Kirjoittaja Aihe: "Ideologisesti työtön"  (Luettu 48165 kertaa)

Lokakuu 21, 2017, 12:01:02 ip
Vastaus #90

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Käsittääkseni Loimaan Ytk on "riisuttu" versiö liittojen toiminnasta..sieltä saa mahdollisesti työttömäksi jouduttuaan työttömyyspäivärahaa ja mahdollisesti jonkinlaista laki-apua..Loimaan ytk ei ainakaan akoinaan järjestänyt mitään risteilyjä,mökkivuokrauksia yms.Siksi niillä on aika alhainen tuo jäsenmaksu.Mitä sitten tulee tuohon "laki-apuun" yms..omasta kokemuksesta voin kertoa että se oli aikoinaan täysi 0:lla.Sen takia maksan nykyään ihan oikealle ammattiliitolle mutta sehän on jokaisen oma valinta...Tosin kerran olin tilanteessa jossa olisin tarvinnut PAM:ilta oikeudellista apua en sitä saanut..Kovin olivat nihkeitä edes ottamaan juttuni tutkintaan..Sen koommin en ole apua kysynyt PAM:ilta..olen vain onnellisesti maksanut jäsenyysmaksut..Minulla on sellainen kutina että ammattiliitoilta pikkuhiljaa syöty/syömässä kaikki syömähampaat pois..Ja sitten on yksi seikka jota työnantajat käyttävät hyväkseen..he suosittelevat eri työntekijöille eri liittoja sanoen että jos liityt tähän liittoon saat meiltä(työnantajalta) nämä edut ja nämä ansiot.Meilläkin työpaikalla 4:ään eri liittoon kuuluvaa duunaria joilla jokaisella omat työsopimukset yms.edut ja kuitenkin tehdään samaa työtä.Näin saadaan tilanne jossa jokainen duunari ajaa vain ja ainoastaan omia etuja(ei yhteisetuja koska niitä ei ole)Tämä on sitä kapitalistien "hajota ja hallitse" logiiggaa.Antakee anteeksi jos kovin paljon kirjoitusvirheitä koska silmälasit hukkui eilen asiakaskäynnillä.

No ei. YTK on työttömyyskassa. Liiton jäsenmaksusta menee osa liitolle ja osa liiton työttömyyskassaan. Jos et liittoa katso tarvitsevasi niin miksi maksaa sille. Jos tarvitset tai haluat vain työttömyyskassan niin käytä pelkkää työttömyyskassaa.
Käsitteet selväksi. Liitto on liitto. Työttömyyskassa on työttömyyskassa, liiton tai jonkun muun omistama mutta työttömyyskassat on kaikki palvelemassa samaa tarkoitusta. Ammattiliitto on ihan muuta tarkoitusta varten.
Työttömyyskassat ei tee ammattiliittojen hommeleita eikä päinvastoin. Nää on kaksi ihan eri juttua. Aiemmin vaan on ollut niin että ne on mielletty samaksi, jos kuulut liittoon niin pääset työttömyyskassan jäseneksi. Liiton työttömyyskassan...

Lokakuu 21, 2017, 12:21:37 ip
Vastaus #91

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Oiskohan kellään ihan faktoja pöytään huhupuhheitten, otaksumien ja luulojen lisäks noihin kahteen asiaan.

1.  Kuinka pitkään eläkevakuutusyhtiöiden sijoituksilla maksetaan nyt eläkettä saavien eläkkeet, jos sinnepäin menevät maksut eli työssäkäyvien eläkevakuutusmaksut lopetetaan?  Tää on oikeempi vertailuluku kun absoluuttinen sijoitus.

2.  Kuinka paljon sotaveteraanien yhistyksillä on varoja yhtä vielä elossa olevaa veteraania kohti?

Kyseleepi jaakkovaakko numeroita pöytään...o

Olen kuullut, että eläkemaksuista 30% tulee rahastoista ja loput suoraan eläkemaksuista.
Joten koko ajan syödään rahastoja, mutta en tiedä kauanko ne kestävät tälllä menolla.

Kohta 2, ei hajuakaan.
Kohta 1, täysin älytön kysymys, miten ne maksut lopetettaisiin, miksi, mikä on vaihtoehto. Tieto kysymykseen löytyisi helposti, tiedämme jo että noitten varallisuus ulkomaansijoituksina on se parisataa miljardia, siihen niitten kotimaan sijoitukset, kiinteistöt jne niin tiedämme mikä on jaettava potti. No sitte se jakajaksi että paljonko niitten kautta maksetaan eläkkeitä. Kaikki tuo tieto googlettamalla löytyy. Minä en sitä ala etsiä koska ajatus on turha. Työssäkäyvien eläkemaksujen lopettaminen kun ei ole vaihtoehto. Ne nimittän on myös eläkkeensä ansainneet.

Tuota, jos sijoituspottia syödään enemmän kun tienataan, niin mistä se potti on syntynyt. Miksi se potti edelleen kasvaa miljardeja vuosittain?
"Olen kuullut..." On taas niitä mitä en halua kuulla.

