alkaisivat edellyttämään että siitä pitäisi "jonkun" maksaa jotain palkkaakin niin mitä siitä muka tulisi? Hemmetinmoiset kulut ja hirveä määrä p*skaa "taidetta". Ja hirmu pula motskariaihioista.

Menköön taiteilijaksi halajavat vaikka rakentamaan niitä puistoja, saavat rahaa ja sitten voivat HARRASTAA sitä taiteiluaan eli hankkia tarvikkeita ja hommailla omalla ajallaan. Jos joku siitä taiteesta kiinnostuu niin se saa ns siivet ja hyvässä lykyssä taiteilijanalku voi alkaa taiteilemaan kokopäiväisesti, maalaamaan vaikka samaa latomaisemaa 8 tonnia per taulu.

Ei kaikista kitaranrämpyttäjistäkään Peitsamoita tule ja sekin on välillä joutunut hautoja kaivamaan ym oikeisiin töihin ;)

Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Lokakuu 16, 2017, 17:13:54 ip
Vastaus #19

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Tästähän pääsisikin kuin aasinsiltana heti suoraan toiseen keskustelu ketjuun: "Onko kukaan hakemassa".
 Voisihan tuota hakea jos joku maksaisi näistä harrastamisista. Aloittaisi aamu seitsemältä harrastamisen, ja tekisi sitä puoli neljään, viitenä päivänä viikossa.

Työltähän se sitten alkaisi maistua, pilalle menisi mukava puuhastelu.

Eipä silti, monet työttömät etsivät itse asiassa harrastukselleen palkanmaksajaa. Wanna-be-taiteilijat ja -kirjailijat/runoilijat, "juontohommista" haaveilevat ym. Jos ei lahjat riitä, tai "taide" ei muutenvaan ole sellaista mistä ihmiset haluaisivat maksaa, niin kyseessä on amatööri, eli harrastaja. Maksakoon itse puuhansa kuten me muidenkin asioiden harrastajat teemme.
Kyllä nämä vapaa-ajan hullun hommat, joita myös harrastukseksi kutsutaan, käy välillä ihan työstä.
 No, minä en ole tienannut harrastuksista mitään, ja niistä on ollut vaan h...vetistä rahan menoa = lahjaton amatööri puuhastelija.  :-[

No äläs ny, en minä sitä ihan noin tarkoittanut :)  Mutta niin se kai on että jos jotain puuhailee vaikka ei ole pakko eikä kukaan siitä mitään maksa vaan ennemminkin maksat itse niin siinähän se harrastuksen tunnusmerkistö hyvin pitkälti täyttyy.
No, ei se tuo meidän justiinakaan aina ymmärrä tätä minun harraste "taidetta"  :)

Lokakuu 16, 2017, 18:02:21 ip
Vastaus #20

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Eihän kaveri vältä töitä. Hän hyödyntää yhteiskunnan antamaa tukea.

Ise hän kyllä kertoi välttelevänsä töihinmenoa viimeiseen saakka, työttömyyskorvaus sensijaan kelpaa hänelle oikein hyvin, ei tuossa mitään epäselvää ole, lusmu mikä lusmu.
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07

Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  

http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781

Lokakuu 16, 2017, 18:18:20 ip
Vastaus #21

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Ja hitto, meidän IC mies Korhonen on niin tyytyväinen pienistä työ pätkistä. Nostan hattua ja sinne äänestys porosessiin ilman muuta.

Lokakuu 16, 2017, 19:52:33 ip
Vastaus #22

Jorma Korolainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Jos ihmisellä on vakavia hahmotushäiriöitä tai muuta oppimisvaikeuksia aiheuttavaa, helposti seurauksena on masennusta. Taustalla voi olla muutakin monenkirjavaa traumataustaa kuormana, henkilökohtainen kriisihän siitä seuraa.

Työhistoria on lyhyt sarja epäonnistumisia. Ihmissuhteet ei onnistu. Ympäristö leimaa tyhmäksi ja laiskaksi, ihminen vetäytyy ja antaa periksi.

Sitten hän  alkaa helposti selitellä ettei hänen kykyjään ymmärretä, "kyllä minä pärjäisin, mutta kun ne muut..." Tämä on suojamekanismi joka estää psyyken romahduksen. Joku voi jopa keksiä että on "ideologisesti työtön".

Ehkä toimittaja olisi voinut ennen haastattelua ohjata ensalkuun kirjailijan vaikkapa Terveyskeskukseen lähetettä saamaan tarkempiin tutkimuksiin, niin hemmo ois ehkä voinut siirtyä "ideologisesti sairauspäivärahalle"

Lokakuu 16, 2017, 20:21:52 ip
Vastaus #23

Mika Törne

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Jotenkin korpee tuollaiset. Kohta pitää itse pistää pää tyynyyn, ja neljältä ylös ja töihin. Ja ennen oli vakaa uskomus, että kaikki rahahanat kiinni, niin johan alkaisi työ maistumaan.