Vaikka et hauakkaan kuulla, niin joudut lukemaan.
Voit kyllä jättää lukemattakin, koska kertomus on aika pitkä eikä täytä klikkausuutisoinnin sääntöjä!

Eilen sattumalta olin Frankfurtin kentällä, jossa tapasin 4-5 vuotta eläkkeellä olleen  STM:n ylijohtajan.
Kerron häneltä kuulemaani tietoa, jos jollakin on tuoreempaa, kertokoon sen meillekin.
Häneltä kyselin tarkempia tietoja, siis ulkomuistitietoa.

Ensiksikin järjestelmän synnystä.
Kun nykyinen työeläkejärjestelmä tuli voimaan 60-luvun alussa, siihen pääsivät heti mukaan nekin henkilöt, jotka eivät ole koskaan mitään elkäkemaksuja maksaneet.
Se oli poliittinen päätös!
Myös seuravina parinakymmenenä vuotena eläkettä nostamaan päässet, eivät ollet maksaneet ”täysiä” eläkemaksuja. Siis heidän tulevaksi oletettu eläkemäärä ylittää/ ylitti  heidän maksamansa eläkemaksut.
Eläkeaksut ovat koko ajan tulevien sukupolvien harteilla,  siis eräänlainen ketjukirjejärjestelmä: ”koska väkimäärä kasvaa kokoa ajan, joten tulet saamaan omasi pois moninkertaisena”!
Suuret ikäluokat olivat tämän järjestelmän toive: sieltä löytyy maksajia.
Nyt tämä sama ikäluokka on sitten nostamassa eläkkeitään ja samalla muodostumassa suureksi järjestelmän  epävarmuustekijäksi!

Mutta sitten tuohon kysymykseen: kauanko rahastoidut varat riittävät?
Ko henkilö sanoi, että jos maksut loppuisivat, varat riitäitäisivät ehkä 15- 20 vuotta.
Ehkä sana siksi, että suurten ikäluokkien elnikä on suuri epävarmuus, samoin rahastoitujen varojen kotiuttaminen. Kuka esimerkiksi ostaisi kiinteistöt, joihin varoja on sidottu suuri määrä! Suomessa ei taitaisi löytyä rahaa ostaa niitä, eikä sellaisessa tilanteessa kansainväliset firmatkaan olisi kiinnostuneita investoimaan konkurssiin menevään maahan!

Jokatapauksessa meidän nykyeläkeläisten maksuilla on maksettu isiemme eläkkeet ja  syömme rahastoituja varoja koko ajan.
Eläkevaroja on rahastoitu n 160 mljardia, ”eläkelupauksien” määrä on moninkertainen.
Tämmöistä olen kuillut, mutta Karin ei tarvitse uskoa tätä!

Palaan toista kertaa, ja viimeistä, siihen että jos eläkemaksut loppuisivat niin kuinka kauan...
Ihan älytön ajatus. Jos loppuisi... Miten helevetissä loppuisi. Eläkejärjestelmä luotiin ja alkuvaiheessa siihen on jotenkin mentävä. Mullakin, ensimmäisten työpaikkojeni ansioista en ole eläkettä ansainnut lainkaan.
Ja ei, emme syö rahastoja. Kuten kerroit kuulemaasi, 160 miljardin potista jota syödään, ja toisaalta ukko jolta kuulit rahastojen syönnistä... Nyt ne rahastot on syöty niin että ne on 200 miljardia. Kannattaakin pohtia sitä mitä kuulee. Mitkä on ollut lähtökohtasi intressit, ja koska.
Miksi lentoasematuttavuus joka esittää yhtä näkemystä, olisi fakta? Tai miksi Rauzi näkisi asian paremmin.
Ei viisaus minussa asu, mutta en myöskään niele sitä mitä lentoasemalla kuullaan.

Lokakuu 21, 2017, 12:54:29 ip
Vastaus #92

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Kyllä Loimaan kassa toimii, itse päädyin siihen hyvin naisvaltaiselta alalta kun eräänä tiukkana kuukautena tuli painettua duunia niin että 1 kk palkasta liitto vei yli 2 kertaa Loimaan kassan maksun. Hyvin hoitivat mut eläkkeelle kun ensin lusin sen korotetun päivärahan pois jota en olisi edes osannut pyytää eikä mulla kaikkia työtodistuksia ollut tallessa, he hoiti kaiken.

Lokakuu 21, 2017, 14:08:37 ip
Vastaus #93

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kurjaa jos olen jotakuta kiilannu, näin hyvää palvelua en koskaan muualla ole saanut. Munhan piti vaan kuluttaa aikaa että ikäni lähenee 50V jota ennen ei oikein eläkkeelle päässyt, sainhan mä olla 6kk täydellä palkalla ilman työvelvoitetta kun lupasin hätätilanteessa auttaa ulkoistajan palvelukseen jäänyttä työ kaveriani, lopputili taloudelliset ja tuotannolliset syyt ja heti palkattiin uusi. Ei nuo lait isoissa pörssiyhtiöissä ole niin tarkat, tarinani on lähes uskomaton ja rahan tulossa ei edes viikon katkoa.

Lokakuu 21, 2017, 14:16:32 ip
Vastaus #94

Harri Holopainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Ateisti, takapiru, vastarannankiiski, humaani?
"Jos tarvitset tai haluat vain työttömyyskassan niin käytä pelkkää työttömyyskassaa.
Käsitteet selväksi. Liitto on liitto. Työttömyyskassa on työttömyyskassa, liiton tai jonkun muun omistama mutta työttömyyskassat on kaikki palvelemassa samaa tarkoitusta. Ammattiliitto on ihan muuta tarkoitusta varten."

Minäkin tein saman liikkeen, mitä v..ua maksaa liiton maksua, kun liitto ei hoida mun etua! Liityin pelkkään työttömyyskassaan!
Insinööriliitossa on se vika että siellä on porukka johdossa joka ajaa työnantajan etua, ei "työntekijä insinöörin", vaan polkee palkkaa!
Olivatpa katkeraa porukkaa kun sanon ettei mua kiinnosta maksaa siitä että mun palkkaa poletaan alaspäin!
Hullu ja humalassa saa olla muttei tyhmä

Lokakuu 22, 2017, 22:56:56 ip
Vastaus #95

Ari Nieminen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Nikkaselle ja muillekkin
Aikasemmin jo kirjoitin Paavosta
Hän vain ilmoittaa ellei hänestä tule resitenntiä niin tulen etuskuntaan
Helppoa työnhakua

Lokakuu 23, 2017, 07:16:17 ap
Vastaus #96

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Nikkaselle ja muillekkin
Aikasemmin jo kirjoitin Paavosta
Hän vain ilmoittaa ellei hänestä tule resitenntiä niin tulen etuskuntaan
Helppoa työnhakua

Mikäpä Paavon on ollessa-ja tullessa.Ukko kun sattuu olemaan
kansanedustaja-ja vain lainassa EU:ssa.

Vaan sitä kaveria varmaan potuttaa,joka joutuu pöytänsä
siivoamaan ,kun Paavo tulee...

t. Markku

PS. Missäs niitä Paavon pressakampanjan kannatuskortteja voisi allekirjoittaa?

Lokakuu 23, 2017, 12:09:01 ip
Vastaus #97

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
...Vaan Paavohan tekee-ja on oppositiossa kaikkia vastaan-
myös itseään!

En meinaan usko,että pressaksi asti pääsee,vaikka kaikki kannatettaisiin!

t. Markku

Lokakuu 23, 2017, 12:34:29 ip
Vastaus #98

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Aatelkaas jos olisimme ymmärtäneet omaa parastamme jo silloin 1988, vai koska se Paavo oli ensimmäistä kertaa ehdolla presidentiksi, ja valinneet hänet silloin. Ja vaikka heti perään toisellekin kaudelle. Oltais saatu olla rauhassa sen asian suhteen vuodesta 1994.

Paavo jatkaa unelmansa jahtaamista kunnes sen saavuttaa tai sitten kupsahtaa. Pointsit peräänantamattomuudesta ja sinnikkyydestä minultakin.

Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Lokakuu 23, 2017, 16:41:55 ip
Vastaus #99

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Ennoo hölmöille ennenkään pointseja jaellut enkä varsinkaan nyt,ajatelkaa nyt vähän sen puheita ja toilailuita.
Yamaha TR1 -81 / Green Mystery
CanAm Spyder RT -13
CRESCENT Elda E-Going
Triumph CSD -29
Triumph TigerCup -62
NSU Sportmax Streetreplica -58

Lokakuu 23, 2017, 16:51:17 ip
Vastaus #100

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Eikö Paavo ole jo yli 70V, mitä tuo venkoilu nyt enään auttaa.

Lokakuu 23, 2017, 22:04:25 ip
Vastaus #101

Ari Nieminen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Jos joku ilmoittaa näin kuten Paavo , kertoo se miten kaukana on kansalaisista

Lokakuu 24, 2017, 08:07:50 ap
Vastaus #102

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Hehe...

Paavo on kuin chili-sitä laitetaan ja siitä jotkut tykkää...vaikka
chili ei joka muonaan sovi lainkaan. Paavo ei vaan taida oikein
muita hommia hallita-ei kai mies mitään muuta ole koskaan tehnyt-
pelkkää politiikkaa vaan.

Mutta annetaan miehen touhuta-onhan poissa pahanteosta.

t. Markku

Lokakuu 24, 2017, 10:00:18 ap
Vastaus #103

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Paavo...mielensäpahoittajien kansaa-kyllä kansa tietää.
Kappas-no jo ihmettelinkin,miksi se takaisin Keminmaalle lähti...

Tuolla teolla olisi Eerolle ääniä ropissut monissakin vaaleissa!

t. Markku

Lokakuu 24, 2017, 13:19:50 ip
Vastaus #104

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Hieno homma. Valitkaa Paavo niin minä muutan epsanjahan.