Mutta pitempään asiaa makustellessani, onkohan se niin yksinkertaista? Nyt lusmulla on katto pään päällä ja ravintoa. Jos nämä poistetaan, meneekö rehellisiin töihin vai alkaako mummoja kolkkaamaan ja sitämyöden nostaa elintasoaan.

Nyt lusmu pysyy poissa pahanteosta ja se maksaa yhteiskunnalle hieman rahaa. Tosin on varmasti niitäkin lusmuja, jotka nostavat elintasoaan yhteiskunnan tukien lisäksi mummoja kolkkaamalla ym.rikoksilla.

Eli onko suomen vahva yhteiskunnan tuki lusmuille pienempi paha, jos vaihtoehto olisi kodittomia rikollisia lähiöt täynnä, joilla ei ole mitään menetettävää?
En
 tiedä.

Lokakuu 16, 2017, 21:12:08 ip
Vastaus #24

Tarja Montonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Minä en sanoisi lusmuksi, sanoisin loiseksi.
Vaan voihan se olla ihan kateutta, kun olen itse hoitanut asiani niin huonosti, että on asuakseen ja syödäkseen käytävä töissä.
Fiksumpi olisi osannut heittäytyä helpommalle, ihan vaan itseään kehittämään hankkimatta omaa asuntoa tai sitomatta itseään pienipalkkaisiin hommiin.

Sen jälkeen kun taivaalta alkaa sataa rahaa itse kukin tehkööt miten lystää.
Lohduttaudun aamusella herätyskellon soidessa sillä, miten oma palkka on niin pieni ettei siitä perityillä veroillakaan kukaan kovasti siivestele.

Lokakuu 16, 2017, 21:20:04 ip
Vastaus #25

rauno yrjölä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Työtön yrittäjä / Eläkeläinen

Älkää nyt tätä yhtä kaalea parjatko . Romaaneista 98% on "ideologisesti työttömiä"   väkimäärä taitaa ylittää kerhomme jäsenmäärän.???

Lokakuu 17, 2017, 00:08:16 ap
Vastaus #26

Risto Sollo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mamu
Asiasta en ole tutkimusta tehnyt mutta suurin osa työikäisistä romaneista lienevät eläkkeellä.Luterilainen työpainotteinen yhteiskunta lienee vapaalle sielulle liian ahdistava...En hetikään usko että kaaleet olisivat vapaamatkustajia...Lehdessä luki taannoin että Somaliassa ei Kalle Päätalo-tyyppinen "Ensirivin Työmies"-juttu nosta ihmisen sosiaalista statusta,pipo päässä khatin pureskelu ennemminkin...Muistakaa taas kerran äänestäää...
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 17, 2017, 00:17:25 ap kirjoittanut Risto Sollo »

Lokakuu 17, 2017, 03:05:39 ap
Vastaus #27

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Kaaleita jo rangaistii kun eläkkeelle ei pääse niin kauan kun lapsilisää maksetaan, ennen 16 ja nyt 18V.

Lokakuu 17, 2017, 08:38:06 ap
Vastaus #28

rauno yrjölä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Työtön yrittäjä / Eläkeläinen
Kaaleita jo rangaistii kun eläkkeelle ei pääse niin kauan kun lapsilisää maksetaan, ennen 16 ja nyt 18V.
                  Jos "eläkkeelle" pääsy on rangaistus. niin eikö kaikki Suomen työttömät tulisi saattaa tähän rangaistukseen.

ps. Huomioitteko kirjoittajan "tittelin" työttömäksi pääsy evätty  Te toimiston säännöillä .
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 17, 2017, 08:45:48 ap kirjoittanut rauno yrjölä »

Lokakuu 17, 2017, 09:03:39 ap
Vastaus #29

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Vastustan, joten lainaus:
Onhan tuota tekemällä tehtyä moraalista närkästystä ollut ällöttävää seurata. Veronkierto ja maan tavan mukainen hyvä-veli-järjestelmä ovat monta kertaluokkaa isompia ongelmia, ja niistä ei jostain syystä puhua pukahdeta sanaakaan. Kannattaa laittaa asiat oikeisiin mittasuhteisiin riippumatta siitä mitä media myllyttää.

Sitten Saku jatkaa
http://blogit.apu.fi/uuninpankkopoikasakutimonen/2017/10/17/ideologinen-tyoton-moraalipaniikki/
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.